... on vaikeaa. Kun puhuin miehelleni, että kaipaan ystäväpariskuntaa, hän heti sanoi, että parinvaihtoonko(plääh!)
Minä kaipaan sellaisia ystäviä/ystäväpariskuntia, joiden kanssa voi keskustella asioista, pelata korttia/lautapelejä, käydä kylässä vuorotellen (toistensa kodeissa), leffassa jne.
Edellisessä avioliitossa silloinen mieheni ei halunnut mitään kyläilyä, joten aikoinaan, kun oli lapset pieniä kävimme vain omien sukulaisten luona ne pakolliset käynnit( mm. synttärit ym.) Viimeaikoina hän ei halunnut lähteä edes äitinsä luokse, kuin pakosta ;)
Nyt, uudessa suhteessa, mieheni taitaa olla aika erakko, hänelläkään ei ole ystäviä, mutta minä niitä kaipaan. Miten ihmisiin voi tutustua tälläinen aikuinen pariskunta?
Ystäväpariskunnan löytäminen...
11
936
Vastaukset
- saman nähnyt
Vaikea dilemma.
- toista kertaa
parisuhdetta harkitessa pitäisi olla malttia ajatella ennen sitoutumista mitä elämässä itse pitää tärkeänä ja valita parinsa sellaisista joille samat asiat ovat tärkeitä. Jos olet seurallinen ja miehesi erakko, jompikumpi joutuu varmasti kärsimään tai muuten taipumaan tahtonsa vastaisesti ja kompromissikin on kummankin helppo tulkita omaksi tappiokseen. Sitä malttia....
- A mother
voi että on tutun tuntuista tekstiä! Minulla on ihan sama tilanne. Mieheni matkusti paljon työssään eikä yleensä jaksanut/halunnut lähteä minnekään, ja myös minulla oli pitkät työpäivät ja monta lasta kotona. Minunkin mieheni on vähän erakkotyyppiä, inhoaa kaikkia pyhiä ja juhlia jolloin pitää tavata koko suvun! Aikaisemmin en
kummemmin kaivannut seuraa, kun minulla oli työn puolesta laaja sosiaalinen verkosto ja paljon hyviä ystäviä. Entiset perheystävät jäivät - mieheni ei halunnut tavata heitä - enkä minä jaksanut jankuttaa.
Nyt olen ottanut yhteyttä "vanhoihin" naisystäviin, ja tavannut heitä ja pitänyt yhteyttä. Onhan miehelläni ja minulla pari pariskuntaa, joita tapaamme, mutta suuri osa entisistä tuttavista on jäänyt pois. Ja vuosi vuodelta kynnys ottaa yhteyttä kasvaa!
Tunnistin itseni tekstistäsi. Ota yhteyttä naisystäviisi. Saattaa olla, että miehesi herää, kun rupeat tapaamaan heitä ja hän jää vähäksi aikaa yksin! Jep, ei ole pariskuntaystäviä. Miehellä on parisuhteessa elävä kaveri joka on myös minunkin kaverini, mutta avovaimo osittaa mieltää ja on koko ajan naama väärällään. Hän osoittaa koko ajan sulkeutunutta mielipidettä. Viihdymme kolmisin kylläkin kavereina.
Minulla ei ole enää mitään mielenkiintoa entisiin ystävättäriin, En hyväksy miehensä pettämistä, joten en voi osallistua sellaisiin talkoisiin ja rientoihin heidän kanssaan.
Miehen sukulaisista on muodostunut ystäviä, vaikka ovat paljon meitä iäkkäämpiä.
Joten kait se kuuluu tähän elämäntilanteeseen.- Neelia
Tuntuu varsinkin nyt pyhien aikaan niin kurjalta, kun ei juurikaan ole ystäviä eikä sukulaisiakaan. Mieheni on ainoa lapsi ja minunkin ainoa sisareni asuu ulkomailla. Joulun vietimme lasten kanssa, toinen asuu jo itsekseen ja toinen teini-iässä.
Uuden vuoden aaton vietämme kahden mieheni kanssa, pojat ovat omilla teillään. Haluaisin lähteä edes jonnekin, mutta mieheni haluaa olla kotona. Kaipa taas istumme ja katsomme telkkaria ja juomme punaviiniä. Voi minua parkaa, nyyyh. :)
Oikeasti olisi kivaa, jos olisi ystäväpariskunta tai vaikka useampi. Olisi kiva laittaa hyvää ruokaa ja keskustella kaikenmaailman asioista.
Kenellä on se hyvä idis miten ystäväpiiri rakennetaan?
Vinkkejä vastaanotetaan myös osoitteeseen: [email protected]- susa51
Meillä on sama tilanne kuin edelliselläkin. Onneksi vanhempi lapsi pitää tiiviisti yhteyttä.
Kyllä kaipaisi uusia pariskunta ystäviä. Olemme muuttaneet ja sekin tuntuu vaikuttavan. Lähisukulaisia ei ole toisella juurikaan.
Kyllä sitä kyllästyy vain olemaan kahdestaan ja puhumaan samoja juttuja, plääh.
Eikö perusteta ystävä kerho, riippuu tietty missä ihmiset asuvat. - laulutar
susa51 kirjoitti:
Meillä on sama tilanne kuin edelliselläkin. Onneksi vanhempi lapsi pitää tiiviisti yhteyttä.
Kyllä kaipaisi uusia pariskunta ystäviä. Olemme muuttaneet ja sekin tuntuu vaikuttavan. Lähisukulaisia ei ole toisella juurikaan.
Kyllä sitä kyllästyy vain olemaan kahdestaan ja puhumaan samoja juttuja, plääh.
Eikö perusteta ystävä kerho, riippuu tietty missä ihmiset asuvat.meilläkin. Muutamia pariskuntia kyllä on, mutta tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeaa saada aikatauluja sopimaan yhteen, niin että voitais vierailla.
Onneksi meillä molemmilla on harrastuksemme musiikin parissa ja sieltä myös useimmat ystävämme. Nyt on uuden vuoden aatoksi tulossa miehen lauluporukasta yksi pariskunta kylään. He ovat myös mun entisiä laulutovereita.
Aikasemmin, kun mun veli oli vielä naimisissa, oli heillä tapana tulla meille joka sunnuntai iltakahville. silloin paransimme maailmaa ja keskustelimme ajankohtaisista aiheista. Politiikasta ja varsinkin EU:hun liittymisestä oli kiivaat keskustelut.
Se oli siitä ihanaa, että keskustelut oli sikäli kypsällä pohjalla, että ihmisten ei tarvinnut riidellä, vaikka asioista oltiinkin usein eri mieltä. Todella herkullisia väittelyitä.
Sitten tuli veljelle ero ja löysi jostain ihmeestä aivan idiootin naisen, joka ei pystynyt minkäänlaiseen keskusteluun. Joskus kun pääsimme veljeni kanssa hyvään alkuun, tuli hänelle kiire keskeyttää jollain aivan typerällä asialla ja sitten kiire kotiin.
Harrastus on sikäli kiva, että vaikka siellä käykin yksin, niin on kuitenkin sitä omaa seuraa ja saa tavata muita. Kuoroissa vielä usein otetaan puolisot moniin rientoihin mukaan.
Siltikin toivoisi vielä jotain säännöllisempää kanssakäymistä jonkun ystäväparin kanssa. Sellaisia vaan ei oikein ole. Väkisin yrittämällä ei onnistu.
- HTZA
ja aikuiset ihmiset!?
Miettikää mikä kiinnostaa ja painukaa sinne.
Taidenäyttelyyn, paikallispubiin, laskettelurinteeseen, pelastusarmeijaan, sikaarikerhoon, venekerhoon, maksalaatikontekijöihin.. jne. jne.
Joka paikassa hyvä keskustelunaloitus on: "Oletko, viimeaikoina, hävinnyt paljonkin Nettipokerissa?"
Sitten nauratte tai itkette ja siitä se lähtee.- susa51
Tuo viiminen oli paras, maksalaatikontekijät. En ole kuullutkaan ennen moisesta kerhosta.
Uskon kyllä että kerhoja olisi, jos vain löytää mieleisensä.
On tosiaan martat, hyväntekeväisyysjärjestöt, sauvailuryhmät, seurakunnat ym
Luulenpa silti että nimenomaan pariskunta ystäviä, ei niin helposti löydy niistä harrastuksista. - HTZA
susa51 kirjoitti:
Tuo viiminen oli paras, maksalaatikontekijät. En ole kuullutkaan ennen moisesta kerhosta.
Uskon kyllä että kerhoja olisi, jos vain löytää mieleisensä.
On tosiaan martat, hyväntekeväisyysjärjestöt, sauvailuryhmät, seurakunnat ym
Luulenpa silti että nimenomaan pariskunta ystäviä, ei niin helposti löydy niistä harrastuksista.Heilläkin on kerhotilan keskellä pitkä ja laakea pöytä.
Pitävät hauskaa, tai väittelevät reseptistä, heittelemällä toisiaan pöydän yli rusinoilla. Niillä jotka pitävät hunajasta tai siirapista maksalaatikossa, on aina vähän hankalampi asema. Rusinat tuppaavat tarttumaan sormiin.
Minusta kerhoissa on helppoa saada yhteys samanlaisiin pariskuntiin, kyllä niistä löytyy sopivan uskovainen, sopivan uskomaton, älytön, sekava, kummallinen, vaarallinen, jne, pariskunta.
Laulaessani sekakuorossa rikoin montakin tuonlaista pariskuntaa.
Harrastukset ovat hauskoja.
- Parillinen
Jos täällä Suomi24:ssä olisi myös mahdollista etsiä ystäväpariskuntia, niin se olisi kiva. Nyt kun etsii "paria", niin vastauksiksi tulee vain paria siihen yhteen asiaan haluavilta. Minua ei sellainen kiinnosta, vaan henkinen ystävyys ja kyläily ym. josta "Maiiijaleeena" puhui.
Voisiko sinne (tänne) laittaa sellaisen palstan ja hakumahdollisuuden?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla4501312- 641116
- 61852
- 61805
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18747Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k100723- 72694
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49671- 62664
- 27663