Eli kaipailisin vinkkejä akvaariooni sopivista sammakkoeläimistä.
Akvan koko n. 55l, itse tehty.
Tällä hetkellä siellä vain vettä ja kasvi jotta saan olosuhteet selviksi. Lämpötila akvassa ilman lämmitystä pyörii 20-25 asteen väliä, lamppu lämmittää ilma tilan sinne 25:een, vesi kestää siinä 19-23 asteessa. Tuliliskoille ilmeisesti liian lämmin asumukseksi?
Vinkkejä
3
738
Vastaukset
- tania78
Tuskin tuo ilman lämpötila merkitsee niinkään paljon..
Täysikasvuiset tularithan viihtyvät vedessä !
Kyllä tuonne voi pariskunnan hankkia, kunhan hoitelet maa-alueen valmiiksi. (saattavat käväistä..)
Minkäsmoinen lamppu sinulla on ??
(kannattaisiko vaihtaa "lämmittämättömään" - tavalliseen lamppuun?)
Ethän ole laittanut vedenparannusaineita ym ??
(tulareille se EI sovi)- mikä sopisi akvaani
Kiitos vihjeestä, veden parannus ainetta ei ole laitettu, lamppuna loisteputki joka todella lämmittää... täytyy kokeilla jotain muuta vaihtoehtoa, kävisikö perus pöytälamppu ns.lukulamppu? Riitävän etäisyyden päästä tietenkin ettei niin kovin lämmitä. Maa-aluettakin akvassa on jo, kun kovin tulareita sinne tahdoin mutta rupesi epäilyttämään tuo lämpö kun se nousee kovin korkealle. Viilennys vinnkejä kaivataan, voiko akvaa jäähdyttää esim. perus pöytätuulettimella? Vai aiheuttaako "tuuli" tulareille vilustumista?
- tania78
mikä sopisi akvaani kirjoitti:
Kiitos vihjeestä, veden parannus ainetta ei ole laitettu, lamppuna loisteputki joka todella lämmittää... täytyy kokeilla jotain muuta vaihtoehtoa, kävisikö perus pöytälamppu ns.lukulamppu? Riitävän etäisyyden päästä tietenkin ettei niin kovin lämmitä. Maa-aluettakin akvassa on jo, kun kovin tulareita sinne tahdoin mutta rupesi epäilyttämään tuo lämpö kun se nousee kovin korkealle. Viilennys vinnkejä kaivataan, voiko akvaa jäähdyttää esim. perus pöytätuulettimella? Vai aiheuttaako "tuuli" tulareille vilustumista?
Loisteputki ei ole tulareille välttämätön.. Itsellänikin on tuollainen pöytälamppu.
Paitsi että se lämmittää vähemmän se myöskin luo mukavan hämärän terraarion - sellaisen, josta tularit pitävät.
Tuskin tularit vilustuvat tuulettimesta, mutta en usko, että ne ainakaan talvella kaipaavat viilennystä.
(kesällä voi vaihdella vettä viileämpään jos tuntuu liian kuumalta )
Varmempaa on pitää terrassa lasi päällä jotteivät ne karkaa !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791766
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19693- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m166531Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä25497Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466