Jos otan uuden Visa kortin, poistuuko vanha kortti

joskus.

Jos otan uuden Visa kortin, poistuuko vanha kortti,
aikoinaan niin sanottiin pankissa.

Vai voiko omistaa kahta samanlaista, samantapaista, Visa luotokorttia eri pankeista.

21

6225

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riippuu ...

      Samasta pankista ei todennäköisesti myönnetä kahta Visa-korttia sinulle. En oikein ymmärrä, miksi pitäisikään. Kyllä yhden luulisi riittävän, kun siihen on saanut sopivan luottorajan.

      Jos sinulla on jo Visa-kortti yhdestä pankista ja haet jostakin muusta pankista Visa-korttia edellisen lisäksi, ratkaisee pankki antamiesi ja selvittämiensä tietojen perusteella, myöntääkö se sinulle kortin. Minulla esimerkiksi on ennestään isosta liikepankista yhdistelmäkortti. Ei ollut mitään vaikeuksia saada S-pankista tämän lisäksi debit/kredit Visa-kortti. S-pankin Visalla ei tosin ole mitään tekemistä Luottokunnan kanssa niinkuin muiden pankkien Visa-korteilla on.

      • ap.

        ei luoton vuoksi, vain matkailuun,
        se voi olla sekunti kun luotokortti tuhoutuu.

        On jo vaimolla Visa OP ja minulla rinnakkaiskortti.
        on jo minulla Visa Nordeassa ja vaimolla rinnakkaiskortti.

        teemme myös ostoksia 1-15pv toisella ja loppukuun toisella,
        näkee hieman tuleeko laskuja "väärään aikaan" eli se on yksi tarkistussysteemimme.

        Ajattelin vielä ottaa S-pankista, ihan kuin varalle kun ilmainen on.


      • ei ole luottokunnan..

        kanssa mitään tekemistä?

        Visa on LUOTTOKUNNAN kortti, ei pankin oma kortti. Suomessa Visaa edustaa juuri Luottokunta, ei mikään yksittäinen pankki!


    • yksi per henkilö

      Visakortit myöntää Luottokunta. Pankit seuloo alustavasti hakemukset ja puoltavat pnakkikorttiominaisuudet ja lähettävät hakemukset edelleen Luottokunnalle.
      Eli yksi Visakortti/ yksi elävä henkilö.
      Vaimosi kanssa voitte toki omata niitä kaksi, koska vain toinen teistä on kyseisen sopimuksen laatija ja toinen omaa 'vain' rinnakkaiskortin.

      Jos paljon matkailet, ota lisäksi Mastercard, toista Visaa et voi omistaa. Korota luottorajaa tai talleta etukäteen matkarahaa Visatilillesi (viitenro=tilinro) niin sinulla on matkakassa jos Masteria et halua.

      • useampikin Visa-kortti

        "Visakortit myöntää Luottokunta. Pankit seuloo alustavasti hakemukset ja puoltavat pnakkikorttiominaisuudet ja lähettävät hakemukset edelleen Luottokunnalle.
        Eli yksi Visakortti/ yksi elävä henkilö."

        Mullakin on kaksi Visa-korttia, toinen Sampo pankista ja toinen S-pankista. S-pankin Visa ei ole millään lailla tekemisissä Luottokunnan kanssa.

        Linkin
        http://fi.wikipedia.org/wiki/VISA
        mukaan ainakin Osuuspankki ja Sampo myöntävät itse Visa-kortit, ei Luottokunta. Luottokunta hoitaa kylläkin asiakaspalvelun ja laskutuksen.


      • kyllä on
        useampikin Visa-kortti kirjoitti:

        "Visakortit myöntää Luottokunta. Pankit seuloo alustavasti hakemukset ja puoltavat pnakkikorttiominaisuudet ja lähettävät hakemukset edelleen Luottokunnalle.
        Eli yksi Visakortti/ yksi elävä henkilö."

        Mullakin on kaksi Visa-korttia, toinen Sampo pankista ja toinen S-pankista. S-pankin Visa ei ole millään lailla tekemisissä Luottokunnan kanssa.

        Linkin
        http://fi.wikipedia.org/wiki/VISA
        mukaan ainakin Osuuspankki ja Sampo myöntävät itse Visa-kortit, ei Luottokunta. Luottokunta hoitaa kylläkin asiakaspalvelun ja laskutuksen.

        Ne Visa-kortit on S-PANKISSAKIN Luottokunnan kortteja vaikka pankki itse ne myöntäisi asiakkaalleen! Luottokunta siis hoitaa edelleen kaiken muun!


      • mob_333344444
        kyllä on kirjoitti:

        Ne Visa-kortit on S-PANKISSAKIN Luottokunnan kortteja vaikka pankki itse ne myöntäisi asiakkaalleen! Luottokunta siis hoitaa edelleen kaiken muun!

        S-Pankin Visalla ei ole mitään tekemistä luottokunnan kanssa, eikä myöskään Ikano rahoituksen Visoilla.

        Voit omistaa useamman Visan,kunhan luotonantaja on eri.


      • näin tuo asia on
        mob_333344444 kirjoitti:

        S-Pankin Visalla ei ole mitään tekemistä luottokunnan kanssa, eikä myöskään Ikano rahoituksen Visoilla.

        Voit omistaa useamman Visan,kunhan luotonantaja on eri.

        mulla on 3 Visaa eli Luottokunnan, S-Pankin ja Ikano-Rahoituksen.


      • väärässä!
        mob_333344444 kirjoitti:

        S-Pankin Visalla ei ole mitään tekemistä luottokunnan kanssa, eikä myöskään Ikano rahoituksen Visoilla.

        Voit omistaa useamman Visan,kunhan luotonantaja on eri.

        Sorry nyt vaan tiputtaa sut maan pinnalle mutta luotonantaja on AINA LUOTTOKUNTA, kortin voi myöntää myös pankki itsekin, ilman Luottokuntaa mutta KYLLÄ NOI VISAT ON KUMMINKIN KAIKKI LUOTTOKUNNAN KORTTEJA!!!!

        Pankki ottaa oman riskin jos itse myöntää Visan, ei se silti tarkoita sitä että Visa olisi pankin oma luotto!!!! Visaa edustaa Suomessa Luottokunta ja VAIN LUOTTOKUNTA!


      • ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        väärässä! kirjoitti:

        Sorry nyt vaan tiputtaa sut maan pinnalle mutta luotonantaja on AINA LUOTTOKUNTA, kortin voi myöntää myös pankki itsekin, ilman Luottokuntaa mutta KYLLÄ NOI VISAT ON KUMMINKIN KAIKKI LUOTTOKUNNAN KORTTEJA!!!!

        Pankki ottaa oman riskin jos itse myöntää Visan, ei se silti tarkoita sitä että Visa olisi pankin oma luotto!!!! Visaa edustaa Suomessa Luottokunta ja VAIN LUOTTOKUNTA!

        ¨mulla on ikanorahoituksen visa ja lasku tulee ikanorahoitukselta, osuuspankin visakortti laskuni tulee luottokunnalta sekä s-pankin lasku maksetaan s-pankkiin eikä luottokunnalle,ai niin sitte vielä tapiolan visa ja sen lasku tulee myös luottokunnalta. Elikkä Tapiolan ja op:n visat luottokunnan ja s-pankin ja ikanon heidän omiaan.


      • mikä ääliömaalainen olet
        väärässä! kirjoitti:

        Sorry nyt vaan tiputtaa sut maan pinnalle mutta luotonantaja on AINA LUOTTOKUNTA, kortin voi myöntää myös pankki itsekin, ilman Luottokuntaa mutta KYLLÄ NOI VISAT ON KUMMINKIN KAIKKI LUOTTOKUNNAN KORTTEJA!!!!

        Pankki ottaa oman riskin jos itse myöntää Visan, ei se silti tarkoita sitä että Visa olisi pankin oma luotto!!!! Visaa edustaa Suomessa Luottokunta ja VAIN LUOTTOKUNTA!

        Ensinnäkin miksi huudat caps lock- pohjassa asiasta ,josta et selvästikään ole ajn tasalla.
        Ikano-Rahoitus= IKEA= Yksi maailman rikkaimmista miehistä myöntelee Visojaan nykyään Suomessakin ihan ilman yhteyttä Luottokuntaan ( Kaverin konsernin liikevaihto on moninkertainen sulle orkkuja tuottavaan Luottokuntaan verrattuna).

        IKEAlla on siis oma rahoitusyhtiö, joka myöntää visoja mm. Ideaparkin, IKEAn , ST1-ketjun nimissä ainakin.
        S-Pankki on myös hankkinut tuon brändin käyttöoikeudet- rahallahan ne saa, joten työnnä viestisi syvälle senkin inttäjä.


      • BIG^K

      • monopolin Visassa
        BIG^K kirjoitti:

        HUOM!

        Kannattaa lukea oheinen aiheeseen liittyvä juttu:

        http://www.taloussanomat.fi/finanssi/2007/08/24/Sampo Pankki myllert%E4%E4 Luottokuntaa/200720484/382

        Luulin että Luottokunnalla on yksinoikeus luotottaa ja käyttää Visa-brändiä vaikka pankki sen ehkä myöntäisikin. Näköjään sitten erehdyin pahemman kerran.


      • monopolin Visassa kirjoitti:

        Luulin että Luottokunnalla on yksinoikeus luotottaa ja käyttää Visa-brändiä vaikka pankki sen ehkä myöntäisikin. Näköjään sitten erehdyin pahemman kerran.

        Edellä oleva keskustelu kattaa Visa-maksuaikakortit. Nordean "luotollisen" Visa-kortin luotonantaja on Nordea Rahoitus Suomi Oy ja muilla pankeilla vastaavasti heidän omat rahoitusyhtiönsä, eikä siis Luottokunta.


      • saa myös
        Timontti kirjoitti:

        Edellä oleva keskustelu kattaa Visa-maksuaikakortit. Nordean "luotollisen" Visa-kortin luotonantaja on Nordea Rahoitus Suomi Oy ja muilla pankeilla vastaavasti heidän omat rahoitusyhtiönsä, eikä siis Luottokunta.

        pankin kautta?


      • saa myös kirjoitti:

        pankin kautta?

        Ei niitä suoraan Luottokunnasta saakaan. Hakemus jätetään pankkiin. Luottokunta myöntää kortin, mutta korttiin tulee pankin nimi ja ilme. Samalla kortilla on tähän asti voinut olla myös pankkikortti. Luottokunta lähettää kuukausittain laskut ja palvelee ongelmatilanteissa.


      • Visako luottokunnan
        väärässä! kirjoitti:

        Sorry nyt vaan tiputtaa sut maan pinnalle mutta luotonantaja on AINA LUOTTOKUNTA, kortin voi myöntää myös pankki itsekin, ilman Luottokuntaa mutta KYLLÄ NOI VISAT ON KUMMINKIN KAIKKI LUOTTOKUNNAN KORTTEJA!!!!

        Pankki ottaa oman riskin jos itse myöntää Visan, ei se silti tarkoita sitä että Visa olisi pankin oma luotto!!!! Visaa edustaa Suomessa Luottokunta ja VAIN LUOTTOKUNTA!

        Tutustuppa nyt aiheeseen vähän paremmin.

        Mulla on RBS:n Visa eikä sillä ole todellakaan mitän tekemistä luottokunnan kanssa.


      • tarkoitin että
        Timontti kirjoitti:

        Ei niitä suoraan Luottokunnasta saakaan. Hakemus jätetään pankkiin. Luottokunta myöntää kortin, mutta korttiin tulee pankin nimi ja ilme. Samalla kortilla on tähän asti voinut olla myös pankkikortti. Luottokunta lähettää kuukausittain laskut ja palvelee ongelmatilanteissa.

        siis maksuaikakortteja ilman Luottokuntaa? Siis niin että pankki hoitaa koko homman alusta loppuun asti eikä Luottokuntaa tarvita edes laskuttamiseen..

        Korttihan tietenkin AINA haetaan pankin kautta, mutta se että pankki hoitaisi myös kaiken muunkin, myös noissa maksuaikaVisa-korteissa jotka ei ole varsinaisia luotto-Visoja. Kun nykyäänhän on myös luotto-Visojakin.


      • mä en ole valehdellut
        Visako luottokunnan kirjoitti:

        Tutustuppa nyt aiheeseen vähän paremmin.

        Mulla on RBS:n Visa eikä sillä ole todellakaan mitän tekemistä luottokunnan kanssa.

        En vaan sattumoisin tiennyt että Luottokunnan monopoli kortin myöntämisessä ja luotottamisessa sekä laskutuksessa on ohi! Jos sanoo jotain tietämättä muutoksista niin se ei ole valehtelua! Senkin pässi. Sitäpaitsi mikä vittu on RBS? Mulle ei tollainen firma sano mitään.

        Ja sano kerran vielä valehtelijaks niin mä tuun ja upotan sun pääs vessanpönttöön ja huuhtelen!


      • Pankki-infoa
        mä en ole valehdellut kirjoitti:

        En vaan sattumoisin tiennyt että Luottokunnan monopoli kortin myöntämisessä ja luotottamisessa sekä laskutuksessa on ohi! Jos sanoo jotain tietämättä muutoksista niin se ei ole valehtelua! Senkin pässi. Sitäpaitsi mikä vittu on RBS? Mulle ei tollainen firma sano mitään.

        Ja sano kerran vielä valehtelijaks niin mä tuun ja upotan sun pääs vessanpönttöön ja huuhtelen!

        KVG ja ettei tarvitse kysyä, selitetään heti: "Katso Vaikka Googlesta":

        Apuja siis:
        http://www.rbs.co.uk/

        Ja sitten Visasta virallista tietoa:
        http://www.visaeurope.com/aboutvisa/

        Yleistietoa:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Visa_(company)


      • ei muuten ole Luottokunnan ...
        kyllä on kirjoitti:

        Ne Visa-kortit on S-PANKISSAKIN Luottokunnan kortteja vaikka pankki itse ne myöntäisi asiakkaalleen! Luottokunta siis hoitaa edelleen kaiken muun!

        Voi hyvät ihmiset! Selvittäkää pankista nämä asiat! No vaikka ei se ole aina niin helppoa; pankkineiditkään ei aina tiedä omia tuotteitaan ja kuka hoitaa ja mitä. Itse kysyin suoraan Luottokunnasta ja sain tosi hyvää palvelua.S-pankin Visa on s- ryhmän hallinnoima kortti ja sille ei saa edes 24 h palvelua Luottokunnasta. Enpä vaihtanutkaan siihen, koska, jos olen pulassa ulkomailla niin luottokunta ei voi auttaa esim. luottorajan korottamisessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      65
      1980
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1327
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1264
    4. 46
      1148
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1002
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      999
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      920
    8. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      881
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      878
    10. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      873
    Aihe