Eli kysymykseni kuuluu,että onko tuollainen kone millainen xsaran keulalla? Onko tehoiltaan sopiva arkiajoon?
En ole siis hankkimassa ns.ohjusta mutta en myöskään haluaisi autoa joka olisi liikenteen tukkeena tuolla maantiellä. Kokemuksia kehiin siis...
Xsara 1,4 koneella
16
1411
Vastaukset
- Pieni!
Kyllä 1.4l kone on Xsaraan liian pieni PISTE! Itselläni 1.6 16v ja ei sekään ole mikään raketti, joten 1.4l on kyllä jo vaarallisen laiska! Toki esim. Toyotalla käytetään corollassa 1.4l koneita ja jos kysyt toyo mieheltä mielipidettä, niin varmaan on riittävä kone.... 1.4l on liian pieni xsaraan!!!
- c4 ok
kyllä 1.4 koneella pärjää mainiosti,suomen nopeuksissa.
- Toyopet
Moottoreitahan löytyy myös pieniä
Honda Civic 1.3
Ford Focus 1.4
FIAT Stilo 1.2
Opel Astra 1.4
Volkswagen Golf 1.4 (ensi vuonna 1.2)
Volkswagen Passat 1.4
Mazda 3 1.4 (ennen 1.3)
Toyota Auris/Corolla 1.4
Citroen C4 1.4
KIA Ceed 1.4
Hyundai i30 1.4
Jos 1.4:lla ei ehdi Suomen liikenteessä niin kyllä vika on kuljettajassa. Vai onko Citroenin moottorit niin surkeita verrattuna muiden valmistajien koneisiin? - riittää
Toyopet kirjoitti:
Moottoreitahan löytyy myös pieniä
Honda Civic 1.3
Ford Focus 1.4
FIAT Stilo 1.2
Opel Astra 1.4
Volkswagen Golf 1.4 (ensi vuonna 1.2)
Volkswagen Passat 1.4
Mazda 3 1.4 (ennen 1.3)
Toyota Auris/Corolla 1.4
Citroen C4 1.4
KIA Ceed 1.4
Hyundai i30 1.4
Jos 1.4:lla ei ehdi Suomen liikenteessä niin kyllä vika on kuljettajassa. Vai onko Citroenin moottorit niin surkeita verrattuna muiden valmistajien koneisiin?Jopa kävelypelillä pärjää Suomen maanteillä.
Mutta kun painotetaan käyttömukavuutta, pieni moottori sitä ei tarjoa. Sillä pärjää kyllä, mutta ite en enää ota pienellä moottorilla varustettua autoa ota. Ajaminen on stressaavaa, kun moottori huutaa kuin leipää korkeilla kierroksilla, alavääntö on puhditon ja kiihtyminen on niin hidasta, että ehtii täyttää ristikon sillä aikaa. - kääk.
riittää kirjoitti:
Jopa kävelypelillä pärjää Suomen maanteillä.
Mutta kun painotetaan käyttömukavuutta, pieni moottori sitä ei tarjoa. Sillä pärjää kyllä, mutta ite en enää ota pienellä moottorilla varustettua autoa ota. Ajaminen on stressaavaa, kun moottori huutaa kuin leipää korkeilla kierroksilla, alavääntö on puhditon ja kiihtyminen on niin hidasta, että ehtii täyttää ristikon sillä aikaa.Kai se Shitroen on sitten niin huono auto... Kuten sanoit: "ei käyttömukavuutta", "ajaminen stressaavaa".
Kannattaisi varmaan ostaa kunnon auto. - sun päässäsi
kääk. kirjoitti:
Kai se Shitroen on sitten niin huono auto... Kuten sanoit: "ei käyttömukavuutta", "ajaminen stressaavaa".
Kannattaisi varmaan ostaa kunnon auto.Sun pään sisältö taitaa olla melkosta shittiä.
En tuossa kertonut autoni merkkiä, mutta voin helpottaa tietämättömyytesi tuskaa: se ei ole Citroen! - Gitröen
sun päässäsi kirjoitti:
Sun pään sisältö taitaa olla melkosta shittiä.
En tuossa kertonut autoni merkkiä, mutta voin helpottaa tietämättömyytesi tuskaa: se ei ole Citroen!Joku vois vaan kuvitella että Zhitroon palstalla keskusteltaisiin Ckitreon-merkkisistä "autoista". Mutta mitä keskusteluketjuun tulee niin täytyy olla melkoinen tumpula ratissa jos alle 110 hv tuottaa stressiä eikä tahdo pysyä liikenteen mukana.
Esimerkkinä vaikkapa KIA Ceed 1.4 bensa: 0-100km/h 11,5 s, huippunopeus 185km/h. (vrt. Opel Astra 1.8 10,2s; Peugeot 307 CC 2.0 10,0s). Tuollakin kun lähtee liikennevaloista rauhallisesti niin eiköhän tukkona ole just näitä tumpuloita kakslitraisilla Mazda 6:llaan tai turbosaabeilla.
Tyypillisillä 75km/h maanteillä näyttää kulkevan jopa 0,8 litraisia autoja, mutta joillekin näköjään 5,7 V8:kin on liian vähän. - kommentteja
Gitröen kirjoitti:
Joku vois vaan kuvitella että Zhitroon palstalla keskusteltaisiin Ckitreon-merkkisistä "autoista". Mutta mitä keskusteluketjuun tulee niin täytyy olla melkoinen tumpula ratissa jos alle 110 hv tuottaa stressiä eikä tahdo pysyä liikenteen mukana.
Esimerkkinä vaikkapa KIA Ceed 1.4 bensa: 0-100km/h 11,5 s, huippunopeus 185km/h. (vrt. Opel Astra 1.8 10,2s; Peugeot 307 CC 2.0 10,0s). Tuollakin kun lähtee liikennevaloista rauhallisesti niin eiköhän tukkona ole just näitä tumpuloita kakslitraisilla Mazda 6:llaan tai turbosaabeilla.
Tyypillisillä 75km/h maanteillä näyttää kulkevan jopa 0,8 litraisia autoja, mutta joillekin näköjään 5,7 V8:kin on liian vähän.tulee vain ruohonleikkureilla ajavilta. Jos ei ole koskaan päässyt nautiskelemaan isomman moottorin tuomasta ajamisen helppoudesta, on turha tulla arvostelemaan.
Mä en viiti kuunnella ylimääräistä ulinaa tai kitinää jne arkielämässäkään, joten en sitä kuuntele myöskään autoni ratin takana. Mulla on myös näitä ruohonleikkureita ollut käytössäni, joten tiedän mistä puhun! Ei enää ikinä hengetöntä ruohonleikkurimoottoria, joka ulvoo jo satasen nopeudessa kuin hinaaja.
Tarviiko seuraavaksi puolueen jäsenkirjan, että voi ottaa osaa keskusteluun?
P.S. Ja seuraavaksi syytätte kaahariksi. En kaahaa, vaan ajan nopeusrajoitusten mukaan. - ajaa
kommentteja kirjoitti:
tulee vain ruohonleikkureilla ajavilta. Jos ei ole koskaan päässyt nautiskelemaan isomman moottorin tuomasta ajamisen helppoudesta, on turha tulla arvostelemaan.
Mä en viiti kuunnella ylimääräistä ulinaa tai kitinää jne arkielämässäkään, joten en sitä kuuntele myöskään autoni ratin takana. Mulla on myös näitä ruohonleikkureita ollut käytössäni, joten tiedän mistä puhun! Ei enää ikinä hengetöntä ruohonleikkurimoottoria, joka ulvoo jo satasen nopeudessa kuin hinaaja.
Tarviiko seuraavaksi puolueen jäsenkirjan, että voi ottaa osaa keskusteluun?
P.S. Ja seuraavaksi syytätte kaahariksi. En kaahaa, vaan ajan nopeusrajoitusten mukaan.Suomalaisella maantiellä on tyypillisesti 80km/h nopeusrajoitus. Edes 1.3:lla moottorilla varustettu auto ei kierrä tuossa nopeudessa kuin parituhatta kierrosta. Ei nykyaikaista autoa saa "ulisemaan" tai "kitisemään" tuossa nopeudessa kuin kuljettajan osaamattomuudella (liian pieni vaihde). Auton meluisuus on muutoinkin seurausta huonosta suunnittelusta (esim. Ford Mondeo 2.0) kuin pienestä moottorista.
Kaupunkinopeuksilla (20-30km/h) isosta moottorista on vain haittaa. Paitsi tietysti jos pippeli on kovin pieni... - vai niin
ajaa kirjoitti:
Suomalaisella maantiellä on tyypillisesti 80km/h nopeusrajoitus. Edes 1.3:lla moottorilla varustettu auto ei kierrä tuossa nopeudessa kuin parituhatta kierrosta. Ei nykyaikaista autoa saa "ulisemaan" tai "kitisemään" tuossa nopeudessa kuin kuljettajan osaamattomuudella (liian pieni vaihde). Auton meluisuus on muutoinkin seurausta huonosta suunnittelusta (esim. Ford Mondeo 2.0) kuin pienestä moottorista.
Kaupunkinopeuksilla (20-30km/h) isosta moottorista on vain haittaa. Paitsi tietysti jos pippeli on kovin pieni...Viimeisin häiritsevä kokemus on vuosimallin 2007 keskiluokan ruohonleikkurista. Kesänopeuksilla (100 km/h) moottori ulvoi.
Jos en voi sietää turhaa melua, se ei tee minusta ajotaidotonta. Kuten sanoin, olen ajanut pienimoottorisia ennen isompiin siirtymistä. Minä pidän ison moottorin vaivattomuudesta, myöskin kaupunkialueella (40 km/h). Onneksi olen löytänyt itselleni sopivan paketin tehoa ja meluttomuutta. Kyllä on mukava matkustaa, kun autossa voi keskustella normaalilla äänellä muiden matkustajien kanssa, eikä tarvitse huutaa takapenkille asti.
Jos sinä pidät pienistä moottoreista, ole hyvä vain, mutta älä hauku muita ajotaidottomiksi erilaisen mielipiteen takia. Minua ei ainakaan kiinnosta kenenkään pippelin koko.
- Rauno Ranskis
Koneessa yhdistyy mainio alakierrosvääntö, sekä yläkierrosten räväkkyys. Polttoainetta ei kulu paljoa.
Tommosella kun vähän lähettää, niin jää 1.6 Corollatkin kuin lehmänpaskat laitumelle.- Nyt noinkaan...
Kyllä ny puhut potaskaa! Mulla oli ennen tota 1.6 xsaraa 1.4 106 pösöö, joten tiedän mistä puhun! Pösöö painoi 830kg ja kone on sama kun tollasessa xsarassa, niin ei siinä kyllä mistään alaväännöstä voinu puhua ja kun xsara painaa vielä 300kg enemmän, niin kyllä se 1.4 auttamatta liian pieni xsaraan on! 106 pösöön se sopi sinällään hyvin, mutta kyllä sille koneelle piti antaa kierroksia, ennekun mitään tapahtu! Vasta kun konetta hakkuutti joka vaihteella rajoittajalle, niin kyllä 106 monta isompaa autoa jätti, mutta xaran paino on kyllä liikaa 1.4 koneelle! Ja mitä kulutukseen tulee, niin 7-14l/100km oli 106 pösöön kulutus, joten ei se kyllä mikään säästöpossu ollut muuta kun kooltaan....
- kulutus
Nyt noinkaan... kirjoitti:
Kyllä ny puhut potaskaa! Mulla oli ennen tota 1.6 xsaraa 1.4 106 pösöö, joten tiedän mistä puhun! Pösöö painoi 830kg ja kone on sama kun tollasessa xsarassa, niin ei siinä kyllä mistään alaväännöstä voinu puhua ja kun xsara painaa vielä 300kg enemmän, niin kyllä se 1.4 auttamatta liian pieni xsaraan on! 106 pösöön se sopi sinällään hyvin, mutta kyllä sille koneelle piti antaa kierroksia, ennekun mitään tapahtu! Vasta kun konetta hakkuutti joka vaihteella rajoittajalle, niin kyllä 106 monta isompaa autoa jätti, mutta xaran paino on kyllä liikaa 1.4 koneelle! Ja mitä kulutukseen tulee, niin 7-14l/100km oli 106 pösöön kulutus, joten ei se kyllä mikään säästöpossu ollut muuta kun kooltaan....
saattaa johtua siitä että on sulla on reikä tankissa. Oma saara 1,4 vie n, 6,5 litraa seka-ajossa!!! Ja riittävästi vääntää ilman isompaa melua maantielläkään!!!
- kyllä
kulutus kirjoitti:
saattaa johtua siitä että on sulla on reikä tankissa. Oma saara 1,4 vie n, 6,5 litraa seka-ajossa!!! Ja riittävästi vääntää ilman isompaa melua maantielläkään!!!
isolta kulutukselta kyllä.omani joka on zsara 1.8 koneella niin vie seka ajossa 7.5 litraa satasella.tietty jos on raskas kaasujalka niin tottahan jokainen auto vie huomattavasti enemmän mallista riippumatta.
- jamas.1
Xsara 1.4 Onhan se pieni jos vertaa tehoja,mutta
kauppakassiksi kaiketi riittävä.
Itselläni ollut 1.6 ja jopa lappin hyvä ajella.
Ja voihan tehoja nostaa n.10% jotarvis.
Kokemusta on 50.kw,95kw.ja muista autoista
100 kw 325 kw.Siis kaikki on suhteellista.
Jokainen voi kokeilla "koeajossa Riittääkö: - tottunut..
kaupunkiajoon varmaan sopivin minun mielestäni.
peugeot 106/citroen saxo:ssa sama kone jaksaa kuljettaa autoa maantielläkin melko sopivasti. kuitenkin nämä autot ovat suunnilleen 200 kg kevyempiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1127356Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista705861- 955034
- 524305
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494136- 2233996
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283758- 423615
- 552962
- 422467