Seroxat kokemuksia

asoiht

Olisko kellään kokemuksia Seroxat lääkkeestä? Auttaako jännittämiseen ja paniikkioireisiin...

21

9214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haittojakin

      Auttaa kyllä, mutta sivuvaikutukset on perseestä: lihominen, haluttomuus, lamaantuminen ja vaikea vierotus lääkkeestä pois. En itse kyllä enää ikinä sitä syö-huonot kokemukset. Terapia vois olla paras apu!

      • yksilöllisiä.......::..::

        Lääkkeesi on ihan hyvä lääke ja se on ihan yksilöllistä noitten sivuvaikutusten kanssa minä olen syönyt sitä puolivuotta ja ei ole pahemmasti ollut haittavaikutuksia muuta kun että olen alkanut voimaan kuten ennenkin.Terapia on myös hyvä apu ja usein onkin niin että saa myös lääkkeen lisäksi käydä terapiassa kelle se auttaa. Sivu vaikutukset tässä lääkkeessä on lääkityksen alussa kun sitä tuntee olevansa jopa huonommassa kunnossa se on silloin kun monet lopettavat sen käytön ja sanovat etrtä lääke ei sopinut heille, mutta tämä vaihe on siinä parisen viikkoa ja sitten alkaa hitaasti tervehtymään. Toivon sinulle kaikkea hyvää.


      • hope81

        joo ihan samat oireet. tunne puoli on 0. ja 8v olen popsinu nyt yritän lopettaa. ei ne mulle sopinu.ku käskettii lisätä määrää,ihan sekavax menee,ja on omas mailmas jatkuvasti.nyt vast pääsen terapian. ku ennen ei.nykyaikana ku annetaa lääkkeet ja lähetetää kotii,mul ei mitää kontrollikäyntejä ole.ja sit ku soitin et paha olo.ni käsketää lisätä' lääket. psykiatrit,ne lääkkeitä ite tarvii!!!!!!!!!!!!


    • Kokenut

      Seroxat on hyvä lääke. Joillekin sopii jokin muu, itselleni tämä on ollut kullan arvoinen. Sivuvaikutuksia ei pidä pelätä, apu tulee viiveellä.

      Lääkkeet on keksitty ihmisten avuksi. Ihan samalla tavalla kuin diabeetikko tarvitsee insuliiniannoksensa niin paniikihäiriöinen serotoniininsa jne.

      Itse olen syönyt Seroxatia jo vuosia, sitä ennen Aurorixia ym. Jatkan lääkkeillä vaikka koko loppuelämäni. Turha taistella ja tuskailla ja syrjääntyä elämästä, kun voi elää normaalia elämää lääkkeiden avulla.

      En ole "hullunkirjoissa", vaan ihan normaali elämänhaluinen ja ammatiltani sairaanhoitaja.

      Huom! Ikää kunniakkaat 58v ja haluan nauttia ainakin nyt elämästä enkä jännittää ja panikoida. Tsempppiä sinulle!

      • asoiht

        Hei! Olen samassa ammatissa kuin sinäkin.. Sairauksia on meillä hoitajillakin. Onnea elämään myös sinulle :)


      • jännittäjä

        auttoiko seroxat jännittämiseen paremmin kuin aurorix.itselläni oli yhdeksän vuotta sitten aurorix,mutta siitä hävisi teho noin 8 kuukauden kuluttua ja ahdistus vain paheni.tarkoitus olisi kokeilla optiparia,joka on sama kuin seroxat.minulla on jo resepti,mutta en ole vielä uskaltanut aloittaa lääkettä,kun olen lukenut toisten juttuja lääkkeen sivuvaikutuksista.


      • jännittäjä

        auttoiko seroxat jännittämiseen paremmin kuin aurorix. minulla oli 9 vuotta sitten aurorix,joka auttoi aluksi hyvin jännittämiseen,mutta sitten siitä katosi teho ja ahdistus paheni. minulla olisi tarkoitus aloittaa optipar,joka on sama kuin seroxat. minulla on jo optipar resepti mutta en ole uskaltanut aloittaa lääkettä,kun olen lukenut juttuja lääkkeen sivuvaikutuksista.


      • pelkääjä

        auttako seroxat paremmin jännittämiseen kuin aurorix. minulla oli 9 vuotta sitten aurorix,joka auttoi aluksi hyvin jännittämiseen,mutta sitten hävisi tehot ja ahdistus paheni. minulla on aikomus aloittaa optipar joka on sama kuin seroxat,minulla on jo resepti,mutta en ole uskaltanut aloittaa,kun olen lukenut juttuja lääkkeen sivuvaikutuksista. auttaako seroxat myös kahvikuppineuroosiin,joka on hankala vaiva.


      • pelkääjä

        auttaako seroxat paremmin jännittämiseen kuin aurorix. minulla oli 9 vuotta sitten aurorix,joka aluksi auttoi jännittämiseen,mutta sitten hävisi tehot ja ahdistus paheni. minulla on jo optipar resepti,mutta en ole uskaltanut aloittaa lääkettä,kun olen lukenut juttuja seroxatin sivuvaikutuksista. auttaako seroxat myös kahvikuppineuroosiin,joka on hankala vaiva.


      • pelkääjä

        auttaako seroxat paremmin jännittämiseen kuin aurorix. minulla oli 9 vuotta sitten aurorix,joka aluksi auttoi jännittämiseen,mutta sitten hävisi tehot ja ahdistus paheni. minulla on jo optipar resepti,mutta en ole uskaltanut aloittaa lääkettä,kun olen lukenut juttuja seroxatin sivuvaikutuksista. auttaako seroxat myös kahvikuppineuroosiin,joka on hankala vaiva.


      • pelkääjä

        auttaako seroxat paremmin jännittämiseen kuin aurorix. minulla oli 9 vuotta sitten aurorix,joka aluksi auttoi jännittämiseen,mutta sitten hävisi tehot ja ahdistus paheni. minulla on jo optipar resepti,mutta en ole uskaltanut aloittaa lääkettä,kun olen lukenut juttuja seroxatin sivuvaikutuksista. auttaako seroxat myös kahvikuppineuroosiin,joka on hankala vaiva.


      • PilleriNaamari
        asoiht kirjoitti:

        Hei! Olen samassa ammatissa kuin sinäkin.. Sairauksia on meillä hoitajillakin. Onnea elämään myös sinulle :)

        Taitaa suurin osa mielenterveysalan hoitajista olla enemmän hoidon tarpeessa, kuin potilaansa. Kaikenlaisia sekopäitä alalle päästetäänkin.


    • jännittäjä

      auttaako seroxat paremmin jännittämiseen kuin aurorix. minulla oli aurorix 9 vuotta sitten ja auttoi alkuun hyvin jännittämiseen,mutta sitten loppui teho ja ahdistus paheni. minulla on optipar resepti,joka on sama kuin seroxat,mutta en ole uskaltanut aloittaa lääkettä,kun olen lukenut seroxatin sivuvaikutuksista. auttaako seroxat myös kahvikuppineuroosiin joka on hankala vaiva.

      • jännittäjä

        kaikki viestit tulivat kerralla.yritin saada koko päivän viestiä menemään läpi,mutta ei onnistunut.viimeisellä kerralla tulivat kaikki viestini kerralla. anteeksi häiriö,joka ei johtunut minusta.


      • Kokenut

        Kyllä omakohtaisesti väitän, että Seroxat parempi kuin Aurorix. Tuolla Aurorixillä on paljon yhteisvaikutuksia toisten lääkkeiden kanssa. Lääkärin pitäisi kertoa ne.

        Lisäksi huomioitava, että jos joutuu esim. sairaalaan niin Aurorix "vaarallisempi" muita hoitoja suunnitellessa.

        Hitaalla Seroxat-annoksen nostamisella sivuvaikutukset vähäiset, samoin lopettamisen yhteydessä.

        Huom! Huom!
        Kaikilla lääkkeillä, myös reseptivapailla, on sivuvaikutuksia ja jokainen kokee ne eri tavalla. Niitten takia ei pidä jäädä elämän ulkopuolelle.

        Elämästä voi tulla ihanaa, kun hyväksyy oman lääkkeen käytön tarpeen ja pitää huolta itsestään. Niistä ei pidä ottaa syyllisyyttä vaan olla kiitollinen, että on keksitty apu.

        Hyvää jatkoa kaikille ahdistuksesta ja paniikista kärsiville - aina on toivoa selvitä ja hyvänä esimerkkinä olen itse.

        Emmekä me hoitotyötä tekevät suinkaan mitään ihmeolentoja ole, samanlaisia sairastavaisia kaikki, on vain helpompi valittaa selkäkipua kuin omaa pelkoa tai ahdistusta.


      • asoiht
        Kokenut kirjoitti:

        Kyllä omakohtaisesti väitän, että Seroxat parempi kuin Aurorix. Tuolla Aurorixillä on paljon yhteisvaikutuksia toisten lääkkeiden kanssa. Lääkärin pitäisi kertoa ne.

        Lisäksi huomioitava, että jos joutuu esim. sairaalaan niin Aurorix "vaarallisempi" muita hoitoja suunnitellessa.

        Hitaalla Seroxat-annoksen nostamisella sivuvaikutukset vähäiset, samoin lopettamisen yhteydessä.

        Huom! Huom!
        Kaikilla lääkkeillä, myös reseptivapailla, on sivuvaikutuksia ja jokainen kokee ne eri tavalla. Niitten takia ei pidä jäädä elämän ulkopuolelle.

        Elämästä voi tulla ihanaa, kun hyväksyy oman lääkkeen käytön tarpeen ja pitää huolta itsestään. Niistä ei pidä ottaa syyllisyyttä vaan olla kiitollinen, että on keksitty apu.

        Hyvää jatkoa kaikille ahdistuksesta ja paniikista kärsiville - aina on toivoa selvitä ja hyvänä esimerkkinä olen itse.

        Emmekä me hoitotyötä tekevät suinkaan mitään ihmeolentoja ole, samanlaisia sairastavaisia kaikki, on vain helpompi valittaa selkäkipua kuin omaa pelkoa tai ahdistusta.

        Itse aloitin Seroxatin käyttämisen eilen. Kauanko olet syönyt kyseistä lääkkeitä? Oletko kokeillut muuta kuin Aurorixia? Pysyykö sinulla paniikit nyt kokonaan poissa? Kiitoksia jos jaksat vastata, kiva kuulla muiden kokemuksia :)


      • Hoitaja
        asoiht kirjoitti:

        Itse aloitin Seroxatin käyttämisen eilen. Kauanko olet syönyt kyseistä lääkkeitä? Oletko kokeillut muuta kuin Aurorixia? Pysyykö sinulla paniikit nyt kokonaan poissa? Kiitoksia jos jaksat vastata, kiva kuulla muiden kokemuksia :)

        Hei! En tarkkaan muista, mutta ainakin kuusi vuotta olen ottanut Seroxatia aamuisin 2x20mg=40mg/vrk ja aion jatkaa.

        Yhtään todellista paniikkia ei ole ollut. Tavallista hermostumista ja suuttumista joistain asioista tietenkin, siis ihan tavallista elämää.

        Ihanaa on se, että voin matkustaa junalla ja linja-autossa ilman ahdistusta.
        Oikein nautin nyt pienestäkin matkasta. Vuosikymmeniä ne olivat kauheita paikkoja. Varmaan satoja kertoja elämäni aikana olen jäänyt kesken matkan, kun on ollut niin kauhea paniikki. Sitten tien varteen liftaamaan, aikuinen nainen!
        Samoin hissillä ajaminen on nyt ihanaa nautintoa.

        Olen ollut esim. leikkauksissa ja sanonut, että minulla on paniikkihäiriö, antakaa riittävästi rauhoittavaa ennen leikkaussaliin viemistä, en halua paniikkia. Ja aina on asia huomioitu.

        Sama juttu hammaslääkärissä. Siellä olen kertonut vuosia sitten, että en pelkää kipua vaan minulla on paniikkihäiriö ja pelkään sitä kun suuhun mennään enkä voi itse hallita tilannetta, pelkään tukehtumimista, on pakkonieleminen jne... jolloin tulee paniikki. Ovat ottaneet asian hyvin mukavasti.
        Minua ei laiteta makuuasentoon vaan vain vähän takakekoon, siihen asti, missä pystyn olemaan.

        Kun minua on näin hyvin hoidettu, olen ruvennut nautimaan hammaslääkärissä käymisestä. Nyt kun juurihoitoja tehdään, joudun käymään joskus kolmekin kertaa kuukaudessa siellä. Olen joskus sanonut tuoliin istuessani, että "ihanaa päästä tänne rentoutumaan". Tuntuu hyvältä, kun minusta pidetään huolta.
        Olen sanonut hammaslääkärille/hoitajalle, että luotan heidän ammattitaitoonsa niin täydellisesti, ettei minun tarvitse ajatella mitään vaan olla vaan.

        Usein kyllä pyydän näyttämään, että "millä sinä nyt siellä rassaat" tai "näytähän millainen se ruusu (poranterä) on". Ihan vain mielenkiinnosta.

        Joten, käytä lääkettä ihan turvallisin mielin. Hyvä jos sinulla olisi joku terapiasuhde siinä samalla, jolloin saisit kertoa tilanteestasi.
        Ja muista, jos et saa apua tästä lääkkeestä ja mahd. terapiasta niin hae apua niin kauan kunnes sopiva lääke löytyy. Älä piileksi elämää niin kauan kuin minä.

        Kaikkea hyvää! Yritän vastata, jos vietiä tulee postiini.
        Terveisin paniikista vapaa Hoitaja


      • Hoitaja
        asoiht kirjoitti:

        Itse aloitin Seroxatin käyttämisen eilen. Kauanko olet syönyt kyseistä lääkkeitä? Oletko kokeillut muuta kuin Aurorixia? Pysyykö sinulla paniikit nyt kokonaan poissa? Kiitoksia jos jaksat vastata, kiva kuulla muiden kokemuksia :)

        Niin, kysyit muista käyttämistäni lääkkeistä. Klotriptyliä tarjottiin, nukahdin heti joka kerta ja oli liian tokkurainen olo. Se jäi vain kokeiluksi.

        Cipramiliä sain sitten ja siitä tuli tosi kauhea olo, vaikka se on yleensä hyvin siedetty ja sopii vanhuksillekin.

        Itselläni kulki kylmät väreet ihon alla, alkoi hitaasti jaloista ja hiipi päähän asti. Sitten vähän aikaa rauhallista ja taas alkoi uusi aalto.
        Otin lääkkeen illalla ja yöllä heräsin tähän kauheaan oloon.

        Onneksi muut nukkuivat, en olisi kestänyt jos lapset ja mies olisivat olleet valveilla (nyt ei miestä ja lapset aikuisia).
        Yritin koko ajan rauhoitella itseäni, että kaikki johtuu uudesta lääkkeestä.
        Neljä yötä kestin, oireet pahenivat vain.

        Sitten soitin ihan tuntemattomalle psykiatrille ja kerroin oireet. Hänen mielestä oireet sopivat LÄÄKKEEN VIEROITUSOIREISIIN.

        Sitä mieltä minäkin olin, mutta en ollut jättänyt mitään lääkettä pois vaan lisännyt tämän Cipramilin. Psykiatri käski lopettaa, koska ilmeisesti se ei sovi minulle.

        Näillä sivuilla on kaikenlaista haukkumista ja kauhistelua eri lääkkeitä kohtaan, niinkuin tuota iki-ihanaa Seroxatiakin kohtaa.

        Jokainen kokee omalla tavallaan, niinkuin minun kokeilustakin näkyy.

        Hyvää jatkoa sinulle!


      • AivotOn_

        Onko Seroxat yhä yhtä iki-ihana, reilut 8v myöhemmin?


      • M58vuotta

        Keskivaikeaan masennukseen määrättiin 2x20 mg / vrk vuonna -98.
        Lopetin silloin alkoholin rajun käytön.
        Noin 14 vuoden jälkeen vähensin itse parin viikon aikana puoleen. Lääkkeestä ei ole mitään merkittäviä sivuvaikutuksia. Mutta jos sen jättää ottamatta, niin 3-5 vrk kuluttua hermot todella kireällä. Viime vuoden aikana yritin vähentää vielä puoleen, mutta se annostus oli jo liian vähän. Nyt menee se 20 mg päivässä. Joskus voi jäädä päivä väliin, mutta ei haittaa.
        Sitä on nyt siis syöty kohta 20 vuotta. Halpaakin tuo nykyään. Ei masennusta.


      • Anonyymi
        jännittäjä kirjoitti:

        kaikki viestit tulivat kerralla.yritin saada koko päivän viestiä menemään läpi,mutta ei onnistunut.viimeisellä kerralla tulivat kaikki viestini kerralla. anteeksi häiriö,joka ei johtunut minusta.

        Miksi pyytelet anteeksi häiriötä joka ei johtunut sinusta?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1017
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe