ORPOKOTI*****

Pan'sLabyrinth

Tänään ensi-iltaan tullut Guillermo Del Toron(Pan's Labyrinth)tuottana Orpokoti on ehdottomasti vuoden suuria yllätyksiä,mahtava trilleri/jännitysdraama!
*****/*****
http://www.finnkino.fi/movie/1994

16

3574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veteranfan

      Espanjalaisen vasta 32.vuotiaan Juan Antonio Bayanon ohjaama kummitus elokuva Orpokoti,on maanmiehensä Del Toron tuottama ja siunaama vaikuttava trilleri.Nyt potkitaan Hollywoodia oikein kunnolla perseelle,tästäkin luultavasti joudutaan tekemään Jenkki remake leffa.

      Elokuvan lähtökohtana on entinen lasten orvoille tarkoitettu kartano,jossa asustaa miehensä Carlosin kanssa Laura,jolla on myös orpolapsi menneisyys samassa talossa.37.vuotiaalla Lauralla on ottolapsi Simon,jonka leikit tuovatkin vanhat menneisyyden haamut esiin.A.J.Payano ohjaakin mielyttävän verkkaista kerrontaa suosivalla tavalla,mutta kerronta tiivistyykin lopulta piinaavissa kohtauksissa."Jännite" on se sana,joka säilyy ja kantaa elokuvan loppuun asti,ilman mitään verellä mässäilyä ohjaaja Payano onnistuu luomaan KAUHU tunnelmaa.
      Ainoastaan ihmetyttää elokuvan ikäraja K-13 ,vaikkei elokuvassa väkivaltaa ole kuin henkisessä muodossa,on se kuitenkin nuoremmalle katsojakunnalle psykologisesti painostava.Elokuvassa leikitellään katsojan mielikuvituksella,mikä onkin harvinaista Hollywood elokuvissa.Mutta tämä ei ole "Hollywood" leffa,eihän siellä osata enää tehdä mitään muuta kuin teiniKAUHU soopaa!
      Vuoden paras kummitus elokuva on tässä!

      TÄHTIÄ ¤¤¤¤

      • Mikko-poika

        Hyvä erilainen "kauhu"leffa,enemmänkin taitava psykologinen draamajännäri.


      • Mikko-poika kirjoitti:

        Hyvä erilainen "kauhu"leffa,enemmänkin taitava psykologinen draamajännäri.

        Ei tuota tavallisena kauhuelokuva pitänyt. Vaikkei ollut niin hyvä kuin toivoin niin silti hyvä jännityselokuva. Pitää hyvin katsojasta kiinni vaikka välillä tarina eksyy hetkeksi sivuraiteille.


      • niin kauhea

        onko orpokoti siis tosiaan niin hyytävä, mitä sanotaan. olen 13-v einkä ole heikkohermouien. olisi tarkoitus viikonloppuna kmennä katsomaan kyseinen leffa.´onko elokuvassa paljon raakoja kohtauksia? mikä siitä tekee niin hyytävän?


      • Veteranfan
        niin kauhea kirjoitti:

        onko orpokoti siis tosiaan niin hyytävä, mitä sanotaan. olen 13-v einkä ole heikkohermouien. olisi tarkoitus viikonloppuna kmennä katsomaan kyseinen leffa.´onko elokuvassa paljon raakoja kohtauksia? mikä siitä tekee niin hyytävän?

        Orpokoti ei ole "raaka" väkivalta elokuva,enemmänkin se puoli on henkistä väkivaltaa.Mielestäni tämä psykologinen jännite on sen verran painostavaa elokuva teatterissa,etten suosittele sitä heikkohermoisille.Eihän tämäkään elokuva ole sitten videolla enään mitään,mutta teatterissa kaikki on selkeämpää ja tunnelmaltaan piinaavampaa kuin videolla,niin kuin pitääkin.Videolla katselu tuppaa vähän latistamaan tunnelmaa,joten suosittelen teatterissa käymistä.


      • Anonyymi
        niin kauhea kirjoitti:

        onko orpokoti siis tosiaan niin hyytävä, mitä sanotaan. olen 13-v einkä ole heikkohermouien. olisi tarkoitus viikonloppuna kmennä katsomaan kyseinen leffa.´onko elokuvassa paljon raakoja kohtauksia? mikä siitä tekee niin hyytävän?

        Kirjoitustaitosi ovat hyytävän huonot.


    • niinpä!

      Orpokoti on ehdottomasti tähän asti paras elokuva jonka olen katsonut elokuvassa. Minun mielestäni elokuvan voisi suosituksessa laittaa K15 elokuvaksi!!

      • vallan hyvä

        Mutta mikäli on nähnyt tuon pans labyrinthin niin osas kyllä odotaa tietynlaista loppua ja niinhan siinä sitten kävikin...
        Kuitenkin kaiken puolin parempi kuin tuo jenkkipaska , mitä tulee koko ajan markkinoille. Ja se pikkupojan roolityö oli kyllä jotain erikoista, eihän se edes näytellyt. Kun sais Suomalaisiinkin sarjoihin/elokuviin noin luontevat lapsinäyttelijät.


      • vuoden
        vallan hyvä kirjoitti:

        Mutta mikäli on nähnyt tuon pans labyrinthin niin osas kyllä odotaa tietynlaista loppua ja niinhan siinä sitten kävikin...
        Kuitenkin kaiken puolin parempi kuin tuo jenkkipaska , mitä tulee koko ajan markkinoille. Ja se pikkupojan roolityö oli kyllä jotain erikoista, eihän se edes näytellyt. Kun sais Suomalaisiinkin sarjoihin/elokuviin noin luontevat lapsinäyttelijät.

        Jännittävin leffa!En muista koska olisin noin oikeasti hyvän jännärin nähnyt!


      • 9845
        vuoden kirjoitti:

        Jännittävin leffa!En muista koska olisin noin oikeasti hyvän jännärin nähnyt!

        Kävin myös katsomassa ko. elokuvan ja
        yllätyin todella.
        Upea tuotos!
        Suosittelen erityisesti niille jotka
        pitivät "The Others" leffasta.


      • K15

        Kävin itse tuossa jokunen aika sitten katsomassa Orpokodin kaverini kanssa. Olen 13- vuotias ja ajattelin, että ei se kovinkaan kauhea voi olla. Noh, siinä sitten loppujen lopuksi kävikin niin että katselin melkein koko elokuvan sormien välistä ja elokuvan loputtua pelästyin pienintäkin ääntä.
        Elokuvan todellakin tulisi olla ainakin K15.


      • on tullut
        K15 kirjoitti:

        Kävin itse tuossa jokunen aika sitten katsomassa Orpokodin kaverini kanssa. Olen 13- vuotias ja ajattelin, että ei se kovinkaan kauhea voi olla. Noh, siinä sitten loppujen lopuksi kävikin niin että katselin melkein koko elokuvan sormien välistä ja elokuvan loputtua pelästyin pienintäkin ääntä.
        Elokuvan todellakin tulisi olla ainakin K15.

        katsottua


    • nikkari4

      vitsi oikeesti se tomas on pelottava kun sillä on se huppu päässä

    • habboretromies

      miten k 13 elokuva on noin pelottava ku mä pelästyin hirveesti

    • Ei auennut

      Tykkään espanjalaisista elokuvista, mutta tämä jätti oudon tunteen. Hyvin tehty, ei mitään Hollywwod-shittiä. Mutta mikä siinä oikeasti oli sanomana? Mielestäni hyvissä leffoissa täyty olla jokin sanoma. Kertokaa veteraanimmat fanit oliko sellaista.

      • Anonyymi

        Tota ois kiva kattoo jonkun tytön kanssa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2575
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1645
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 83
      1512
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      113
      1398
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe