Mikä vika TUrussa?

Nimetön

Nyt kun olen silloin tällöin tätä palstaa lukennut, niin tuntuu, että Turkua haukutaan milloin mistäkin.

Itse olen tullut turkuun kuutisen vuotta sitten ja olen kyllä tyytyväinen tähän kaupunkiin.
Täällä kaikki pelaa melko mukavasti. Joukkiliikennekkin on edullista. Joukkoliikenteessä vasta 7 vuotias joutuu maksamaan lasten lipun hinnan. Entisessä kaupungissani 4 vuotias maksoi jo lastenlipun.
Entisessä kotikaupungissani ei vaunujen kanssa kuljettu maksutta busissa, ja jo 12 v maksoi aikuisen hinnan.

Entisessä kaupungissa terveyskeskuspalvelut ei pelannut....
Täällä turussa saan yleensä akuutti ajan terveyskeskukseen samalle päivälle. Entisessä kaupungissa en. Kiireettömän ajan saan täällä pian, entisessä kaupungissa saiin jonottaa muutaman kuukauden, jos aikoja edes annettiin. Ainoastaan hammashuolto on samalla viivalla.

Täälä on tarjolla töitä....jos ei ole liian kranttu, entisessä kaupungissani ei juurikaan ollut. Ja kyse ei ollut mistään tuppu kylästä vaan liki 100 000 asukkaan kaupungista.

Täälä turussa on muutenkin edullista....asunnot suht inhimmillisissä hinnoissa eikä vuokratkaan ole pahimmat mahdolliset.
Ruokaa saa kohtuu hinnalla ja bensiini halvempaa mitä monissa muissa kaupungeissa.
Tiedän tapauksia jotka täällä vierailessaan tankkaavat täällä tankin täyteen ja ottavat bensaa vielä muutamaan kanisteriinkin, koska täällä se on edullista.

Mielestäni Turku on hyvä kaupunki!

11

1129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • torabora

turun kaupungissa ei ole vika! vaan turkulaiset ihmiset ovas ns p"""""a

• sinä...

Turussa? Jos asut olet silloin turkulainen ja paska, vai mitä?

• painu...

lantamajaasi nussimaan kameleita jos ei kelpaa Suomen olot!

• Totti Toijalasta

Niin mikä vika. Vastaus kuuluu että ei mikään. Itse olen muuttanut viisi vuotta sitten Toijalasta Turkuun ja huomannut että Turkulaiset ovat keskimääräistä enemmän muiden hampaissa. Minuakin on sanottu tylyksi Turkulaiseksi ja asenne on heti muuttunut kun olen kertonut muuttaneeni muualta...miten se on mahdollista. Lähes kaikki Turkulaiset ovat nykyään muualta Suomesta tulleita. Jollei ensimmäisessä niin toisessa polvessa ainakin. Tähän löytyy selitys Suomalaisesta nurkkakuntaisuudesta ja rasistisuudesta. Suomalaisilla on aina ollut tarve pönkittää omaa itsetunoaan joko Ruotsalaisvitseillä tai ryssitelemällä venäläisiä ja käytäytymällä sikamaisesti virolaisia kohtaan Tallinnan kaduilla. Ei tämä poikkea siitä mitenkään. Turku vaan on liian hieno kaupunki monelle Suomalaiselle historiallaan että kateus nousee pintaa ja seuraus siitä on että yritetään mollaamalla edes vähän parantaa omaa itsetuntoaan.
      Turku on hieno ja upea kaupunki ja ihmiset eivät ole yhtään sen tylympiä keskimäärin kuin muuallakaan. Ainoat tylyt ihmiset löytyvät niistä jotka jaksavat täällä mollata muita kun itsellä jokin on huonosti.

• liikaa muslimeja

Täähän on kohta kun joku afrikka.Ja sopeutuuko ne tänne tai muuallekaan länsimaihin,paskat!Akat
        kulkee säälittävissä rievuissa ja rumat kakarat
        huutaa villisti.

• kirjoitustaitosi

paljastaa älykkyytesi tason täälä turussa.

• TaikaröNsy

on Turku ja Turussa asuvat,ne,jotka ovat mukavia ihmisiä!
      Joka paikassa lienee kaikenlaisia ,kaikenluontoisia ihmisiä.Monesta vinkkelistä kun on katsojia ja ymmärtäjiä.
      Turku on minun kaupunkini.
      Olen kiertänyt kaupunkeja,pitänyt monesta paikasta ja taas päätynyt tänne.
      Uskonpa, hyvinkin,että kateus on aina uusiutuva voimavara..myös turkulaisuudessa,mutta ,niitä,jotka ovat vastaan tätä kulttuurikaupunkia,hiertää pienoinen kateus ja jotenkin sitä on purettava.
      Turussa on paljon vanhaa,arvokasta ja kaupungin henki jo leimaa sitä.Onhan töppöilyä täällä tapahtunut,mutta missä ei niin olisi käynyt?
      Turussa on vanhan kaupungin arvovaltaista olevuutta ja sitä ei pysty sanoilla latistamaan,ei myös niitä ihmisiä,jotka täällä asuvat.
      Nauttikaa ja eläkää Turun ilmeessä.
      Turku ja sen ihmiset ottavat vastaan omalla laillaan.
      Minulta on monesti kysytty:"Oletko ihan turkulainen?" Ja viimeksi eilen kurdilaisessa kaupassa:"Oletko suomalainen?"
      Mietin,ovatko nämä kohteliaisuutta vai ihmetystä?Päädyin siihen,että olen mukava Suomen turkulainen;)

• Tiina Tee

Hyvä Turku.
        Minä olen hiljattain turkulaistunut. Kolmessa vuodessa on Turusta löytynyt kotikaupunki.
        Monet täällä ovat ihmetelleet, että eikö turkulainen ole kovin varautunut? Eikö ole vaikeaa tutustua turkulaiseen?
        Ei ole. Minun kokemukseni mukaan turkulaiset ovat sosiaalisia, avoimia, miellyttäviä ja ystävällisiä ihmisiä. Turku on oikea kaupunki (Espooseen verrattuna, jossa viimeksi asuin). Se on mittasuhteiltaan ihmisen kokoinen, kultturelli, elävä ja kodikas. Hyvä Turku.

• eteema

TS pitää itseään laatulehtenä, mutta se on sitä vain osittain. Heti kun kyse on kunnallispolitiikasta kannattaa miettiä mitä on taustalla. Esim. tämän päivän lehdessä moitittiin kaavoituksen hitautta, mutta jätettiin kertomatta mistä se johtuu. Se johtuu siitä ettei maanomistajien kanssa päästä sopuun hinnasta/korvattavuudesta. Koska kirjoittajan on myös kunnallispoliitikko joka istuu rakennuslautakunnassa, voi vain ihmetellä matalotsaisuutta. Siis kun luet Turun Sanomaa, laita aina hälytysvalot päälle.

• Andropov

Asuin vuosituhannen molemmin puolin noin neljä vuotta Turussa, josta muutin sitten pois. Suurimpana syynä oikeastaan sama kuin viestiketjun 1. vastaajalla! Ei Turun kaupungissa mitään vikaa olekaan, vaan niissä turkulaisissa! Ei tietenkään pidä leimata kaikkia kaupunkilaisia, mutta jostain syystä tapasin näiden asuinvuosieni aikana vain hyvin nurkkakuntaisia ja sisäänpäinsulkeutuneita kaupunkilaisia. Ulkopaikkakuntalaisen oli hyvin vaikea päästä "sisäpiireihin" ja jatkuva ulkopuolelle jääminen "syrjäytti" lopullisesti.

Kävin Turussa juuri viime viikonloppuna. Edelleenkin mielipiteeni on sama kuin tässä kirjoituksessani. Tuskinpa muutan sinne enää koskaan takaisin.

• TaikaröNsy
        Andropov kirjoitti:

Asuin vuosituhannen molemmin puolin noin neljä vuotta Turussa, josta muutin sitten pois. Suurimpana syynä oikeastaan sama kuin viestiketjun 1. vastaajalla! Ei Turun kaupungissa mitään vikaa olekaan, vaan niissä turkulaisissa! Ei tietenkään pidä leimata kaikkia kaupunkilaisia, mutta jostain syystä tapasin näiden asuinvuosieni aikana vain hyvin nurkkakuntaisia ja sisäänpäinsulkeutuneita kaupunkilaisia. Ulkopaikkakuntalaisen oli hyvin vaikea päästä "sisäpiireihin" ja jatkuva ulkopuolelle jääminen "syrjäytti" lopullisesti.

Kävin Turussa juuri viime viikonloppuna. Edelleenkin mielipiteeni on sama kuin tässä kirjoituksessani. Tuskinpa muutan sinne enää koskaan takaisin.

Aikoinaan minäkin käväisin Savossa.Asumassa.Olin ihan varma,että löydän ystäviä ja pääsen kuvioihin,työni kun tapahtuu juuri ihmisten parissa.
        En parjaa savolaisia,varmasti ihan ok.ihmisiä,sain kivoja tuttuja,mutta minä vain olin väärässä paikassa,savolainen mentaliteetti ei ollut minua varten.
        Sitä vain en ymmärrä,että joku voi sanoa,ettei löytänyt jostain paikkakunnalta yhtään hyvää tyyppiä ystäväksi.
        Sitä kummastelen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      61
      2116
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1432
    3. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      62
      1265
    4. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      70
      1248
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      115
      1125
    6. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      67
      946
    7. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      72
      919
    8. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      66
      893
    9. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      78
      842
    10. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      9
      822
    Aihe