TURBOPAINEMITTARI

t.urpo

mitä lukuja turbopainemittari kertoo?mitä turbo tekee?ja miten sitä säädetäään?

13

4511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4x4bmw

      1.imusarjan paineen. 2.painetta. 3.säädetään mitä?ahtopainetta vai turboa vai mitä tarkoitat säätämisellä?

    • Ahdin..

      Nimihän sen jo kertoo, eli painetta. Yksikkönä bar tai Psi. Turbo ahtaa ilmaa palotilaa, eli moottori ylipainestetaan. Se miten sitä säädetään menee sulle jo överiksi, joten unohda.

    • paineet

      Painemittari näyttää turbon jälkeistä ahtopainetta.

    • ehssec

      No turboruuvi on sellainen,joka on siinä turbossa kiinni.siitä säädetään tehoja.ruuvia auki teho laskee ja kun taas ruuvia kiristetään potkua tulee lisää.Itsellä on aina se ruuvi kiinni,että on kaikki voima mukana.tästä tuleekin sanonta:kiristää ruuvia.Ja taas kiusamaan bemari ja sossupoikia alfalla;)

      • turpotonde

        tuossa olikin tuon turboruuvin toiminta pähkinänkuoressa.kiitos hyvästä vastauksesta!hyvää tätävuotta ja pidetään se turboruuvi kiinni!


      • ami-s
        turpotonde kirjoitti:

        tuossa olikin tuon turboruuvin toiminta pähkinänkuoressa.kiitos hyvästä vastauksesta!hyvää tätävuotta ja pidetään se turboruuvi kiinni!

        Toisissa turboissa rajoitetaan ruuvilla pakokaasujen pääsyä turboon,eli näissä turboissa on syytä pitää ruuvi auki,että kaikki voima on käytössä.En oikein keksi mitään syytä rajoittaa tuota painetta,ostaa vapari,jollei kantti riirä nauttimaan kaikista tehoista.


      • paljonkin
        ami-s kirjoitti:

        Toisissa turboissa rajoitetaan ruuvilla pakokaasujen pääsyä turboon,eli näissä turboissa on syytä pitää ruuvi auki,että kaikki voima on käytössä.En oikein keksi mitään syytä rajoittaa tuota painetta,ostaa vapari,jollei kantti riirä nauttimaan kaikista tehoista.

        Ensinnä moottori ja voimansiirto eivät välttämättä kestä maksimiahtoja. Toiseksi pelkkä ahtopaineen säätö ei riitä, vaan samalla pitää säätää polttoaineensyöttö ja sytytys kohdalleen. Eli turboruuvin kiristäminen äärimmilleen voi helposti aiheuttaa suurta tuhoa.


      • turbotepppo
        paljonkin kirjoitti:

        Ensinnä moottori ja voimansiirto eivät välttämättä kestä maksimiahtoja. Toiseksi pelkkä ahtopaineen säätö ei riitä, vaan samalla pitää säätää polttoaineensyöttö ja sytytys kohdalleen. Eli turboruuvin kiristäminen äärimmilleen voi helposti aiheuttaa suurta tuhoa.

        paineet kannattaa ja pitää olla täysillä,muuten on vaara että kone tukkeutuu ja näin suorituskyky heikkenee ja sitä ei toivo kukaan


    • B.B.Virtanen

      Tuossa nuo pääasiat jo tulivatkin mutta jos yritän kertoa asian tiivistetysti:

      Turboahdin ahtaa moottoriin enemmän paloilmaa ja yhdessä polttoaineen syötön lisäyksen kanssa lisää moottorin tehoa tuntuvasti, 30...100%, ääritapauksissa enemmänkin. (Tuo "ylipaineistaminen" oli oikeastaan varsin hyvä termi myös.)

      Turboahdin saa käyttövoimansa moottorin pakokaasuista ja sen toiminta ajossa on täysin automaattista; mitä enemmän painetaan kaasua, sitä enemmän syntyy pakokaasuja ja sitä enemmän tapahtuu ahtamista, tyhjäkäynnillä turboahdin ei vaikuta moottorin toimintaan vaan vasta tehon noustessa.

      Ja se turbo-mittari eli suomeksi ahtopainemittari näyttää tätä ahtamisen eli ylipaineistamisen määrää. Yksikkö on esim. bar (0 bar on ilmakehän normaalipaine ja 1 bar on kaksinkertainen paine).



      B.B.Virtanen

      • Nimetön

        joo ne on oikein käytettynä melkosen asiallisia osia.eli mittari kytkettynä paine puolelle ja ns.turboruuvi joka huijaa turboa luulemaan että painetta on enemmän kuin onkaan.varsin toimiva paketti,jos vaan maltti pysyy sen ahtopaineen kanssa


      • B.B.Virtanen
        Nimetön kirjoitti:

        joo ne on oikein käytettynä melkosen asiallisia osia.eli mittari kytkettynä paine puolelle ja ns.turboruuvi joka huijaa turboa luulemaan että painetta on enemmän kuin onkaan.varsin toimiva paketti,jos vaan maltti pysyy sen ahtopaineen kanssa

        Siis "turboruuvi", tarkoitatko hukkaportin säätöruuvia, jolla rajoitetaan ahtopaine johonkin lukemaan, jonka kone vielä kestää?

        Ja tämä ruuvi ei huijaa ketään eikä mitään, mistähän tuokin ajatus huijaamisesta on johdettavissa? Ja eiköhän se sanontakin ruuvin kiristämisestä ole alun perin syntynyt jossain aivan muualla.

        Rakentavasti,


        B.B.Virtanen


      • öpiwebhweo
        B.B.Virtanen kirjoitti:

        Siis "turboruuvi", tarkoitatko hukkaportin säätöruuvia, jolla rajoitetaan ahtopaine johonkin lukemaan, jonka kone vielä kestää?

        Ja tämä ruuvi ei huijaa ketään eikä mitään, mistähän tuokin ajatus huijaamisesta on johdettavissa? Ja eiköhän se sanontakin ruuvin kiristämisestä ole alun perin syntynyt jossain aivan muualla.

        Rakentavasti,


        B.B.Virtanen

        Turboruuvi eli ohivirtausventtiiliä tarkoitetaan... Sillä huijataan hukkarpotin kelloa eli säädetään kellolle menevän ilman ohivirtauksen määrää. Kello luulee että painetta on vähän joten se ei aukea niin äkkiä ja läppä pysyy kiinni joten ahtopaineet ovat suuremmat


      • ketä huijataan
        öpiwebhweo kirjoitti:

        Turboruuvi eli ohivirtausventtiiliä tarkoitetaan... Sillä huijataan hukkarpotin kelloa eli säädetään kellolle menevän ilman ohivirtauksen määrää. Kello luulee että painetta on vähän joten se ei aukea niin äkkiä ja läppä pysyy kiinni joten ahtopaineet ovat suuremmat

        Että nakutustunnistimet sun muut suojalaitteet revitään irti koneesta että se yleensä pysyisi edes käynnissä ylisuurilla paineilla, ja paketin kesto turvataan hartailla rukouksilla. ? ?

        Rajapaineen alentamisessahan ei ole mitään järkeä, sylintereihin menevää ilmaa on helpointa säätää kaasupolkimella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      461
      3391
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      456
      3324
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      136
      2931
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2262
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2130
    6. 192
      1487
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1377
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1246
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      86
      1242
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1070
    Aihe