Siivousalalle?

Aikova

Tahtoisin kuulla kokemuksia mahdollisimman monelta siivousalan yrittäjältä, ja etenkin siitä talouspuolesta? Tuntuu että ainakin täällä meilläpäin alalla olisi enemmän kysyntää kuin tarjontaa tällä hetkellä ja varsinkin hyvistä, luotettavista tekijöistä on pulaa.
Jos nyt laitetaan ihan konkreettinen esimerkki että toisen palveluksessa saa palkkaa 12€/tunti, mutta toiminimellä laskuttaisi 25€, niin minkä verran siitä konkreettisesti jää sitten verojen ym. maksujen jälkeen käteen? Onko kannattavampaa tehdä vain yksin vai palkata muitakin tekemään?
Alahan on sinänsä aika riskitön, eikö?

21

16767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hurlum hei

      Yli puolet aloittavista menee konkurssiin ensimmäisen vuoden aikana.
      Nykypäivänä tuntihinnan olisi oltava väh. 30 tunti, jotta toiminta on OIKEASTI kannattavaa. Jos toisen palveluksessa saa 12€/t. Älä edes mieti yrittäjyyttä, vaan nauti hyvästä palkasta ja työntekijän eduista.

      p.s Missä saa siivouksesta 12€ tunti?

      • Aikova

        Niin no tarkoitin siinä mielessä ettei ainakaan kalliiden investointien takia mene koko talous sekaisin, jos homma ei toimikaan.
        Olen kymmenisen vuotta ollut alalla ja käytämme satunnaisesti eri pikkufirmoja kiireapulaisina ja sairaslomatuuraajina, ja täytyy sanoa että kirjo on todella valtava..sellaisia ihme sekopäitä ja tunareita on tullut nähtyä että ihmettelen miten normaalilla käytöksellä ja työmoraalilla varustettu ahkera tekijä saisi itsensä konkurssiin?

        Kaipaisin edelleen niitä ihan konkreettisia esimerkkejä...jos siis 12 euron tuntipalkalla pitäisi veloittaa 30 euroa, pitääkö se tosiaan paikkansa?

        ps.12€/h (=n.1400€/kk netto) ei mielestäni ole mikään hyvä palkka, sillä hädintuskin elää nykyään...


      • ja vielä asiakkaita....
        Aikova kirjoitti:

        Niin no tarkoitin siinä mielessä ettei ainakaan kalliiden investointien takia mene koko talous sekaisin, jos homma ei toimikaan.
        Olen kymmenisen vuotta ollut alalla ja käytämme satunnaisesti eri pikkufirmoja kiireapulaisina ja sairaslomatuuraajina, ja täytyy sanoa että kirjo on todella valtava..sellaisia ihme sekopäitä ja tunareita on tullut nähtyä että ihmettelen miten normaalilla käytöksellä ja työmoraalilla varustettu ahkera tekijä saisi itsensä konkurssiin?

        Kaipaisin edelleen niitä ihan konkreettisia esimerkkejä...jos siis 12 euron tuntipalkalla pitäisi veloittaa 30 euroa, pitääkö se tosiaan paikkansa?

        ps.12€/h (=n.1400€/kk netto) ei mielestäni ole mikään hyvä palkka, sillä hädintuskin elää nykyään...

        Siivousalan yrityksen perustaminen ei maksa juuri mitään, mutta niiden maksavien asiakkaiden saaminen on kalliinpuoleista.
        Älä palkkaa alkuun työntekijöitä - tee yksin.
        Työntekijät maksavat ja maksavat juuri siivousalalla paljon - kertoimena voit kylmästi käyttää jopa 90 - sillä sairaslomia pukkaa, huonoa jälkeä pukkaa jne..
        Riippuen tietenkin suuntauksesta - lähdetkö kotisiivouksiin vai toimistoihin.. tällä hetkellä kotisiivous on kannattavampaa ja nousevaa vähennysten vuoksi, toimistotyö tosin helpompaa.
        Ja kyllä - vähintäin 30:-/tunti täytyy veloittaa että pääset jokseenkin palkoille. Ota huomioon matkat, bensat, vakuutukset, yelit, verot, aineet, kirjanpidot, netti, markkinointi - kyllä niitä rahanreikiä on.
        Kotisiivouksissa käyntejä täytyisi saada kokoon vähintäin 40- 50/ kk, että saat normiliksan - sillä toki muuta töitä kuin siivousta oheen tulee ihan tarpeeksi.
        Yksin saat kyllä 5000-6000 liikevaihdon kokoon tekemällä ja paljon ja kyllä siitä hyppysiinkin jää elämiseen.


    • pieni mahdollisuus

      Yks vaihtoehto uudelle, ilman valmiita asiakkaita olevalle yrittäjälle, vois olla tuo franchising-pohjainen yrittäjyys. Se hoitaa asiakashankinnan ja markkinoinnin, eli just sen mikä vie muuten kaiken vapaa-ajan. Enkä nyt tarkoita niitä täällä parjattuja rinkejä ja laattoja, joiden sanotaan vievät kaiken yrittäjän saaman liikevaihdon. Muitakin on markkinoilla, muttei samoilla mainosbudjeteilla.

      • ei ei ei!! ei

        Kaikkein parhaimman ja halvimman pohjan saat toimimalla alusta asti itsenäisesti - ei tarvitse sitoutua emoyhtiön markkinointiin sun muihin ja vielä maksaa siitä..
        Eli liikettä töppösiin - printtaa tai painatuta lentolehtisiä ja jaat tai jaatat ( ei se niin kallsta ole) muutamia kymmmeniä tuhansia lähiympäristöön. Teet mainoskirjeitä ja lähetätä. Soitat. Kauppojen ilmoitustaulut - puhelinpylväät - paikallislehdet.
        Heti helpottaa kun saat muutaman asiakkaan - se suusta suuhun mainonta alkaa heti ja jos hyvää jälkeä teet ja olet säännöllinen että luotettava niin uusia asiakkaita kyllä ilmestyy.
        Pitkäkestoinen eli ikuinen prosessihan tuo asiakkaiden kalastelu on - yksi lähtee toinen tulee ja koko ajan tsemppaat. Mutta parempi kuitenkin kuin franchisingilla..usko huviksesi.


      • kotityövähennys asiakkaalle
        ei ei ei!! ei kirjoitti:

        Kaikkein parhaimman ja halvimman pohjan saat toimimalla alusta asti itsenäisesti - ei tarvitse sitoutua emoyhtiön markkinointiin sun muihin ja vielä maksaa siitä..
        Eli liikettä töppösiin - printtaa tai painatuta lentolehtisiä ja jaat tai jaatat ( ei se niin kallsta ole) muutamia kymmmeniä tuhansia lähiympäristöön. Teet mainoskirjeitä ja lähetätä. Soitat. Kauppojen ilmoitustaulut - puhelinpylväät - paikallislehdet.
        Heti helpottaa kun saat muutaman asiakkaan - se suusta suuhun mainonta alkaa heti ja jos hyvää jälkeä teet ja olet säännöllinen että luotettava niin uusia asiakkaita kyllä ilmestyy.
        Pitkäkestoinen eli ikuinen prosessihan tuo asiakkaiden kalastelu on - yksi lähtee toinen tulee ja koko ajan tsemppaat. Mutta parempi kuitenkin kuin franchisingilla..usko huviksesi.

        moni kotisiivoaja haluaa toimia pimeästi, jolloin asiakkaalta menee sivu suun 60% vähennys, eli jos veloitat 30eur, asiakas maksaa itse 12 eur. Moni vanhus ei oikein ymmärrä tätä. Musta tuntuu että juuri vanhusväestössä on suuri asiakaspotentiaali, eteenkin jos tekee hankalia hommia kuten ikkunanpesua, ja vaikka roudaa pois painavia jätteitä.Elias palvelu www.elias.fi) on myös kätevä ja eullinen ilmoitustapa.


    • aikova

      Kiitos tähänastisista asiallisista vastauksista! Tuosta asiakaspohjasta sen verran että yksi ihan varma, iso firma, olisi jo tiedossa ja muitakin pienempiä joista on ehdotettu että perustaisin toiminimen ja alkaisin tekemään heidän siivoukset joten siltä pohjalta olisi ihan hyvä alku. Lähinnä halusin kartoittaa nimenomaan sitä talouspuolta, tällä seudulla kilpailijoiden veloitukset on 22-26€/h joten suunnilleen siinä haarukassa olisi pysyttävä. Ymmärrän toki etuni tällä hetkellä työntekijänä, mutta toisaalta se "vapaus", omaan työhön vaikuttamisen mahdollisuus houkuttaa myös. Eikä toki olisi haitaksi jos käteen jäisi pikkuisen enemmän tuota rahapuolta...

      • alalla jo oleva

        Heippa! Laitoin firman pystyyn itse viime kesänä. Hinta tälläkin seudulla on samaa luokkaa muilla mutta laitoin itse reilusti hinnan korkeammaksi eli 30. Ja asiakkaitta riittää. yksikään ei ole ollut ensin hinnasta kiinnostunut vaan siitä että millaista jälkeä tekee. Mainostin kerran lappusilla. teetätin pienen mainoksen ja logon mainostoimistolla ja tulostutin mainoslappuja, jotka jaettiin ilmaisjakelun mukana.. muutama asiakas oli jo valmiiksi tiedossa. En ole enempää mainostanut. Töitä riittänyt niin paljon kuin jaksanut tehdä. Kun homman hoitaa kunnolla, asiakkaat markkinoivat ilmaiseksi. Mutta ei ne asiakkaat saman tien tule. Hyvin olen pärjännyt ja saan itse päättää kuinka paljon töitä teen. kotisiivouksessa et joudu paljon investoimaan. Itse sijoitin hyviin siivousvälineisiin 100euroa ja hyvin on yli puoli vuotta mennyt. tsemppiä!


      • Stinas
        alalla jo oleva kirjoitti:

        Heippa! Laitoin firman pystyyn itse viime kesänä. Hinta tälläkin seudulla on samaa luokkaa muilla mutta laitoin itse reilusti hinnan korkeammaksi eli 30. Ja asiakkaitta riittää. yksikään ei ole ollut ensin hinnasta kiinnostunut vaan siitä että millaista jälkeä tekee. Mainostin kerran lappusilla. teetätin pienen mainoksen ja logon mainostoimistolla ja tulostutin mainoslappuja, jotka jaettiin ilmaisjakelun mukana.. muutama asiakas oli jo valmiiksi tiedossa. En ole enempää mainostanut. Töitä riittänyt niin paljon kuin jaksanut tehdä. Kun homman hoitaa kunnolla, asiakkaat markkinoivat ilmaiseksi. Mutta ei ne asiakkaat saman tien tule. Hyvin olen pärjännyt ja saan itse päättää kuinka paljon töitä teen. kotisiivouksessa et joudu paljon investoimaan. Itse sijoitin hyviin siivousvälineisiin 100euroa ja hyvin on yli puoli vuotta mennyt. tsemppiä!

        Itse olin keskustelemassa kotipalveluyrityksen perustamisesta, niin sanoivat että aloitus tuntipalkka voisi olla 28 euroa.


      • tuntiveloitus ???
        Stinas kirjoitti:

        Itse olin keskustelemassa kotipalveluyrityksen perustamisesta, niin sanoivat että aloitus tuntipalkka voisi olla 28 euroa.

        Siis mitähän nyt tarkoitat... Palkkaa et saa tunnille 28 € Suomessa tehtävästä siivoustyöstä. Veloitus voi olla sen verran ja siitä alkaa muodostua yrittäjänä tulosi, josta maksat myös kulut, verot, jne.


      • minäkin haluan
        tuntiveloitus ??? kirjoitti:

        Siis mitähän nyt tarkoitat... Palkkaa et saa tunnille 28 € Suomessa tehtävästä siivoustyöstä. Veloitus voi olla sen verran ja siitä alkaa muodostua yrittäjänä tulosi, josta maksat myös kulut, verot, jne.

        kysyä.mikä yritysmuoto olisi paras?siivous välineisiin ei paljoa tarvitsisi sijoittaa,mutta entäpä auto?entäs miten kilometrikorvaukset??työkohteet olisivat lähimmässä kaupungissa jonne matkaa 50km.olisiko hyvä että yrityksellä olisi velkaa?
        itse laskeskelin,että 27-29e olis kohtuullinen taksa?nyt olen työtön eli korkealta ei ainakaan tippuisi.


      • siivousyritys
        minäkin haluan kirjoitti:

        kysyä.mikä yritysmuoto olisi paras?siivous välineisiin ei paljoa tarvitsisi sijoittaa,mutta entäpä auto?entäs miten kilometrikorvaukset??työkohteet olisivat lähimmässä kaupungissa jonne matkaa 50km.olisiko hyvä että yrityksellä olisi velkaa?
        itse laskeskelin,että 27-29e olis kohtuullinen taksa?nyt olen työtön eli korkealta ei ainakaan tippuisi.

        Haluatko apua siivousyrityksen perustamiseen?


        http://www.hyvasiivouspalvelu.com/2013/11/miten-perustaa-siivousyritys.html


      • Alviton vai +alv

        22-26e PLUS ALV tarkoitit varmaan?


      • Alviton vai +alv
        Alviton vai +alv kirjoitti:

        22-26e PLUS ALV tarkoitit varmaan?

        Tää siis alalle aikovalle.


    • asdfgxhjklö

      En ole siivousalalla mutta olen autellut paria alan yrittäjää talous ja kirjanpitoasioissa. Jotta sinulle jäisi esimerkiksi 2000€/kk brutto, on sinun saatava rahaa sisään noin 3500-4000€/kk(alv 0%). Vaikka et investoisi kalliisiin koneisiin ja laitteisiin niin silti kuluja tulee. Jotta pystyt palkan lisäksi maksamaan itsellesi kohtuullisen eläkkeen on sinun otettava lakisääteinen yel vakuutus. Lakisääteisen lisäksi ja riskien minimoimiseksi on hyvä olla myös tapaturmavakuutus. Molemmat näistä vakuutuksista on hyvä olla sellaisella työtulolla että niistä on vahingon sattuessa jotakin hyötyä. Niin ikään sinulla on hyvä olla vahinko ja oikeusturvavakuutus. HUOM, jos sinulla on sellainen esim kotivakuutuksen yhteydessä, se ei korvaa elinkeinotoiminnassa sattuneita vahinkoja.
      Normaalit juoksevat kulut kuukausittain on siis YEL 450,00, tapaturma, 100,00, muut vakuutukset 50,00, puhelin ja netti 50,00, kirjanpito 70-90,00, materiaalit ja tarvikkeet 100-150,00, autokulut 400-500, sekalaiset kulut 100-110,00
      Kahden tonnin tulostasi maksat ennakkoveroa 500-600 jolloin saat käteen 1400-1500€. Autokulutkin saattaa olla vähän alakantissa. Sieltä kertyy yleensä se suurin kuluerä.

      Tämän jälkeen moni kirjoittaa tähän perään että ei yeliä kannata maksaa kuin miniminä mutta tämä sinun tuösi ei ole sellainen bisnes että siitä jäisi sinulle muutoin niin paljon rahaa että sillä voisi korvata pienen yel maksun. Yel työtulon perusteella kela maksaa mm sairaspäivärahaa. Jos yel on ihan minimissä niin silloin on syytä pysyä myös terveenä.

      Yleisvinkkinä vielä sanoisin että kun aikanaan alat asiakkaita etsimään niin pyri siihen että saisit muutaman ison asiakkaan, esim yrityssiivousta joista tulee kohtuullinen perustulo. Jos sinulla on paljon pienia asiakkaita, kuten vaikkapa kotisiivouksia niin suuri osa työpäivästäsi kuluu siirtymiin paikasta toiseen. Kahdeksan tunnin päivässä et välttämättä ehdi laskuttamaan kuin 5-6 tuntia vaikka olisit painanut tukka suorana. Jos otat pieniä kotisiivouksia niin pyri ainakin siihen että samana päivänä käyt samalla suunnalla että siirtymiin käytetty aika menee minimiin.

      Kyllä minäkin lähtisin siitä että veloituksen olisi oltava ainakin 30€/tunti(alv0%)
      Hurmaa ihmiset hyvällä työnjäljellä ja asiakaspalveluhenkisyydelläsi, mutta älä alihinnoittelulla. Halpa hinta saattaa nyt tuntua hyvältä ajatukselta mutta jo muutaman kuukauden päästä alkaa jurppimaan kun hinta on huono. Silloin hinnan nostaminen on jo paljon vaikeampaa kun olet jo totuttanut asiakkaasi halvempaan hintaan.

      • helpostiyli3000euroa

        Näillä sinun laskutaidoilla mainitsemasi yrittäjät ovat jo Konkassa? Tekee yksin omalla nimellä niin jo 8h/pv työllä pääsee 3000-4500 palkkatuloihin (riippuen laskutushinnasta). Vaikka maksaisi kaikki mainitsemasi menot. Siivousalan yrittäjät vetävät välistä minkä kerkiää. Ykssintekijänä pystyy tekemään puolet parempaa jälkeä. Lisäksi saa hyvästä työstä kunnon palkan ilman suurta välikättä (yrittäjää)


    • zeinab

      Tärkeimmistä asioista, jotka on täytettävä siivouspalveluyritykset jonka on oltava ajoissa toimitusta ja niitä voidaan käyttää laitteita ja puhdistusaineet ovat moderneja ja maailmanlaajuisia ja valtuutettu maailmanlaajuisesti olemme siivousyritys Jedda kodeissa on paras siivousvälineet
      https://elnakl.com/best/cleaning-company-jeddah/

    • katsokaajanaurakaaaa
    • nadaaa

      Kiitos tähänastisista asiallisista vastauksista! Tuosta asiakaspohjasta sen verran että yksi ihan varma, iso firma, olisi jo tiedossa ja muitakin pienempiä joista on ehdotettu että perustaisin toiminimen ja alkaisin tekemään heidän siivoukset joten siltä pohjalta olisi ihan hyvä alku. Lähinnä halusin kartoittaa nimenomaan sitä talouspuolta, tällä seudulla kilpailijoiden veloitukset on 22-26€/h joten suunnilleen siinä haarukassa olisi pysyttävä. Ymmärrän toki etuni tällä hetkellä työntekijänä, mutta toisaalta se "vapaus", omaan työhön vaikuttamisen mahdollisuus houkuttaa myös. Eikä toki olisi haitaksi jos käteen jäisi pikkuisen enemmän tuota rahapuolta...
      https://smteam.org/شركة-تنظيف-بجده/

    • mahaaaa

      Tämän jälkeen moni kirjoittaa tähän perään että ei yeliä kannata maksaa kuin miniminä mutta tämä sinun tuösi ei ole sellainen bisnes että siitä jäisi sinulle muutoin niin paljon rahaa että sillä voisi korvata pienen yel maksun. Yel työtulon perusteella kela maksaa mm sairaspäivärahaa. Jos yel on ihan minimissä niin silloin on syytä pysyä myös terveenä.

      Yleisvinkkinä vielä sanoisin että kun aikanaan alat asiakkaita etsimään niin pyri siihen että saisit muutaman ison asiakkaan, esim yrityssiivousta joista tulee kohtuullinen perustulo. Jos sinulla on paljon pienia asiakkaita, kuten vaikkapa kotisiivouksia niin suuri osa työpäivästäsi kuluu siirtymiin paikasta toiseen. Kahdeksan tunnin päivässä et välttämättä ehdi laskuttamaan kuin 5-6 tuntia vaikka olisit painanut tukka suorana. Jos otat pieniä kotisiivouksia niin pyri ainakin siihen että samana päivänä käyt samalla suunnalla että siirtymiin käytetty aika menee minimiin.
      https://smteam.org/شركة-تنظيف-بجده/

    • nffghsas

      muutama asiakas oli jo valmiiksi tiedossa. En ole enempää mainostanut. Töitä riittänyt niin paljon kuin jaksanut tehdä. Kun homman hoitaa kunnolla, asiakkaat markkinoivat ilmaiseksi. Mutta ei ne asiakkaat saman tien tule. Hyvin olen pärjännyt ja saan itse päättää kuinka paljon töitä teen. kotisiivouksessa et joudu paljon investoimaan. Itse sijoitin hyviin siivousvälineisiin 100euroa ja hyvin on yli
      https://goo.gl/PJFQAk

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1874
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe