raskausoireet tuplista?

juuri plussannut :)

Kyselin tuossa 16. paiva taalla hoidoilla kaksosia saaneilta tietoja, ja itse sain kuin sainkin sen kauan kaivatun plussan talla viikolla :))
Nyt en siis tieda monta on tulossa viela, eka ultra toki varattu. Nakyyko kaksoset jo rv 6 ultrassa yleensa?
Mulla ekassa raskaudessa(hoidoilla myos) ei oireet alkaneet pitkaan aikaan. Nyt jannailen alkaako aijemmin ja onko samanlaista menoa vai ei.
Onko se yleista etta siis tuplista tulisi enemman oireita tai aijemmin? Plussa mulle tuli testiin todella vahvana heti kun sain testata mista olen kiitollinen myos :)
Onko teilla ollut oireina etta mahassa tuntuu repaisevia liikkeita etenkin joskus yolla jos muuttaa asentoa nopeasti? Jotenkin tuntuu etta vasymys vaivaa jo nyt aika hurjana. Kylla tama on uskomattoman ihanaa aikaa, ja olisi tosi kiva jos kukaan teista jaksaisi hieman kertoa omista kokemuksistaan!!!??? :))

24

33387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tia72

      Onneksi olkoon plussasta!! Ajattelin vastailla kun itselläni tuplat saivat alkunsa lapsettomuushoitojen (inseminaatio, ivf:n lääkitys) avulla. Kaivoin odotusaika vihkosen esille elikkäs itselläni oli alkuraskaudesta todella vahvat oireet. Kumpaakin munasarjaa jomotti todella paljon rv 4-6 erityisesti illalla ja yöllä. Olinkin varma, että saan keskenmenon tai raskaus on munatorvessa, sen verran kovia kivut olivat. Kävinkin sitten ultrassayksityisellä rv 5 ja näkyi ruskuaispussi. Kova pahoinvointi alkoi rv 5 3. Voin todella huonosti aamusta iltaan ja oksentelin usein. Pahoinvointi loppui rv 11 2. 2 ultra oli rv 7 ja silloin löytyi 2 sikiötä joiden sydämmet sykkivät hienosti. Kaksosraskaudessa ei turhaan puhuta riskiraskautena! Itselläni oli monenlaista vaivaa, ei mitään suurta. Itse jäin töistä pois rv 23 supistelujen vuoksi. Muistan että supisteluja tuli jo hyvin aikaisessa vaiheessa, mutta minulle ne eivät tehneet kohdunsuulle mitään. Kakoseni syntyivät rv35 4 ja ovat nyt jo 6kk1vko. Onnellista ja turvallista odotusta!

      • sanitus

        Heippa! Ihana, kun täällä muitakin. Itellä kaksossisarukset (tyttö ja poika) 5kk vanhat. Ihan luomusti tulivat meille, joten ei ollut yhtään aavistustakaan että saattais tulla useampi kerralla. Masu kasvoi paljon nopeammin ja päivää ennen ultraa aloin ounastelemaan, jottako siellä ihan oikeasti olisi enemmän sakkia..Kaverini sanoi sen olevan "psykoloista pömpötystä" mutta voi sitä ihmettä, kun lääkäri sanoi että "jaahas, tämä onkin sitten kaksosraskaus!". Meni ihan ohi korvien kaikki muu, mitä lääkäri puhui..:)
        Väsymys oli ihan käsittämätöntä ja pyöräily töihin loppui kun seinään alkuviikoilla. Ekasta lapsesta tuli aikoinaan vain hieman ällötystä; nyt tuli ihan yökötysoloja. Olen säästynyt onneksi oksentamiselta! Töistä jäin pois myös viikola 23 supistelujen takia ja olin sairaalassa makuutettavana 10 päivää viikolta 31, kun meinasivat tulla aikasemmin. Sen verran sai liikkua, että kävi vessassa...argh.
        Synnytys käynnistettiin hulinalla 35 6 raskausmyrkytyksen vuoksi ja vauvelit syntyivät alateitse, aikaa meni vaivaiset 2h ja 15min! Ihan hyvä, että pääsin vähällä rasituksella, koska myrkytys paheni synnytystä seuraavana päivänä ja jouduin johonkin ihme dialyysin (?) tapaiseen hoitoon tehotarkkailuun, verenpaine oli pahimmillaan 179/111.
        Sairaalassa oltiin 10 päivää ja sitten päästiin kotiin ja kaikki oltiin onnellisia!
        Toivotan hyvää jatkoa ja jos jompikumpi haluaa vaikka meilailla ja vaihdella kuulumisia, niin laittakaa osoite tms.?


      • äippä-07
        sanitus kirjoitti:

        Heippa! Ihana, kun täällä muitakin. Itellä kaksossisarukset (tyttö ja poika) 5kk vanhat. Ihan luomusti tulivat meille, joten ei ollut yhtään aavistustakaan että saattais tulla useampi kerralla. Masu kasvoi paljon nopeammin ja päivää ennen ultraa aloin ounastelemaan, jottako siellä ihan oikeasti olisi enemmän sakkia..Kaverini sanoi sen olevan "psykoloista pömpötystä" mutta voi sitä ihmettä, kun lääkäri sanoi että "jaahas, tämä onkin sitten kaksosraskaus!". Meni ihan ohi korvien kaikki muu, mitä lääkäri puhui..:)
        Väsymys oli ihan käsittämätöntä ja pyöräily töihin loppui kun seinään alkuviikoilla. Ekasta lapsesta tuli aikoinaan vain hieman ällötystä; nyt tuli ihan yökötysoloja. Olen säästynyt onneksi oksentamiselta! Töistä jäin pois myös viikola 23 supistelujen takia ja olin sairaalassa makuutettavana 10 päivää viikolta 31, kun meinasivat tulla aikasemmin. Sen verran sai liikkua, että kävi vessassa...argh.
        Synnytys käynnistettiin hulinalla 35 6 raskausmyrkytyksen vuoksi ja vauvelit syntyivät alateitse, aikaa meni vaivaiset 2h ja 15min! Ihan hyvä, että pääsin vähällä rasituksella, koska myrkytys paheni synnytystä seuraavana päivänä ja jouduin johonkin ihme dialyysin (?) tapaiseen hoitoon tehotarkkailuun, verenpaine oli pahimmillaan 179/111.
        Sairaalassa oltiin 10 päivää ja sitten päästiin kotiin ja kaikki oltiin onnellisia!
        Toivotan hyvää jatkoa ja jos jompikumpi haluaa vaikka meilailla ja vaihdella kuulumisia, niin laittakaa osoite tms.?

        meillä hoidoilla saadut kaksostytöt ja ovat nyt 6kk. Voin pahoin ja oksensin aina viikolle 12 asti ja laihduin sinä aikana 9kg!!! 2/3 meni hyvin ja nautin raskaudesta. Sitten viimeisellä kolmanneksella todettiin raskausmyrkytys ja jouduin sairaalan 2 viikkoa ennen synnytystä. Synnytys käynnistettiin ja tytöt syntyivät keisarinleikkauksella 35 1. Yritettiin alateitse mutta siitä ei tullut mitään. Minulla myös raskausmyrkytys paheni seuraavana yönä ja olin viikon tehovalvonnassa ja viikon vielä osastolla. Sain myös dialyysihoitoja 10 kertaa. Vaikka raskauden alku ja loppuaika oli rankkaa niin olen onnellinen että saimme terveet tytöt. Kun tyttöjä katselee niin unohtaa kaikki ikävät ajat =)


      • Tia72
        sanitus kirjoitti:

        Heippa! Ihana, kun täällä muitakin. Itellä kaksossisarukset (tyttö ja poika) 5kk vanhat. Ihan luomusti tulivat meille, joten ei ollut yhtään aavistustakaan että saattais tulla useampi kerralla. Masu kasvoi paljon nopeammin ja päivää ennen ultraa aloin ounastelemaan, jottako siellä ihan oikeasti olisi enemmän sakkia..Kaverini sanoi sen olevan "psykoloista pömpötystä" mutta voi sitä ihmettä, kun lääkäri sanoi että "jaahas, tämä onkin sitten kaksosraskaus!". Meni ihan ohi korvien kaikki muu, mitä lääkäri puhui..:)
        Väsymys oli ihan käsittämätöntä ja pyöräily töihin loppui kun seinään alkuviikoilla. Ekasta lapsesta tuli aikoinaan vain hieman ällötystä; nyt tuli ihan yökötysoloja. Olen säästynyt onneksi oksentamiselta! Töistä jäin pois myös viikola 23 supistelujen takia ja olin sairaalassa makuutettavana 10 päivää viikolta 31, kun meinasivat tulla aikasemmin. Sen verran sai liikkua, että kävi vessassa...argh.
        Synnytys käynnistettiin hulinalla 35 6 raskausmyrkytyksen vuoksi ja vauvelit syntyivät alateitse, aikaa meni vaivaiset 2h ja 15min! Ihan hyvä, että pääsin vähällä rasituksella, koska myrkytys paheni synnytystä seuraavana päivänä ja jouduin johonkin ihme dialyysin (?) tapaiseen hoitoon tehotarkkailuun, verenpaine oli pahimmillaan 179/111.
        Sairaalassa oltiin 10 päivää ja sitten päästiin kotiin ja kaikki oltiin onnellisia!
        Toivotan hyvää jatkoa ja jos jompikumpi haluaa vaikka meilailla ja vaihdella kuulumisia, niin laittakaa osoite tms.?

        Mulla myöskin tyttö ja poika. Syntyivät muuten kiireellisellä sektiolla rv 35 4 myöskin raskausmyrkytyksen vuoksi. Perustettaisiinko tänne ketju, jossa kaikki suht tuoreet tuplamammat voisivat keskustella:)


      • sanitus
        Tia72 kirjoitti:

        Mulla myöskin tyttö ja poika. Syntyivät muuten kiireellisellä sektiolla rv 35 4 myöskin raskausmyrkytyksen vuoksi. Perustettaisiinko tänne ketju, jossa kaikki suht tuoreet tuplamammat voisivat keskustella:)

        Juu, mainio aatos ;). Eli olkoon tämä vaikka se ketju? Vai osaatko aloittaa uuden? Ihanaa kun voi jakaa ajatuksia. Mullakin meni 2/3 raskaudesta ihan normaalin painonlisäyksen kanssa, mutta lopussa alkoi tulla enemmän. Mulla ei tullu myrkytyksestä päänsärkyä, vaan järkyttävä turvotus ja uniongelmia. Yhteensä kiloja tuli 24kg. Sairaalaan jäi tosi monta kiloa, dialyysihoitoon jäi 8! Oli hassua seurata yhden päivän aikana, kun alkoi omat vartalonpiirteet löytymään niin nopeasti. Välillä kurkistelin peiton alle ja ihmettelin. Tosi nopeeta toimintaa. Olo oli aivan hirveä kylläkin. Ja myrkytysoireeksi voisin sanoa myös "tyhmyyden"; en osannut vaihtaa vaippaa sairaalassa vauvoille vaan seurailin vierestä, kun mies vaihtoi. Minulla yksi 4-vuotias jo entuudestaan..eli vaipanvaihto ihan tuttua puuhaa.

        Mutta, jo kaksoset omaaville voisin esittää kysymyksen, että mitä vinkkejä voitaisiin antaa kaksosia odottaville? Ja miten on saatu arki pyörimään? Ideoita ja tyylejä varmaan riittää:) !?


      • ulkopuolinen kyselee
        sanitus kirjoitti:

        Juu, mainio aatos ;). Eli olkoon tämä vaikka se ketju? Vai osaatko aloittaa uuden? Ihanaa kun voi jakaa ajatuksia. Mullakin meni 2/3 raskaudesta ihan normaalin painonlisäyksen kanssa, mutta lopussa alkoi tulla enemmän. Mulla ei tullu myrkytyksestä päänsärkyä, vaan järkyttävä turvotus ja uniongelmia. Yhteensä kiloja tuli 24kg. Sairaalaan jäi tosi monta kiloa, dialyysihoitoon jäi 8! Oli hassua seurata yhden päivän aikana, kun alkoi omat vartalonpiirteet löytymään niin nopeasti. Välillä kurkistelin peiton alle ja ihmettelin. Tosi nopeeta toimintaa. Olo oli aivan hirveä kylläkin. Ja myrkytysoireeksi voisin sanoa myös "tyhmyyden"; en osannut vaihtaa vaippaa sairaalassa vauvoille vaan seurailin vierestä, kun mies vaihtoi. Minulla yksi 4-vuotias jo entuudestaan..eli vaipanvaihto ihan tuttua puuhaa.

        Mutta, jo kaksoset omaaville voisin esittää kysymyksen, että mitä vinkkejä voitaisiin antaa kaksosia odottaville? Ja miten on saatu arki pyörimään? Ideoita ja tyylejä varmaan riittää:) !?

        Mikä on dialyysi hoito? Ilmeisesti raskausmyrkytykseen annettava hoito, mitä se on käytännössä?


    • juuri plussannut :)

      Teille ihanille vastaajille!! Itse olen tänään kai rv 4 3 vasta, joten HYVIN alussa mennään. Tosi mielenkiintoista tutkailla omia oireita ja verrata ekaan raskauteen. Viime yönä taas heräsin siihen että vasenta munasarjaa (??) jomotti, ja sitten myöhemmin yöllä oikeaa puolta samassa kohtaa! Mulla oli myos IVF lääkkeet ja inssi, ja inssin jälkeen TUNSIN ensin vasemmassa, sitten oikeassa munatorvessa nipistyksen ja hymyilin toiveikkaan että silloin olisivat simpat tavanneet follit ;) mutta juu ihan hassuahan se on, eihän sitä kai mitenkään voi tuntea! Mutta nuo yölliset tuntemukset masussa ovat hurjia, toivottavasti ihan normaalia. Mua väsyttää jo nyt, semmonen rento mutta vetämäton olo. Tuntuu että olisin ihan tillin tallin, siis sillai kummallisen väsy, en osaa oikein kunnolla selittää, semmosta tosi syvää väsymystä. Masu IHAN turvoksissa etenkin iltaa kohti.
      Jään tutkailemaan oireitani edelleen ja palailen asiaan. Suurkiitos vielä kun vastailitte, todella arvostan sitä suuresti :) Ja paljon onnea kaksosista teille!! :)

    • juuri plussannut :)

      siis aineenvaihduntahan vilkastuu joten pisun tarve tihentyy sen mukana, mutta jo nyt ravaan veskissä kahesti yössä (ja päivällä kanssa todella usein)! Näin alussa.. oliko teillä samaa??

    • KEH

      Meillä kaksostytöt pian 4kk. Syntyivät ilman käynnistelyjä rv 37 5 "perinteiseen tyyliin", pt ja rt. Kaikki meni hyvin, olivat esikoiset ja synnytys kesti 4,5 h. Nopeaa toimintaa :)
      Ovat luomukaksoset. Näkyivät ultrassa yksityisellä lääkärillä rv 6 6.
      Alkuraskauden KAUHEIN vaiva oli tajuton väsymys!!! Olin töissä muistaakseni rv 18 saakka, ja työpäivät jaksoin kun otin nokosia aina kun mahdollista.
      Pahoinvointia ei onneksi ollut, hajut vaan saivat aikaa kuvotuksen koko odotuksen ajan. Loppuajasta vaivasi turvotus, raskausmyrkytys ei ollut kaukana.
      Mainittakoon vielä, että painoa tuli 32 kg!!! Onneksi lähes kaikki myös lähtikin.
      Onnea sinulle juuri plussannut, sekä toki kaikille muillekin tuplien odottajille ja tuoreille äiteille :)

    • kkkkkkd

      Itselläni on jo isommat tuplat kuin teillä muilla mutta meillä siis n.puolitoista vuotias tyttö ja poika! syntyivät raskausviikolla 36 4 ja normaalisti alatie synnytyksellä.
      Synnytys oli suhteellisen helppo ja nopea. Kaksosilla on ikäeroa vain 8 minuuttia!
      Alkuraskaudesta pahin oire oli aivan tajuton väsymys. Töissä ei ollut ongelmia sillä olin esikoisen kanssa kotona ja aina kun tyttö oli päiväunilla niin itse myös. Pahoinvointia oli myös mutta oksentanut en kertaakaan kaksosia odottaessa.
      Ja kyllä.. itse ainakin tosi alusta saakka ramppasin vessassa hyvinkin tiuhaan tahtiin :D

      Onnea paljon plussanneelle ja muille kaksosmammoille :)

    • ellis

      Jotenkin tämän ketjun vastaukset tuntuvat hyvin tutuilta. Olen siis 9 2 viikoilla (takana ICSI) ja tajuton väsymys vaivaa. Pahaolo on ollut viikolta 6 aamusta iltaan, muttei onneksi ole tarvinnut oksentaa. Kaksoset näkyivät siis ultrassa 7 1 ja nyt kävin uudestaan, niin kaikki oli edelleen ihan ok.
      Kaikista pahinta on vaan tää lamauttava väsymys, joka ei tunnu helppaavan. Mahakin on sen verran pullistunut, etteivät farkut mene jalkaan, vaan jouduin ostamaan jo mammahousut. Painoa ei ole tosin tullut vasta kuin kilon verran.
      Mukavaa, että täällä on myös muita kaksosten odottajia!

      • tupla

        mun ojat jo yli 2,5 v mutta oireet hyvin muistissa. Hoidoilla tehdyt PAS tuplat ja pahoinvointi vkolta 2 (eli heti alusta ) alkaen. yökkimistä ja oksentelua yötä päivää VIIKOLLE 26, mieletön väsymys ja päänsärky.. voimakkaita muutoksia haju- ja makuaisteissa.Voimakastä närästystä pahoinvoinnin hiukan helpotettua. Ei yhtään oireetonta päivää.. Mullakin tuli painoa alkuun hitaasti mutta loppujen lopuksi viikolle 35 oli kertyny yli 20kg. Mutta lopputulos korvaa tämän kaiken!


    • rv 16+5

      Ihan sama juttu täällä, ihan KAAMEA väsymys oli päällä koko alkuraskauden!!! Töissä jaksoi juuri ja juuri käydä ja porua vääntäen kotiin ja selälleen sohvalle :) Onneksi nyt jo vähän helpottaa. Tällä hetkellä vaan hirvittävä päänsärky vaivaa, pahaa oloa ei ole ollut missään vaiheessa. Onnea ja lykkyä myös muille kaksosten odottajille.

    • Odottavalla kannalla

      Itse olin ultrassa 7 2. Siellä näkyi kaksi sykkivää "pähkinää". Paha olo alkoi jo ennen tätä voimakkaana ja jouduin myös tiputukseen.

      Minulla huonovointisuus kesti voimakkaana viikkoon 17 asti;/ Siinä välissä ehdin kokeilla pahaan oloon kaikkea raskaus inkivääristä akupunktioon. Akupunktiosta tuntui olevan pieni apu, mutta en huomannut mitään merkittävää. Pahoinvointilääkkeitäkin päivystyksen
      lääkäri määräsi, mutta jätin ne käyttämättä. Sekä Apteekissa, neuvolassa, että lääkkeen valmistajan puolelta lääkettä EI suositeltu raskaana olevalle joten jätin käyttämättä vaikka jo hankin. Ennemmin kärsin kuin vahongoittaisin sikiöitä. Lääkkeen vaikutuksesta ei ole tutkittua tietoa.

      Pahoinvointi on käsittääkseni raskaushormoonin aiheuttamaa ja toisaalta siitä saa olla iloinen;) Tietääkseni oireet kaksosraskaudessa ovat usein yksöstä voimakkaammat!

      Alussa tuntui voimakasta "kipuilua" (repimisen tunnetta)vatsassa molemmilla puolella. Väsymys, rintojen turvotus ja arkuus olivat myös mukana alusta asti. Vatsa pompsahti esiin myös heti alussa!

      Nyt mennään viikolla 28 ja kaikki ok.

      Onnea alkaneen raskauden johdosta. Saattaahan tuo hyvin olla monikkoraskaus;)! Itse ainakin aavistin asian jo heti pian plussan jälkeen!

    • mammuttimamma

      Hei!
      Minulla jo tosiaan myös isommat kaksostytöt =)
      Minulla ei ollut alkuraskaudesta minkäänlaista väsymystä, mutta pahoinvointi ja oksentelu alkoi RV 5 ja kesti voimakkaana RV13, sen jälkeen vain ajoittain. Alavatsan nipistelyä tuntui varsinkin alussa, samoin huimausta. Myöhemmin kun pahoinvointi helpottui, tuli uusia vaivoja tilalle =) Ummetusta, iskiaskivut ja päänsärky. Haju- ja makuaistit ovat kai vieläkin ihmeen tarkkoja. Loppuraskaudesta jalat hikoilivat niin että haisivat kuin rankkitynnyrit ;) Enkä päässyt loppuvaiheessa meidän pieneen vessaan kuin peruuttamalla! Vatsa alkoi kasvaa tosi aikaisessa vaiheessa. Minusta näki jo ennen RV 10 että olin raskaana!
      Mutta nämä asiat ovat kai yksilöllisiä. Onnea odotukseen!

    • ann1

      heissan!
      täällä olis yksi tuleva kaksosten äiti joka on viikoilla 12 2. minä olen päässyt todella vähällä. oireita oli ihan alussa vilu, lievästi etova olo sekä vessassa sai juosta useammin kuin ennen. eli ihan samoja oireita ku kaikilla. nyt kun tuli kolme kuukautta täyteen niin oireet on ihan samat paitsi että kuvotus on aika harvinaista. se on niin yksilöllistä miten kukin reagoi vaikka kuulin myös että tuplista on myös tuplaoireet. mahassa välillä tuntuu outoja viiltoja ja mulla ainakin niitä tulee jos vaihtaa asentoa nopeasti. samoin juokseminen alkaa tuntua epämiellyttävältä. en siis ole mikään juoksija mut tässä piti muutama juoksu askel ottaa niin se ei tuntunut hyvältä. tiedä sit miksi. tsemppiä sulle ja toivottavasti et oireile kovin pahasti niin saat nauttia tästä mukavasta ajasta. mulla muuten kaksoset löyty niskapoimu ultrassa viikoilla 10 2. eli sitä en tiedä kuinka aikaisin ne sieltä löytyy

    • aloittaja (juuri plussannut :)

      Kyselin täällä oireista heti plussattuani ja eilen varmistui että kaksi on matkassa!!
      Hurjaa :))) Ihanaa :)))

      Kiitos kaikille vielä ihanista vastauksista!!!

      • täälä kans..

        Onnea onnea!!

        Tiedän tunteesi paremmin kuin hyvin!

        Mä sain 25.2 tietää, että ivf-hoitomme on onnistunut ja nyt perjantaina 7.3, että molemmat alkiot ovat kiinnittyneet! Niillä oli omat ruskuaispussit eli eivät olleet tuulimunia. itse sikiöt olivat 1,6mm ja 2,1mm! =D

        Ainut oire mikä on ollut on palelu. En oikein vielä tiedä miten tähän pitäisi suhtautua.. Enkä osaa vielä ajatella, että kohta tarvin äitiyshousuja jne..


    • enkelit2

      Minulta ultrattiin rv 6 2 kaksoset. Aikaisemmin olen kokenut kaksi yksisikiöistä raskautta ja voin kertoa, että raskausoireet ovat paljon vahvemmat. Väsymys on hurjaa, paha olo vaivaa pitkin päivää ja mahaa turvottaa. Tsemppiä.

      • tulevamama

        Täällä rv 17 4 meneillään ja alkuraskauden sanoinkuvaamaton pahoinvointi ja väsymys alkavat olla jo takana päin. Oireet alkoivat mulla jo ennenkuin raskauden pystyi mahdollistamaan testeillä. Voimakkaat vihlaisut masussa olivat päivittäisiä sekä todella pistävää päänsärkyä esiintyi jossain vaiheessa raskautta.
        Nyt olen ollut, todella aktiivisena ihmisenä, onneni kukkuloilla kun olen taas päässyt tekemään asioita monen kuukauden sängynpohjalla makaamisen sijaan, vähän tietenkin rauhallisempaan tahtiin kuin ennen.
        Tässä kuussa rakenneultra. Ihanaa ja mieletöntä kun kaksi pikkuista tulossa! Toivotan onnea ja kaikkea hyvää teille muillekin!


    • oipo

      Minulla löydettiin kaksoset viikolla 7 ja plussa tuli todella voimakkaana noin 5 sekunnissa testiin silloin, vaikka testin ohjeissa sanottiin, että odota 3 minuuttia. Riippuu varmaan raskaudesta miten paljon oireita on, minulla ihan kohtuudella.

      • jadelynn

        onnea ihan kamalasti,itse suorastaan järkytyin kuin lääkäri sanoi että kaksoisraskaus,syystä että olin 8 vko:lla ultrassa (kun neuvolassa oli laskettu et olisin jo 12) ja siellä EI näkynyt kuin yksi,palasin viikoilla 12 ja sitten näkyi..
        voin raskaus ajan erittäin hyvin,kiloja tuli 15 kg,pojat syntyivät luomuna elokuussa _06,synnytys kesti 2h 29 min poilla ikäeroa 9 min!!! ovat aivan ihania


      • kaksosetko?
        jadelynn kirjoitti:

        onnea ihan kamalasti,itse suorastaan järkytyin kuin lääkäri sanoi että kaksoisraskaus,syystä että olin 8 vko:lla ultrassa (kun neuvolassa oli laskettu et olisin jo 12) ja siellä EI näkynyt kuin yksi,palasin viikoilla 12 ja sitten näkyi..
        voin raskaus ajan erittäin hyvin,kiloja tuli 15 kg,pojat syntyivät luomuna elokuussa _06,synnytys kesti 2h 29 min poilla ikäeroa 9 min!!! ovat aivan ihania

        Moikka! Olen rv 8 5. Viime viikolla vanhalla ultralaitteella th epäili että saattaisi olla mahassa kaksikin vauvaa. Nyt joudun jännittämään kuukauden "oikeaa" ultraa.. odottavan aika on pitkä:)


    • muoriska

      Eksyin tänne, kun epäilen raskaana olevani (en ole vielä testannut) ja puolitoistavuotiaat kaksoset on perheen nuorimmaiset. Aika nopeasti näyttäisi olevan oireita muillakin tullut. Nyt on kans oireet olleet hyvin aikaisessa, joten pieni epäilys on josko perheessämme olisi joskus kahdet tuplat... aiempi kaksosraskaus meni maatessa, joten painoa ei tullut yhtään vaan sitä lähti ennestäänkin niin että olin aivan hirveän näköinen ja tosi heikko kotiutuessani. Mutta nyt siis testiä hankkimaan ennen asioiden edelle menoa! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      78
      3248
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1972
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1851
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1538
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1375
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1099
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1038
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      844
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      830
    Aihe