Uteliaisuudesta vaan kyselen, miten teillä muilla vaikutti raskaus ruokahaluun ja siihen, mitä tekee mieli ja mitä ei, varsinkin alkuraskauden aikana? Ja missä määrin oli pahoinvointia?
Itsellä on 8. raskausviikko menossa, outo tunne kun makeanhimoa en tunne ollenkaan, päinvastoin kaikki makea ällöttää. Ja ennen olin hirveä karkinpopsija... nyt ei tee mieli kuin terveellisiä ruokia, varsinkin vihanneksia ja kasviksia. Paprika ja tomaatti ihan ykkösiä!
Pahoinvointia on aina välillä mutta oksentanut en ole kertaakaan. Varsinkin nälkäisenä tulee huono olo. Eikä se ole ollenkaan vuorokaudenajasta kiinni, ihan yhtä lailla oksettaa päivällä, illalla ja aamulla... pitäisi vähän väliä vaan syödä jotain.
Alkoholiakin on helppo välttää, kun pelkkä ajatus viinasta alkaa yököttämään :D
Ruokahalu, pahoinvointi...
6
967
Vastaukset
- tyttönen 85
Heips odottaja :)
Täällä myös vastaavanlainen tilanne. Minulla menossa 7 viikko. Heti plussauksen jälkeen alkoi älyttömän tukala ja kuvottava pahoinvointi, joka kesti aamusta iltaan. Aamulla kun heräsi kuvotti, illalla kun meni nukkumaan kuvotti.
Nyt muutama päivä takaperin tilanne helpottanut. Oivalsin että on syötävä vähintään joka toinen tunti jotain. Esim ruisleipä on hyvä :)
Eli niin uskomattomalta kuin se kuulostaa, kun tulee huono olo, täytyy vain väkisin syödä jotain niin se menee ohi :P ainakin hetkeksi
Ja samoin aiemmin olen tykännyt karkeista ym. nyt ei maistu sitten millään mikään makea.
eikä mikään roskaruoka, ainoastaan "kotiruoat". eli lämpimät ateriat sekä vihannekset :) - LizaMarie83
Nyt vkoja 8 1, ja ollu alusta lähtien niin et meni ruokahalu ihan kokonaan tossa viikolla viis plus jtn... Nykyään pystyn kyl syömään, mut vähän vaihtelevalla menestyksellä... Etoo aikalailla, ja kiertää mahassa, mut oksentanu en oo. (paitsi pari krt tungin sormet kurkkuun ja pakotin ku kiersi niin paljon)
Tekee mieli vaan kaikkea kylmää, jätski, jugurtti, mustikkasoppa on ykkönen, jne...
Lämmin ruoka ei pahemmin alas mene. Että silleess! :o)) - ja pahoinvoinnista
Mulla oli alkuraskaudessa sama juttu ku sulla et karkkia ei tehny mieli toisin ku yleensä. Hedelmistä ja mehujäästä tuli sit "intohimo". Pahoinvointia oli jonku verran ja oksentelin sillon tällön. Mehujää autto mulla pahaan oloon. Ja tietty se et söi ylipäätään jotain vähintään parin tunnin välein. Kaupassa liha ja einestiskien välissä alko oksettaan ja vaikee oli keksiä mikä vois maistua ruuaks..
Sit jossain vaiheessa karkkia alko tekeen mieli, mutta lähinnä vaan salmiakkia.. Pahoinvointi ja viimeset oksentelut oli mulla noin ennen rv 20.
Nyt on menossa rv 31 ja karkinhimo on palautunut normaaliks eli kaikki maistuu..:) Vaikka tässä vaiheessa pitäs kyllä yrittää vähentää ja välttää makean syöntiä. - Tiiu*
Pari viimeisintä päivää ollut ihan älyttömän huono olo. Viikkoja nyt 7 1 ja tiedän tämän olevan vasta alkua :S
Ensimmäisen kohdalla oksentelu kestikin vaan sen 3kk :(
Ruoka ei maistu oikeastaan yhtään, tosin olen huomannut vesimeloonin auttavan erittäin hyvin.
Kaupassa käynti tai ruoan laitto on yhtä helvettiä, kun kaikki oksettaa mitä mieleen tulee.
Toivottavasti alkais helpottamaan aikaisemmin kun edellisellä kerralla :) - Emilia_Erikoinen
MANDARIINIT ON IHANIA!!! Siis täällä ei tosiaan vielä ole raskaustesti nelisen päivää sitten sanonut yhtään mitään, vaikka menkat on myöhässä jo pari viikkoa. Viime päivinä vaan on kaikki mahdollinen etonut tosi voimakkaasti (oli sitten suolaista tai makeaa). Ja tämän lisäksi on sit kuitenkin alati nälkänen olo. Vielä en ole onneksi oksentanut kuitenkaan. Ruoanlaitto on painajaista ja pitäisi laitella sapuskaa 2 miehelle, kun oma mies ja vieraileva appiukko rakentavat tuolla uutta kotia meidän perheelle. Lihatuotteet ja einekset tökkii tosi pahasti, mut hedelmät, vihannekset ja ruisleipä on ihan syötäviä tällä hetkellä.
Ja olen siis ensikertalainen, eli en tiedä, mitä tuleman pitää. Omalta äidiltä kuullut vaan, että oksetusta riittää ja mahan möyrintää (ja sitä tosiaan riittää varsinkin yöaikaan.)
Mutta odotellaan, mitä tuleman pitää...- -Maya-
No tuo kyllä kuulostaa aika lailla jo siltä niinkuin olisit raskaana... lisäksi se jatkuva vessassaramppaaminen josta (muistaakseni?) kerroit toisessa ketjussa viittaa aika paljon raskauteen. Ainakin itsellä tuli just näitä oireita. Toivottavasti tärppäsi :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232