Kun Suomi putos puusta

Tuli ostettua alelaarista itselleni joululahjaksi tuo. Toista kertaa kuuntelin, ja kyllä tuo levy nyt kohosi Ismon parhaaksi levyksi, ainakin soolotuotannosta puhuttaessa.

Levy on rakenteeltaan hyvin poikkeuksellinen, koska kappaleet hyvin harvoin rakentuvat perinteiselle pohjalle; usein taustalla on erilaisia ääniä ynnä muita. Levy ei ole kovin pitkä, alle 40 min, mutta kokonaisuus on tiivis, että ei siihen mitään ylimääräistä haluakaan.

Jos jotain yksittäinen biisi pitää nostaa esille, itselleni se on Meidän isä. Ei tuollaista kappaletta voi tehdä kukaan muu kuin oikea mestari. Kappaleen teksti on hyvin sairas ja ahdistava, kun taas sävellys saa silmät kostumaan kauneudellaan. Ihmiset, tämä on nerokas kappale. Mutta kyllä koko levy kokonaisuudessaan on sellainen, että se kuuluu ehdottomasti suomirockin klassikoihin.

4

1132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isä?

      tähdet ovat tipahtaneet lähemmäksi maata, sillä muukalaisten magneetti on
      asennettu viidakoitten syövereihin, sinne missä Tarzan asui. Kukaan ei tosin
      taida tietää kovin tarkkaan, mitä paikkaa hän mahtoi tarkoittaa.
      Erilaiset eläimet valloittavat kaupunkeja. Siat, lehmät, kanat, rotat sekä apinat.
      Ihmisistä jäljellä on vain muutamia rumimpia. Uuvunko uneen, aivojeni käyrät
      suoriksi?
      Juoskaa, herätkää äpärät! Tarmokas karate-tuntosarville herkempi kireys
      on hyvä, sillä sekava massa on vellovaa ruokaa. Mutta päätään voi lyödä vain yhteen seinään.
      Arabit nauravat parrat tutisten. Salomon, isänsä poika. Hoosianna! Daavidin poika ja herran enkeli. Taipaleen päässä on pienoinen tupa.
      Tuvassa itkevä huilu. Huilua soittaa sormeton mies, jonka talo on myyty.
      Mahdoton, saamaton. Niin hänelle sanottiin kun maljoja rikottiin, tuvan
      seiniin.

      • Jesse 2008

        Ainakin Alangon DVD:llä lausutaan mielestäni "Hoosianna Daavidin poika ja herra Huu".


      • zarathustra'90
        Jesse 2008 kirjoitti:

        Ainakin Alangon DVD:llä lausutaan mielestäni "Hoosianna Daavidin poika ja herra Huu".

        Niinhän se menee.
        Sen dvd:n toisessa Meidän isä kappaleen konserttitaltioinnissa ismo pistää vähän 'lennokaamman' puheen, luultavasti enemmän tai vähemmän improvisuidun sellaisen...


      • LausujaÄitiprof.bank.Pappa

        ..tyypillistä täyttä nollaa, lapsena selkärankaan pinttynyttä min mamma min mamma is bättra än pappa, tissistä tissiin, elinikäinen uhmaikä, kilin vittu ja eksoottinen sana, banaanikäärme, riittääkö?
        Kädetön hanuri tuut tuut tuut tasoton risteys aukoton musta makkara nousee, ei perkele se on jo kuollut.

        Suo kuokka ja jussi
        tuntemattomaan ei riitä rahkeet
        sen ma velkaa olen pankille Oskun
        siis vittu a Lailaa n
        loilaa nunnuka kuu
        en Teilija elä mee,
        sulle ruma sana morrison on
        rahat pois joka viides vuosi, sentään
        niin ahne ole en
        on vain niin raskasta ravistella
        narisevaa nistiä niskasta
        ja poimia sen taskusta varisevia

        kolmea grammaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe