Champagnee?

shamppp

Koitin alkon sivuilta etsiä eri shampanja
juomia,mutta en löytänyt.mistä kohtaa ne löytyy?

Paljon niissä on yleensä prosentteja?Onko vaaleanpunaista/pinkkiä shampanjaa?

Niin ja kertokaa tietämättömälle mitä on skumppa?? :D

7

4563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhuudenjumala

      kuohuviineistä... sitähän se skumppakin on... skumppa=samppanja.
      on olemassa pinkkiä samppanjaa, esim Moët & Chandon Rosé Impérial 44.90€.
      prosentit keikkuu suunnilleen 11.5-14, samat ku valkkareissa... itse ostasin jotain cavaa, espanjalaista kuoharia. mutta tarttee mennä töihin, niin en osta.

      • Korjailija

        "Skumppa" ei missään nimessä ole samppanjaa, vaan nimenomaan "kuoharia". "Skumppa" tulee ruotsin sanasta "skumvin", joka suomeksi on kuohuviini.
        Eli vaikka kaikki samppanja on kuohuviiniä, kaikki kuohuviini ei ole samppanjaa.


      • Älkää päästäkö
        Korjailija kirjoitti:

        "Skumppa" ei missään nimessä ole samppanjaa, vaan nimenomaan "kuoharia". "Skumppa" tulee ruotsin sanasta "skumvin", joka suomeksi on kuohuviini.
        Eli vaikka kaikki samppanja on kuohuviiniä, kaikki kuohuviini ei ole samppanjaa.

        miehiänne uudenvuodenjuhlinnassa kuoharille. Tosin eivät he sinne muulloinkaan taida jonottaa.


    • etsinyt

      tai sitten et ole 18-vuotias.
      Mene Alkon sivuille ja valitse Tuotteet sekä hakutekijäksi kuohuviinit, tämän jälkeen sinulla on aika monta valittavaa tuotetta. Tuotteita löyty aika moneen lähtöön, eri makuisia, hintaisia ja värisiä.

      Hedelmäkuohuviinit ovat omana ryhmänään, nimen mukaisesti niitä ei ole tehty rypäleistä vaan eri hedelmistä.

    • alkoholisti

      käväise Alko-nimisen osakeyhtiön vähittäismyymälässä ja mene siellä kuohuviinien hyllystöön. Siellä voit tutkia pullojen etikettejä ja monessa on pullon käääntöpuolella lyhyt seloste. Myös myyjät antavat tietoa. Viisautta löytyy myös esitteistä, jotka ovat pääsääntöisesti ilmaisia. Mikäli et ole varma haluatko todella jotain lajiketta, voit aluksi ostaa pikkupullon,jolloin ei ole tarpeen kaataa suurta määrää viemäriin, jos tuote ei miellytäkään. Muista kuitenkin tarjoilulämpötilat, shamppakalja on tarjottava 8 ... 12 asteeen lämpöisenä; muissa temperoinneissa voi olla vääränlainen maku.

      • lämpötilat

        ovat aivan väärät. Kuohuviinin tarjoilulämpötila on 5–8 astetta, ei yhtään enempää.
        Kuohuviinit ovat nykyään niin halpoja, että kannattaa kokeilla useampaa merkkiä. Itse on tykästynyt kuiviin italialaisiin ja ranskalaisiin esim:
        - Soligo Prosecco Brut noin 8.50€
        - Gancia Prosecco Brut noin 8.40€
        - Kriter Cuvée Spéciale noin 8.90€
        - Louis Picamelot Blanc de Blancs Brut noi 8.00€

        Tässä vain muutaman oma suosikki, ja jos sattuu olemaan isommat juhlat silloin ostetaan aitoa esim, Veuve Clicquot Brut 23€, tai vastaavaa maksimissaan 50€ pullo, sen enempää en ole valmis maksamaan pullosta.


    • punaisiin kuohuviineihin

      Alkon hinnastosta hakemalla "kuohuviinit".
      Prosentit vaihtelee, varmaan 8 - 16 % tai sinnepäin.
      Linkki punaisiin: http://www.alko.fi/tuotteet/hakutulos,
      linkissä mukana sekä kuohuviinit että sampanjat.

      Skumppa = kuohuviini (ruots. skumvin), esp. cava
      samppis = shampanja (kirj. myös sampanja)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      621
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      620
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      547
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe