Olen kärsinyt kurkkukivuista jo yli vuoden ja en edes ole pysynyt laskuissa mukana kuinka monta anginaa olen sairastanut ja siinä välissä kun angiina on poissa niin on semmonen kipee kohta kurkussa ja myös nieleminen on hankalaa... Minun nielurisat ovat 3 kertaa turvonneet tosi isoksi..Tämä on tietenkin tapahtunut yöllä ja kun olisin päässyt lääkäriin niin nielu on lähes normaali...Ja silloin kunse on turvoksissa niin nielurisat ovat aivan geelimäisen näköiset ja myös nieleminen on vaikeeta... Se joka auttaa jotenkin siihen on kylmävesi ja raitis ilma! No onko täällä ketään joka osais auttaa? Lääkäreissä olen käynyt ainakin sata kertaa mutta mitään ei tehdä asialle!
ikuinen kurkkukipu?
2
525
Vastaukset
- käynyt
nenä-, neilu spesialistilla näyttämässä kurkkuasi. Minä sain keväällä nielutulehduksen johon sain antibiootit. tulehdus hävisi, mutta kurkkukipu jäi ja pieni jatkuva lämpöily yms. muita oireita. Kävin monet kerrat terkkarissa ja kokeita otettiin moneen kertaan, ja kaikki aivan normaaleita. Lääkärit olivat sitä mieltä, että kurkussani ei ole mitään vikaa. Varasin ajan yksityiselle joka hetken kurkkuani tutkittuaan totesi, että ne ovat voimakkaan arpiset, kuoppiaset, märkäiset ja proppuiset, ja niissä on krooninen tulehdus. Lähetteen sain siis siltä seisomalta leikkaukseen. Jatkuvat angiinat yms muut nielutulehdukset voivat johtua kroonisesta tulehduksesta nielussa, tai ne saattavat laukaista sen ja kurkku tuntuu siis jatkuvasti kipeältä. krooninen tulehdus nielussa ei näy missään näissä normaaleissa verikokeissa. Itsekkin olin niiden perusteella täysin terve, vaikka olin todella kipeä ja jaksamaton kokoajan. En tiedä, eivätkö terkkareissa osaa diagnosoida kroonista tulehdusta vai mikä siellä mättää, mutta tällaista vaihtoehtoa ei missään vaiheessa edes ehdotettu. No tämä oli minun tarinani. Kannaatta siellä yksityisellä käydä jos et siis ole siellä vielä käynyt. Kyllä ne sieltä osaavat luultavasti jotain sanoa. Onnea ja jaksamista, toivottavasti saat itsesi terveeksi. Itselläni tosiaan nyt leikkaus ohitse ja olo on kuin olisi uusi ihminen:)
- ...
Olet jo ehkä saanut apua kurkku kipuusi, mutta ihan tavallinen röngen lähete sinun pitäisi saada kurku ja kaulan alueelta, siellä voi olla kalkeutumaa joka aiheuttaa jatkuvaa kurkku kipua yleensä toisella puolella ja mikään antibiootti eikä kipu lääke ei auta, kivun lievitystä saa kylmästä juomisesta tai ulkona, viieästä ilmasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33811705IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3597946Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut932983Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982248Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1532187Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81646- 1101261
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin541096Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26908MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312782