Kissa-ja koira allergia

hams-teri

MOi!
Olen 16 vuotias tyttö ja olen kokeilemalla todennut että olen allerginen ainakin kissoille,koirille ja hevosille.
Noh, olen tässä alkanut seurustelemaan ja poikaystävälläni on kissoja ja koiria, eli karvoja ja pölyä on ympäri taloa.
Olen ottanut aina yhden "allergialääkkeen"(zyrtec jne.)kun olen mennyt sinne. Kun otan lääkkeen niin minulle ei tule paljoa mitään allergiaoireita. Jos en ota lääkettä niin alkaa oireet: silmiä kutittaa, alkaa yskittää, ihoon tulee isoja punaisia länttejä ja päässä tuntuu painetta.
Kysyn siis, että onko siitä haittaa jos altistun eläinpölylle ja karvoille ja pahentaako se allergiaani mahdollisesti?
Kiitos!=)

4

912

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylläon

Ensinnäkin tee testit lääkärillä ja hanki sitä kautta kunnon lääkkeet tarpeen mukaan. Jos lääkäri toteaa sinulla olevan allergian, voit myös kysyä häneltä lisäohjeita. elleivät ohjeet ole tramaattisesti muuttuneet niin eläinpölylle altistuminen lisää allergisen riskiä sairastua astmaan. Astmaa sairastavia kuolee suomessa vuosittain n. 200 kohtauksiin. Nuoriakin. Lisäksi lääkitys on sitten jatkuvaa. Muun muassa kortisoni pehmentää luustoa, sitä on sitten siis vanhempana haittaa. Allergia voi oireistoineen myös paheta. Oireet laajakirjoiset.

Muistathan siis, lääkkeet peittävät oireet, eivät paranna sinua allergiasta ja hanki itsesi vuoksi kunnon diagnoosi.

• jessus__

kuolee vuosittain n 200 kohtauksiin. no nehän varmaan onkin sellaisia ihmisiä jotka vähän on allergisia kissoille ja koirille. jessus mitä pelottelua.

• kylläon
        jessus__ kirjoitti:

kuolee vuosittain n 200 kohtauksiin. no nehän varmaan onkin sellaisia ihmisiä jotka vähän on allergisia kissoille ja koirille. jessus mitä pelottelua.

Pelottelua? Ei vaan tosiasiaa! Pahasti allerginen ja sitä kautta astman saanut,voi kyllä heittää veivinsä saatuaan pahan astmakohtauksen kissasta. Kuolemastahan ei Suomessa saa puhua, heti se on pelottelua.

• flixotide

Jos olet allerginen eläimille,en suosittele sinua olemaan eläinten kanssa missään tekemisissä niin et altistu.Itsekin olen vähän allerginen,enkä siksi ole lähemmissä eläinkontakteissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      92
      2869
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      45
      2380
    3. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      39
      1133
    4. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      37
      1007
    5. Äimän käki

Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,
      Sinkut
      153
      859
    6. Paikallinen autokorjaamo

Kyllä alkaa vituttamaan, palvelua haluaisi niin jono ovelle ja yksi myyjä. Auto valmistunut kuntoon niin kukaan ei ilmoi
      Kuhmo
      9
      723
    7. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      58
      710
    8. 2 km on nykyään liian pitkä koulumatka

Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk
      Lieksa
      48
      638
    9. Mitä tuot pöytään parisuhteessa?

Siinäpä se kysymys on otsikossa. Mitäpä siis tuot/toisit pöytään parisuhteessa? Oletko mies vai nainen? Koetko sen mitä
      Sinkut
      166
      637
    10. Sinulle mies

Kohtaamme jälleen kun on oikea aika. Sitä ei voi mikään eikä kukaan estää <3 <3
      Ikävä
      36
      591
    Aihe