MOi!
Olen 16 vuotias tyttö ja olen kokeilemalla todennut että olen allerginen ainakin kissoille,koirille ja hevosille.
Noh, olen tässä alkanut seurustelemaan ja poikaystävälläni on kissoja ja koiria, eli karvoja ja pölyä on ympäri taloa.
Olen ottanut aina yhden "allergialääkkeen"(zyrtec jne.)kun olen mennyt sinne. Kun otan lääkkeen niin minulle ei tule paljoa mitään allergiaoireita. Jos en ota lääkettä niin alkaa oireet: silmiä kutittaa, alkaa yskittää, ihoon tulee isoja punaisia länttejä ja päässä tuntuu painetta.
Kysyn siis, että onko siitä haittaa jos altistun eläinpölylle ja karvoille ja pahentaako se allergiaani mahdollisesti?
Kiitos!=)
Kissa-ja koira allergia
4
851
Vastaukset
- kylläon
Ensinnäkin tee testit lääkärillä ja hanki sitä kautta kunnon lääkkeet tarpeen mukaan. Jos lääkäri toteaa sinulla olevan allergian, voit myös kysyä häneltä lisäohjeita. elleivät ohjeet ole tramaattisesti muuttuneet niin eläinpölylle altistuminen lisää allergisen riskiä sairastua astmaan. Astmaa sairastavia kuolee suomessa vuosittain n. 200 kohtauksiin. Nuoriakin. Lisäksi lääkitys on sitten jatkuvaa. Muun muassa kortisoni pehmentää luustoa, sitä on sitten siis vanhempana haittaa. Allergia voi oireistoineen myös paheta. Oireet laajakirjoiset.
Muistathan siis, lääkkeet peittävät oireet, eivät paranna sinua allergiasta ja hanki itsesi vuoksi kunnon diagnoosi.- jessus__
kuolee vuosittain n 200 kohtauksiin. no nehän varmaan onkin sellaisia ihmisiä jotka vähän on allergisia kissoille ja koirille. jessus mitä pelottelua.
- kylläon
jessus__ kirjoitti:
kuolee vuosittain n 200 kohtauksiin. no nehän varmaan onkin sellaisia ihmisiä jotka vähän on allergisia kissoille ja koirille. jessus mitä pelottelua.
Pelottelua? Ei vaan tosiasiaa! Pahasti allerginen ja sitä kautta astman saanut,voi kyllä heittää veivinsä saatuaan pahan astmakohtauksen kissasta. Kuolemastahan ei Suomessa saa puhua, heti se on pelottelua.
- flixotide
Jos olet allerginen eläimille,en suosittele sinua olemaan eläinten kanssa missään tekemisissä niin et altistu.Itsekin olen vähän allerginen,enkä siksi ole lähemmissä eläinkontakteissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 225091
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r24203Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361310- 1011302
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931094
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17913viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168855En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61793- 37769