Civic Sedan 4d kulutus

civic4d

Mikäs on tämän uuden sedan civicin kulutus? Joku jolla auto on osannee kertoa. Kiitokset etukäteen.

15

2606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • h o y n d a

      www.honda.fi
      www.tankkaus.com
      www.autotalli.com

      kokeile jotain näistä

      • hieman enemmän

      • nykyajan nuoret

      • nykyajan vanhukset
        nykyajan nuoret kirjoitti:

        pitääkö tulla lukemaan sivujen sisältökin sinulle?

        Mikäs hiton määräilijä sinä luulet olevasi mitä näillä palstoilla saa kysyä ja mitä ei ??

        Tällä palstalla voi kysyä kaikkea mahdollista Honda autoista, eikä tietoa tarvoise mistään muualta lähteä etsimään, katsos kun nykyisin on nämä tietokoneet niin voi kotoaan käsin kysyä ja saada myös asiallisen vastauksen mihin tahansa esittämäänsä kysymykseensä.


      • tpa3

        Tämä on tällaista ikävää suomalaista junttimaisuutta, joka tekee meidän kaikkien elämästä vähän vaikeampaa. Kun ei ole oikein ymmärretty, että mitä nämä nettifoorumit ovat, ja että asiallisen tiedon sijasta esitellään junttiterritoriaalisuutta ja määräilyn tarvetta.

        Nythän on näin, että jos ym juntti olisi asiallisesti vastannut kysymykseen, kun kerran näyttää tietävän mistä tiedon saa, niin se olisi tässä luettavissa. Nyt kun vuonna 2013 tarvitsin tietoa 2007 civikin kulutuksesta, sitä ei enää noiden lenkkien takaa löydy.

        Itse olen jo kymmenisen vuotta sitten palannut suomeen, mutta netissä käyn yhä englanniksi. Niin ei tarvitse jatkuvasti noihin pikkumaisiin määräillijäjuntteihin törmäillä.


    • kulutus on

      Kulutus kaupunkiajossa n.8,5 - 9.0 litraa 100/km
      maantiejossa n.5.8-6.1 l/100km.
      Kokemukseni on 20.000km ajosta.

      • aloittaja

        5 vastausta kysymykseen ja yksi niistä asiallinen, kiitos siitä. Hain juuri näitä arkiajon toteutuneita kulutuksia, en tehtaan ilmoittamia.


      • kaupunkiajo
        aloittaja kirjoitti:

        5 vastausta kysymykseen ja yksi niistä asiallinen, kiitos siitä. Hain juuri näitä arkiajon toteutuneita kulutuksia, en tehtaan ilmoittamia.

        Yksittäisten kuljettajien arkiajon toteumilla ei mitään merkitystä auton todellisen kulutuksen kannalta. Jokaisen kuljettajan ajotyyli on erilainen. Jokaisen käsitys "kaupunkiajosta" on erilainen - toiselle se on ajoa 50km/h kaupungin laitamalla - toiselle taas keskinopeudella 7km/h ajoa Helsingin keskustassa.

        Ainoa mitä kannattaa vertailla on EU-yhdistetty kulutus.


      • kulutus on
        kaupunkiajo kirjoitti:

        Yksittäisten kuljettajien arkiajon toteumilla ei mitään merkitystä auton todellisen kulutuksen kannalta. Jokaisen kuljettajan ajotyyli on erilainen. Jokaisen käsitys "kaupunkiajosta" on erilainen - toiselle se on ajoa 50km/h kaupungin laitamalla - toiselle taas keskinopeudella 7km/h ajoa Helsingin keskustassa.

        Ainoa mitä kannattaa vertailla on EU-yhdistetty kulutus.

        >Ainoa mitä kannattaa vertailla on EU-yhdistetty kulutus.<
        -Taidat olla aikamoinen teoreetikko, EU-yhdistetty kulutus on täysin teorettinen laskennallinen lukema johon kulutus lukemaan et takuuvarmasti käytänöön ajo olosuhteissa pääse !

        Tässä faktaa kulutuksesta nopeusrajoitusten mukaisesti suomen maantieajossa Civic sedan autom. kuluttaa noin 5.8-6.1-litraa ja kaupunkiajossa n.8.5-9. litraa.

        Ei ajotyylillä ole juurikaan kulutukseen vaikutusta kaupunkiajossa ellet nyt titen tahtoen joka kiihdytyksessä sudita renkaita savuamaan.


      • Barbeito
        kulutus on kirjoitti:

        >Ainoa mitä kannattaa vertailla on EU-yhdistetty kulutus.<
        -Taidat olla aikamoinen teoreetikko, EU-yhdistetty kulutus on täysin teorettinen laskennallinen lukema johon kulutus lukemaan et takuuvarmasti käytänöön ajo olosuhteissa pääse !

        Tässä faktaa kulutuksesta nopeusrajoitusten mukaisesti suomen maantieajossa Civic sedan autom. kuluttaa noin 5.8-6.1-litraa ja kaupunkiajossa n.8.5-9. litraa.

        Ei ajotyylillä ole juurikaan kulutukseen vaikutusta kaupunkiajossa ellet nyt titen tahtoen joka kiihdytyksessä sudita renkaita savuamaan.

        Tuosta ilmoitetusta yhdistetystä kulutuksesta: teoreettinenhan se on (kuten kaupunki- ja maantielukematkin), mutta minun tapauksessani (työmatka valta- ja moottoritietä 50 km suuntaansa, kaupunkiajoa melko vähän) se täsmää melkoisen hyvin toteutuneisiin kulutuksiini. Tästä on kokemusta neljällä eri automerkillä. Kaikkien osalta yhdistetty kulutus olisi kertonut minulle ennakkoon hyvin, paljonko bensaa tai löpöä tulee palamaan.


      • Hirveä ero
        kulutus on kirjoitti:

        >Ainoa mitä kannattaa vertailla on EU-yhdistetty kulutus.<
        -Taidat olla aikamoinen teoreetikko, EU-yhdistetty kulutus on täysin teorettinen laskennallinen lukema johon kulutus lukemaan et takuuvarmasti käytänöön ajo olosuhteissa pääse !

        Tässä faktaa kulutuksesta nopeusrajoitusten mukaisesti suomen maantieajossa Civic sedan autom. kuluttaa noin 5.8-6.1-litraa ja kaupunkiajossa n.8.5-9. litraa.

        Ei ajotyylillä ole juurikaan kulutukseen vaikutusta kaupunkiajossa ellet nyt titen tahtoen joka kiihdytyksessä sudita renkaita savuamaan.

        Olikin sitten teoreettisissa ja toteutuneissa kulutuksissa suuri ero:) Jos tehdas ilmoittaa teoreettiseksi kaupunki kulutukseksi 8,7 l/100km ja todelliseksi kulutukseksi on saatu 8,5-9 eli keskiarvo on 8,75 l/100km. Eli ero on noin 0,05 l/100km. Maantieajossakin kulutus erot ovat minimaalisia. Mihin tarvitaan "fakta" tietoa todellisesta toteutuneesta kulutuksesta, kun niissä näyttää olevan suuremmat toleranssit, kuin tehtaan ilmoittamissa lukemissa. Ei ainakaan ostopäätöksen tekemiseen. Ja jos ei ajotyylillä olekkaan vaikutusta kaupunkikulutukseen, niin olosuhteilla on, niin kuin joku tuossa aikaisemmin jo kirjoitti. Kaupunkiajo voi olla seisomista Helsingin ruuhkissa tai hieman jouhevampaa ajoa toisessa kaupungissa.


    • 5D Sport 1.8 -2007

      Kesäkuun 2007 alussa hankittu uusi Civic 5D Sport 1.8 manuaalin keskikulutus vuoden 2007 loppuun asti mitattuna;
      14500 km/ josta kaupunkiajoa n.25-30% > KA 6,72 L/100km.

      • ei juuri kukaan

        tätä mallia oon itekin harkinnut

        onko kestävä?
        mikä on ollut suurin ongelma tähän saakka?


      • liian vähän
        ei juuri kukaan kirjoitti:

        tätä mallia oon itekin harkinnut

        onko kestävä?
        mikä on ollut suurin ongelma tähän saakka?

        Civic 1.8 Sport -07 ollut vasta runsaat 1/2 vuotta ja n 15 tkm takana, joten ei voi vielä sanoa mitään kestävyydestä tai ongelmista.
        Niitä ei nyt vielä ole tullut eteen, näin laadukkaassa autossa niitä saataneen odotella useita vuosia - luulisin.

        Tyytyväisyystasosta voin kuitenkin jo varovaisesti kertoa sen, että jos nyt pitäisi näillä tiedoilla ja kokemuksilla tehdä uuden auton hankinta tässä koko- ja teholuokassa, niin ehdottomasti tekisin saman ostopäätöksen uudelleen.
        ps. minulla on viimeisen 15v aikana ollut tätä ennen 4 eri merkkistä, mutta 5 uutta autoa. Tästä huomaamme, että vain kerran aiemmin olen hankkinut samanlaisen/merkkisen auton vaihtaessani uuteen.


      • kallekaviaari
        ei juuri kukaan kirjoitti:

        tätä mallia oon itekin harkinnut

        onko kestävä?
        mikä on ollut suurin ongelma tähän saakka?

        no siinä se ongelma just on kun näis ei oo ongelmii toisin kuin pemaris


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1576
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      186
      425
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe