Apua tinan valamiseen

valamiseen

Aloittelijalle vinkkejä... Ostin kauhan ja tina hevosenkenkiä. Voinko laittaa kauhan vain hellalle ja tinat siihen, kun kauha on kuuma? ja roiskastaan vaan ämpäriin missä on vettä? :D Onko sotkuista puuhaa?

6

4222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uusivuositulee

älä vala tinaa se saastuttaa luontoa. TINAT POIS KAUPOISTA!!

• tiikeritxz

näinhän se tapahtuu, mutta itse sulattaisin tinat esim. saunan pesässä tai muussa avotulessa... pelkään tota hellällä värkkäämistä... ei valaminen sotkuista ole! muista laittaa ruhtinaallisesti vettä ämpäriin...

muista myös että tinat voi seuraavana vuonna käyttää uudelleen...

• saa0,16

monikohan tänäkin vuonna saa pahoja palovammoja sulien tinojen kaatuessa käsille =( ja mitä sitten kun se vesiämpäri kaatuu lattialle kun koirat innostuu juoksentelemaan. ..

• siruna
        saa0,16 kirjoitti:

monikohan tänäkin vuonna saa pahoja palovammoja sulien tinojen kaatuessa käsille =( ja mitä sitten kun se vesiämpäri kaatuu lattialle kun koirat innostuu juoksentelemaan. ..

Olin jo varma ettei nykyisin enää valeta tinoja.
        Lapsena yli 50v sitten se oli hyvin suosittua.
        Vanhossa puutaloissa asuvien työläislasten kesken.
        Kokoonnuimme vuorotellen kavereitten koteihimme tinojen kanssa.
        Vesi piti hakea vesipostista! Ei saatu palovammoja eikä tulipaloja aikaisiksi.
        Iloiset mielet ja kilpailun kenen tinassa on eniten
        rahaa.
        Sitten myöhemmin lähempänä klo:24.00 juostiin kaupungintalon luo,kun sen katolta ammuttiin raketteja.

• siruna

Pienimmälle levylle tai kynttilän liekin päälle noin 2cm liekistä.
      Kylmään kauhaan tina ja sen sulattua liikkuvaksi läjäksi kaada nopeasti ihan kylmään veteen joko vatiin,ämpäriin tai kulhoon.
      Muista sammuttaa levy!
      Sitten otat sen tinan vedestä ja katsot joko taskulampulla tai (varmenpi tapa) kynttilän valoa käyttäen mitä se esittää.
      Seinään viereen niin,että "valuteos"on kädessäsi ja valolla heijastat sen kuvan seinään.
      Ei ole sotkuista mutta kauhanvarsi kuumenee.
      Tarvit patalapun tai kintaan.
      Selitykset tietänet?
      Ellet niin palataan asiaan muutaman päivän kuluttua.
      Onnea,valamiseen!

• Kiitos vinkeistä

Tuli delfiini ja linnun sikiö. Kiitos vinkeistä. Kierrätetään asianmukaisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      309
      3055
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      69
      1270
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1243
    Aihe