Teinit ne niistä raketeista tykkää

raketeille EI

Kyllä se nyt on tästäkin keskustelu palstalta huomannu et teineille ne raketit ja pommit on tärkee juttu.Muille ei niinkään.Se johtuu siitä et muilla on muutakin elämää.Esim. lemmikit,pienet lapset ym..Eli mun puolesta ne raketit sais lailla kieltää. Taikka sitten niin et kunnat ja kaupungit vastais siitä klo.0.00! Niin se olis parempi.Varsinkin nyt taas näiden kolmen päivän jälkeen kun niitä raketteja on taas paukkunut vaikka ei saisi!Ja ketä niitä ampuu??Oliskohan nuoriso kaupungilla ja kylillä??Niin tai sitten 40-50 kymppiset keski-ikäiset?Kumpakohan ryhmä niit tual kylil ammuskelee?itellä on vahva epäilys...Raketit pois kaupoista kun niitä ei kert osata ampua siihen aikaan kun pitäisi!!!!!!

5

402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Usko-Uuno

      Kuten tuolla alempana joku jo kirjoitti, ennen niitä ammuttiin vuoden vaihtumisen aikaan. Ilotulitus kesti ehkä kymmenen minuuttia. Nykyään ryskätään monta vuorokautta ja sen roiskimisen tarkoitus on ihan joku muu kuin vuodenvaihteen juhlistaminen.

    • 351531354

      muistakaa että osa tuotteista on k-12 ja niitä saa räjäytellä ympäri vuoden paitsi ei joulurauhan aikaan

      • hiru.

        itse olen sitä mieltä, että nuorten pitää vähän saada irrotella uutenvuotena se on heidän vikansa jos jotain vahinkoa sattuu itselleen.
        Ja kyllä vois rajoittaa tätä että vain uutnvuoten klo. 18-6 asti mutta nehän on vain nuoria! Ei niistä saa ottaa noin isoa numeroa.
        Oon kyllä itse nähny ihan kotikylill täällä että aika moni aikuinenkin lähettelee niitä raketteja eikä niillä ole mukanaan 3-6v lapsia mukana vaan ihan heidän kaveri piirissä.


    • jotkut sairaat päästään

      Kyllä raketit on ok osaavissa käsissä mutta...Kävi tänään tosi ikävä tapaus itä helsingin alueella Siilitiellä.
      Bussi numero 79:ään tuli Pihlajamäestä nuoria tyttöjä, (noin alle 16 v),jotka takapenkillä istuessaan päätti räjäyttää ilotulitusraketin bussin sisällä! Siilitien kohdalla räjähti valtava pommi niin että korvat meni lukkoon! Matkustajat säikähtivät kovasti ja tuijottivat epäuskoisesti niitä tyttöjä. Onneksi oltiin pysäkin kohdalla eikä tullut vastaan autoja!
      Nämä itseään huvittavina pitäneet roistot tottakai livisti naureskellen paikalta...
      Pienen vauvan kanssa takaosassa matkustanut mies selvisi säikähdyksellä(tai mistä sen vauvan korvavaurioista vielä tietää?) ja muut valitteli vinkuvia korviaan.
      Sääliksi kävi sitä bussikuskia. Eikä ketään todellakaan naurattanut tämä idioottimainen teko.
      En tainnut olla ainut joka mietti mihin ne rotat voisi sen ilotulitusrakettinsa tunkea.

      Aika perverssiä ja sairasta touhua vahingoittaa tahallaan muita. Menee jo rikoslain puolelle?

      • morapuukko

        Jokainen on vastuussa aiheuttamastaan vahingosta. Muistaakseni 2 vuotias on tuomittu oikeudessa vahingonkorvausvelvolliseksi, kun vahingossa poltti talon. Eli aina on korvausvelvollisuus. Rikosoikeudellinen vastuu tulee taas iän mukana. Mutta vaikka olisi alaikäinen, niin sosiaaliviranomaisten juttusille saattaa päästää tekemällä rikoksen.

        Mutta kertomasi ikävä tapaus. Kertoo samaa korutonta kieltä, että mitätahansa voidaan käyttää väärin. Myös ilotulitteita, joissa on tarkat käyttöohjeet sekä ennakkotestit (TUKES).

        Mora-puukolla taitaa olla tapettu tässä maassa eniten ihmisiä. Se on työkalu, jota voidaan käyttää väärin. Samoin leipäveitsiä. Tulitikkuja. yms.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      2783
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2011
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1816
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe