Kyllä se nyt on tästäkin keskustelu palstalta huomannu et teineille ne raketit ja pommit on tärkee juttu.Muille ei niinkään.Se johtuu siitä et muilla on muutakin elämää.Esim. lemmikit,pienet lapset ym..Eli mun puolesta ne raketit sais lailla kieltää. Taikka sitten niin et kunnat ja kaupungit vastais siitä klo.0.00! Niin se olis parempi.Varsinkin nyt taas näiden kolmen päivän jälkeen kun niitä raketteja on taas paukkunut vaikka ei saisi!Ja ketä niitä ampuu??Oliskohan nuoriso kaupungilla ja kylillä??Niin tai sitten 40-50 kymppiset keski-ikäiset?Kumpakohan ryhmä niit tual kylil ammuskelee?itellä on vahva epäilys...Raketit pois kaupoista kun niitä ei kert osata ampua siihen aikaan kun pitäisi!!!!!!
Teinit ne niistä raketeista tykkää
5
419
Vastaukset
- Usko-Uuno
Kuten tuolla alempana joku jo kirjoitti, ennen niitä ammuttiin vuoden vaihtumisen aikaan. Ilotulitus kesti ehkä kymmenen minuuttia. Nykyään ryskätään monta vuorokautta ja sen roiskimisen tarkoitus on ihan joku muu kuin vuodenvaihteen juhlistaminen.
- 351531354
muistakaa että osa tuotteista on k-12 ja niitä saa räjäytellä ympäri vuoden paitsi ei joulurauhan aikaan
- hiru.
itse olen sitä mieltä, että nuorten pitää vähän saada irrotella uutenvuotena se on heidän vikansa jos jotain vahinkoa sattuu itselleen.
Ja kyllä vois rajoittaa tätä että vain uutnvuoten klo. 18-6 asti mutta nehän on vain nuoria! Ei niistä saa ottaa noin isoa numeroa.
Oon kyllä itse nähny ihan kotikylill täällä että aika moni aikuinenkin lähettelee niitä raketteja eikä niillä ole mukanaan 3-6v lapsia mukana vaan ihan heidän kaveri piirissä.
- jotkut sairaat päästään
Kyllä raketit on ok osaavissa käsissä mutta...Kävi tänään tosi ikävä tapaus itä helsingin alueella Siilitiellä.
Bussi numero 79:ään tuli Pihlajamäestä nuoria tyttöjä, (noin alle 16 v),jotka takapenkillä istuessaan päätti räjäyttää ilotulitusraketin bussin sisällä! Siilitien kohdalla räjähti valtava pommi niin että korvat meni lukkoon! Matkustajat säikähtivät kovasti ja tuijottivat epäuskoisesti niitä tyttöjä. Onneksi oltiin pysäkin kohdalla eikä tullut vastaan autoja!
Nämä itseään huvittavina pitäneet roistot tottakai livisti naureskellen paikalta...
Pienen vauvan kanssa takaosassa matkustanut mies selvisi säikähdyksellä(tai mistä sen vauvan korvavaurioista vielä tietää?) ja muut valitteli vinkuvia korviaan.
Sääliksi kävi sitä bussikuskia. Eikä ketään todellakaan naurattanut tämä idioottimainen teko.
En tainnut olla ainut joka mietti mihin ne rotat voisi sen ilotulitusrakettinsa tunkea.
Aika perverssiä ja sairasta touhua vahingoittaa tahallaan muita. Menee jo rikoslain puolelle?- morapuukko
Jokainen on vastuussa aiheuttamastaan vahingosta. Muistaakseni 2 vuotias on tuomittu oikeudessa vahingonkorvausvelvolliseksi, kun vahingossa poltti talon. Eli aina on korvausvelvollisuus. Rikosoikeudellinen vastuu tulee taas iän mukana. Mutta vaikka olisi alaikäinen, niin sosiaaliviranomaisten juttusille saattaa päästää tekemällä rikoksen.
Mutta kertomasi ikävä tapaus. Kertoo samaa korutonta kieltä, että mitätahansa voidaan käyttää väärin. Myös ilotulitteita, joissa on tarkat käyttöohjeet sekä ennakkotestit (TUKES).
Mora-puukolla taitaa olla tapettu tässä maassa eniten ihmisiä. Se on työkalu, jota voidaan käyttää väärin. Samoin leipäveitsiä. Tulitikkuja. yms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076992Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652089- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71176RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288992