Punakorva

kipeenä?

Meidän punakorva ei ole nyt ihan normaali.Viihtyy vedessä vain ehkä koomisen tuntia päivässä.Nukkuu yönkin kuivalla maalla.Vedessä ei ole (ainakaan ei pitäisi olla) mitään vikaa,miksi ei siellä haluaisi olla.Miksi ei viihdy vedessä?Mikä on "sopiva" aika konnalle olla kuivalla maalla?
Se ei ole myöskään syönyt reilu kahteen viikkoon,normaalisti on todella hyvä ruokahalu.Ostin jopa sen herkkuja,katkarapuja,mutta ei nekään kelvanneet,pyrki vain pois ruokailu-altaasta.
Viime viikolla vielä päästeli hassuja ääniä ja aukoi samalla suutaan,hikka?Vai jotain muuta?

4

825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • histamiini..
      elukallas on joko kiima (jolloin lakkaa syömästä, kuten omani teki) tai sitte jollain naapurilla on kiima.. jos on naaras, se on luultavasti munimassa jolloin ei oikeen suostu syömään, ja jos on uros nii kai se laihuttaa.. anna olla syömättä, jos ei maistu nii ei maistu.. ja jos konna ei välitä olla veessä nii ota huomioon ettei se oo vesikonna, vaan suokilppari, se ossaa valita (ja haluaa) ite päättää kumpi sille maistuu, maa vai vesielämä.. elä huoli, omani oli viikkotolkulla maalla vaikka oli kokoaikanen pääsy veteen, mutta saatto viettää aikaansa viikon pari maalla ennen kuin viitti vaivautua veteen menemään.. elä huoli =) kyllä se veteen haluaa jahka sillä kiinnostaa mennä sinne =)

    • ä++

      Tutulta kuulostaa. Meillä on 3 tyttöpunakorvaa. Me sanotaan noita "hassuja ääni" akuankka-ääniksi, ja ne liittyvät aina jotenkin munintaan.ja todellakin suu on auki. Meillä konnat yleensä kuoputtaa vielä tuolloin lattialla, eli yrittävät kaivaa tuota kuoppaa munille. Ruoka ei todellakaan tuolloin maistu. Mutta kun munimiset on ohi, niin taas maittaa ruoka.Eli ei varmaankaan kannata olla huolissaan. Mutta tietenkin kannattaa tarkkailla punakorvaa.Minkä ikäinen punakorva on? Meillä on n.15v

    • ty8

      Tutulta kuulostaa. Meillä on 3 tyttöpunakorvaa. Me sanotaan noita "hassuja ääni" akuankka-ääniksi, ja ne liittyvät aina jotenkin munintaan.ja todellakin suu on auki. Meillä konnat yleensä kuoputtaa vielä tuolloin lattialla, eli yrittävät kaivaa tuota kuoppaa munille. Ruoka ei todellakaan tuolloin maistu. Mutta kun munimiset on ohi, niin taas maittaa ruoka.Eli ei varmaankaan kannata olla huolissaan. Mutta tietenkin kannattaa tarkkailla punakorvaa.Minkä ikäinen punakorva on? Meillä on n.15v

    • kilppari12

      Hei!
      Meillä konnalla oli parisen vuotta sitten samoja oireita, piti todella pitkää paastoa ja oli apaattinen. Vietiin konna eläinlääkäriin, joka myös totesi konnan olevan voimaton ja arveli sillä olevan jokin tulehdus. Lääkäri antoi konnalle antibioottipistoksen ja vitamiineja, kotihoidossa jouduimme syöttämään konnalle ruiskulla vitamiineja. Pitkän hoidon jälkeen konna kuitenkin voimistui ja palasi entiselleen. Jatkossa olenkin ollut tosi tarkkana siitä että konna varmasti saa kaikkia tarpeellisia ravinteita. Toivottavasti oireiden syy on selvinnyt ja konnasi on jo kunnossa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      136
      1240
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      791
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      23
      512
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      506
    7. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      21
      465
    8. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    9. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      461
    10. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      21
      447
    Aihe