Meidän punakorva ei ole nyt ihan normaali.Viihtyy vedessä vain ehkä koomisen tuntia päivässä.Nukkuu yönkin kuivalla maalla.Vedessä ei ole (ainakaan ei pitäisi olla) mitään vikaa,miksi ei siellä haluaisi olla.Miksi ei viihdy vedessä?Mikä on "sopiva" aika konnalle olla kuivalla maalla?
Se ei ole myöskään syönyt reilu kahteen viikkoon,normaalisti on todella hyvä ruokahalu.Ostin jopa sen herkkuja,katkarapuja,mutta ei nekään kelvanneet,pyrki vain pois ruokailu-altaasta.
Viime viikolla vielä päästeli hassuja ääniä ja aukoi samalla suutaan,hikka?Vai jotain muuta?
Punakorva
4
825
Vastaukset
histamiini..
elukallas on joko kiima (jolloin lakkaa syömästä, kuten omani teki) tai sitte jollain naapurilla on kiima.. jos on naaras, se on luultavasti munimassa jolloin ei oikeen suostu syömään, ja jos on uros nii kai se laihuttaa.. anna olla syömättä, jos ei maistu nii ei maistu.. ja jos konna ei välitä olla veessä nii ota huomioon ettei se oo vesikonna, vaan suokilppari, se ossaa valita (ja haluaa) ite päättää kumpi sille maistuu, maa vai vesielämä.. elä huoli, omani oli viikkotolkulla maalla vaikka oli kokoaikanen pääsy veteen, mutta saatto viettää aikaansa viikon pari maalla ennen kuin viitti vaivautua veteen menemään.. elä huoli =) kyllä se veteen haluaa jahka sillä kiinnostaa mennä sinne =)- ä++
Tutulta kuulostaa. Meillä on 3 tyttöpunakorvaa. Me sanotaan noita "hassuja ääni" akuankka-ääniksi, ja ne liittyvät aina jotenkin munintaan.ja todellakin suu on auki. Meillä konnat yleensä kuoputtaa vielä tuolloin lattialla, eli yrittävät kaivaa tuota kuoppaa munille. Ruoka ei todellakaan tuolloin maistu. Mutta kun munimiset on ohi, niin taas maittaa ruoka.Eli ei varmaankaan kannata olla huolissaan. Mutta tietenkin kannattaa tarkkailla punakorvaa.Minkä ikäinen punakorva on? Meillä on n.15v
- ty8
Tutulta kuulostaa. Meillä on 3 tyttöpunakorvaa. Me sanotaan noita "hassuja ääni" akuankka-ääniksi, ja ne liittyvät aina jotenkin munintaan.ja todellakin suu on auki. Meillä konnat yleensä kuoputtaa vielä tuolloin lattialla, eli yrittävät kaivaa tuota kuoppaa munille. Ruoka ei todellakaan tuolloin maistu. Mutta kun munimiset on ohi, niin taas maittaa ruoka.Eli ei varmaankaan kannata olla huolissaan. Mutta tietenkin kannattaa tarkkailla punakorvaa.Minkä ikäinen punakorva on? Meillä on n.15v
- kilppari12
Hei!
Meillä konnalla oli parisen vuotta sitten samoja oireita, piti todella pitkää paastoa ja oli apaattinen. Vietiin konna eläinlääkäriin, joka myös totesi konnan olevan voimaton ja arveli sillä olevan jokin tulehdus. Lääkäri antoi konnalle antibioottipistoksen ja vitamiineja, kotihoidossa jouduimme syöttämään konnalle ruiskulla vitamiineja. Pitkän hoidon jälkeen konna kuitenkin voimistui ja palasi entiselleen. Jatkossa olenkin ollut tosi tarkkana siitä että konna varmasti saa kaikkia tarpeellisia ravinteita. Toivottavasti oireiden syy on selvinnyt ja konnasi on jo kunnossa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1361240
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34791Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 14570
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä23512Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott29506Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad21465Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .14462Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver14461- 21447