ja niin menee tää vuodenvaihdekkin.
Yksinäisen sairaan mihen joulu,ei ketään luonani käynyt, ei käyny viime joulunakaan.
Kun eläkkeestä jäi rahaa joulukuulle 110€ niin sillä ei joulua juhlita.
En laittanu kenellekkään kortti enkä voinu ostaa kenellekkään lahjoja.
Yksin vietin aaton ja koko joulun, ei todellakaan nyt lapsetkaan käyny.
Nyt vaihtuu vuosi,monet juhlii sitä, minulla kaurapuuroa ja hernekeittoa on pyhän juhlaruoka, niin se oli joulunakin , tosin pienen palan lohta ostin.
Näin se vain menee, muutaman kuukauden kuluttua täytän 60v, kaikessa hiljaisuugdessa, ei ole vaimoa eikä ysräviä enään ketään joiden kanssa juhlisin.
Kun ihminen potkitaan töistä ulos ja työt viedään Kiinaan niin tässä ollaan.
Vietin joulun
10
558
Vastaukset
- .,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,
Köyhyyttä ja kurjuutta, yksinäisyyttä, siitä johtuvia masennusta. Kuka välittää , ei kukaan. Köyhyys ja rahattomuus tulee ovesta sisään, onnellisuus säntää ikkunasta ulos. Onneton ihminen on erinomainen kasvualusta monenlaisille sairauksille, kaiken lisäksi. Ei tuo uusi vuosi parannuksia työttömille, päinvastoin, lisää kurjuutta.
Kaikkitietävät, ohjeita jakavat loogit ja noomit, tunkekaa sympatianne sinne--
Politiikot ja itselleen etuja, valtaisia palkkoja kähmivät tässä maassa päättävät. Maailman 7. kallein maa, ostovoima länsimaiden kehnoimpia. Paratiisi kähmijöille ja byrokraatikoille, valtavalle virkaihmislaumalle, varmat tulot verovaroista. Nyt lääkäritkin ovat liittyneet ahneimpien joukkoon. Saapa nähdä mitkä lakot alkava vuosi tuo tullessaan. Suomessa on paljon yksinäisiä ja hylättyjä sairaita, työttömiä ja vanhuksia. Lähimmäisestään kuuluu pitää hyvää huolta, mutta mihin on unohtunut sellainen.
Kiva kun olet löytänyt tämän palstan, tämä käy seurasta hyvinkin. Itsekin olin aiemmin erilaisella palstalla, mutta tämä on ollut nyt mieleisempi.
Pätkätyöläisenä vajaakuntoisena minäkin olen tässä elämässä eteenpäin ponnistellut, eikä aina ole ruusuista ollut.
Mutta voimia sulle ja kirjoitellaan taas.- Xinorina
liian monista olet.
Taisit kirjoittaa tänne joskus aikaisemminkin? Sait hyviä vinkkejä paikoista, joista voisi hakea apua ja ehkäpä seuraakin.
Jos soittaisit seurakunnan diakoniatyöntekijälle? Siellä ei uskoa tai sen syvyyttä kysellä ja ollaan inhimillisiä. Suosittelen lämpimästi! Huomaat, ettet niin yksin ongelminesi olekaan. Kokeile edes! - henrii
kannatais kokeilla, ei muuta kuin kuponki vetämään.
Maksan veroja, että kenenkään ei tarvitsisi elää kurjuudessa. Tilanteesi kuulostaa ikävältä, mutta usko tai älä, et ole yksin vaan monet muut ovat samassa tilanteessa. Jokainen voi ainakin vähän vaikuttaa omaan tilanteeseensa. Jos jaksaisit lähteä liikkeelle, löytäisit varmaan jotain kivaa tekemistä ja ehkä uusia ystäviäkin.
Aloittaisitko uuden harrastuksen, lähtisitkö epäitsekkäästi auttamaan muita samassa tilanteessa olevia? Työttömille saattaa sinunkin kotikunnassasi olla erilaisia aktiviteetteja tarjolla, edullista ruokailua, opiskelua, harrastuspiirejä ja ties mitä.
Mieti, mitä haluaisit tehdä, etsi vaikka täältä netistä yhteystiedot ja lähde liikkeelle. Äskettäin leskeksi jäänyt ystäväni oli saanut hyvän ohjeen: "Kodin ulko-ovi pitää sulkea vähintään kolme kertaa päivässä - ulkoapäin!" Mitäpä, jos sinäkin yrittäisit noudattaa neuvoa?
Olet jo saanut monia muitakin neuvoja, joten yritä saada itsesi liikkeelle. Tännekin voit kirjoitella ja aina löytää ainakin muutamia juttukavereita.
Parempaa uutta vuotta sinulle!- miettimistä
pitää pitää huolta?
Mutta kuka on se lähimmäinen?
Omat lapset ja heidän lapset vai hunosti elävät sisarukset.
Ketä kuuluu auttaa,alkoholistia vai lapsiperhettä kun pitää valita ettei itse sairastu ja on taas yksi onneton lisää.
Verorahoilla täällä kuuluu auttaa eikä vedota lähimmäisiin sillä lähimmäinen voi olla yhtä hädässä ja kilteyttään joutuu kärsimään kaikista eniten. miettimistä kirjoitti:
pitää pitää huolta?
Mutta kuka on se lähimmäinen?
Omat lapset ja heidän lapset vai hunosti elävät sisarukset.
Ketä kuuluu auttaa,alkoholistia vai lapsiperhettä kun pitää valita ettei itse sairastu ja on taas yksi onneton lisää.
Verorahoilla täällä kuuluu auttaa eikä vedota lähimmäisiin sillä lähimmäinen voi olla yhtä hädässä ja kilteyttään joutuu kärsimään kaikista eniten.ihmisten ystävällistä kohtaamista ja toisten huomioon ottamista. Joskus voisimme miettiä, mitä voisimme itse tehdä yhteiseksi hyväksi. Raha ei ole ratkaisu kaikkiin asioihin.
Missä on talkoohenki, yhdessä tekemisen ja toisten auttamisen ilo? Kun elintasomme oli alhaisempi ja monet elivät puutteessa, ihmisten auttaminen oli paljon yleisempää kuin tänä päivänä. Oliko vuorokaudessa silloin enemmän aikaa kuin tänä päivänä?
Ei veromarkoilla voi tarjota ihmisille ystäviä tai ratkaista yksinäisyysongelmaa. (Ystäväpalvelukin perustuu vapaaehtoistoimintaan.)
Jokainen voi valita objektin tai subjektin roolin omassa elämässään. Olenko se, jolle vaan tapahtuu asioita, vai voinko itse tehdä jotain sitä muuttaakseni. Ei yhteiskunta voi kaikkea kaikille valmiina tarjota eikä rahalla voi kaikkia asioita ratkaista. Uskon jokaisen tarvitsevan myös toista ihmistä ja ehdotan, että yrittäisimme itse olla ihmisiä toisille ihmisille. Yhdessä jakaen voimme itsekin saada enemmän. ;))
Parempaa uutta vuotta!- ........
optimisti-orvokki kirjoitti:
ihmisten ystävällistä kohtaamista ja toisten huomioon ottamista. Joskus voisimme miettiä, mitä voisimme itse tehdä yhteiseksi hyväksi. Raha ei ole ratkaisu kaikkiin asioihin.
Missä on talkoohenki, yhdessä tekemisen ja toisten auttamisen ilo? Kun elintasomme oli alhaisempi ja monet elivät puutteessa, ihmisten auttaminen oli paljon yleisempää kuin tänä päivänä. Oliko vuorokaudessa silloin enemmän aikaa kuin tänä päivänä?
Ei veromarkoilla voi tarjota ihmisille ystäviä tai ratkaista yksinäisyysongelmaa. (Ystäväpalvelukin perustuu vapaaehtoistoimintaan.)
Jokainen voi valita objektin tai subjektin roolin omassa elämässään. Olenko se, jolle vaan tapahtuu asioita, vai voinko itse tehdä jotain sitä muuttaakseni. Ei yhteiskunta voi kaikkea kaikille valmiina tarjota eikä rahalla voi kaikkia asioita ratkaista. Uskon jokaisen tarvitsevan myös toista ihmistä ja ehdotan, että yrittäisimme itse olla ihmisiä toisille ihmisille. Yhdessä jakaen voimme itsekin saada enemmän. ;))
Parempaa uutta vuotta!ei tee mitään elämäsnä eteen vaan odottaa että muut on aina häntä tukemassa vaikka hän joisi.
Sellainen ei ole hyväksi kellekkään,eli juojaa on turha hyysätä jos hän ei mene hoitoon.
Verorahoillahan pitää juuri tukea vähävaraisia lapsiperheitä,ei heidän avuntarve kuulu yhteisälle eikä leipäjonossa seisominen ole siihen ratkaisu.
Ei ennenkään rikkaat auttanut köyhiä,eli kokemusta on.
- HTZA
tuota onnea ei vielä ole suotu, mutta ehkäpä jo lähivuosina.
- Nimetön
Kerrot olevasi melkein 60-v yksin oleva mies. Monikin naisihminen tässä ikäluokassa on myös yksin. Jos olet sairas - niin hoida itseäsi sen, minkä suinkin pystyt, sillä harva sairaus estää toisen ihmisen kohtaamisen ja löytämisen. Itsesääli ei auta pitkälle, rahan kanssa ei voi kuin taiteilla. Parempaa alkavaa vuotta 2008!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt631207- 1071193
Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa146876Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv64863- 68767
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel108677- 56656
Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto100653- 78581
- 41564