härkäpavun levodopa helpottaa oireita?

viljelijä

kanadassa on joku syönyt härkäpapua helpottamaan parkinsonin oireita. löysin sivun http://home.cogeco.ca/allan.
olisiko kukaan suomessa tietoinen asiasta

6

2021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parson

      Linkistäsi puuttuu liudennus, eikä se toimi. Google löysi hakusanoilla, cogeco allan , tarkoittamasi sivut. Aika mielenkiintoista. Parkinsonposti-lehdessä oli vuosi tai pari sitten artikkeli pavuista, mutta Kanadalainen on itse syönytkin niitä. Tietäisiköhän Parkinsonliitto jotakin.

      • Ajatus ylöspäin

        Olen kuullut puhuttavan härkäpavun auttavan. Kuntoutuksessa yksi nuori kaveri puhui siitä. Mutta ei hänkään tiennyt siitä sen enempää. Olen ostanut härkäpapuja, mutta en tiedä pitääskö niitä syödä raakana vai keitettynä? Ja kuinka paljon?


      • Mahtaako auttaa.
        Ajatus ylöspäin kirjoitti:

        Olen kuullut puhuttavan härkäpavun auttavan. Kuntoutuksessa yksi nuori kaveri puhui siitä. Mutta ei hänkään tiennyt siitä sen enempää. Olen ostanut härkäpapuja, mutta en tiedä pitääskö niitä syödä raakana vai keitettynä? Ja kuinka paljon?

        Härkäpapua todella voi käyttää. Turun oliviakerhossa oli joku kertomassa siitä. Kotisivulla http://kotisivu.dnainternet.net/mastec2/parkinson.htm on kirjoitus siitä.


      • Ajatus ylöspäin
        Mahtaako auttaa. kirjoitti:

        Härkäpapua todella voi käyttää. Turun oliviakerhossa oli joku kertomassa siitä. Kotisivulla http://kotisivu.dnainternet.net/mastec2/parkinson.htm on kirjoitus siitä.

        - siis ruokana, vaikkapaa 50-100 gr päivässä.
        - olishan niissä hyvät kasvisproteini arvot.
        Luin tuon kirjoituksesi, aivan mielenkiintoinen ja selkeä, kiitos.
        Eräältä härkäpapu viljelijältä saamani tiedon mukaan, 100 gr:ssa härkäpapua olis 3 gr tuhkaa. Tuleeko tumma väri tuhkasta? Mitä sitten tuhka on/olis mustalle tumakkeelle?
        Minullakin on härkäpapuja kaapissa muutama kilo,
        en vaan käsitä miksi saamattomuus on estänyt minua syömästä niitä päivittäin,
        - nyt kävin laittamassa 5 dl härkäpapuja veteen likoamaan,
        jospa se tästä lähtis, meinaan se kokeilu syömällä niitä ruokanakin


      • toimivat
        Ajatus ylöspäin kirjoitti:

        - siis ruokana, vaikkapaa 50-100 gr päivässä.
        - olishan niissä hyvät kasvisproteini arvot.
        Luin tuon kirjoituksesi, aivan mielenkiintoinen ja selkeä, kiitos.
        Eräältä härkäpapu viljelijältä saamani tiedon mukaan, 100 gr:ssa härkäpapua olis 3 gr tuhkaa. Tuleeko tumma väri tuhkasta? Mitä sitten tuhka on/olis mustalle tumakkeelle?
        Minullakin on härkäpapuja kaapissa muutama kilo,
        en vaan käsitä miksi saamattomuus on estänyt minua syömästä niitä päivittäin,
        - nyt kävin laittamassa 5 dl härkäpapuja veteen likoamaan,
        jospa se tästä lähtis, meinaan se kokeilu syömällä niitä ruokanakin

        Kokeilin kasvatusta juur niinku piti. Söin juuret ja join liemen heti kuumana. Nyt olen kaks kertaa saanu oikein hyvän olon moneks tunniks. Siemenkaupan pavut vaan maksavat liikaa.


      • toimii kyllä
        Mahtaako auttaa. kirjoitti:

        Härkäpapua todella voi käyttää. Turun oliviakerhossa oli joku kertomassa siitä. Kotisivulla http://kotisivu.dnainternet.net/mastec2/parkinson.htm on kirjoitus siitä.

        Kokeilin kasvattaa niin kuin sanottiin. Juuret ja keittoveden söin heti kuumana. Tuli lämmin ja hyvä olo moneksi tunniksi. Kuuma vesikö sen teki? Pavut siemenkaupassa vaan maksavat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5385
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3337
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1840
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe