Useampi vuosi sitten, olin innokas rakettien ostaja, mutta vaaratilanne muutti kaiken.
Olin ostanut 5kpl kutakuinkin suurinta rakettia mitä kaupasta saa.
Aattona puolenyön aikaan kun ammuin raketteja kävi niin ettei raketti tulilagan palettua loppuun noussutkaan normaalisti ilmaan, vaan jysähti siihen paikkaan. Itse onneksi selin, juoksemassa noin 10m päässä raketista poispäin. Takki ja housuthan siinä paloi reikiä täyteen.
Onneksi katsojat seisoivat kaukana tapahtumapaikasta, ettei muille suurempia vahinkoja käynyt, muutemilta paloi pieniä reikiä vaatteisiin.
Seuraavana arkipäivänä palautin loput raketit ostamaani liikkeeseen, ja tein vahinkoraportin. Muutaman viikon kuluttua olivat katsojahenkilöt saaneet korvaukset rikkoutuneista vaatteista, mutta asiakas jätettiin kylmäksi. Ei puhettakaan 100€ maksavien rakettien hinnanhyvityksestä tai omien vaatteiden korvauksista.
Tässä oli viimeinen raketti uusivuosi minulle!
En osta raketteja
2
330
Vastaukset
- Ammattipanostaja
Noin käy aina välillä, mitä sitten? Itselleni on käynyt monta kertaa noin, mutta jos puhut oikeasti hyvin isosta keppiraketista olit aivan liian lähellä.
Kilpikonnakin kerkeäisi 25 metrin päähän ennen kuin se räjähtäisi maassa- Periaate
Kyseessä oli todellakin iso keppiraketti, ja olin todellakin liian lähellä, varoetäisyys oli noissa paukuissa 50m. Siihen etäisyyteen kylläkään ei olisi kerennyt juosta edes 100m sprintteri.
Juuri tällä minun hitaudellani oli merkitys korvausten saamisiin, vaikka ulkopuoliset kirjallisesti todistivat sytytuslangan palaneen silmänräpäyksessä.
Tälle ko. amatöörille ei aiemmin 30 aikaisempaan vuoteen ollut sattunut vastaavanlaisia tapauksia, ja rakettien ammuskelu tuli aloitettua 10 vuotiaana.
Diaknoosia en koskaan saanut palauttamistani raketeista, oliko niissä jotain vikaa. Huhuja olen kuukkut että kyseisissä olisi ollut viallisia muillakin, ajopanos ja ilotulite päinvastaisessa järjestyksessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733