JP Chenet maksaa maltaita

Lolleri

Lolz

J.P Chenet -kuraviini maksaa alkossa nykyään 7 euroa ja 50 centtiä. Hohhhoo.
Tolla hinnalla edes naisten lehtien lukijat eivät puhu enää "ihan kivasta hl-suhteesta"


Ostakaa chiileläisiä. ne on muodikkaita.

19

3517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On on

      JP Chenet maksaa Ranskassa noin 2,5 euroa (vähän yli tai alle, paikasta ja tarjouksesta riippuen). Arvoton bulkkiviini.

      Suomessa sille on saatu aivan käsittämätön hinta ja silti se oli ainakin 2006 Alkon ostetuin punaviini! Yksikään myyty pullo ei tosin päätynyt minulle.

      Suomalainen todellakin antautuu kusetettavaksi.

      • Tönkkösuolattu makkara

        J.P. Chenetti maksaa 3 e pullo ja menee kyllä, jos haluaa arkiviiniä. Siinä on tosiaan tähän hintaan hyvä hinta/laatu suhde. Itse tosin olen nyt siirtynyt Saksalaisiin, niin saan kotimaista eikä tule kuljetuskustannuksia.

        Itse en ostaisi Suomesta koskaan Euroopan ulkopuolella tuotettua viiniä. Se olisi logistisesti huono valinta: viini pitää kuljettaa ensin Eurooppaan ja siten saastutetaan ympäristöä turhaan.

        Lisäksi jättäisin Espanjalaiset viinit antiespanjasympatioitteni vuoksi kauppaan ja ottaisin Italialaista, Ranskalaista tai Saksalaista.


    • rosso-bosco

      Olisi hauska tietää kenelle tämä foorumin lukijoista tuo viini muka maistuu? Suomen suosituin viini? Miksi? Minkälaiset ominaisuudet sinuste tekevät tästä hyvän viinin? Tehokas mainonta kenties?

      Eiköhän se Tocornal tai joku aussiviini ole vuoden 2007 myydyin...

      • On on

        http://www.alko.fi/tuotteet/fi/006661 oli 2007 todellakin Suomen myydyin punaviini. Sitä olen syyllistynyt minäkin silloin tällöin ostamaan enkä häpeä syyllistyä vieläkin.

        Saattaa suomalaisten viinimaku olla sittenkin jos ei paranemaan niin ainakin kehittymään päin!


      • Chitu
        On on kirjoitti:

        http://www.alko.fi/tuotteet/fi/006661 oli 2007 todellakin Suomen myydyin punaviini. Sitä olen syyllistynyt minäkin silloin tällöin ostamaan enkä häpeä syyllistyä vieläkin.

        Saattaa suomalaisten viinimaku olla sittenkin jos ei paranemaan niin ainakin kehittymään päin!

        Mistä sait tietää vuoden 2007 tilastot?
        Tocornal on paras!


      • ratkaiseekaiken
        Chitu kirjoitti:

        Mistä sait tietää vuoden 2007 tilastot?
        Tocornal on paras!

        Hinta/laatu suhteeltaan ehkä paras,mutta muuten aika perus punkku.


    • JP Chenet

      Ainakin punaviininä JP Chenet on ihan kelpo arkiviiniä. Itse suosin sinikaulaista, merlot-rypäleistä tehtyä, mutta on se punakaulainenkin lasiinmenevää.

      JP Chenet'n morkkaaminen on tällä palstalla säännöllisesti toistuva "viininousukkaiden" suosikkiaihe. Nämä moukat, jotka ovat vihdoin oppineet muutamia ensialkeita viineistä, luulevat oitis olevansa niin suuria sommelierejä, että heidän pitää tuomita kaikki vähänkin "tavanomainen".

      Itse arvostan edelleenkin voittopuolisesti ranskalaisia punaviinejä, ja pidän ns. Uuden Maailman (niin Amerikka kuin Australia/Uusi-Seelanti) punaviinejä melko alkeellisina. Toki ei kaikki ranskalaisviinikään voi olla hyvää, mutta kyllä Alkon sommeliereillä sentään on kouliintuneemmat makunystyrät kuin tämän palstan monilla hienostelijaääliöillä.

      JP Chenet'ssä on ennen kaikkea ollut hyvä hinta-laatusuhde. Uusiin vuoden 2008 hintoihin en tosin ole tutustunut vielä.

      • On on

        Meillä tämän palstan nousukasääliöillä on samoin oikeus olla antamatta sinun mielipiteellesi mitään arvoa.

        Oma suu on paras makutuomari. JP Chenet yksinkertaisesti ei ole siitä Suomessa pyydetyn hinnan väärtiä, ei läheskään!


    • sinaaaaali

      on muotia ostaa aavistuksen kalliimpaa viiniä :)
      Maku on tosiaan tuossa yksi hirveimpiä mitä olen maistanut jännä kuinka se kuitenkin ilmeisesti menestyy.

      • Vino kaula, halpa hinta ja hyvä markkinointi sen tekevät. Helppo viini ja suunnattu jenkkimarkkinoille, missä viinintuntemus on aika vähäistä. Hyvin brändätty.

        Hinta halpa, maku sen mukainen, mutta paikallaan.


    • näyttää osaavan

      markkinoinnin - ja viinien suhteen varsin tietämättömät ja kokemattomat suomalaiset kuvittelevat sen olevan hyvää viiniä, kun sitä niin paljon mainostetaan.

      Itse ajattelen näin: jotain vikaan siinä täytyy olla, kun sitä noin paljon pitää mainostaa. Hyvä viini löytää asiakkaansa puskaradion välityksellä, se ei tarvitse suurta mainosbudjettia.

      • JP Chenet

        >>>Itse ajattelen näin: jotain vikaan siinä täytyy olla, kun sitä noin paljon pitää mainostaa.


      • LatinJazz

        Hinnan korotushan on onnenpotku JP Chenet -faneille. Nyt he voivat tarjota vierailleen kalliimpaa viiniä ruokapöydässä. Eikä ole pelkoa, että maku olisi muuttunut vaikeammaksi ja vähemmän pehmeän täyteläiseksi.
        Siis jollain sairaalla tavalla tämän viinin hintalaatusuhde on parantunut!


    • Hahhaa

      Vai että JP Chenet muodikas juoma. Yh-spuget tätä kai "juustoilloissaan" vetelee. SIksi syy korkeaan sijoitukseen. Magyarkin on korkealla listalla.

    • juotavaa

      Ainakin tämä J.P. Chenetin Merlot - Cabernet vuosikerta 2005 on maultaan minulle sopivaa.

    • allerginen??

      Saan monesta viinistä allergisen nuhan. Tästä ei ole tullut oireita. Toivon, että ei muuteta koostumusta.
      Yleensä oireet tulee paremmista vuosikertaviineistä. Lisäätäänköhän niihin kuitenkin jotain säilömäainetta, vai onko niissä jotain mikrobeja, joita en siedä.
      Tämä JP chenet on aika tuoretta. Olen huomannut matkoilla ollessani, että yleensä halvat ns. talon viinit myös sopivat minulle.

    • sportiarvo

      Puinen laatikko tätä viinin irvikuvaa maksaa alkossa yli 35 euroa. Ja muotitietoiset ostaa....

      • www.alko.fi

        Oli vuoden 2007 myydyin. Tocornal jäi pahati jälkeen.


    • paolafani88

      Siis aivan käsittämättömän ihana pullo! Ja ihan kiva makukin. Ja on noissa makuerojakin kun on eritavalla tehtyjä. Pullon design-muoto tietty aina sama.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3108
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1251
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1056
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      914
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe