Kun menee läpi!!

Liisukki-

Onko muilla tämmöstä ongelmaa. Eli kun menkat alkavat pahin vuoto ekat pari päivää ja sit menee läpi tai pääse aina jostain sivusta vaikka useampi side. Onko niissä mitään eroja? Mikä tähän ratkasu? Pillerit ei sovi. vähensivät vuotoa. Aina saa jännittää töissäkin näitä että meneekö läpi

21

4358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuulia**

      " Onko niissä eroja "?
      Heh, kyllä kuule tyttö kulta on.

      Nämä perus kolmen tai neljän pisaran vuokkoset, libresset tai alwayssit ovat kaikki, lähes, samanlaisia, niitä elä suosi.

      Otat kunnon paksun yö siteen tai euroshopper, pirkka terveyssiteen, ne ei päästä läpi vaikka olis kuinkamoinen vuoto. Olen sata varma. Ite olen läyttänyt Dailyn super yösidettä, pirkka terveyssidettä ja vuokkosten paksuinta mallia ja kun on toooosi runsas vuoto, niinkuin mullakin, ei mene läpi silti. Suosittelen!

      • nalle22

        kyllä ne yösiteetkin voi päästää läpi tai mennä reunojen läpi, kokemusta on!


      • Tuulia**
        nalle22 kirjoitti:

        kyllä ne yösiteetkin voi päästää läpi tai mennä reunojen läpi, kokemusta on!

        Voi toki, jos ei vaihda sidettä 10 tuntiin ja antaa vaan olla. Kyllä ne vaipatkin läpi päästää jos nikseen tulee.


      • gynelle
        nalle22 kirjoitti:

        kyllä ne yösiteetkin voi päästää läpi tai mennä reunojen läpi, kokemusta on!

        keskustelemaan asiasta...yks vaihtis on tietty hormonikierukka...mut täytyyhän ne normi gynetutkimukset tehä joka tapauksessa ja kattoa et kaikki on kunnossa.


      • nalle22
        gynelle kirjoitti:

        keskustelemaan asiasta...yks vaihtis on tietty hormonikierukka...mut täytyyhän ne normi gynetutkimukset tehä joka tapauksessa ja kattoa et kaikki on kunnossa.

        ihan tiedoks vaan et on kuule tosta vuotamisesta kokemusta niin, että kerran jouduin tunnin tai vähemmän välein juoksemaan vessassa vaihtamassa sidettä, joka by the way oli yöside..ja on yököttävää ajatellakin et joku vois pitää samaa sidettä 10 tuntia..jokainen ihminen ja nainen on erilainen, joten myös vuodot on erilaisia..eli ei se tarkota sitä että mulle riittää yösiteet jos sulle riittää...runsaille vuodoille voi olla monia syitä.
        että ei sitä kaikkien tarvii 10 tuntia pitää että läpi tulee.


      • Tuulia**
        nalle22 kirjoitti:

        ihan tiedoks vaan et on kuule tosta vuotamisesta kokemusta niin, että kerran jouduin tunnin tai vähemmän välein juoksemaan vessassa vaihtamassa sidettä, joka by the way oli yöside..ja on yököttävää ajatellakin et joku vois pitää samaa sidettä 10 tuntia..jokainen ihminen ja nainen on erilainen, joten myös vuodot on erilaisia..eli ei se tarkota sitä että mulle riittää yösiteet jos sulle riittää...runsaille vuodoille voi olla monia syitä.
        että ei sitä kaikkien tarvii 10 tuntia pitää että läpi tulee.

        Dailyn super yösisde (ei sais kyllä mainostaa..) ei päästä tunnissa, kahdessakaan kyllä mitään läpi, vaikka olisi kuinka kova vuoto. Itselläni todella runsas vuoto ja hyvin pitänee.Että annappa nallukka olla ja kuuntele vanhemman neuvoa.


      • nalle22
        Tuulia** kirjoitti:

        Dailyn super yösisde (ei sais kyllä mainostaa..) ei päästä tunnissa, kahdessakaan kyllä mitään läpi, vaikka olisi kuinka kova vuoto. Itselläni todella runsas vuoto ja hyvin pitänee.Että annappa nallukka olla ja kuuntele vanhemman neuvoa.

        tää väittely, koska sä et voi mitenkään tietää toisten kuukautisvuotojen runsaudesta, et todellakaan...joillakin kovat vuodot voi johtua esim myoomista tai jostain muusta, jolloin välttis mitkään siteet ei riitä kauaa...tietysti silloin täytyy asialle jotain tehdä lääkärissä, mutta vaikka olisit miten kokenu ja vanhempi mua niin sä et voi tietää toisten kuukautisvuodoista. ja jo se että sä yrität niin väittää ni ei anna kauhean hyvää kuvaa. joten lopetetaan tää väittely ja käyttäydytään niin kun aikuiset ja ymmärretään molemmat että kaikki on yksilöitä ja vuotokin erilaista!


      • pakko puuttua
        Tuulia** kirjoitti:

        Dailyn super yösisde (ei sais kyllä mainostaa..) ei päästä tunnissa, kahdessakaan kyllä mitään läpi, vaikka olisi kuinka kova vuoto. Itselläni todella runsas vuoto ja hyvin pitänee.Että annappa nallukka olla ja kuuntele vanhemman neuvoa.

        Pakko nyt kyllä sen verran puuttua tuohon sepustukseen, että sinä edustat kyllä aivan minimaalista joukkoa naisissa. vain itseäsi. Kaikki olemme vuodoiltamme kuten muiltakin ominaisuuksiltamme täysin erilaisia.

        Voit siis toki kertoa, että sinulla jokin tuote toimii tms, mutta et voi mennä yleistämään asioita noin.

        Minä tunnen yhden henkilön, joka pitää yöllä kolmea sidettä päällekkäin ja jos hän nukkuu pidempään kuin 6-7 h nekin päästävät kaiken läpi. Ja kokeillut hän on varmaan kaikki mahdolliset sidemerkit ja muut poppakonstit mitä on ikinä keksinyt!

        Alkuperäsitä en osaa neuvoa kuin kääntymään gynekologin puoleen, josko vaivaan jokin keino löytyisi.

        Nimim.
        Niin niukka vuoto, että yksi side riittäisi koko kuukautisten ajan jos ei hygieniastaan tahtoisi huolehtia lainkaan :)


    • pari vinkkiä

      Sinulla saattaa olla sellainen anatomia, että siteet eivät asetu millään hyvin. Minulle esim. kaikki yösiteen ovat liian leveitä ja menevt sen vuokri ryppyyn jne. Käytä tamppoonia tai kuukuppia, joka minulla nyt käytössä, ei ohivuotoja.

      • kfgvijgor

        itse käytän vuokkosten isointa side merkkiä ja toimii! Runsas vuoto ja ei koskaan ohivuotoja. Tykkään!

        Joo tää kuppi on kyllä kans yks tapaus..
        Eräs ystävättäreni sanoi että vihoviimeinen kerta kun häntä yllytetään kokeilemaan mitään uutta.. Hihii. =)


      • osa ovat
        kfgvijgor kirjoitti:

        itse käytän vuokkosten isointa side merkkiä ja toimii! Runsas vuoto ja ei koskaan ohivuotoja. Tykkään!

        Joo tää kuppi on kyllä kans yks tapaus..
        Eräs ystävättäreni sanoi että vihoviimeinen kerta kun häntä yllytetään kokeilemaan mitään uutta.. Hihii. =)

        tyytyväisiä kuppiin. Vaatii toki harjoittelua, mutta menkkoja joutuu kestämään sen verran monta vuotta, että pari kertaa kokeilua ei vielä luulisi olevan ylitsepääsemätöntä.


    • kestoihin siirtynyt

      Yksi vaihtoehto on myös kokeilla kestositeitä. Aikaisemmin mullakin tuli jatkuvasti ohivuotoja, mutta nyt reilun vuoden mitä olen kestoja käyttänyt, niin ei kertaakaan. Mutta sen kummemmin yleistämättä (en toki oleta että kaikilla noin hyvin toimii), ja tosi runsaissa kuukautisissa kannattaa hakea apua lääkäriltä.

      • siteistä

        Minusta tuntuu, että kestositeiden siivet ovat jotenkin paremman mallisia kuin kertakäyttöisissä siteissä (joita tosin olen käyttänyt viimeksi yli 4 vuotta sitten). Monissa malleissa siivet ovat aika leveitä ja toinen pointti saattaa olla, että kestosidehän imee vuotoa ihan reunaan asti, kun taas kertissiteissä on vain sellainen ohut lerppu reunoissa.


    • tulee aina

      läpi siteistä. Istun aina niin, että vuotaa ohi ja nukun niin että vuotaa takaa yli. Ihan sama vaikka käyttäisi isointa yösidemallia. Eikä vuotoakaan ole paljoa, siis niin paljoa, että siteen imukyky tulisi täyteen.

      Kaverit eivät valita samasta ongelmasta, joten ehkä olen vain liian liikkuvainen ;-)

      Mutta vaihdoin tuossa 2v sitten kuukuppiin ja veriset kalsarit ja lakanat ovat kyllä loppuneet. En tiedä, miten kuppi toimii runsaan vuodon kanssa, onko eroja mukavuudessa tms. Ja eipä kai tuo ole kaikkien suosikkijuttukaan..mutta just my 2 cents.

      • Ketjun aloittanut

        Niin kiitos kaikille vastauksista. Mulla menee enemmän yli siis päivällä kuin yöllä. Yölläkin mutta harvemmin tai ei niin paljon reunoilta mene ylitse. Päivällä hankalaa kun pitäisi töissä 2h välein vaihtaa 3 paksua sidettä ettei mene läpi ja silti pääsee jostain nurkasta ja jos ei ole mustat houset, se näkyy taatusti ellei pidä pitkähelmaista paitaa. 8h työssä ongelmallista. Ja lisäksi että näkyykö se että kauheat toppaukset takapuolessa kerran kuussa =D mutta kun lähtee liikkeelle tuolista niin taatusti menny tähän asti joka kerta jostain nurkasta tai sitten alkanut vuotaa oikein rajusti liikkuessa. No katsotaa jos lääkäriltä saisi jotain mikä vähentäisi verenvuotoa päivällä.


      • susanna...

        Mulla vuodot on vähitellen runsastuneet (kiitos myoomat...) ja kuppi on kyllä hyvä juttu niissäkin. Vetoisuudeltaan suurin mahdollinen kuppi täyttyy kyllä pahimpana vuotopäivänä parissa tunnissa. Käytän kestosidettä varmistuksena.

        Aina kupin tyhjennyksen jälkeen olo on mukavan varma ja kuiva, kun siteeseen ei vuoda mitään. Kun kuppi alkaa täyttyä, se tuntuu jonkinlaisena kuplimisena, joten vaihdolle osaa lähteä ajoissa.

        Vain muutama vuosi sitten mulla oli niin niukat vuodot, että pienempää kuukuppia ei tarvinnut tyhjentää koko päivänä. Ne ajat kun sais takaisin...


    • loshorowitsches

      Meillä taas nussitaan menkkojenkin aikana,kun tapasin eukon oli sillä kauheet menkat kuulemma,nyt 2v päästä ne tasottuneet eikä ole ollu mitään tulehduksia ollenkaan.
      Jatkuvasti nussitaan kun keretään ja sisäle lasketaan kun ei enää hän 47v ei tuu raskaaksi että siinä neuvoja muillekkin

    • Anonyymi

      Ostin uudet kuukautis housut( sellaiset joiden kanssa ei tarvitse suojausta), käytin niitä sekä yösidettä ja menee läpi! En kestä! Kolme lakanaa kahdessa päivässä.

      • Anonyymi

        Pyyhettä pöksyihin niin imee enempi siteet ja housut ei aina auta


    • Anonyymi

      Lääkäriin, jos on niin runsasta vuotoa, että koko ajan pitää olla vaihtamassa suojaa tai jos koko ajan tulee ohivuotoja (vaikka olisi maksimiimukykyinen side) tai jos vuotoa tulee yälläkin niin, että lakanat menee vereen tai että pitää yölläkin herätä vaihtamaan suojaa.

      Pitää tutkia miksi vuoto on liian runsasta, koska siellä taustalla voi olla vakavampiakin syitä.

      Sitten jos niitä ei löydy, niin etsitään joku lääke auttamaan (tai jos löytyy syitä, niin ne sitten korjataan). Minut yleislääkäri läehtti sairaalaan gynelle ja odotusaikana söin kuukautisten aikana vuotoa hillitsevää lääkitystä. Veriarvoissakin näkyi kuukautisvuodon runsaus.

      • Anonyymi

        Lääkärissä käynti on ihan aihellista,voi olla kasvaimia tai jopa se pahin eli endromtrioosi,yleensä on kyllä ihannormaalia että toisilla vaan verta erittuyy enempi ei sen pahempaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9214
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      41
      2709
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2493
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1330
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe