850 92 Automaatti, vähän propleemia

J2008

1. Kun lahtee liikkeelle ja laittaa (D)vaihteelle, usein kierrokset laskevat ja auto sammuu silloin tällöin. Kun hämää autoa ja laittaa 3:lle ja liikkuu muutaman metrin ja pysähtyy ja siirtää (D):lle ei ongelmia.

2. Kun ajaa risteykseen ja alkaa hiljentää moottori rupeaa tärisemään ja melkein sammuu (välillä sammuukin),kun pysähtyy moottorin käynti tasaantuu. Normaaliajossa vaihteet toimii hyvin.

Olisinko neuvoja propleemeihin.

Terv. J2008

17

6015

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvo_puranen

      Moro missä kunnossa on auton moottori on kaikki tyhjäkäyntimoottori putsattu liekkilukko kiiltää samoin kaasuläppäkotelo .
      4 kärki Boschin tulpat koneessa uudet sytytysjohdot sekä muuten suodattimet vaihdettu sitä kautta kaikki ok. Automaatti laatikko siitä kiva jos tuoreet öljyt koneessa ja öljyä on just sopiva määrä ja varoitusvalot ei pala missään ei muuta kuin ajoa. Tässä linkki jossa saat korjausohjeita sinun Volvoon.
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000001171&posting=22000000020722996

      • J2008

        moi,
        eli Liekkilukkoa ei ole varmaan putsattu, missäsä sen on? Kaasuläpän kotelo on putsattu.
        Tulpat ok, Sutytysjohdot ok, suodattimet vaihdettu ja öljytkin vaihdettu. voisiko sM ongelma vaikuttaa tärinään ja (D) vaihteen päälle asettamiseen,?

        Terv. j2008


      • volvo_puranen
        J2008 kirjoitti:

        moi,
        eli Liekkilukkoa ei ole varmaan putsattu, missäsä sen on? Kaasuläpän kotelo on putsattu.
        Tulpat ok, Sutytysjohdot ok, suodattimet vaihdettu ja öljytkin vaihdettu. voisiko sM ongelma vaikuttaa tärinään ja (D) vaihteen päälle asettamiseen,?

        Terv. j2008

        Katsoppa sinne kotisivulle jonka linkitin siellä on liekkilukon puhdistus ohje .Anteeksi typeryyteni mutta mitä tarkoitit sM minulle ei aukea tämä.Pnp-switch, eli vaihteenvalitsijan katkaisin Suomeksi ymmärrän .Sinulla ei nuolivalot vilku missään niin sitten sinulla ei ole vikaa päällä vai kuinka


      • J2008
        volvo_puranen kirjoitti:

        Katsoppa sinne kotisivulle jonka linkitin siellä on liekkilukon puhdistus ohje .Anteeksi typeryyteni mutta mitä tarkoitit sM minulle ei aukea tämä.Pnp-switch, eli vaihteenvalitsijan katkaisin Suomeksi ymmärrän .Sinulla ei nuolivalot vilku missään niin sitten sinulla ei ole vikaa päällä vai kuinka

        Hei,

        Sorry kirjoitusvirhe sM, tarkoitin "sama" propleema. Autossa om Winter kytkin, joka sytyttää nuolivalon mittaristoon , jos kytkin on päällä, toimii kunnolla. Muita nuolivloja ei pala tai ole. Voisiko se (D)ajoon lähtä ongelma olla samaa propleemaa, kuin se tärinä? Ajatuksena on että veisin sen Volvo.asiantuntijalle, jos ei omin neuvoin ratkea, ei ole vaan halpa vaihtoehto.

        Palataan asiaan, vilkaisen sitä lirkkilukon puhdistusta.
        Terv. J2008


      • volvo_puranen
        J2008 kirjoitti:

        Hei,

        Sorry kirjoitusvirhe sM, tarkoitin "sama" propleema. Autossa om Winter kytkin, joka sytyttää nuolivalon mittaristoon , jos kytkin on päällä, toimii kunnolla. Muita nuolivloja ei pala tai ole. Voisiko se (D)ajoon lähtä ongelma olla samaa propleemaa, kuin se tärinä? Ajatuksena on että veisin sen Volvo.asiantuntijalle, jos ei omin neuvoin ratkea, ei ole vaan halpa vaihtoehto.

        Palataan asiaan, vilkaisen sitä lirkkilukon puhdistusta.
        Terv. J2008

        Samalla se tyhjäkäynti moottori se on siinä huohotin systeemin etupuolella oleva kumipannalla kiinni oleva mötikkä jossa menee virtajohto ja 2 imuilma putkea menee kiinni.


      • J2008
        volvo_puranen kirjoitti:

        Samalla se tyhjäkäynti moottori se on siinä huohotin systeemin etupuolella oleva kumipannalla kiinni oleva mötikkä jossa menee virtajohto ja 2 imuilma putkea menee kiinni.

        Hei.
        Putsasin sen motikän, joka on siinä kaasutimen vaijerin vieressä ja putsasin myös siinä paksussa putkessa oleva liitimen. puhdistin myös kaasuläpän takaa, mutta ei osaa ymmärtäämikä se liekkilukko on, ehkä olen puhdistanut senkin, mutta... otin siitä kuvankin, mutta sitä ei taida saada liitettyä tähän postiin.
        Miten päljon mooroti saa liikahtaa, kun vaihtaa vaihdetta ja kyllä se nuoli sytyy palamaan kun laitan vaihtten kolmoslle,

        terv. j2008


      • volvo_puranen
        J2008 kirjoitti:

        Hei.
        Putsasin sen motikän, joka on siinä kaasutimen vaijerin vieressä ja putsasin myös siinä paksussa putkessa oleva liitimen. puhdistin myös kaasuläpän takaa, mutta ei osaa ymmärtäämikä se liekkilukko on, ehkä olen puhdistanut senkin, mutta... otin siitä kuvankin, mutta sitä ei taida saada liitettyä tähän postiin.
        Miten päljon mooroti saa liikahtaa, kun vaihtaa vaihdetta ja kyllä se nuoli sytyy palamaan kun laitan vaihtten kolmoslle,

        terv. j2008

        Kone saa heilua ainoastaan 1cm kun heilutat sitä käsin.Katso että se koneen tukirauta jossa värinänsuojakumi on kunnossa on siinä virranjakajan luona.Kumi pitää olla ehjä sakarat eivät murtuneet.Kuinka on sinun automaatin kiinnitys onko ne ok.Tässä ohje siihen liekkilukon puhdistukseen .Lue ja omaksu .Tässä lähden leivän perässä joutuu poistumaan palaillaan sitten juhannuksena linjoille .Moro
        Huohotinjärjestelm Tyhjakäynttimoottori
        Kirjoittanut: volvo_puranen 26.11.2006 klo 11.06
        Poista oma viesti
           --------------------------------------------------------------------------------
        LIEKKILUKON/HUOHOTINJÄRJESTELMÄN HUOLTO

        Talvi on tullut ja tämä ohje käy Volvo 850 malliin ja samahan järjestelmä on 70:sä.

        Tarvittavat työkalut :

        Talttapäinen ruuvimeisseli ja torx avain, sekä liuotinpesuainetta ja CRC. Vaimon sukkahousut sekä puhdistusrättiä.

        Avaa konepelti.

        Kaasuläppä (minne menee kaasuvaijeri), sen päällä on muovisuojus avaa päällä oleva ruuvi torx kanta, vedä muovisuojusta keulaan kohti nosta irti, siinä on kynnet jotka pitää suojusta.

        Avaa klemmarit 3 kappaletta ilmanputsarin päästä ja imusarjaan menevästä päässä. Irrota ilmaputsarin kannessa oleva putki, joustavaa tavaraa.

        Paikalle jäi muoviosa imusarjaan ja siinä paikalla liekkilukko on moottorin puolella.



        IRROTUS:

        Kierrä liekkilukkoa 15 milliä vasempaan ja vedä, pitäisi lähteä irti.
        Irrota muoviosa imusarjasta ja putsaa liuottimella aivan puhtaaksi. Huohotinletku joka on moottorissa vielä kiinni, mikäli siinä on joku suodatin sen voi poistaa ja putsata vaan hyvin .

        Suurimmasta osasta Volvoja lienee poistettu niin ei tule stefa ongelmia eli öljyt pysyy koneessa kun paine ei riko tiivisteitä. Kaasuläppä puhdistetaan siten, että CRC ruikutetaan sinne missä läpät sijaitsee ja niillä sukkahousuilla putsataan paikat.

        Ekologista ajattelua / kierrätystä jos ei talossa naisväkeä, käy puuvilla vaatekin tai rätti.

        Samantie voi putsata ilmaputsarin kannessa olevan mittarin. Suihkase CRC:stä, pyyhkäse puhtaaksi, niin ei ole ainakaan pahasta.

        Laita takaisin ja katso että huohottimesta ei tipu o-rengas kun laitat paikalleen. Lopuksi koeajo ja eikös tunnu että on paremmat kyydit. Olet säästänyt vähintään 20 euroa . Pahiten käy jos menee stefa ja sen vaihto maksaa n. 400 euroa.

        Tyhjäkäynti moottori on siinä liekkilukon edessä se mötikkä sillä kumilenksulla kiinni.Irrota ne ilmaletkut sähköpiuha kanssa pois.
        Joko sinulla on aseöljyä ruiskuta ja pyyhit nukkaamattomalla kankaalla(sukkahousuilla) ne noet pois.
        Tai CRC kaasutin puhdistuspullo anna vaikuttaa pyyhi ja lopuksi aseöljyllä suihkaus suojarasvat sinne sisään.Laittakaa niihin ilmaletkuihin kunnon kiinnitys vehkeet eli lemmarit jos ei ole ennen vaihdettu.Keväisin ja syksy putsaa niin ei ole ongelmia sen tyhjäkäynnin kanssa.
        Jos autonne tullut ulkomailta tehkää tämä homma heti.


      • J2008
        volvo_puranen kirjoitti:

        Kone saa heilua ainoastaan 1cm kun heilutat sitä käsin.Katso että se koneen tukirauta jossa värinänsuojakumi on kunnossa on siinä virranjakajan luona.Kumi pitää olla ehjä sakarat eivät murtuneet.Kuinka on sinun automaatin kiinnitys onko ne ok.Tässä ohje siihen liekkilukon puhdistukseen .Lue ja omaksu .Tässä lähden leivän perässä joutuu poistumaan palaillaan sitten juhannuksena linjoille .Moro
        Huohotinjärjestelm Tyhjakäynttimoottori
        Kirjoittanut: volvo_puranen 26.11.2006 klo 11.06
        Poista oma viesti
           --------------------------------------------------------------------------------
        LIEKKILUKON/HUOHOTINJÄRJESTELMÄN HUOLTO

        Talvi on tullut ja tämä ohje käy Volvo 850 malliin ja samahan järjestelmä on 70:sä.

        Tarvittavat työkalut :

        Talttapäinen ruuvimeisseli ja torx avain, sekä liuotinpesuainetta ja CRC. Vaimon sukkahousut sekä puhdistusrättiä.

        Avaa konepelti.

        Kaasuläppä (minne menee kaasuvaijeri), sen päällä on muovisuojus avaa päällä oleva ruuvi torx kanta, vedä muovisuojusta keulaan kohti nosta irti, siinä on kynnet jotka pitää suojusta.

        Avaa klemmarit 3 kappaletta ilmanputsarin päästä ja imusarjaan menevästä päässä. Irrota ilmaputsarin kannessa oleva putki, joustavaa tavaraa.

        Paikalle jäi muoviosa imusarjaan ja siinä paikalla liekkilukko on moottorin puolella.



        IRROTUS:

        Kierrä liekkilukkoa 15 milliä vasempaan ja vedä, pitäisi lähteä irti.
        Irrota muoviosa imusarjasta ja putsaa liuottimella aivan puhtaaksi. Huohotinletku joka on moottorissa vielä kiinni, mikäli siinä on joku suodatin sen voi poistaa ja putsata vaan hyvin .

        Suurimmasta osasta Volvoja lienee poistettu niin ei tule stefa ongelmia eli öljyt pysyy koneessa kun paine ei riko tiivisteitä. Kaasuläppä puhdistetaan siten, että CRC ruikutetaan sinne missä läpät sijaitsee ja niillä sukkahousuilla putsataan paikat.

        Ekologista ajattelua / kierrätystä jos ei talossa naisväkeä, käy puuvilla vaatekin tai rätti.

        Samantie voi putsata ilmaputsarin kannessa olevan mittarin. Suihkase CRC:stä, pyyhkäse puhtaaksi, niin ei ole ainakaan pahasta.

        Laita takaisin ja katso että huohottimesta ei tipu o-rengas kun laitat paikalleen. Lopuksi koeajo ja eikös tunnu että on paremmat kyydit. Olet säästänyt vähintään 20 euroa . Pahiten käy jos menee stefa ja sen vaihto maksaa n. 400 euroa.

        Tyhjäkäynti moottori on siinä liekkilukon edessä se mötikkä sillä kumilenksulla kiinni.Irrota ne ilmaletkut sähköpiuha kanssa pois.
        Joko sinulla on aseöljyä ruiskuta ja pyyhit nukkaamattomalla kankaalla(sukkahousuilla) ne noet pois.
        Tai CRC kaasutin puhdistuspullo anna vaikuttaa pyyhi ja lopuksi aseöljyllä suihkaus suojarasvat sinne sisään.Laittakaa niihin ilmaletkuihin kunnon kiinnitys vehkeet eli lemmarit jos ei ole ennen vaihdettu.Keväisin ja syksy putsaa niin ei ole ongelmia sen tyhjäkäynnin kanssa.
        Jos autonne tullut ulkomailta tehkää tämä homma heti.

        Hei,
        Tutkin asiaa, kyllä se pitäisi löytyä, ilmoittelen sitten , palataan asiaan, Onkos se liekkilukko ilmanputsarin runkossa ja siinä putkessa vai moottorissa? vai onko mhdollista että ei ole ollenkaan? Volvo 850 GLT 20v ruisku, automaatti.
        Kiitoksia ohjeista.

        T:j2008


      • Muurinki
        J2008 kirjoitti:

        Hei.
        Putsasin sen motikän, joka on siinä kaasutimen vaijerin vieressä ja putsasin myös siinä paksussa putkessa oleva liitimen. puhdistin myös kaasuläpän takaa, mutta ei osaa ymmärtäämikä se liekkilukko on, ehkä olen puhdistanut senkin, mutta... otin siitä kuvankin, mutta sitä ei taida saada liitettyä tähän postiin.
        Miten päljon mooroti saa liikahtaa, kun vaihtaa vaihdetta ja kyllä se nuoli sytyy palamaan kun laitan vaihtten kolmoslle,

        terv. j2008

        Sen nuolivalon kuuluu palaakin kun valitsin on asennossa L tai 3, sekä silloin kun Winter-asento on päällä.

        Mikäs sulla oli se vuosimalli? Jos on -95 tai vanhempi, niin konepellin alla on diagnostiikkaa varten kaksi tultikkuskin kokoista boksia siinä repsikanpuolella ajovalon takana. Ohjeet vikakoodin lukemiseen löydät osoitteesta:

        www.volvolandia.com/SVF

        Siellä on sulle paljon hyödyllistä tietoa Volvostasi.


      • volvo_puranen
        J2008 kirjoitti:

        Hei,
        Tutkin asiaa, kyllä se pitäisi löytyä, ilmoittelen sitten , palataan asiaan, Onkos se liekkilukko ilmanputsarin runkossa ja siinä putkessa vai moottorissa? vai onko mhdollista että ei ole ollenkaan? Volvo 850 GLT 20v ruisku, automaatti.
        Kiitoksia ohjeista.

        T:j2008

        Tulee aina puhuttua liekkilukosta joka on siinä kampikammiosta tulevan letkun suulla(joka laitetaan kiertämällä siihen kaasuläppäkotelon luokse kiinni) sellainen muovisihti joka on poistettu käytössä siksi kun Suomen talvessa tulee vesihöyryä joka jäätyy öljyn kanssa ilmaa läpäisemättömäksi kalvoksi.Puhutaan tästä päivästä vaan huohotin järjestelmästä.


      • ...
        volvo_puranen kirjoitti:

        Kone saa heilua ainoastaan 1cm kun heilutat sitä käsin.Katso että se koneen tukirauta jossa värinänsuojakumi on kunnossa on siinä virranjakajan luona.Kumi pitää olla ehjä sakarat eivät murtuneet.Kuinka on sinun automaatin kiinnitys onko ne ok.Tässä ohje siihen liekkilukon puhdistukseen .Lue ja omaksu .Tässä lähden leivän perässä joutuu poistumaan palaillaan sitten juhannuksena linjoille .Moro
        Huohotinjärjestelm Tyhjakäynttimoottori
        Kirjoittanut: volvo_puranen 26.11.2006 klo 11.06
        Poista oma viesti
           --------------------------------------------------------------------------------
        LIEKKILUKON/HUOHOTINJÄRJESTELMÄN HUOLTO

        Talvi on tullut ja tämä ohje käy Volvo 850 malliin ja samahan järjestelmä on 70:sä.

        Tarvittavat työkalut :

        Talttapäinen ruuvimeisseli ja torx avain, sekä liuotinpesuainetta ja CRC. Vaimon sukkahousut sekä puhdistusrättiä.

        Avaa konepelti.

        Kaasuläppä (minne menee kaasuvaijeri), sen päällä on muovisuojus avaa päällä oleva ruuvi torx kanta, vedä muovisuojusta keulaan kohti nosta irti, siinä on kynnet jotka pitää suojusta.

        Avaa klemmarit 3 kappaletta ilmanputsarin päästä ja imusarjaan menevästä päässä. Irrota ilmaputsarin kannessa oleva putki, joustavaa tavaraa.

        Paikalle jäi muoviosa imusarjaan ja siinä paikalla liekkilukko on moottorin puolella.



        IRROTUS:

        Kierrä liekkilukkoa 15 milliä vasempaan ja vedä, pitäisi lähteä irti.
        Irrota muoviosa imusarjasta ja putsaa liuottimella aivan puhtaaksi. Huohotinletku joka on moottorissa vielä kiinni, mikäli siinä on joku suodatin sen voi poistaa ja putsata vaan hyvin .

        Suurimmasta osasta Volvoja lienee poistettu niin ei tule stefa ongelmia eli öljyt pysyy koneessa kun paine ei riko tiivisteitä. Kaasuläppä puhdistetaan siten, että CRC ruikutetaan sinne missä läpät sijaitsee ja niillä sukkahousuilla putsataan paikat.

        Ekologista ajattelua / kierrätystä jos ei talossa naisväkeä, käy puuvilla vaatekin tai rätti.

        Samantie voi putsata ilmaputsarin kannessa olevan mittarin. Suihkase CRC:stä, pyyhkäse puhtaaksi, niin ei ole ainakaan pahasta.

        Laita takaisin ja katso että huohottimesta ei tipu o-rengas kun laitat paikalleen. Lopuksi koeajo ja eikös tunnu että on paremmat kyydit. Olet säästänyt vähintään 20 euroa . Pahiten käy jos menee stefa ja sen vaihto maksaa n. 400 euroa.

        Tyhjäkäynti moottori on siinä liekkilukon edessä se mötikkä sillä kumilenksulla kiinni.Irrota ne ilmaletkut sähköpiuha kanssa pois.
        Joko sinulla on aseöljyä ruiskuta ja pyyhit nukkaamattomalla kankaalla(sukkahousuilla) ne noet pois.
        Tai CRC kaasutin puhdistuspullo anna vaikuttaa pyyhi ja lopuksi aseöljyllä suihkaus suojarasvat sinne sisään.Laittakaa niihin ilmaletkuihin kunnon kiinnitys vehkeet eli lemmarit jos ei ole ennen vaihdettu.Keväisin ja syksy putsaa niin ei ole ongelmia sen tyhjäkäynnin kanssa.
        Jos autonne tullut ulkomailta tehkää tämä homma heti.

        että käsittääkseni noissa S/V70 turbokoneissa ei ole koko liekkilukkoa laisinkaan.


      • volvo_puranen
        ... kirjoitti:

        että käsittääkseni noissa S/V70 turbokoneissa ei ole koko liekkilukkoa laisinkaan.

        Jos autosi on vapaasti hengittävä niin silloin autossa on huohotin josta kirjoitin .Autossa turbo siinä eri systeemi.


    • mbss

      Moi.Olisko tietoa mikä volvo 850 -93 automaattia vaivaa,kun lähtee esim.aamulla liikkeelle niin kun laittaa pakin päälle ja peruutta parkkiruudusta pois niin yleensä alkaa keltanen nuoli vilkkuun, ei meinaa välillä vetää kunnolla ihan ku olisi winter päällä.
      Sitten kun on ajanut hetken ja sammuttaa auton niin ja lähtee liikkeelle niin vetää normaalisti,mutta nuoli vilkkuu yhä.

      • love960boat

        oletko katsonut asentotunnistimen. joskus merkki myös vaihdelaatikko viasta. uudet öljyt vaihdelaatikkoon ja tsekkaa asentotunnistimen toiminta.


    • moikka.onko automaattin asennotunnistin vaikea irrotettava?jostain luin että joku oli tehnyt sen ja ilmoitti että olipaksussa mönjässä koko tunnistin.
      ja millä sen voi pestä ja mitä kannattaa laittaa voiteeksi?
      t.rellukka

    • volvo_puranen
    • mikä tässä on. 850 ahdettu rupes vilkuttamaan sitä nuolta sitte ei ruvennut nelosta heittämään päälle.nollattiin kaikki ja vaihdettiin öljyt laatikkoon ja pääsi ajamaan sitten 2 km.käyttään vähä aikaa virtoja pois niin kaikki pykälät löytyy ja sama homma?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Upea peppuisella naisella

      Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      115
      7506
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

      Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      38
      4348
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

      isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      37
      3842
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

      https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      401
      2014
    5. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      72
      1559
    6. Mihin se sysipska hävisi?

      Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1477
    7. Upea peppuisella miehellä

      Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      35
      1468
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

      https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      184
      1173
    9. Anteeksi kulta

      En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      12
      1128
    10. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

      Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      12
      1053
    Aihe