Kumpi on teidän mielestä

parempi laulaja Tapani kansa

vai Olavi virta.Oma mielipiteeni on että KUNINGAS VIRTA pesee Tapanin mennen tullen

26

1846

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Asia ei ole ihan yksselitteinen ....on jotain sellaisia lauluja, jotka Tapsa laulaa paremmin, kuin Ola ja sitten on jotain sellaisia lauluja, jotka Ola laulaa paremmin, kuin Tapsa.

• Ei pitäis

verrata kun eivät ole vertailukelpoisia! Olavi Virta oli LAULAJA, tapsuliini on lausuja, joka pyrkii olemaan Virran tasoinen mut voe, voe,...mikä reppana!

• kuka on parempi laulaja
        Ei pitäis kirjoitti:

verrata kun eivät ole vertailukelpoisia! Olavi Virta oli LAULAJA, tapsuliini on lausuja, joka pyrkii olemaan Virran tasoinen mut voe, voe,...mikä reppana!

Taisto Tammi vai Kansa

• Kylä, kylä
        kuka on parempi laulaja kirjoitti:

Taisto Tammi vai Kansa

Taisto Temmi Tapsuliinin mennen tullen hakkaa,edelleen vaikka on mananmajoilla ollut jo jonkun aikaa! En tosin kovin välitä tuosta "mennesaundista" mutta mieluummin sitä kuuntelee kuin tätä, parasta joka lajissa reppanaa jolla ei ole minkään-näköistä saundia. Muutenkin hiukan säälittävä tihrusilmä!

• Ei Taisto Tammella
        Kylä, kylä kirjoitti:

Taisto Temmi Tapsuliinin mennen tullen hakkaa,edelleen vaikka on mananmajoilla ollut jo jonkun aikaa! En tosin kovin välitä tuosta "mennesaundista" mutta mieluummin sitä kuuntelee kuin tätä, parasta joka lajissa reppanaa jolla ei ole minkään-näköistä saundia. Muutenkin hiukan säälittävä tihrusilmä!

ollut manne soundia vaan Tammi lauloi puhtaasi ilman väristystä.T.Laulun opettaja

• En mä lähde heitä vertailemaan. Kummatkin on hyviä.... Tapsa ehkä vielä vähän monipuolisempi, kuin Olavi Virta, mut ehkä Olavi Virta on tangojen tulkitsijana kruunaamaton kuningas.

• Tämä alku teksti nyt ei liity tämän ketjun aiheeseen, mutta laitan tähän heti alkuun, jos joku haluaa katsoa tv:stä!

Tiistaina 1.1 tuli vanhoja ohjelmia uusintana ylen teemalta. Tapsan esiintymistä näyttivät vuodelta 1997, kun Tapsa esiintyi tuttu juttu ohjelmassa lauloi r.a.k.a.s ei kokonaan näytetty, mutta jonkun aikaa. Ohjelma tulee uusintana lauantaina 5.1 kello 21.34 tuttu juttu yle teema.

Tapsan osuus siinä on noin 31 minuutin kohdalla, ohjelman aloituksesta. Siinä ohjelmassa muistellaan menneitä tuttu juttu jaksoja ja ohjelmassa mm. Jari Sillanpää vuonna 1995 esiintyy.. Matti ja Teppokin on hetken verran.

En ole koskaan vertaillut Olavi Virtaa ja Tapani Kansaa. Olin katsomassa Danny musikaalia ja siinä musikaalissa oli myös Olavi Virtaa, en muista kuka näytteli Olavi Virtaa, mutta Danny oli siinä kohtaa musikaalia juuri uransa huipulla vuonna 1972, ja samalla tanssilavalla esiintymässä Olavi Virran kanssa.

Tosi tapahtumiin perustuvassa Danny -musikaalissa Olavi Virta tuli lavalle kävelykeppiinsä nojaten, eturiviltä alkoi kuulua naurua, minua ei naurattanut yhtään eikä ketään muutakaan yleisöstä, paitsi jostain kumman syystä eturiviläisiä alkoi naurattamaan Olavi Virran tulo lavalle. Ilkka Koivula joka Dannyä esitti siinä musikaalissa katsoi todella pitkään oikeastaan kaikki huomionsa kiinnitti eturivin naurajille, Ilkka Koivulalla oli hämmästynyt ilme niille naurajille, ne eturivin henkilöt olivat olleet koko musikaalin ihan hiljaa, mutta jostain kumman syystä Olavi Virta sai heidät nauramaan..

Siinä musikaalissa oli kuinka lava yleisö huutaa koko Olavi Virran esiitymisen ajan Danny Danny Danny...jne..
        Olavi Virtaa esittänyt näyttelijä, kun oli esiintynyt niin poistui lavalta ja sanoi Dannylle (Ilkka Koivulalle) et minulla on vielä yksi kiertue jäljellä Danny kysyi mikä Olavi sanoi, et: -ambulanssikiertue, eturivi nauroi! En ymmärrä mitä nauramista siinä oli!!!

Tuntui pahalta! Olen lukenut Danny elämän kertakirjan ja siinä kirjassa on myös Olavi Virrasta ja ei ole mitään nauramisen aihetta.

• Zaizai
        uralin kirjoitti:

Tämä alku teksti nyt ei liity tämän ketjun aiheeseen, mutta laitan tähän heti alkuun, jos joku haluaa katsoa tv:stä!

Tiistaina 1.1 tuli vanhoja ohjelmia uusintana ylen teemalta. Tapsan esiintymistä näyttivät vuodelta 1997, kun Tapsa esiintyi tuttu juttu ohjelmassa lauloi r.a.k.a.s ei kokonaan näytetty, mutta jonkun aikaa. Ohjelma tulee uusintana lauantaina 5.1 kello 21.34 tuttu juttu yle teema.

Tapsan osuus siinä on noin 31 minuutin kohdalla, ohjelman aloituksesta. Siinä ohjelmassa muistellaan menneitä tuttu juttu jaksoja ja ohjelmassa mm. Jari Sillanpää vuonna 1995 esiintyy.. Matti ja Teppokin on hetken verran.

En ole koskaan vertaillut Olavi Virtaa ja Tapani Kansaa. Olin katsomassa Danny musikaalia ja siinä musikaalissa oli myös Olavi Virtaa, en muista kuka näytteli Olavi Virtaa, mutta Danny oli siinä kohtaa musikaalia juuri uransa huipulla vuonna 1972, ja samalla tanssilavalla esiintymässä Olavi Virran kanssa.

Tosi tapahtumiin perustuvassa Danny -musikaalissa Olavi Virta tuli lavalle kävelykeppiinsä nojaten, eturiviltä alkoi kuulua naurua, minua ei naurattanut yhtään eikä ketään muutakaan yleisöstä, paitsi jostain kumman syystä eturiviläisiä alkoi naurattamaan Olavi Virran tulo lavalle. Ilkka Koivula joka Dannyä esitti siinä musikaalissa katsoi todella pitkään oikeastaan kaikki huomionsa kiinnitti eturivin naurajille, Ilkka Koivulalla oli hämmästynyt ilme niille naurajille, ne eturivin henkilöt olivat olleet koko musikaalin ihan hiljaa, mutta jostain kumman syystä Olavi Virta sai heidät nauramaan..

Siinä musikaalissa oli kuinka lava yleisö huutaa koko Olavi Virran esiitymisen ajan Danny Danny Danny...jne..
        Olavi Virtaa esittänyt näyttelijä, kun oli esiintynyt niin poistui lavalta ja sanoi Dannylle (Ilkka Koivulalle) et minulla on vielä yksi kiertue jäljellä Danny kysyi mikä Olavi sanoi, et: -ambulanssikiertue, eturivi nauroi! En ymmärrä mitä nauramista siinä oli!!!

Tuntui pahalta! Olen lukenut Danny elämän kertakirjan ja siinä kirjassa on myös Olavi Virrasta ja ei ole mitään nauramisen aihetta.

Kiitos tiedosta Uralin :o)Täyykin katsoa lauantaina Yle Teemalta Tuttu juttu-ohjelmaa, kun se eilen pääsi menemään ohi.

Itse en ole tuota Danny- musikaalia ollut katsomassa, mutta kirjan Olavi Virrasta olen lukenut ja siinä oli kerrottu myös nuo samat kohdat Virrasta, kuin kerroit tuossa näytelmässäkin olleen.
        Idiootteja on näköjään moneen lähtöön, eipä muuta niistä sen Danny -musikaalin eturivin naureskelijoista voi sanoa.

• uralin kirjoitti:

Tämä alku teksti nyt ei liity tämän ketjun aiheeseen, mutta laitan tähän heti alkuun, jos joku haluaa katsoa tv:stä!

Mä missasin tuon Yle teeman ko.lähetyksen eilen, mutta onneks se tulee uusintana niin yritän muistaa katsoa sen sitten :)

Mä luin kerran Jyrki Hämäläisen kirjoittaman kirjan Olavi Virrasta ja mun tuli surullinen olo siitä lopusta, kun siinä kerrottiin just siitä, että kuinka Ola meni fyysisesti niin huonoon kuntoon suurimmaks osaks nimenomaan sen alkoholin takia. Harmitti ihan kun luin siitä kirjasta, että sitten vielä eino Grönit, Vexi Salmet tms. kantoi sille sinne sairasvuoteellekkin viinaa, vaikka se ei ollut Olan voinnille ollenkaan hyväks.

ps.Tosi ääliömäistä käytöstä siellä Danny-musikaalissa niiden eturivinääliöiden hirnahtelu >:(

• Zaizai

Minusta yleensäkin laulajien vertaaminen toisiinsa on täysin turhaa ja tarpeetonta.
      Esim. Olavi Virta oli Olavi Virta ja Tapani Kansa on Tapani Kansa. Omanlaisiaan ainutlaatuisia ja loistavia laulajia kumpikin.

• totta kait

Tapsuliinia ei jaksa kuunnella minuuttia kauempaa. Niin pahasti on ääni miehellä särkynyt!

• särkynyt sydän

Turha vertailla, Virta oli Tapanin ikäisenä kuollut ja vuosia kehäraakki.Laulajana hyvä, mutta tuotantoon mahtuu täysiä floppeja.
      Ihmisenä omaa itseään täynnä.Virran aikalaiset eivät kovin mairtittelevia lausuntoja ole Virrasta antaneet.
      Varasti yhtyeensä jäsenien keikkapalkkiot ja ryyppäsi ne.Olisi vihdoinkin aika lopettaa tämän staran palvominen ja jumalointi.Tyypillinen mustalainen ,istui muiden hosuilla tuleen, ihmisenä en arvosta laulajana yksi muiden joukossa.Oopperalaulajia haukkui köykiksi ja homoiksi.

• r.moore

on parempi.

• ja vaikka Virta olis ollut

ittensä täynnäkin niin mä puhuin kumpi on parempi laulaja enkä siitä mitä pahaa Virta on tehny .Onhan Kansakin itteensä täynnä mutta mä kuuntelen sen ääntä enkä älä miettii että mikä paska se on.Kummallakin miehellä on komea ääniä mutta mun mielestä Virralla loistava.Virta on vieläkin kuningasja toisena Taisto Tammi

• TAPANI KANSA on parempi. eihän olakaa huono ole ollut mutta kansa vaan on parempi.

taas on löytynyt paljon niitä kirjoittajia jotka eivät pidä tapsasta mutta annetaan niillekin sanansija kun muutakaan eivät osaa.

• Gilla*
        melina2 kirjoitti:

TAPANI KANSA on parempi. eihän olakaa huono ole ollut mutta kansa vaan on parempi.

taas on löytynyt paljon niitä kirjoittajia jotka eivät pidä tapsasta mutta annetaan niillekin sanansija kun muutakaan eivät osaa.

Kyllä minäkin tykkään, että Tapani on parempi. Kokonaisuus ratkaisee.

• OK.

Makuasioitahan nämä tietysti ovat, mutta itse kyllä pidän v vieläkin enemmän Tapani Kansan äänestä, joskin Olavi Virran äänestäkin tykkään.
      Minusta Tapani laulaa ainakin esim. Poika varjoiselta kujalta, Täysikuun, Sinitaivaan, Desireen, Keinu kanssani, Hopeiseen kuun ja Sydänsuruja jopa komeamman kuuloisesti, kuin kuin Olavi virta.

• ilman muuta

Katri-Helena Kalaoja. Sitä tekniikkaa ei kukaan muu pysty voittamaan. Kyllä KANSA tietää!

• että Tapsa on parempi kun ola,

ei kuunapäivänä.Ola laulaa kuolleenakin paremmin kun Tapsa.Jos Ola eläis tänään vielä niin se näyttäis Tapsalle närheen munat laulamises.Voi vittu että Tapsa muka parempi,sallikaa mun nauraa

• että Tapsa on parempi kun ola, kirjoitti:

ei kuunapäivänä.Ola laulaa kuolleenakin paremmin kun Tapsa.Jos Ola eläis tänään vielä niin se näyttäis Tapsalle närheen munat laulamises.Voi vittu että Tapsa muka parempi,sallikaa mun nauraa

Aika vaikea Olaa ja Tapsaa on vertailla kumminkin.Se on vähän sama, kuin vertaisi, että kumpi on parempi mäkihyppääjä Matti Nykänen, vai Janne Ahonen....

• wanharouwa
        että Tapsa on parempi kun ola, kirjoitti:

Olin aikanaan Uudenkylän seurantalolla tanssimassa kun Ola lauloi viimeisiä kertoja. Hän nojasi keppiinsä ja lauloi....ja jos ei katsonut lavalle, ei olisi voinut mitenkään tietää laulajan olevan sairas, väsynyt mies.
        Hänen äänensä soi!

En väitä, että TK olisi huono laulaja, mutta ei hän kyllä pääse lähellekään Olaa.

Jos TK:n ihailijat vaan kuuntelisivat TK:n paljon kehutun tulkinnan Hopeisesta kuusta (kuuntelin sitä juuri ajellessani), niin huomaiisvat kuinka vaikea se loppukiekaisu on. Sitä voi kokeilla vaikka jokainen itse, sillä tyylillä pystyy vetäsemään kaikki, joilla ei ole vikaa äänenmuodostuksessa.

• wanharouwa kirjoitti:

Olin aikanaan Uudenkylän seurantalolla tanssimassa kun Ola lauloi viimeisiä kertoja. Hän nojasi keppiinsä ja lauloi....ja jos ei katsonut lavalle, ei olisi voinut mitenkään tietää laulajan olevan sairas, väsynyt mies.
        Hänen äänensä soi!

En väitä, että TK olisi huono laulaja, mutta ei hän kyllä pääse lähellekään Olaa.

Jos TK:n ihailijat vaan kuuntelisivat TK:n paljon kehutun tulkinnan Hopeisesta kuusta (kuuntelin sitä juuri ajellessani), niin huomaiisvat kuinka vaikea se loppukiekaisu on. Sitä voi kokeilla vaikka jokainen itse, sillä tyylillä pystyy vetäsemään kaikki, joilla ei ole vikaa äänenmuodostuksessa.

Mä en ole Olavi Virtaa koskaan livenä kuullut, joten en tiedä miltä se laulu olis oikein ns. luonnossa kuulostanut.

Sekä Olavi Virran ,että Tapani Kansan "Hopeinen kuu" tulkinta on kaikista komeimmat mitä olen siitä laulusta kuullut. Kumpikin laulaa sen loppukiekaisun tosi komeesti.
        Olen kuullut tanssilavoilla monen muun laulajan laulavan myös sen , eikä ne laula sitä ollenkaan niin hienosti. Useimmat laulaa sen loppukiekaisun paljon lyhyenpänä tai sitten ne pätkii sen useampaan osaan, eli ne ei venytä sitä loppua vaan laulaa monta kertaa putkeen sen , eli: " Ei koskaan, ei koskaan, ei koskaan.... " (Esim. Markku Aro laulaa sen niin)

• kyllä nuotissa
        Justiinax kirjoitti:

Mä en ole Olavi Virtaa koskaan livenä kuullut, joten en tiedä miltä se laulu olis oikein ns. luonnossa kuulostanut.

Sekä Olavi Virran ,että Tapani Kansan "Hopeinen kuu" tulkinta on kaikista komeimmat mitä olen siitä laulusta kuullut. Kumpikin laulaa sen loppukiekaisun tosi komeesti.
        Olen kuullut tanssilavoilla monen muun laulajan laulavan myös sen , eikä ne laula sitä ollenkaan niin hienosti. Useimmat laulaa sen loppukiekaisun paljon lyhyenpänä tai sitten ne pätkii sen useampaan osaan, eli ne ei venytä sitä loppua vaan laulaa monta kertaa putkeen sen , eli: " Ei koskaan, ei koskaan, ei koskaan.... " (Esim. Markku Aro laulaa sen niin)

huomattavasti tarkemmin kuin TK.

Kyllä Tapsa liukuu nuotin viereen siinä Hopeisessa Kuussakin monta kertaa, varsinkin livenä !

terv.laulunopettaja

• Osuit ytimeen!
        että Tapsa on parempi kun ola, kirjoitti:

Kiitos! Kuningas Olaa ei voita hänen genressään kukaan. Silloin ei ollut edes sellaista tekniikka jolla saatiin hiottua pois särmät äänenlaadusta jota nykyään harrastetaan useimpien artistien hyväksi, ml. Tapsuliini. Ja kuinka tunnettu Virta vielä on näin monen kymmenen vuoden jälkeen. Kun Tapsukka kasvaa koiranputkea niin hänestä ei puhuta varmaan mitään - muuta kun muutamat justiinaxet ja tuulat ja pinsiopansiot. Vanhainkodissakin he vaan hurmioissaan tulevat kuuntelemaan pilallemenneitä äänitteitään ja kiusaavat muita vanhuksia aiheuttamallaan metelillä. Voi auta armias, että minä en joutuisi samaan vanhainkotiin näiden hurmiotapasaadiolaisten kanssa!

• pinsio
        Osuit ytimeen! kirjoitti:

Kiitos! Kuningas Olaa ei voita hänen genressään kukaan. Silloin ei ollut edes sellaista tekniikka jolla saatiin hiottua pois särmät äänenlaadusta jota nykyään harrastetaan useimpien artistien hyväksi, ml. Tapsuliini. Ja kuinka tunnettu Virta vielä on näin monen kymmenen vuoden jälkeen. Kun Tapsukka kasvaa koiranputkea niin hänestä ei puhuta varmaan mitään - muuta kun muutamat justiinaxet ja tuulat ja pinsiopansiot. Vanhainkodissakin he vaan hurmioissaan tulevat kuuntelemaan pilallemenneitä äänitteitään ja kiusaavat muita vanhuksia aiheuttamallaan metelillä. Voi auta armias, että minä en joutuisi samaan vanhainkotiin näiden hurmiotapasaadiolaisten kanssa!

Mielestäni olen selvästi tuonut useasti sen asian ilmi, että kuuntelen ja pidän monista kotimaisista iskelmälaulajista ja heidän tuotoksistaan. Klabbi, Ruohoset (arvostan kovasti, koska tekevät lähes tulkoon kaiken itse), Aron Make, Plogman, Laura, Sillanpää, Montana, Semmarit, Club for Five jne, joskaan kaikkia ei kait voi luokitella iskelmälaulajiksi, mutta kotimaisiksi kuitenkin. En kiellä sitä, ettenkö pitäisi myös Tapsan laulusta, mutta ei se sitä tarkoita, että kaikki tekemänsä minua miellyttäisi. Ehei. Se miksi täällä kirjoitan, johtuu ihan siitä, ettei noilla muilla palstoilla ole ollenkaan näin, toisaalta hauskaa ja toisaalta kyllä myös ikävää (nämä jokapäiväiset solvaukset).
        Olasta en voi paljon keskustella, kun en ikinä ole livenä nähnyt. Laulunsa oli, kiusaksesikin nyt, Tapsan sanoin, 'taivaallista' ja maailmanluokan tasoa. Harmi, että Olan hovi vei hänet lopulta tuhoon (ainakin Jyrki Hämäläisen kirjan mukaan).
        Nämä jokapäiväiset vertaamiset täällä risoo. Milloin Tapsan pitäis olle Olan tasoinen, milloin jazz-laulaja ja milloin mitäkin. Tuohan ihan loputon suo väiteltäväksi, ja aivan turha. Olkoon jokainen niin kuin on ja tyydytään siihen ja kestetään sen mukaiset tuotokset. Ainahan voi olla kuuntelematta ja katselematta. Se oikeus vielä kannattaa käyttää. Niin Tapsan kuin muidenkin artistien kohdalla.

• Joku vaan

Luen tässä juuri kirjastosta lainaamaani kirjaa: OLAVI VIRTA "Mestari särkyneen toiveen kadulla". Sen on kirjoittanut Jyrki Hämäläinen.
      Kirjassa kerrotaan siitä, kun Tapani Kansa oli käynyt tapaamassa Virtaa tämän sairasvuoteella.

Virran luota lähdettyään Tapani kertoo pitäneensä autossa takaisin matkalla Helsinkiin itselleen jonkinlaisen sisäisen puhuttelun:
      - Siitä mikä saamarin juippi minä olen. Luulen tietäväni enemmän, kuin tiedän. Häpesin, ja silmäni alkoivat avautua.

Tapanai kertoi, että Olavi Virran tapaaminen auttoi hänet oikealle tielle kasvamaan aikuiseksi. Se auttoi häntä yrittämään yhä kovemmin, laulamaan yhä paremmin ja antamaan yleisölle enemmän.
      - Minun oli seurattava sydämeni ääntä, kuten Ola sanoi. Hänen kuolemansa tietysti järkytti minua, ja sain voimia uuteen tulemiseen. Taiteilijan olin alkanut uuden luomisprosesin. Eräänlaisen uudelleensyntymisen.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      228
      2045
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1778
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      57
      1299
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1175
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1018
    6. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      964
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      960
    8. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      925
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      812
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      804
    Aihe