kuka vielä muistaa?

70-luvun nuori

Jostakin syystä muistelin 70-luvulla rakennettua ruokakauppaa torin kulmilla. Ex-Kiuton Kellarin ja Säästöpankin välissä oleva valkoinen ruokakauppa.
Mikä tuon kaupan nimi oli?

Kiitos, jos joku vaivautui vastaamaan.

12

1988

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luulisin muistavani

      Jos tarkoitat Kiuruvedellä, niin olisko ollu PataKokki.K-ruokakauppa.

    • ........

      Ambro Kärkkäinen?

    • edellinen

      Muistin liikeen nimen Ambro Kärkkäinen.

      • ......

        Vaatekauppa Kämäräinen toimii vielä.Tietääkseni omistaja on jo yli 90 v.vanha.


      • ...... kirjoitti:

        Vaatekauppa Kämäräinen toimii vielä.Tietääkseni omistaja on jo yli 90 v.vanha.

        melkoinen saavutus noinkin pitkä yrittäjyysura Kiuruvedellä.
        Perinteisestihän yritys pysyy Kiuruvedellä pystyssä keskimäärin 2.5 vuotta, suurin piirtein sama aika, josta starttiraha maksetaan.


    • 70-luvun hoppari

      Oli Ambro Kärkkäinen, ja viimeisimpinä vuosina 90-luvun alussa K-Patakokki.

      • 70-luvun nuori

        En ole vuosiin sukuloinnut Kiuruvedellä.
        Mikä liike on nyt Ambro Kärkkäisen liiketiloissa?

        Kämäräisen muistan hyvin. Kävin siellä usein äidin kanssa kangasostoksilla. Hienoa, että liike on pysynyt pystyssä.

        Keksin eilen tämän palstan avulla mukavan nettilehden.

        Muistaakseni www.hakusessa.fi

        Laitoin sähköpostin ja saan viestin, kun lehti on netissä.

        Ambrosta googletin tietoa, mutta ei sieltä paljon mitään löytynyt. Rutakko sivustakaan ei ollut mitään apua.

        Ajauduin kuitenkin sivuille, joista muistin monta asiaa. Varsinkin Niemiskylän vanhasta meijäristä sain uutta tietoa. En koskaan käynyt ko. rakennuksessa kylässä, mutta kuulin koko lapsuuteni ja nuoruuteni paljon juttuja talosta.
        Vai Pietariin smetanaa.

        Eilen kävelin klo 17 aikaan Helsingin rautatiesasemalla ja siellä oli valtavan iso lauma venäläisiä turisteja.

        Kukapa tietää vaikka joskus tulevat Kiuruvedelle smetanaostoksille.

        Kirjoittakaa tällä palstalla Kiuruvedestä kauniita asioita.

        Minä olen koko ikäni pitänyt lippua korkealla syntymäpitäjäni suhteen.


      • ......
        70-luvun nuori kirjoitti:

        En ole vuosiin sukuloinnut Kiuruvedellä.
        Mikä liike on nyt Ambro Kärkkäisen liiketiloissa?

        Kämäräisen muistan hyvin. Kävin siellä usein äidin kanssa kangasostoksilla. Hienoa, että liike on pysynyt pystyssä.

        Keksin eilen tämän palstan avulla mukavan nettilehden.

        Muistaakseni www.hakusessa.fi

        Laitoin sähköpostin ja saan viestin, kun lehti on netissä.

        Ambrosta googletin tietoa, mutta ei sieltä paljon mitään löytynyt. Rutakko sivustakaan ei ollut mitään apua.

        Ajauduin kuitenkin sivuille, joista muistin monta asiaa. Varsinkin Niemiskylän vanhasta meijäristä sain uutta tietoa. En koskaan käynyt ko. rakennuksessa kylässä, mutta kuulin koko lapsuuteni ja nuoruuteni paljon juttuja talosta.
        Vai Pietariin smetanaa.

        Eilen kävelin klo 17 aikaan Helsingin rautatiesasemalla ja siellä oli valtavan iso lauma venäläisiä turisteja.

        Kukapa tietää vaikka joskus tulevat Kiuruvedelle smetanaostoksille.

        Kirjoittakaa tällä palstalla Kiuruvedestä kauniita asioita.

        Minä olen koko ikäni pitänyt lippua korkealla syntymäpitäjäni suhteen.

        ...muista tarkkaan.Ambron tiloissa on nyt Tiimari ja toisesta en tiedä.Viimeksi kävin siellä Kiuruvedellä jouluna.


      • 70-luvun hoppari
        70-luvun nuori kirjoitti:

        En ole vuosiin sukuloinnut Kiuruvedellä.
        Mikä liike on nyt Ambro Kärkkäisen liiketiloissa?

        Kämäräisen muistan hyvin. Kävin siellä usein äidin kanssa kangasostoksilla. Hienoa, että liike on pysynyt pystyssä.

        Keksin eilen tämän palstan avulla mukavan nettilehden.

        Muistaakseni www.hakusessa.fi

        Laitoin sähköpostin ja saan viestin, kun lehti on netissä.

        Ambrosta googletin tietoa, mutta ei sieltä paljon mitään löytynyt. Rutakko sivustakaan ei ollut mitään apua.

        Ajauduin kuitenkin sivuille, joista muistin monta asiaa. Varsinkin Niemiskylän vanhasta meijäristä sain uutta tietoa. En koskaan käynyt ko. rakennuksessa kylässä, mutta kuulin koko lapsuuteni ja nuoruuteni paljon juttuja talosta.
        Vai Pietariin smetanaa.

        Eilen kävelin klo 17 aikaan Helsingin rautatiesasemalla ja siellä oli valtavan iso lauma venäläisiä turisteja.

        Kukapa tietää vaikka joskus tulevat Kiuruvedelle smetanaostoksille.

        Kirjoittakaa tällä palstalla Kiuruvedestä kauniita asioita.

        Minä olen koko ikäni pitänyt lippua korkealla syntymäpitäjäni suhteen.

        No sen Patakokki-vaiheen jälkeen rakennus purettiin ja tilalle tehtiin uusi, suunnilleen samaan kohti. Siinäkin uudessa ennätti jo käydä olemassa vähän aikaa mm. apteekki ja nyt rakennuksessa on Tiimari sekä eräs tietokoneliike ja ainakin hammashoitola, en muista onko vielä muitakin.
        Mielellään kirjoittaisi kauniita, mutta kun paikkakunnan tulevaisuus tahtoo vain näyttää synkemmältä päivä päivältä..


      • Joojo
        70-luvun hoppari kirjoitti:

        No sen Patakokki-vaiheen jälkeen rakennus purettiin ja tilalle tehtiin uusi, suunnilleen samaan kohti. Siinäkin uudessa ennätti jo käydä olemassa vähän aikaa mm. apteekki ja nyt rakennuksessa on Tiimari sekä eräs tietokoneliike ja ainakin hammashoitola, en muista onko vielä muitakin.
        Mielellään kirjoittaisi kauniita, mutta kun paikkakunnan tulevaisuus tahtoo vain näyttää synkemmältä päivä päivältä..

        Siinä on noiden lisäksi vielä nuorisokahvila. Ihan hyvä idea sinänsä, tosin vain se nuoriso täältä puuttuu...
        Juu kyllä on tämä auringonlaskun kylä, ei siitä pääse mihinkään. Tarvittaisiin lähinnä Sotkamon nikkelikaivoksen veroinen lottovoitto tännekin, että olisi tulevaisuutta...


      • ne kepulaiset
        Joojo kirjoitti:

        Siinä on noiden lisäksi vielä nuorisokahvila. Ihan hyvä idea sinänsä, tosin vain se nuoriso täältä puuttuu...
        Juu kyllä on tämä auringonlaskun kylä, ei siitä pääse mihinkään. Tarvittaisiin lähinnä Sotkamon nikkelikaivoksen veroinen lottovoitto tännekin, että olisi tulevaisuutta...

        pian sinne uuden karpelan.Onhan se jo komeeta.


    • oli aiemmin

      Hallman ja K-Kauppa Aromi. Tosin ei ole enää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      825
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe