..kun tarkistin ja säädin tulppien kärkivälin kohdilleen.
Meinasi jo hermot mennä kun auto nyki 1500-2000 rpm alueella.
No auto oli juuri käynyt vuosihuolto B:ssä ja huolto maksoi vielä yli 300 € . Joten pidin itsessään selvänä ,että kun tulpat vaihdetaan niin niissä olisi kärkiväli kohdallaan, mutta mitä vielä , kahdessa tulpassa väli oli 0,8, yhdessä 0,7 ja yhdessä 0,75.
Joten eikun kaikki tulpat läpi ja kärkiväli 1,0mm niinkuin ohjekirjassa seisoo ja nykiminen hävisi sillä hetkellä.
No nyt joku sanoo, että
merkkiohtaiset tulpat on jo valmiiksi säädetty auton arvoa vastaaviksi. Aivan näin pitäisikin olla, mutta kyllä ammattiasentajan silti pitäisi kaikesta huolimatta tarkistaa kyseinen asia. Johan se opetetaan ammattikoulussakin, että kärkiväli kaikesta huolimatta tulpista tarkistaa.
Joten kaunis kiitos Karikon autotalon huollolle hienosti tehdystä huoltolaskusta, nimittäin mistään muusta ei sitten voi kyseistä puulaakia kiittääkään.
Loppu nykiminen P11:sta..
6
2471
Vastaukset
- Datsunisti
Merkkikohtaiset tulpat on jo valmiiksi säädetty auton arvoa vastaaviksi.
Autoosi on laitettu väärät tulpat, oikeiden tulppien mallimerkintä BKR6EY-11 tai BKR5EY-11 (jos ne ovat NGK:t), sulla on ilmeisesti ilman tuota loppuliitettä.
Nykyoppien mukaan niitä ei pidä säädellä, koska sitten kärkipintojen väli on kiilamainen eikä suora kuten tulee olla.
Kyllä kannatttaisi käydä heillä vaihdattamassa oikeat tulpat, tietenkin työtakuuseen. - P10 -96
Noi voi sun..
Siitäkö se johtuukin? Mulla nykii kanssa just samoilla kierroksilla. Auto kävi huollossa enkä osannut yhdistää ilmiötä siihen, mutta niinhän siellä vain tulpat vaihdettiin, ja vikaa ei muistaakseni ollut ennen sitä. Varmaan sitten vääränlaiset tulpat mulla, kun ei meinaan käynyt merkkiliikkeessä.
Sytytyspuolta arvelinkin jo, mutta epäilin piuhoja. Joku heitti ohimennen että sytytysjohtojen uusiminen olisi mummoissa tonnin luokkaa, joten olen sitänyt sitä vielä toistaiseksi. Vaan jos siitä tulpilla pääsisi... Kiitos vinkistä!- Datsunisti
P10:ssä kärkiväli kuuluu olla 0.8-0.9 mm.
Katso että tulpat ovat NGK:t, toimii yleensä parhaiten (ei saa olla ainakaan Boschit). - eikka
Datsunisti kirjoitti:
P10:ssä kärkiväli kuuluu olla 0.8-0.9 mm.
Katso että tulpat ovat NGK:t, toimii yleensä parhaiten (ei saa olla ainakaan Boschit).kunnon moottori toimii bosch tulpilla, ngk ei ole mikään kaksinen tulppa, mutta jos se toimii sitten vastaavassa moottorissa....
- sunny-90
Datsunisti kirjoitti:
P10:ssä kärkiväli kuuluu olla 0.8-0.9 mm.
Katso että tulpat ovat NGK:t, toimii yleensä parhaiten (ei saa olla ainakaan Boschit).Kiitos tiedoista, itselläni on sunny 1,6slx -90
ja samaa vikaa...
- Anonyymi
joo ostin uudet tulpat nissanin käriväli 0.75 eikö sen pitäisi olla ok
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 918635
Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on978633- 146993
Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1756203Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist585268En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä
Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛234305Onnettomuus
Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?54150- 384093
- 373869
Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..743765