Mahtoiko taas käydä, että huoltamot laittoivat tankit täyteen
halvemmalla verolla ja myyvät sitten vuoden alusta uudella
verolla. Autoilija maksaa tietenkin uuden veron osuuden ja
huoltamo kuorii kerman.
Vetivätkö huoltamot kunnon siivut välistä ?
7
992
Vastaukset
korotus ollut "vain" 3.5-4.5s, kuitenkin asemat nostivat tuollaiset 10-12s.....että sillai
- yhteensä
Polttoainevero nousi 4-4,5 senttiä. ALV:n kanssa tekee 5-5,5 senttiä. Samaan aikaan tuli myös biopakko polttoaineisiin. Se noustaa hintaa vielä 2-3 senttiä. Yhteensä siis 7-9 senttiä. Lisäksi bensan ja dieselin maailmanmarkkinahinnat novat nousseeet loppuvuonna ja dollari vahvistunut.
Heikko dollari on suojellut meiltä bensan hinnan todelliselta nousulta. Kevään mittaan dollari voi vahvistua ja bensan hinta nousee varmasti dollarimääräisenä aina kesää kohden. Bensa tulee nousemaan kahdella vipuvarrella. yhteensä kirjoitti:
Polttoainevero nousi 4-4,5 senttiä. ALV:n kanssa tekee 5-5,5 senttiä. Samaan aikaan tuli myös biopakko polttoaineisiin. Se noustaa hintaa vielä 2-3 senttiä. Yhteensä siis 7-9 senttiä. Lisäksi bensan ja dieselin maailmanmarkkinahinnat novat nousseeet loppuvuonna ja dollari vahvistunut.
Heikko dollari on suojellut meiltä bensan hinnan todelliselta nousulta. Kevään mittaan dollari voi vahvistua ja bensan hinta nousee varmasti dollarimääräisenä aina kesää kohden. Bensa tulee nousemaan kahdella vipuvarrella.mutta yhdessä yössä... saa miettimään.....otin tankin täyteen ennen v-vaihdetta 1.08 ja kas tänään 1.22 (D)
- tarvii heti lisätä
jrsj kirjoitti:
mutta yhdessä yössä... saa miettimään.....otin tankin täyteen ennen v-vaihdetta 1.08 ja kas tänään 1.22 (D)
Vaan vuoden aikana on käyttevä lain vaatima määrä,ja ruotsissa etanoli halvenpaa kuin bensa, ja ja huoltamot täyttivät tankit vanhalla verolla, ja lypsävät korotetuilla hinnoilla hyvät katteet.
- ei yllätystä
tarvii heti lisätä kirjoitti:
Vaan vuoden aikana on käyttevä lain vaatima määrä,ja ruotsissa etanoli halvenpaa kuin bensa, ja ja huoltamot täyttivät tankit vanhalla verolla, ja lypsävät korotetuilla hinnoilla hyvät katteet.
Olihan tuo hinnan korotus tiedossa hyvissä ajoin. Itse tankkasi auton vielä vanhaan hintaan ja nyt saa ajaa pitkälle toistatuhatta kilometriä vanhalla hinnalla...
Kun se polttoaine menee kalliimmallakin kaupaksi, niin miksi ei nostaisi hintaa?? - Havukka'ahon funtsija
yhteensä kirjoitti:
Polttoainevero nousi 4-4,5 senttiä. ALV:n kanssa tekee 5-5,5 senttiä. Samaan aikaan tuli myös biopakko polttoaineisiin. Se noustaa hintaa vielä 2-3 senttiä. Yhteensä siis 7-9 senttiä. Lisäksi bensan ja dieselin maailmanmarkkinahinnat novat nousseeet loppuvuonna ja dollari vahvistunut.
Heikko dollari on suojellut meiltä bensan hinnan todelliselta nousulta. Kevään mittaan dollari voi vahvistua ja bensan hinta nousee varmasti dollarimääräisenä aina kesää kohden. Bensa tulee nousemaan kahdella vipuvarrella.Pitäisi valtion jo tulla vastaan asettamalla omistamilleen valtionyrityksille rahastuskaton ja samalla lyömällä veroalennukset näille PA-hinnoille.
Tässä menee inflaatio ja kansantalous kuralle kun sinänsä kalliin infrastruktuurin hyödyntäminen maksaa suhteessa ihan liikaa.
Vielä kun joku/jotkut kansanedustajat ymmärtäisivät ajaa kansansa asiaa tässäkin kohtaa!
- meikäläinen vain
Tänään huoltamolta tankattu polttoaine on ostettu,hankittu ja tuotu maahan monta kuukautta sitten - jopa 6kk sitten. Sitten jalostus ja muut toimenpiteet sekä kuljetukset jne.
Näin juuri on käynnyt, polttoaineyhtiöt rahastavat välistä mukavat katteet koska hinnat voi hilata ylös mm. vero ja muita syillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131135
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89864Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18679Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat275642- 64618
- 77608
- 104584
- 26532
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49523Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet91457