Vetivätkö huoltamot kunnon siivut välistä ?

Lilius perkele

Mahtoiko taas käydä, että huoltamot laittoivat tankit täyteen
halvemmalla verolla ja myyvät sitten vuoden alusta uudella
verolla. Autoilija maksaa tietenkin uuden veron osuuden ja
huoltamo kuorii kerman.

7

992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korotus ollut "vain" 3.5-4.5s, kuitenkin asemat nostivat tuollaiset 10-12s.....että sillai

      • yhteensä

        Polttoainevero nousi 4-4,5 senttiä. ALV:n kanssa tekee 5-5,5 senttiä. Samaan aikaan tuli myös biopakko polttoaineisiin. Se noustaa hintaa vielä 2-3 senttiä. Yhteensä siis 7-9 senttiä. Lisäksi bensan ja dieselin maailmanmarkkinahinnat novat nousseeet loppuvuonna ja dollari vahvistunut.

        Heikko dollari on suojellut meiltä bensan hinnan todelliselta nousulta. Kevään mittaan dollari voi vahvistua ja bensan hinta nousee varmasti dollarimääräisenä aina kesää kohden. Bensa tulee nousemaan kahdella vipuvarrella.


      • yhteensä kirjoitti:

        Polttoainevero nousi 4-4,5 senttiä. ALV:n kanssa tekee 5-5,5 senttiä. Samaan aikaan tuli myös biopakko polttoaineisiin. Se noustaa hintaa vielä 2-3 senttiä. Yhteensä siis 7-9 senttiä. Lisäksi bensan ja dieselin maailmanmarkkinahinnat novat nousseeet loppuvuonna ja dollari vahvistunut.

        Heikko dollari on suojellut meiltä bensan hinnan todelliselta nousulta. Kevään mittaan dollari voi vahvistua ja bensan hinta nousee varmasti dollarimääräisenä aina kesää kohden. Bensa tulee nousemaan kahdella vipuvarrella.

        mutta yhdessä yössä... saa miettimään.....otin tankin täyteen ennen v-vaihdetta 1.08 ja kas tänään 1.22 (D)


      • tarvii heti lisätä
        jrsj kirjoitti:

        mutta yhdessä yössä... saa miettimään.....otin tankin täyteen ennen v-vaihdetta 1.08 ja kas tänään 1.22 (D)

        Vaan vuoden aikana on käyttevä lain vaatima määrä,ja ruotsissa etanoli halvenpaa kuin bensa, ja ja huoltamot täyttivät tankit vanhalla verolla, ja lypsävät korotetuilla hinnoilla hyvät katteet.


      • ei yllätystä
        tarvii heti lisätä kirjoitti:

        Vaan vuoden aikana on käyttevä lain vaatima määrä,ja ruotsissa etanoli halvenpaa kuin bensa, ja ja huoltamot täyttivät tankit vanhalla verolla, ja lypsävät korotetuilla hinnoilla hyvät katteet.

        Olihan tuo hinnan korotus tiedossa hyvissä ajoin. Itse tankkasi auton vielä vanhaan hintaan ja nyt saa ajaa pitkälle toistatuhatta kilometriä vanhalla hinnalla...

        Kun se polttoaine menee kalliimmallakin kaupaksi, niin miksi ei nostaisi hintaa??


      • Havukka'ahon funtsija
        yhteensä kirjoitti:

        Polttoainevero nousi 4-4,5 senttiä. ALV:n kanssa tekee 5-5,5 senttiä. Samaan aikaan tuli myös biopakko polttoaineisiin. Se noustaa hintaa vielä 2-3 senttiä. Yhteensä siis 7-9 senttiä. Lisäksi bensan ja dieselin maailmanmarkkinahinnat novat nousseeet loppuvuonna ja dollari vahvistunut.

        Heikko dollari on suojellut meiltä bensan hinnan todelliselta nousulta. Kevään mittaan dollari voi vahvistua ja bensan hinta nousee varmasti dollarimääräisenä aina kesää kohden. Bensa tulee nousemaan kahdella vipuvarrella.

        Pitäisi valtion jo tulla vastaan asettamalla omistamilleen valtionyrityksille rahastuskaton ja samalla lyömällä veroalennukset näille PA-hinnoille.
        Tässä menee inflaatio ja kansantalous kuralle kun sinänsä kalliin infrastruktuurin hyödyntäminen maksaa suhteessa ihan liikaa.
        Vielä kun joku/jotkut kansanedustajat ymmärtäisivät ajaa kansansa asiaa tässäkin kohtaa!


    • meikäläinen vain

      Tänään huoltamolta tankattu polttoaine on ostettu,hankittu ja tuotu maahan monta kuukautta sitten - jopa 6kk sitten. Sitten jalostus ja muut toimenpiteet sekä kuljetukset jne.

      Näin juuri on käynnyt, polttoaineyhtiöt rahastavat välistä mukavat katteet koska hinnat voi hilata ylös mm. vero ja muita syillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      64
      618
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      91
      457
    Aihe