...Heräsin yöllä puhelinsoittoon. Tyttäreni soitti ja ilmoitti "Isinsä" soittaneen hänelle ja sanonut tekevänsä (itsemurhan)!!
No Voi Helevatun Heleveti!
Ylös sängystä ja Miehen herätykseen, kuteet niskaan ja autolle:(
Klo 2 yöllä suuntasimme kohti x-mieheni asuntoa.
Perille päästyämme soitin hänelle ja hän tuli avaamaan rapun alaoven ja pääsimme asuuntonsa:)
Keitin kahvit ja juttelimme (vakavasti) pari tuntia.
Hänellä (oli vain) ahdistunut olo kun omat asiansa ovat "rempallaan" ja (kukaan ei välitä):)
Sanoimme Mieheni (Nykyisen) kanssa välittävämme ja Halasin häntä.
Mieheni sanoi jopa tulevansa uudelleen ja "kytkevänsä" hänen digiboksinsa telkkariin:)
Ajoimme Kotiin ja mietiskelin, ettei JouluKortti riittänytkään?!
Miten pitkälle Itse menisit vastaavassa tilanteessa?
Yöllinen PuhelinSoitto=(
89
2465
Vastaukset
- Puidenhalaaja
Kyllä varmaankin menisin yhtä pitkälle jos annettaisiin mennä. Tai soittaisin sitten poliisit paikalle.
Kyllä itsemurha on niin hirveä asia, että sen estämiseksi pitää tehdä kaikki voitava. Erityisesti, kun kyseessä on omien lasten isä. Tuollainen teko jää malliksi heille ja kun elämä koettelee, he helposti ratkaisevat ongelman samalla tavoin.
Kyllä olet ajatteleva ja aikaansaapa ihminen. Halit sinulle, ja myös miehellesi kun oli tukenasi:D- namisuku
..KannanOtostasi=D
Olin ja olen vieläkin (järkyttynyt) siitä, että äxä soitti tytöllemme ja järkytti Hänet, olisi soittanut suoraan minulle!
Sanoi ajatelleensa etten muuten tulisi??:(
Käyttää nyt Lasta(vaikkakin aikuista) hyväksi://(
Nykyiselle Miehelleni annan täyden Ihailuni (moisessa tilanteessa)=D
Kylläpä alkoi uusi Vuosi taasen vauhdilla, suunta oli vain väärä:( - tuomasIVg
namisuku kirjoitti:
..KannanOtostasi=D
Olin ja olen vieläkin (järkyttynyt) siitä, että äxä soitti tytöllemme ja järkytti Hänet, olisi soittanut suoraan minulle!
Kylläpä alkoi uusi Vuosi taasen vauhdilla, suunta oli vain väärä:(että sinulla on hoksaava mies, kyllä asiat järjestyvät. Hienoa että säilytit itsekin malttisi ja olit selvä.
- namisuku
tuomasIVg kirjoitti:
että sinulla on hoksaava mies, kyllä asiat järjestyvät. Hienoa että säilytit itsekin malttisi ja olit selvä.
....mutta silti vaati aikasmoista (hienosäätöä) ja ehkä Maltillisuuttakin, ennenkaikkea kuunnella ja ottaa (hyvinkin) varovasti Kantaa, asioihin joihin itsellä ei ole enään (tuntumaa).
Kiitti MieliPiteestäsi:)
Aikas hassua, että Nykyinen mieheni on (jonkinmoinen Auktoriteetti) äxälle?? - helisevä
Oikein toimit-itse samoin toimisin.
- sitä nyt!!
namisuku kirjoitti:
..KannanOtostasi=D
Kylläpä alkoi uusi Vuosi taasen vauhdilla, suunta oli vain väärä:(omille jälkeläisilleen mennä sellaista tuskaa antamaan että uhkaillaan itsemurhalla, onpa kypsymätön mies kun yrittää järkyttää oman lapsensa maailmaa. un niitä lapsia on hankittu tänne maailmaan niin täytyyhän niillä saada olla oikeus omaan elämäänsä eikä huolehtia epäkypsistä vanhemmistaan. Sinä taas olit kypsä kun autoit häntä mutta tee selväksi hänelle että hän itse on vastuussa omasta elämästään eikä käyttäisi noin matalia keinoja saadakseen huomiota, Mitä hän sanoisi jos lapsenne olisi se joka uhkailee? Minä tulen aina niin vihaiseksi kun kuulen tälläistä kun kauan sitten olin aviossa sellaisen kanssa joka aina uhkaili, ja ensinhän sitä pelkää ja lopuksi kun ne aikansa uhkailee niin ei enää jaksa reagoida. Hyvää jatkoa sinulle vahva ihminen, minä ihailen sinun kykyäsi toimia vaikeassa tilanteessa.
- namisuku
sitä nyt!! kirjoitti:
omille jälkeläisilleen mennä sellaista tuskaa antamaan että uhkaillaan itsemurhalla, onpa kypsymätön mies kun yrittää järkyttää oman lapsensa maailmaa. un niitä lapsia on hankittu tänne maailmaan niin täytyyhän niillä saada olla oikeus omaan elämäänsä eikä huolehtia epäkypsistä vanhemmistaan. Sinä taas olit kypsä kun autoit häntä mutta tee selväksi hänelle että hän itse on vastuussa omasta elämästään eikä käyttäisi noin matalia keinoja saadakseen huomiota, Mitä hän sanoisi jos lapsenne olisi se joka uhkailee? Minä tulen aina niin vihaiseksi kun kuulen tälläistä kun kauan sitten olin aviossa sellaisen kanssa joka aina uhkaili, ja ensinhän sitä pelkää ja lopuksi kun ne aikansa uhkailee niin ei enää jaksa reagoida. Hyvää jatkoa sinulle vahva ihminen, minä ihailen sinun kykyäsi toimia vaikeassa tilanteessa.
...kyllä tämä oli harvinaisen vaike ja stressaava kokemus:(
On tänää soitellut Tytöillensä ja pyytänyt Anteeksi käytöstään:)
Sekin oli häneltä paljon, kun ei ole Anteeksi Pyytävää sorttia ollenkaan ja on itse Aina oikeassa:(
Hyvä niin, itse en anteeksiPyyntöjä kaipaa, eikä kehtaisi minulle Soittaakaan:(
Kiitos Sinulle MieliPiteestäsi=D
sydämellä ja mallikkaasti.
Yhden kerran olen mennyt 'tarkastusmielessä' tukihenkilöni luokse, kun jotenkin tiesin, ettei kaikki ole kohden.
Kirje oli kirjoitettu ja esille jätetty sekä köysi valmiina.:((
Siitä on aikaa kolmisen vuotta ja oneksi ei aivan yhtä tiukalle ole hänen elämänsä sen jälkeen mennyt.
Vein hänet yöllä päivystykseen ja sain lähetteen kipupolille, jonka kautta kuntoutukseen, missä fyysiset kivut saatiin hoidettua ja alkoholiongelmaan tuli myös sitä kautta melkoinen parannus.
Alkoholismi on vain sellainen sairaus, että uusiutuminen ja liuku takaisin sen syövereihin on kovin herkkä ja siinä minulla ja hänellä on se jaakobin paini edelleen menossa.
Monenkertaisesti järkyttävämpää ja ttraumatisoivempaa on, silloin kun kyse on läheisestä, kuten sinun/ tyttäresi kohdalla.
Hätähuutoja ja avunpyyntöjä nämä itsemurha-aikeet ovat.
Muista kuitenkin, että sinun vastuu rajoittuu omaa ja nykyistä perhettäsi kohtaan, etkä ole vastuussa ex- miehesi elämäntilanteesta etkä mahdollisista seurauksista.
Myötäeläminen ja empaattisuus ovat vain sitä inhimillistä välittämistä, johon kukin omien intuitioiden mukaan heittäytyy ja ollen ystävä hädässä.
Voisit ex-sällesi ehdottaa hakeutumista hänen tarpeisiinsa sopivaan hoitoon, jos on mahd.??- kurvipimu
edellä esittämääsi. Viinan lotraajat päästyään riittävän pitkälle ovat yllättävän tosissaan synkissä mietteissään.
- namisuku
kurvipimu kirjoitti:
edellä esittämääsi. Viinan lotraajat päästyään riittävän pitkälle ovat yllättävän tosissaan synkissä mietteissään.
..niinhän toiset lotraajat synkistelevät ja ehkä hakevat myös jonkinmoista (säälinkautta) Lämmintä Huomiota?:(
- lannistunut mies
namisuku kirjoitti:
..niinhän toiset lotraajat synkistelevät ja ehkä hakevat myös jonkinmoista (säälinkautta) Lämmintä Huomiota?:(
saa karskinkin miehen ryyppäämmään
- namisuku
lannistunut mies kirjoitti:
saa karskinkin miehen ryyppäämmään
...paheni entisestään "tyttöYstävänsä" kuoltua pillereiden yliannostukseen 4v sitten:(
Siitä asti ollut yksin ja käyttänyt irtonumeroita;( - kiinnostunut aiheesta
namisuku kirjoitti:
...paheni entisestään "tyttöYstävänsä" kuoltua pillereiden yliannostukseen 4v sitten:(
Siitä asti ollut yksin ja käyttänyt irtonumeroita;(Ilmeisesti aika toivoton tapaus tuo sinun exäsi. Miksiköhän se tyttöystävä päätyi pillereiden yliannostukseen? Tiedätkö yhtään? Kyselen, kun mulle on annettu tuollaisia ennusteita omaksi tulevaisuudenkuvaksi. Miehenikin on ollut kuulemassa suhteemme ennusteet, mutta ei yhtään hätkähtänyt. Ainoa syy lähtöön olisi kuulema toinen mies. Minusta pitäisi lähteä ennen kuin niin käy, jos se nyt edes olisi mahdollista jatkuvan valvonnan alla. Hän ei tällä hetkellä juo, mutta eihän se ollutkaan oleellista. Juuri nyt ei kai vaan ole mitään syytä. Kai näitä saa kysellä nimettömänäkin?
Aiheesi on hyvä. Minua kiinnostaisi kuulla. - namisuku
kiinnostunut aiheesta kirjoitti:
Ilmeisesti aika toivoton tapaus tuo sinun exäsi. Miksiköhän se tyttöystävä päätyi pillereiden yliannostukseen? Tiedätkö yhtään? Kyselen, kun mulle on annettu tuollaisia ennusteita omaksi tulevaisuudenkuvaksi. Miehenikin on ollut kuulemassa suhteemme ennusteet, mutta ei yhtään hätkähtänyt. Ainoa syy lähtöön olisi kuulema toinen mies. Minusta pitäisi lähteä ennen kuin niin käy, jos se nyt edes olisi mahdollista jatkuvan valvonnan alla. Hän ei tällä hetkellä juo, mutta eihän se ollutkaan oleellista. Juuri nyt ei kai vaan ole mitään syytä. Kai näitä saa kysellä nimettömänäkin?
Aiheesi on hyvä. Minua kiinnostaisi kuulla....oli alkoholiOngelma ynnä "pillerit" eli sekäKäyttäjä.
Kuoleman syy oli YliAnnostus ja viinat päälle:/(
x.hän on viinan suurKuluttaja ollut Elämänsä=/
Hyvinä Aikoinamme oli toki ottamatta KuuKausiakin.
Hänelle laitettiin myös aikoinaan (kasariAikana) AntabusKapselit vatsanPeitteiden alle, mutta repi ne puukolla irti!
Se oli hurjaa ja Peloittavaa aikaa:(
Omako ennusteesi vai Miehesi?
Älä nyt ainakaan odottelemaan jää, Kauheuksia!? - kiinnostunut aiheesta
namisuku kirjoitti:
...oli alkoholiOngelma ynnä "pillerit" eli sekäKäyttäjä.
Kuoleman syy oli YliAnnostus ja viinat päälle:/(
x.hän on viinan suurKuluttaja ollut Elämänsä=/
Hyvinä Aikoinamme oli toki ottamatta KuuKausiakin.
Hänelle laitettiin myös aikoinaan (kasariAikana) AntabusKapselit vatsanPeitteiden alle, mutta repi ne puukolla irti!
Se oli hurjaa ja Peloittavaa aikaa:(
Omako ennusteesi vai Miehesi?
Älä nyt ainakaan odottelemaan jää, Kauheuksia!?Mulle on myös puhuttu noista "hyvistä ajoista", joihin ei kuulema pidä uskoa ollenkaan. Mies lopetti vähän ennen kuin maksa olisi pettänyt. Sehän on korjaantunut. Ja mitään ongelmaa ei ole koskaan ollutkaan enkä saa muistaa mitään lasten pahoinpitelyitä, koska ne ovat mennyttä ja olen myöhässä, kun nyt on kaikki hyvin. Sitä anteeksiantoa vaaditaan, eikö vain?
Synkät ennusteet koskivat minua. Tässä seurassa ei kyllä juhliminen pahemmin kiinnosta enkä ymmärrä juopottelua muussa yhteydessä. Vaarana on masennus ja sitä kautta olen vaarassa. - namisuku
kiinnostunut aiheesta kirjoitti:
Mulle on myös puhuttu noista "hyvistä ajoista", joihin ei kuulema pidä uskoa ollenkaan. Mies lopetti vähän ennen kuin maksa olisi pettänyt. Sehän on korjaantunut. Ja mitään ongelmaa ei ole koskaan ollutkaan enkä saa muistaa mitään lasten pahoinpitelyitä, koska ne ovat mennyttä ja olen myöhässä, kun nyt on kaikki hyvin. Sitä anteeksiantoa vaaditaan, eikö vain?
Synkät ennusteet koskivat minua. Tässä seurassa ei kyllä juhliminen pahemmin kiinnosta enkä ymmärrä juopottelua muussa yhteydessä. Vaarana on masennus ja sitä kautta olen vaarassa.Hyvin Tietoisena "vaaroista" Pidän Sinulle TsemppiPeukkuni Pystyssä, Iloisin ja Luottavaisin Mielin=D
Sinä Jos Kuka Pärjäät Elämän hetkittäisissä ristiAallokoissa ja Myrskyissä;D Terv. Nami - kiinnostunut aiheesta
namisuku kirjoitti:
Hyvin Tietoisena "vaaroista" Pidän Sinulle TsemppiPeukkuni Pystyssä, Iloisin ja Luottavaisin Mielin=D
Sinä Jos Kuka Pärjäät Elämän hetkittäisissä ristiAallokoissa ja Myrskyissä;D Terv. NamiTyömaaltani tullessani tulin keskelle sotaa, josta sain oman osuuteni heti ovesta sisään tultuani. Minä ratkaisin tilanteen järjestämällä koko porukalle iloisia seuraleikkejä tyyliin: "Laiva on lastattu..."
(Ihmissuhdetaitoni kyllä ovat saaneet aivan uusia ulottuvuuksia tilanteiden ratkaisuissa.)
- Ainakaan
Tulisi tänne kertomaan näin henkilökohtaisia asioita.
Hyvin olet silti toiminut.Moni naikkonen olisi vain kääntänyt kylkeä ja ajatellut ettei ole minun murheeni, tehköön mitä haluaa.- namisuku
...on Antaa kaikki tai ei mitään.
Yleensä Puhun ja Kirjoitan Asiasta kuin Asiasta=)
Ajattelen, että jos vaikka yhdellekkin (Kuuntelijalle tai Lukijalle) olisi jostain jotain (pientäkin) hyötyä omista (Kokemuksistani)=D...Huokaus...
- häntä yksin yöllä
kun lähditte pois. Nyt kun olette sekaantuneet asiaan, tulee teidän ehdottomasti järjestää hänelle jatkohoitoa. Hän pyysi apua ja te ojensitte kätenne, nyt sitä on myöhäistä vetäistä pois, muuten osa vastuu mahdollisesta tragediasta on teidän.
- namisuku
...vuosia olleena, luin häntä, tavallaan (kuin avointa kirjaa).
Vaikkakin IhmisMieli on (arvaamaton) otin itse (vastuun) ja Peiteltiin hänet yksin sänkyyn:)
Olen ollut häneen aamusta kahdesti puhelinyhteydessä.
Odottaa innolla lauantaita ja digiboxin yhdistämistä telkkariin..huokaus..silti ihan KivaJuttu:)
- fe.fa
vakava puolensakin. Tutkimusten perusteella on huomattu että jopa 93 prosenttia itsemurhan suorittaneista kärsi jonkin asteisesta mielenterveyden häiriöstä - esim. alkoholi ja masennus ovat tappava yhdistelmä.
Kannatta nyt kun tilanne on akuutti varmistaa, että ex:äsi käy vähintään lääkärissä ja mennä mukaan, niin että hän saa varmasti asiansa esiteeyä. Miehen on vaikea tunnustaa avun tarve.
Tiukka, ehdoton, mutta asiallisen ystävällinen linja.- namisuku
...tämän henkilön tunteneena (mitä helkuttia, taskussasi on sammakko) ja ennenkin samalla tavalla Huomiota hakeneena, voisin (vannoa) tämän olleen (taas) jonkinmoista Huomionhakua:(
Hän aloittaa ammatillisen koulunkäynnin muutaman viikon päästä ja on mielestäni Motivoitunut ja Hyvillä Mielin:)
Toki en ole lekuri. Mutta silti:)
Aika herkästi tukeudun sanontaan (itsemurhasta suoraan puhuva, ei sitä (välttämättä) toteuta, toki siihen on puututtava, JämäkänLempeällä Huomiolla) Kuten Itsekkin totesit, eri sanoin vain:) - fe.fa
namisuku kirjoitti:
...tämän henkilön tunteneena (mitä helkuttia, taskussasi on sammakko) ja ennenkin samalla tavalla Huomiota hakeneena, voisin (vannoa) tämän olleen (taas) jonkinmoista Huomionhakua:(
Hän aloittaa ammatillisen koulunkäynnin muutaman viikon päästä ja on mielestäni Motivoitunut ja Hyvillä Mielin:)
Toki en ole lekuri. Mutta silti:)
Aika herkästi tukeudun sanontaan (itsemurhasta suoraan puhuva, ei sitä (välttämättä) toteuta, toki siihen on puututtava, JämäkänLempeällä Huomiolla) Kuten Itsekkin totesit, eri sanoin vain:)asiaatuntevana tai asiaatuntemattomana kannattaa ottaa asiat tosissaan. Näithän tarpeelliseksi kertoa koko suomenkansalle tapauksen. Silloin on tosi huomionhakuisuus kysymyksessä.
- namisuku
fe.fa kirjoitti:
asiaatuntevana tai asiaatuntemattomana kannattaa ottaa asiat tosissaan. Näithän tarpeelliseksi kertoa koko suomenkansalle tapauksen. Silloin on tosi huomionhakuisuus kysymyksessä.
...laskit:(
Näkihän 800 000 telkkarinkatsojaa myös kun kerroin pitäväni IhmeMiehestä...sou?
- papap.
Tuntuu että tarvitsisit itse isää tai äitiä, joka sanoisi mikä on oikein ja väärin,
edes kymmenessä elämäsi asiassa.
Sekä mistä kuuluu kertoa julkisesti kaikille maailmassa
ja mitkä kuuluu pitää salassa.
Olemme tässä muutamia perheitä 25 vuotta takaperin kasvattaneet,
vieläkin he kiittävät vaikka olemme pyytäneet että unohdetaan.
Ensin lapsemme varastivat ruokaa kavereilleen,
siten kertoivat 4-5 vuotiaana että on muutamia perheitä joita pitäisi auttaa.
Kysymään asiaasi on vaikea sanoa mitään, kun ei tiedä syytä,
nimittäin "hyöksyn" sen harkitusti,
muuttamien asioiden johdosta, esim vakavien sairauksien.
Mutta kyllä terveyskeskuksen olisi hyvä mennä juttelemaan sinä ja mies, sitten mies saisi yksin jatkaa valitsemallaan tiellä.- namisuku
...itse sitä mieltä, että salaisuudet eivät ole pitkällä tähtäimellä (Hyväksi).
Pidän itseäni tuiki Rehellisenä (välillä jonkun mielestä liiankin) ja sen perusteella on (aikakin jämäkkä) Minäkuvani Rakentunut:)
Luonteeni on aina ollut (kapaloista (kait) lähtien) mitä enemmän kiellät ja kauhistelet sen enemmän "tuutista tupruaa".
Puhutaan Asiat Halki ja Keskustellaan Mahdollisuuksista;) Eiks Je:)
Katsellaan ja Kuulostellaan Mitä Elämä Tuo!
Puututaan, jos on Tarvis! - joku diagnoosikin
kun kokee kaikki lehdistä lukemansa ja televisiosta näkemänsä tapahtuneeksi itselleen.
- Susitar x
namisuku kirjoitti:
...itse sitä mieltä, että salaisuudet eivät ole pitkällä tähtäimellä (Hyväksi).
Pidän itseäni tuiki Rehellisenä (välillä jonkun mielestä liiankin) ja sen perusteella on (aikakin jämäkkä) Minäkuvani Rakentunut:)
Luonteeni on aina ollut (kapaloista (kait) lähtien) mitä enemmän kiellät ja kauhistelet sen enemmän "tuutista tupruaa".
Puhutaan Asiat Halki ja Keskustellaan Mahdollisuuksista;) Eiks Je:)
Katsellaan ja Kuulostellaan Mitä Elämä Tuo!
Puututaan, jos on Tarvis!Käväisin uteliaisuuttani galleriasivuillasi.Tässä sinulle :)
http://www.youtube.com/watch?v=CYAy0mhslpw
PS. toimit mielestäni hienosti ja ihailen rehellisyyttäsi tällä palstalla ja rohkeutta kertoa asioista. - namisuku
Susitar x kirjoitti:
Käväisin uteliaisuuttani galleriasivuillasi.Tässä sinulle :)
PS. toimit mielestäni hienosti ja ihailen rehellisyyttäsi tällä palstalla ja rohkeutta kertoa asioista....Tosi Ihanasta "kytköstä" Canis Lupuksien Ihastuttavaan maailmaan=D
Ihanaa Päivän ja vuoden jatkoa:) - namisuku
joku diagnoosikin kirjoitti:
kun kokee kaikki lehdistä lukemansa ja televisiosta näkemänsä tapahtuneeksi itselleen.
...nyt NIIIIn kovin ihmeellistä ole, tämä minun Elämäni?!
(pikku kävelyLenkistäkin saa paljon irti, jos on Silmät ja korvat Auki)=) - namisuku
Susitar x kirjoitti:
Käväisin uteliaisuuttani galleriasivuillasi.Tässä sinulle :)
PS. toimit mielestäni hienosti ja ihailen rehellisyyttäsi tällä palstalla ja rohkeutta kertoa asioista....oikein Kunnolla linkkiisi,...itkin taasen Ihmisen julmuutta ja typeryyttä=/(((/
- pohdittavaksi
Siirrä huuhaalle, siellä on suorastaan suotavaa kertoa satuja!
- namisuku
...joskus olla (huuhaata) oikeasti, itse en sitä koe siksi=)
- veti
täkkiä päähän ja jatkoi nukkumista=?
- namisuku
...mieluimmin Mieheni kanssa, kun en tiennyt mikä näky olisi voinut olla odotettavissa:()
Äitinä (säästin Lapsiani):)
- holisti on itsekäs
Tosi kurja tilanne sinulle ja erityisesti lapsellesi. Kun tilanne joskus myöhemmin oikeasti on ohi, ottaisin asian esille ja sättisin miehen. Kellään vanhemmalla ei ole oikeutta olla noin itsekäs ja ajattelematon. Väittää vielä rakastavansa lastansa, vai?
Olen ehtinyt hypätä useammankin itsemurhauhkailuja harrastavien ihmisten vuoksi. Jos tilanne jatkuu pitkään eikä mies suostu menemään hoitoon, tilanne tulee vielä kurjemmaksi. Toivottavasti sinulle ei käy niin.
Yhdessä tapauksessa uhkailut ja hyppyyttäminen loppui, kun kieltäydyin. Sanoin etten kuitenkaan voi estää ihmistä jos hän tosissaan aikoo tappaa itsensä. En voi olla toisen aikuisen elämästä vastuussa enkä kuitenkaan voi aina vahtia häntä. Pyysin ihmistä myös miettimään missä ja miten tekee tekonsa jos ryhtyy siihen. Hän väitti rakastavansa perhettään ja lupasi olla tekemättä kotonaan. Kun lopetin pitkän ajan jälkeen hyppäämästä, ihminen kertoi ettei oikeasti uskaltaisikaan tappaa itseäöän. En kuitenkaan koskaan kehottaisi ketään tappamaan itseään, vaikka olisin kuinka väsynyt. Sanon, etten toivo sitä mutten enää jaksa hypätä kun omatkin voimat loppuu. En neuvo ketään, mutta ajattelin että joku voi saada jonkun ajatuksen tästäkin kokemuksesta. Parempaa vuoden jatkoa!- tunnen
pari ihmistä, jotka seuraa kaivatessaan alkavat uhkailla itsemurhalla, elleivät muuten saa ketään kuuntelemaan humalaisia jorinoitaan. Se taitaa olla se jorinapiru joka käskee. Sorry, tällä asialla ei kai saisi piruilla.
- samaa mieltä
Allekirjoitan ohjeesi...
Ei siinä hyysääminen paljon auta. Tuollaiset ihmiset neuvotaan muuten jättämään itse ottamaan vastuu itsestään. Se ei ole kenenkään muun tehtävä. Voimat loppuu keltä hyvänsä, jos tuohon leikkiin ryhtyy.
Metkaa tuo jatkuva rakastamisen todistelu, kun se ei ole edes totta. tunnen kirjoitti:
pari ihmistä, jotka seuraa kaivatessaan alkavat uhkailla itsemurhalla, elleivät muuten saa ketään kuuntelemaan humalaisia jorinoitaan. Se taitaa olla se jorinapiru joka käskee. Sorry, tällä asialla ei kai saisi piruilla.
lukenut viestiäsi ennenkuin kirjoitin oman mielipiteeni alkoholisoituneen ns. hypittelystä, se on mielestäni myös vääränlaista vallankäyttöä.
- namisuku
...Ihana Ihminen=)
Näinhän se oli:((/
Soitettiin x:lle, eikä vastannut puhelimeen, muutama tunti sitten.
Ilmoitin asiasta poliisin hätänumeroon ja menivät tarkastamaan tilanteensa, x oli juovuksissa ja meno päällä naapurinsa kanssa=/((/
Tytötkin olivat ehtineet käydä isänsä luona, oli haukkunut heidät ja kehoitti olematta puuttumaan asioihinsa??!!:/((
Tytöt pahoittivat (suuresti mielensä), tottakai:(
Minulle ei suostunut puhumaan puhelimitse, häpeä (toivon edes pieni) päinaa, PAINAKOON:()
Kuoleman kanssa EI leikitellä, eikä toisen Huomiolla!
Olen Huojentunut ja väsynyt, nukun Päikkärit ja koitan rauhoittua:)
Kiitos KannanOtostasi joka osui nappiin:)
Mukavaa Vuoden Jatkoa=) - namisuku
tunnen kirjoitti:
...se oli, järkyttävää Huomion- ja SeuranKaipuuta:(En vain uskonut hänen (taas) leikittelevän:)
Olisi ehkä pitänyt luottaa omaan vaistoon(en uskaltanut jättää menemättä)
Kaikkea hyvää:) - namisuku
Pirrejuupas kirjoitti:
lukenut viestiäsi ennenkuin kirjoitin oman mielipiteeni alkoholisoituneen ns. hypittelystä, se on mielestäni myös vääränlaista vallankäyttöä.
...ON:(
Luuli hypyttävänsä (vieläkin) minua, onnistui:(
Tämä menee nyt siihen. että jos vakavissaan soittelee vielä samoista (kauheista) asioista, voipi olla, etten kovinkaan herkästi ENÄÄN USKO häntä:(
Terkkuja ja VuodenJatkoja=)
on suuri sydän...Hienoa että ihmisistä välitetään..Olisin tehnyt ihan samoin kuin sinä tuossa tilanteessa..:)
- namisuku
...kyllä, ettei Sydänmeni (suuruutta) enään hyväksi käytetä:(
Kaikkea hyvää Sinullekkin=) namisuku kirjoitti:
...kyllä, ettei Sydänmeni (suuruutta) enään hyväksi käytetä:(
Kaikkea hyvää Sinullekkin=)pitää olla varovainen,ettei anna itseään sitten jokaisesta asiasta hyppyyttää..
Aikuinen ihminen on kuitenkin aina vastuussa omasta elämästään ja jos siihen ei jostain syystä pysty,niin ammattilaiset on sitten sitä varten..
Kaikkea hyvää sinullekkin ja perheellesi..:)
- huolta on edelleen
tuttu mies, viimekesän avioeroa poteva.
Vaimon muutettua pois miehen luota, mies potee nyt masennusta.
On saatu hommattua apua hänelle, mutta ennen joulua otti lääkkeitä ja alkoholia sekaisin nukkuakseen pois tästä elämästä. Onneksi samalle illalle, miehen asunnon avaimen omistava läheinen sattuman kaupalla poikkesi katsomaan häntä.Mies ei vastannut ovikelloon, ei puhelimeensa, valot oli joka huoneeessa. Katsomaan menijä soitti poliisille, menivät yhdessä sisälle.
Oli enää ajan kysymys, kun nukkuva mies saatiin sairaalaan, ja näin saatiin hänet pelastettua elämään.
Mutta alkoholin käyttö ei ole loppunut ja työelämästä on ollut nyt kaksikuukautta sirauslomalla, psyyke pettää pahemmin kuin päälle päin edes näkyy.
Miehen omat lapset ovat nyt tiiviimmin hänelle tuki ja turva. Auttavat ihan kaikessa, mitä omalle isälle voi vaan apuna antaa.
Entinen vaimo ei voi auttaa, koska lähti toisen miehen mukaan, ja tämä mies ei voi sitä asiaa sulattaa, koska kaikki tuli täysin yllätyksenä onnelliseen elämään.tilanne, jos entisen puolison pitäisi vielä huolehtia entisestä alkoholisoituneesta miehestääkin; ei ihmiseltä voi vaatia ihan mitä vain, naiseltakaan.
Tietysti jos suora avunpyyntö tulee, niin voihan hänet ohjata sosiaalitoimen hoitoon..tai lääkäriin, mutta alkoholisti osaa kyllä syyllistää, ja pedata näin hankitulla (itsemurhauhkaukset esim.) huolenpidolla itselleen juomismahdollisuuden.- äsken olin "samaa miel...
jonkun kanssa.
Tuossa kävi hyvin, kun mieskin tajusi olevansa avun tarpeessa. Vai tajusiko?
Tuo yllätyksenä onnelliseen elämään ei varmaan pidä paikkaansa. Mies vain esittää asian niin. Ei kukaan lähde onnellisesta avioliitosta noin vain toisen miehen mukaan.
Ehkä minä saan näistä jotain ajatuksia. Minua on neuvottu vain lähtemään tuonsuuntaisesta "onnellisesta avioliitosta" eli tuollainenkin tulevaisuudenkuva olisi mahdollinen. - ennen
kuin tämä avioero astui kuvaan mukaan.
- namisuku
...esiintyy melko paljon:(
Missä menee Välittämisen Raja??
Soitin x:n siskolle ja puhuttiin veljensä asioista avoimesti:)
Siskonsa sanoi minulle, että olen antanut veljellensä kaiken, mitä toivoa saattaa, mies.
Hän on käyttänyt minua hyväksi, itkin...
Sanoi sanansa ja mielipiteensä suoraan Sydänmeeni...näinkin monien vuosien jälkeen:)
Kiitän nykyisen Mieheni Ymmärrystä ja Luottamusta arviointeihini=)
Kiitos viestistäsi:) - namisuku
Pirrejuupas kirjoitti:
tilanne, jos entisen puolison pitäisi vielä huolehtia entisestä alkoholisoituneesta miehestääkin; ei ihmiseltä voi vaatia ihan mitä vain, naiseltakaan.
Tietysti jos suora avunpyyntö tulee, niin voihan hänet ohjata sosiaalitoimen hoitoon..tai lääkäriin, mutta alkoholisti osaa kyllä syyllistää, ja pedata näin hankitulla (itsemurhauhkaukset esim.) huolenpidolla itselleen juomismahdollisuuden....annan naapurien vierailla luonansa ja paapoa häntä mielinmäärin:()
Olen pettynyt ja vielä kerran pettynyt:( - ropisee
namisuku kirjoitti:
...esiintyy melko paljon:(
Missä menee Välittämisen Raja??
Soitin x:n siskolle ja puhuttiin veljensä asioista avoimesti:)
Siskonsa sanoi minulle, että olen antanut veljellensä kaiken, mitä toivoa saattaa, mies.
Hän on käyttänyt minua hyväksi, itkin...
Sanoi sanansa ja mielipiteensä suoraan Sydänmeeni...näinkin monien vuosien jälkeen:)
Kiitän nykyisen Mieheni Ymmärrystä ja Luottamusta arviointeihini=)
Kiitos viestistäsi:)Nythän niitä pisteitä ropisee molemmille suvuille. Oi kuinka jaloa käyttäytymistä!
- äsken olin "samaa miel...
ennen kirjoitti:
Minutkin on pudotettu maan pinnalle kertomalla ystävällisesti, ettei alkoholi itsessään ja yksin ole ongelma vaan se, mitä sillä hoidetaan. Siitä riippuu sitten tarinan jatkokin. Onhan niitä onnellisia loppujakin ihmisten tarinoilla - joskus. Ulospäin hyvältä näyttävä ei ole aina sitä, miltä näyttää. Kaikkea ei kannata uskoa. Vastuu aikuisella on loppupelissä jokaisen oma.
Huomion haku noin ja entisen vaimon ja hänen nykyisen miehensä sotkeminen tuollaiseen uhkailukuvioon on aika ilkeää. "Otan osaa" kyllä, jos tuollaiseen joutuu. Vaikea paikka. - asiantuntijat
ennen kirjoitti:
Oikein tuli virallisesti vahvistetuksi, että vaimon syy se on! Sekin, että mies piinaa omia lapsiaan ja jättää lähtemättömiä arpia heille koko loppuelämäksi.
Hyysää sinä itse ja mahdollista alkoholisoituvan mukava olo, ymmärtämys ja lähimmäisten rakkaus.
Jaksaa mies sitten kauemmin piinata lapsiaankin ja etsii edelleen syyllistä tilaansa muualta. Kun muutkin on sitä mieltä, että mies-parka ihan syyttään joutui tilanteeseen niin eihän hänen tietenkään voi odottaa ottavan itse vastuuta omasta elämästään.
Hyysää rauhassa, tuomitse vaimo ja tunne itsesi, ahh, niin ihanaksi ja hyväksi! Vaikka itse tuet toisen sairauden jatkumista ja teet pahaa! - äsken olin "samaa miel...
asiantuntijat kirjoitti:
Oikein tuli virallisesti vahvistetuksi, että vaimon syy se on! Sekin, että mies piinaa omia lapsiaan ja jättää lähtemättömiä arpia heille koko loppuelämäksi.
Hyysää sinä itse ja mahdollista alkoholisoituvan mukava olo, ymmärtämys ja lähimmäisten rakkaus.
Jaksaa mies sitten kauemmin piinata lapsiaankin ja etsii edelleen syyllistä tilaansa muualta. Kun muutkin on sitä mieltä, että mies-parka ihan syyttään joutui tilanteeseen niin eihän hänen tietenkään voi odottaa ottavan itse vastuuta omasta elämästään.
Hyysää rauhassa, tuomitse vaimo ja tunne itsesi, ahh, niin ihanaksi ja hyväksi! Vaikka itse tuet toisen sairauden jatkumista ja teet pahaa!"Uhriutuminen". Koskee sitä miestä. Ei kannata hyysätä.
- tietenkin tottakai
Kamala vaimo, lähti ihan onnellisesta liitosta ja teki entisestä miehestään alkoholistin.
Tosi hirveä nainen.
Mies on tietysti uhri, eikä hän voi mitään asialle.
Voi hyvällä omatunnolla ja naapureiden tuella pilata vielä lastenkin elämän.
Kyllä alkoholistin pitää rauhassa pilata mahdollisimman monen ihmisen elämä. Eihän se ole hänen syynsä. Onneksi paapojia ja ymmärtäjiä riittää. Alkoholisoituminen sujuu hänen kannaltaan mahdollisimman mukavalla tavalla. Itsemurhalla voi uhkailla ellei muuten löydy ymmärtäjiä ja paapojia.
Suosittelen miehelle hoitoa ja sen avulla vastuun ottamista itselleen. Se voisi olla ensimmäinen askel kohti parantumista. Mutta miten hän sen voisi uskoa, kun muutkin vahvistavat hänen olevan uhri.
On se hyvä, että aina löytyy ymmärtäviä asiantuntijoita. Terveisiä ymmärtämättömältä valillä.
- namisuku
...tosi raskas päivä.
Nyt olen soittanut, siskollensa ja poliisit ovat käyneet paikalla, olen tehnyt voitavani.
Hän ei suostu keskustelemaan kanssani, häpeää.
Hän on nyt "kaveriporukassa" juomassa, omassa rakkaassa "elementissään"...olkoon.
Eniten olen VIHAINEN tyttäriemme puolesta, jotka lähtivät päivällä kesken töittensä isänsä luokse, joka ei vastannut puheluihimme:((/
Kiitos Rakkaat "Ketjulaiset" suuresta HenkiReiästä=) ja Henkisestä Tuesta=)
Ja että saan purkaa Tänne Tuntojani ja Mielipiteitäni=)Rakkaudella Nami:) - CannedHeat
taakan olet ottanut itsellesi ja uudelle miehellesi.
Kuitenkin aikuisina ihmisinä olemme lähinnä vastuussa omasta itsestämme ja siitä miten käyttäydymme toisiamme kohtaan (myös potentiaaliset itsemurhaajat).
Itse en olisi mennyt noin pitkälle ja olisin myös tehnyt "hänelle" saman selväksi. Tyttäresi toki on aivan eri tilanteessa ja minä kohdistaisin tukeni häneen. Miksi? ... hän on sinun ja ex-miehesi lapsi.
Tuolla menolla tulet nykyisen miehesi kanssa olemaan ex-miehesi loppuiän "äiti ja isä"... minä
en haluaisi olla exäni "isä".- äsken olin "samaa miel...
Yksinkertaisesti ja selkeästi asiasi ilmaiset. Noin yksinkertaista se on.
- namisuku
...enään juoksuta, TOKI Kuulolla Olen...
- HTZA
adressi on usein tapana lähettää.
Siihen voi laittaa jonkun runon.
Laittaa II-luokan postimerkin niin tulee perille sopivasti traagisen tapahtuman jälkeen.- namisuku
...asiaa, tässä vaiheessa voisin tuon tehdäkkin.
Petettynä ja (taas kerran) hyväksi käytettynä.
Ei naurata... - tiltuska,
namisuku kirjoitti:
...asiaa, tässä vaiheessa voisin tuon tehdäkkin.
Petettynä ja (taas kerran) hyväksi käytettynä.
Ei naurata...että menit väliin ja estit mahdollisen itsemurhan? Vai etkö saanut riittävästi aploodeja? Olet sinäkin yksi.
tiltuska, kirjoitti:
että menit väliin ja estit mahdollisen itsemurhan? Vai etkö saanut riittävästi aploodeja? Olet sinäkin yksi.
Suunnittele vaan jo värssy valmiiksi seuraavaa kertaa varten. Et ole vastuussa ex:äsi elämästä. Eikä nykyinen miehesikään ole.
- namisuku
äsken olin "samaa miel... kirjoitti:
Suunnittele vaan jo värssy valmiiksi seuraavaa kertaa varten. Et ole vastuussa ex:äsi elämästä. Eikä nykyinen miehesikään ole.
...jo eilen kirjoitin, en tod, ole ja elä "aploodien" varassa:)
- namisuku
tiltuska, kirjoitti:
että menit väliin ja estit mahdollisen itsemurhan? Vai etkö saanut riittävästi aploodeja? Olet sinäkin yksi.
..."väliin menemistä"...vaan harmittelen HYVÄKSIKÄYTTÖÄNI!
X on tehnyt samaa nuoruudessaan, en uskonut enään tekevänsä samaa 50 :/
Miehen(kin) on kehityttävä ja kasvettava aikuiseksi!
- meitä on vähän
tämä maailma ei reagoi toisen hätään. siilloin on ystäviä kun menee hyvin ja on rahaa. ja jos vaikka on vain rahaakin ystävät niinsanotut ei lopu. siivestäjiä riittää. olen onnellinen kun kirjoitit tämän jutun. ihmisyyttä on olemassa.
- CannedHeat
mitä ihmisyys sinulle merkitsee?
PS. Minustakin aloitus oli hyvä ja rohkea... tällaistahan "ei saisi" julkisesti puhua, vaan asiat
pitäisi käydä läpi ns.yksityisasioina. Emmehän koskaan voi oppia mitään, jos jäämme "niille sijoillemme". Kiitos aloittajalle! - varmasti huomaat
että katkera ihminen esitti ensin hyveellistä ja sitten esitti tosi paskasen selityssarjan itseään kehuen ja toista parjaten ja sanoi olevan viimeinen kerta, kun kerta siellä myöhemmin olikin jo naapuri heijaamassa. Tämän ketjun luotettavuusarvo on nolla.
- namisuku
varmasti huomaat kirjoitti:
että katkera ihminen esitti ensin hyveellistä ja sitten esitti tosi paskasen selityssarjan itseään kehuen ja toista parjaten ja sanoi olevan viimeinen kerta, kun kerta siellä myöhemmin olikin jo naapuri heijaamassa. Tämän ketjun luotettavuusarvo on nolla.
...ole sen hyveellisempi kuin te muutkaan, en pyri ESITTÄMÄÄN hyveellistä, enkä kaipaa hyveellisen polttomerkkiä!
Kerroin vain, niinkuin asia oli ja on, faktoineen. - namisuku
namisuku kirjoitti:
...ole sen hyveellisempi kuin te muutkaan, en pyri ESITTÄMÄÄN hyveellistä, enkä kaipaa hyveellisen polttomerkkiä!
Kerroin vain, niinkuin asia oli ja on, faktoineen....muuten ole helppoa ja rentouttavaa syyllistää ja arvostella Kovalla Kädellä?
Syyllistäjät, miten olisitte itse toimineet??
Kertokaa toki? - namisuku
...että Olet "Onnellinen" jutustani:)
Olen tyytyväinen, että edes "joku" sai siitä (Jotain):) - Puidenhalaaja
namisuku kirjoitti:
...muuten ole helppoa ja rentouttavaa syyllistää ja arvostella Kovalla Kädellä?
Kertokaa toki?...miten itse toimisivat. Mutta sanoisinpa, että syyllistäjät eivät ole itse joutuneet seuraamaan itsemurhan vaikutuksia läheltä. Läheisen itsemurha tekee uskomatonta tuhoa vielä vuosikymmenten jälkeenkin. Ja pääsääntöisesti läheisille jää syyllisyys siitä, ettei tehnyt tarpeeksi estääkseen teon.
Jos epäilisin, että minua yriteään vaan käyttää hyväksi, en menisi itse paikalle vaan ilmoittaisin hätäkeskukseen. Se jäisi sitten viranomaisten harkintaan mitä tekisivät. Ja minun oma syyllisyyden taakkani jäisi hieman pienemmäksi. Mutta reagoimatta en uskaltaisi olla. - pthyipthyi
namisuku kirjoitti:
...muuten ole helppoa ja rentouttavaa syyllistää ja arvostella Kovalla Kädellä?
Kertokaa toki?kukaan ole syyllistänyt. Kyllä sinun metkusi tunnetaan. Sääli meitä ja lähimmäisiä.
Puidenhalaaja kirjoitti:
...miten itse toimisivat. Mutta sanoisinpa, että syyllistäjät eivät ole itse joutuneet seuraamaan itsemurhan vaikutuksia läheltä. Läheisen itsemurha tekee uskomatonta tuhoa vielä vuosikymmenten jälkeenkin. Ja pääsääntöisesti läheisille jää syyllisyys siitä, ettei tehnyt tarpeeksi estääkseen teon.
Jos epäilisin, että minua yriteään vaan käyttää hyväksi, en menisi itse paikalle vaan ilmoittaisin hätäkeskukseen. Se jäisi sitten viranomaisten harkintaan mitä tekisivät. Ja minun oma syyllisyyden taakkani jäisi hieman pienemmäksi. Mutta reagoimatta en uskaltaisi olla.Tuli mieleen vastauksestasi yksi tapaus kauan sitten, kun meinasin saada oman häirikön. En muista enää tarkemmin mistä oli kyse, mutta en epäröinyt hetkeäkään soittaa poliiseja hoitamaan tilanne. Ei tullut edes mieleen, että olisin muka itse kyennyt hoitamaan tilanteen. Mieleen tuli vain, että jos en hoida tätä nyt näin, tämä tulee jatkumaan.
- namisuku
pthyipthyi kirjoitti:
kukaan ole syyllistänyt. Kyllä sinun metkusi tunnetaan. Sääli meitä ja lähimmäisiä.
...että mitkähän metkut??
(Voisikohan mitenkään olla niin, ettei tarvitse ottaa (metkuihini) Kantaa?? Eikä avata Aloituksiani, Helpottaisikohan Oloasi??
- pois
kokonaan täältä,,,,
joulukortti ja digiboksi ja ja ja ja ,,,,,ei oikein niin ku ,,,,,joo joo.- namisuku
...jos unohtaisit NimiMerkkini aivan kokonaan??
- pöyristynyt
oli melko törkeä konaisuus
- mitä itse tekisit
Oletko itse:
Ollut alkoholistin tai persoonallisuushäiriöisen puoliso ja miten toimit?
Oletko elänyt pelossa ja syyllisyydessä uhkailujen ja syytösten keskellä?
Kuka näistä uhkailijoista on vastuussa loppupelissä, jos he itse eivät hae ammattiapua itselleen? Se pelon ja syyllistämisen keskellä oleva omainenko?
Kuka sitä tukea eniten tarvitsee. Uhkailija vai hänen läheisensä? Miksi yleinen mielipidekin mielellään yhtyy näiden ihmisten omaisten syyllistämiseen?
Ihmettelen vain, miten Namisuku on päässyt exästään eroon rakastavana ja huolehtivana ihmisenä. - HTZA
mutta nyt on ainakin osalla ihmisistä taas parempi käsitys siitä mitä ihmisyys on.
Ihmisyys on monimuotoista, eikä se useimmiten ole kivaa kenestäkään.
Siksihän on esimerkiksi Kauniainen, samanlaisten ihmisten lintukoto, ja Jakomäki, Kontula, Munkkiniemi, Hollywood, Bronx, Harlem etc. - namisuku
mitä itse tekisit kirjoitti:
Oletko itse:
Ollut alkoholistin tai persoonallisuushäiriöisen puoliso ja miten toimit?
Oletko elänyt pelossa ja syyllisyydessä uhkailujen ja syytösten keskellä?
Kuka näistä uhkailijoista on vastuussa loppupelissä, jos he itse eivät hae ammattiapua itselleen? Se pelon ja syyllistämisen keskellä oleva omainenko?
Kuka sitä tukea eniten tarvitsee. Uhkailija vai hänen läheisensä? Miksi yleinen mielipidekin mielellään yhtyy näiden ihmisten omaisten syyllistämiseen?
Ihmettelen vain, miten Namisuku on päässyt exästään eroon rakastavana ja huolehtivana ihmisenä....Pakko lähteä silloin aikanaan (v.1989 JouluAattona) kun oli hengenlähtö (hyvinkin Lähellä) ja Tytöt pieniä ja tosi peloissaan:(
Meidän stoori x:n kanssa loppui siihen kertaheitolla.
Olin kyllä atanut anteeksi hänelle tekosiansa..huokaus vaikka kuinka paljon...menin jopa naimisiinkin kahdesti kanssansa Papin edessä ja vielä kerran päädyttiin avoliitton.
Yritin ja jaksoin, Luoja sen tietää...huokaus...
Kiitos viestistä:)
- Angel of The Morning
Ensimmäisenä reagoin kirjoituksessasi siihen, että tytär oli soittanut.
Jos minun tytär soittaisi ja kertoisi tuon asian, haluaisin varmistaa, että tytär on ok.
Muilta osin asian käsittely jäisi asianomaiselle itselleen...luultavasti soittaisin hänelle seuraavana päivänä ilmoittaen, että antaa olla viimeinen kerta kun ilmoittaa lapselle tuollaisia uutisia. Tiedän, että olisin äärettömän kiukkuinen ja vahingossa toivottaisin vielä; muista elää kuin viimistä päivää !- namisuku
...olivat (Jutellessani Heidän Kanssansa, niin ok, kuin nyt tällaisessa tilanteessa olla voi):)
Minulla on Henkisesti että muutoin Tosi Vahvat, puheiltansa suorat Tyttäret, eivätkä jätä "asioita, etenkään pahoja, kytemään=D
Olen Iloinen, että voimme TODELLA jutella asiasta kuin Asiasta=D Rakastan Heitäkin Niin Todella Suunnattomasti=D
Jos Meillä Halitaan Paljon, niin näinä päivinä se on Kaksinkertaistunut jos mahdollista:D
Itse olen vain väsynyt.
- Pirre*
lapsesta tuntui kun isä viritteli köyttä aitan katoksen orsihirteen; kaikkesa sitä on meikäläinenkin sanut nähä, ihme että sitä on selevinny jotensakin seleväjärkisenä maalimalle.
Vanhemmilla aina hirveä "tappelu", ja taloudellinen ahistus ajoi isän lähelle tuota epätoivoista tekoa..en tiedä oliko se vain pelottelua, - olin niin pieni vielä etten kaikkea osannut huomioida..- namisuku
...en ole kauheuksia kokenut Lapsuudessani(kiitos Isilleni siitä)Työni puolesta kylläkin ja niinkin riittävästi, että päädyin sairaseläkkeelle:(
Sinulla on nähtävästi Lapsena ollut sellaista "Pienen Lapsen Silmille Liikaa)Mitä ei ikinä pitäisi Lapsen nähdä:/(
Lapsi poisulkee mielestänsä näyt ja teot,kun Haluaa (tietämättään)unohtaa ja hävittää hirvittävät näyt ja sanat ja tot.
AliTajuntaahan ne jäävät, heijastuen ja ulospyrkien aina jossain vaiheessa, jollain tapaa, mitä erilaisimmin keinoin:()
Senpä tähden nopea "kriisiapu, mieluimmin ammattihenkilöiltä, mutta Läheisten ja Rakkaiden kanssa "jutun läpikäynti on myös himskatin Tärkeää, jopa ehdotonta=)
Toivon Pirre, että Elät silti hyvin, ilkeän asiasi kanssa:D - Pirre*
namisuku kirjoitti:
...en ole kauheuksia kokenut Lapsuudessani(kiitos Isilleni siitä)Työni puolesta kylläkin ja niinkin riittävästi, että päädyin sairaseläkkeelle:(
Sinulla on nähtävästi Lapsena ollut sellaista "Pienen Lapsen Silmille Liikaa)Mitä ei ikinä pitäisi Lapsen nähdä:/(
Lapsi poisulkee mielestänsä näyt ja teot,kun Haluaa (tietämättään)unohtaa ja hävittää hirvittävät näyt ja sanat ja tot.
AliTajuntaahan ne jäävät, heijastuen ja ulospyrkien aina jossain vaiheessa, jollain tapaa, mitä erilaisimmin keinoin:()
Senpä tähden nopea "kriisiapu, mieluimmin ammattihenkilöiltä, mutta Läheisten ja Rakkaiden kanssa "jutun läpikäynti on myös himskatin Tärkeää, jopa ehdotonta=)
Toivon Pirre, että Elät silti hyvin, ilkeän asiasi kanssa:Dmitään, ainakaan tiedostamaani vammaa jäänyt, - tai mistä mie tiijjän :)) - kun ei ole tutkittu. :(
Olinhan mie hirveä jännittjä joskus, ja jonkin kummallisen syyllisyyden koti, mutta nyt on seesteinen olo..useimmiten.
Olen kai kuitenkin aika vahva luonne, ja huumorintajuni on iskemätön...ainakin oletan itse...:/ Luin paljon lapsena, lie ollut pakoakin todellisuudesta.. - namisuku
Pirre* kirjoitti:
mitään, ainakaan tiedostamaani vammaa jäänyt, - tai mistä mie tiijjän :)) - kun ei ole tutkittu. :(
Olinhan mie hirveä jännittjä joskus, ja jonkin kummallisen syyllisyyden koti, mutta nyt on seesteinen olo..useimmiten.
Olen kai kuitenkin aika vahva luonne, ja huumorintajuni on iskemätön...ainakin oletan itse...:/ Luin paljon lapsena, lie ollut pakoakin todellisuudesta.....lukea, Sinä Seesteinen ja Humoristinen Pirtse=D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu751758- 591708
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3371467Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1681419Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle671290Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1081269Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä621117- 601099
KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin981050Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä57990