Se alkoi oikeastaan keväällä 2006... hän oli päässyt eroon helluntaiseurakunnasta ja koki että nyt hänellä on vapaus polttaa tupakkaa niin paljon kun jaksaa. Ajattelin vaan että sepä kiva kun pääsi eroon pastorin mielyttäjäroolista. Vuoden 2007 aikana se polttaminen karkasi käsistä. Syntyi kierre. Tupakkaa menee jopa yli aski päivässä. Hän joutui sairaalaan psykoosin takia, lääkäri ei löytänyt mitään vikaa. Lääkäri kirjoitti vain verenpainelääkkeitä ja sillä selvä. Nyt on ollut toinenkin psykoosi, ja verenpainekin ihan hirveä. Hän haluaisi nyt eroon tupakasta, koska ennen tupakkaa hänellä ei ollut verenpaineongelmia, väsymystä eikä psykooseja. Sitäpaitsi hän on alkanut laihtumaan kun ei osaa syödä kunnolla koska ketjupoltto vie häneltä ruokahalutkin. En vaan osaa neuvoa häntä miten hän pääsisi tupakasta eroon. Hän luulee että tupakka edistää psyykkistä hyvinvointia koska se tuntuu hyvältä, mutta kyllä tutkimukset sanoo että ei se psyykkinenkään kunto tupakasta parane. Ja psykoosit ovat mun mielestä ihan oravanpyörän kierteen aikaansaannos sekä kemiaalisesti että psyykkisesti.
ystäväni ketjupolttaja
2
2660
Vastaukset
- ei voi mittää
Itse olen kokenut sen vuosien saatossa... Tupakka vaan on niin viheliäinen aine, että sen tuoma pahoinvointi ei näy heti vaan viiveellä ja sitten kun sitä pahoinvointia on ja polttaa, luulee sen auttavan, vaikka se onkin juuri sen aiheuttaja. Itse tiedostan tämän ja silti vielä poltan. :( En tiiä miten pääsis vapaaksi.
- Been there, done that
Eli omasta kokemuksesta ja muidenkin esimerkeistä voin sanoa, että paras tapa lopettaa tupakointi, on vain yksinkertaisesti lopettaa. Ei siihen mitään poppaskonsteja tarvitse. Aivan sama kuinka pitkään olet polttanut, se onnistuu, jos niin HALUAA.
Tupakka ei itsestään suuhun mene, joten turha mitään nokunoku-paskaa syöttää.
Itse poltin vajaa kaksi askia päivässä viiden vuoden ajan ja lopetin seinää. Kyllähän siinä oli sätkimistä, mutta onnistu, koska HALUSIN.
Minne on kadonnut luja tahto?
Minun mielestäni ihmiset jotka eivät ole itse kyllin vahvoja lopettamaan tupakointia, sortuvat siihen uudestaan jossain vaiheessa uudestaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 793214
- 492410
- 322137
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812122- 1371889
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311822- 311755
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101599Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51350Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61274