Olen kärsinyt MS-tyyppisistä oireista tämän syksyä ja niiden myötä myös jatkuvista flunssista ja vatsataudeista. Alentaako MS jotenkin vastustuskykyä vai olisikohan tässä sittenkin taustalla jokin mystinen virustauti? (Asiaa kyllä selvitetään, mutta kyselenpä tässä ajan kuluksi)
MS ja alentunut vastustuskyky
5
2977
Vastaukset
- mäsäläinen
Mulla todettiin vajaa vuosi sitten ms-tauti ja siitä lähtien (ja jo hiukan ennen diagnoosia) mulla on ollut vähän väliä flunssa ja/tai mahatauti. Tuntuu, etta kaikki mahdolliset pöpöt tarttuu muhun. Ja siitä ei ainakaan ole kyse, ettenkö olisi hyväkuntoinen, kun lenkkeilen ja treenaan 6 x vkossa ja syön terveellisesti...
- MäSänä
Näin on, että MS alentaa vastustuskykyä! Olin hyvin harvoin missään kulkutaudeissa ennen tätä MäSää, mutta nyt kovin usein joku flunssa tai mahatauti. Viime vuonna oli angiina, korvatulehus ja pari mahatautii....
- maui
niinku oon kaikille todistellu...
ikään en oo ollu kipee.
edes "mäsänä".
jotain yks flunssa vuodessa,joka on pian ohi.
minusta tuntuu että stressi laukasee pari kertaa vuodessa mässän.
kai se vaan on niin ett kaikilla eri lailla kiusaa.
- Hyvin harvoin sairaana
Olen todella harvoin sairas, ms ollut lähes 20-vuotta. Silloin kun sairastun esim. flunssaan, joka tapahtuu noin 4-6 vuoden välein olenkin todella sairas, saan usein vielä jälkitauditkin kiusakseni. Aggressiiviset valkosolut kuulemma toimivat kohdallani todella tehokkaasti.
- aina kuumeessa
Tuntuu, että koko ajan on jotain pientä menossa. Lämpötuntuu nousevan aina välillä ja on flunssainen olo, vaikka koitan syödä terveellisesti ja liikkua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743800Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1823035Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472946Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572431Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3632230- 1601870
- 781575
- 331437
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231388Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391352