Vaaka(N)&Kauris(M)

Nti. Vaaka

Kertokaapas, miten koette Vaa'an ja Kauriksen välisen parisuhteen. Itse tällaisessa suhteessa olevana olen huomannut, että kauriksella kestää yleensäkin kaikkien päätösten tekeminen hyvin pitkään. Hänellä on useimmiten ennakkoluuloja asioista ja hän haluaa pohtia viimeistä päätöstään hyvin tarkkaan. Tämä taas tuottaa minulle(Vaaka)hyvin paljon harmia, koska olen ihminen joka haluaa tehdä asioita ja saada nopeasti tuloksia. Vaikka usein en olekaan kovin varma ja puntaroin itsekin asioita ennen kuin ryhdyn tositoimiin. :D Harmistuttaa vaan, kun toinen osapuoli on usein niin kielteisellä kannalla, mutta sitten lopulta kuitenkin kun huomaa, että asiat sujuukin, niin on tyytyväinen lopputulokseen. Itse olen aika kärsimätön ja väsyn usein odottamaan. Haluan kaiken tapahtuvan heti, en tiedä kuuluuko tämä vaa'an luonteenpiirteisiin vai onko vain osa minun persoonallisuuttani. :D
Kertookaapas, jos on omakohtaisia kokemuksia Vaa'an ja Kauriin välisestä suhteesta.

6

1330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rikoksen uhri

      mieheni on lyönyt minua jo niin monesti etten enää kestä. kaikki mun vika kun tulee ongelmia.Pahinta on se kun se mun mies lyö ja en uskalla mennä kotiin ku se on niin mustis jos kapaakassa oon jutellu jonku miespuolisen kaa.

    • kaurisneiti

      Meillä aivan toisinpäin. Vaakamies on passiivinen ja mä yleensä joudun tekemään aloitteita. Haluaisin myös kovasti näyttää hänelle tunteeni, mutta kun se vaikuttaa niin sulkeutuneelta ja ujolta, niin en viitti säikähtää ja vaikuttaa liian päällekäyvältä, odotan häneltä kovasti toimintaa yms, mut se on niin hidas et hermot menee. Miten voikaan mennä noin ristiin?!:D

    • kauris liian urakeskeinen, kunnianhimonen ja materialistinen.

      Ennakkoluulonen jossain asioissa kyllä, ja jotenki ehdoton..
      mä oon enemmänkin sellanen päättämätön, mutta kun oon päättäny niin myös kärsimätön!

      • varmaan pahimmasta...

        ..mahdollisesta vaakaN & KaurisM suhteesta.

        Meillä homma ei toiminut alkuunkaan, vaikka kiinnostus ja halu oli molemmilla alussa kova.

        Puheyhteys ei toiminut, hellyyttä ei osattu osoittaa eikä tulevaisuutta suunniteltu.

        Kuitenkin oltiin yhdessä joka päivä ja pyöritettiin arkea yhdessä. Aikalailla homma kulki kauriin toiveiden mukaisesti. Vaakana en uskaltanut tuoda toiveitani julki (huono piirre minussa).

        Kauris oli jollain lailla kuitenkin turvallinen ja vakaa tietysti, mutta samalla etäinen ja oikutteleva.

        Kauriillani tuntui olevan kaksi persoonaa. Työssä ja muiden ihmisten läsnäollessa hän oli jäätävän rauhallinen ja asiallinen, kotona taas oikutteleva ja vaativa, käytös lähes lapsenomaista. Tämä oli hyvin hämmentävää.

        Nyt joku tietysti kysyy, miksi jatkoin suhdetta hänen kanssaan. No, tunteet on ihmeellisiä, sitä varmaan kuvittelee, että rakastamalla saa ihmisen luottamaan ja avautumaan. Lopulta otin lusikan kauniiseen käteen ja siivosin hänet sydämestäni.

        Nykyisin olemme ns. ystäviä. Huomaan hänestä usein, että hänellä on minua ikävä, mutta annan asian olla, itseäni suojellakseni.

        Meidän kohdalla homma ei siis toiminut. Molemmat oltiin toisillemme varmaan pahinta mahdollista, kun kumpikaan ei kyennyt puhumaan ja avautumaan.


    • Eienää

      Kaurismies on hyvin läheisriippuvainen ja mustasukkainen. Tämä oli vielä agressiivinen, lapsellinen, töykeä ja rehentelevä kännissäpäin. Ei oikein pystynyt päättämään uusista asioista ja kaiken piti mennä aina niinkuin ennenkin. Ainoa oikea, paras ja hyväksyttävä mielipide oli se, joka hänellä oli. Ei tullu mittää, en kestänyt sitä ettei minulla saanut olla lainkaan omia ystäviä tai omaa vapaa-aikaa, olin kuin nurkkaan ahdistettuna vankina omassa kodissanikin.

    • VaakaN-

      vanha ketju, mutta ajattelinpa kommentoida.

      Meillä myös kaurisM on harkitsevainen kaiken suhteen. Kaikkia asioita hän tarkastelee monesta eri kulmasta ja vinkkelistä ennen päätöksen tekoa ja päätöksen teko kestää ja kestää... Tuoreimpana esimerkkinä voisin sanoa, kun olimme ruokaostoksille. Mies jäi lihatiskin ääreen reilu vartiksi, kun vartaili kaikkien lihojen hinta-laatu suhteita, rasvamääriä, jne. Joskus tuntuu menevän liiallisuuksiin.

      Tietäisittepä miten hankalaa hänen kanssaan on edes puhua tulevista lapsista ja kihlauksesta, kun hän kyseenalaistaa tänä päivänä avioliiton "hyödyn" ja tarpeen. :D

      Tällä hetkellä miehen ressinä on hänen ammattinsa. Hän on monta vuotta kouluja käynyt ja nyt kun vakituiseen paikkaan pääsi töihin (aika uusi firma, töitä hirmuisesti), hän on jokseenkin pettynyt. "tätäkö tämä nyt on loppu elämä".. Hän haluaa koko aika kouluttautua lisää, eikä hän halua "jumittua" paikalleen.

      Tunteita oma kauriini näyttää ja osoittaa paljon. Joskus tuntuu että liiallisuuksiin asti. Paljon kaipaa hellyyttä ja rakkautta. Mustasukkainen osaa olla (etenkin muutaman saunaoluen jälkeen).

      Itseltä vaatii lähinnä kärsivällisyyttä elää kauriin kanssa, kun olen niin hätäinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1990
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1549
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      141
      1408
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1318
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1250
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1077
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      121
      970
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      967
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      50
      792
    Aihe