elikkäs mitä psyykkisiä ja fyysisiä oireita niska ja hartiakipunne aiheuttavat?
itsellä tämmöisiä
1.päänsärky (jännitys ja migreeni)
2. huimaus
3.ahdistus
4.masennus
5."rytmihäiriöt"
6.käsien väsyminen,pistely,puutuminen
niska-hartia galluppi
27
14615
Vastaukset
- hukattu potilas
Lääkärini kertoi mun olevan masentunut ja siksi mulla on niskat jumissa. Suositteli psykiatria. Mä sanoin mun mielestä se on kyllä aivan päin vastoin ja komensin lääkärin menemään itse psykiatrille.
1. takaraivojomotus
2. olkää kipuilee
3. hengitysahdistus
4. pää ei käänny kunnolla vasemmalle
5. kylkikipuja
6. solisluu kipuja
7. korva menee lukkoon välillä
8. elohiiri joskus jossakin päin naamassa
9. hetkellinen kiputunto jollakin pienellä alueella kädessä
10. masennus
11. vitutus
12. suru, kiukku, itku
Mutta nyt on parempi, osteopaatti availi lukkoja niskasta ja alempaakin. Happi kulkee. Olen käynyt kolme kertaa ja ens kerralla kun nään lääkärini niin huudan sen psykiatrille.- a.p***
tuppaa syyttämään henkistä puolta kun eivät itse osaa antaa apua ihmiselle jolla niska-hartia kipuja. ihminen on kokonaisuus ja jos joku paikka renaa niin siitä aiheutuu kipua ympäri kroppaa. olenpa kuullut että joillakin selkäkivut aiheuttavat suolisto ongelmia. ja tottahan se on että ihminen masentuu ja väsyy tilanteeseensa jos joka paikkaa kolottaa yhden vaivan vuoksi.Tukiranka on ihmisen tärkeimpiä osia.
- matami mimmi
1.takaraivosärky
2.niskasärky
3.hartiasärky
4.kättä särkee olkapäästä sormiin asti
5.leuka puutuu
6.silmän alueella särkyä
7.poskionteloiden alueella särkyä
8.käsien kömpelyyttä
9.koko kropan voimattomuutta
10.pahanolon tunne, heikotus
11.välttelen paikkoja ja tilanteita, joissa joutuu istumaan kauan esim. elokuvateatterin, automatkat,pitkät kyläreissut
Oireet jotka vaivaavat toisinaan:
12.huimaus
13.hengittäessä pistää keuhkoihin
14.kuristava tunne kurkussa
15.rintaa puristaa
16.ei näe kunnolla, sumea näkö
17.ahdistaa
18.vituttaa- vaivaa täälläkin...
1. Huimaus, pahin, tätä pelkään
2. Kädet puutuu, jalat puuttuu, naama puutuu
3. Ahdistaa, vituttaa
4. Väsyttää
5. Hartiat on kuin tulessa välillä
6. Voimaton olo
7. Sumea näkö
8. Päätä särkee
Ihan paska olo :) - vaivaa täälläkin...
vaivaa täälläkin... kirjoitti:
1. Huimaus, pahin, tätä pelkään
2. Kädet puutuu, jalat puuttuu, naama puutuu
3. Ahdistaa, vituttaa
4. Väsyttää
5. Hartiat on kuin tulessa välillä
6. Voimaton olo
7. Sumea näkö
8. Päätä särkee
Ihan paska olo :)Unohtui:
9. Oksettaa
10. Rytnihäiriöitä välillä - asiaa.
Jos muut tutkimukset ja tarkastukset on jo tehty eikä apua ole löytynyt, tarkistapa hampaasi onko niissä amalgaamipaikkoja?
Kerrotaan että voivat aiheuttaa myös kaikenlaisia vaivoja ja oireita.
- Noraldo
Hyvin samanlainen lista tulee minultakin ;(
Olin kolarissa tasan neljä vuotta sitten. Puolen vuoden kuluttua alkoi vaivata pääkivut, jotka eivät hellittäneet ollenkaan, vaan vuoden verran kärsin niistä päivittäin. Lopuksi huimauksen ja kaiken muun lisäksi ei ruokakaan mennyt enää alas ja sit päätin et itsehoito (paremman tyynyn hankinta, hieronta, venyttelyt..) loppuu ja varasin ajan neurologille. Neurologi katsoi niskojen olevan jumissa ja määräsi lihaksia rentouttavia. Niitä syödessä onkin jo kulunut kaksi vuotta. Pääkivut ovat pysyneet poissa suurelta osin. Kuitenkin haaveilen mahdollisesti raskaaksi tulosta ja se tietää lääkkeiden pois jättöä.
Kävinkin puolitoista kuukautta sitten jäsenkorjaajalla ja samalla lopetin pillerien napsimisen kokonaan. Pääkivut ovat häipyneet ja olo muutenkin parantunut huomattavasti. Tuota jäsenkorjaajakokeilua suosittelenkin kaikille ;) - vaivainen***
monella samoja oireita, eli ei siis huolta vakavasta sairaudesta kun tietää että niskat tosiaan voi aiheuttaa mitä kummallisimpia oireita. itsellä kans huimaus ja päänsärky pahimmat ja tietysti ajoittain hartiat on todella kipeät aivan kuin tulessa, kuten jo joku kirjoittikin.
- osallistunut
Se tässä vain on omituista ettei meitä osata opastaa sinne mistä apua oikeasti ja parhaiten saa. Se kiukuttaa!
- vaivainen***
osallistunut kirjoitti:
Se tässä vain on omituista ettei meitä osata opastaa sinne mistä apua oikeasti ja parhaiten saa. Se kiukuttaa!
onkin niin vittumaista kun ei asialle oikein saa kuin hetkellistä helpotusta särkylääkkeistä ja lihasrelaxanteista, eivätkä nekään joka kerta tepssi. Ja mitä kauemmin oireista kärsii sitä pahemmaksi ne muuttuvat ja tulee liuta lisävaivoja. Tarttis varmaan ottaa joku loppuelämän kestävä puudutus rankaan, jos se auttaisi.
- matami mimmi
osallistunut kirjoitti:
Mielellään lääkärit antavat lääkkeitä paniikkihäiriöön, jos tätä vaivaa on tai lähetteen psykologille. Miksi eivät ohjaa sinne mistä oikeasti avun saisi??? Ovatko oikeasti niin tolloja tän vaivan kanssa vai onko heille opetettu että rankaan ei saa kajota, kuin puukolla vähintään sitten leikkaussalissa?
- vikisette???
matami mimmi kirjoitti:
Mielellään lääkärit antavat lääkkeitä paniikkihäiriöön, jos tätä vaivaa on tai lähetteen psykologille. Miksi eivät ohjaa sinne mistä oikeasti avun saisi??? Ovatko oikeasti niin tolloja tän vaivan kanssa vai onko heille opetettu että rankaan ei saa kajota, kuin puukolla vähintään sitten leikkaussalissa?
Sano suoraan: Kaikki paranee juoplla holmalla.
- vaivainen***
vikisette??? kirjoitti:
Kuule vaikka sitä kuinka suoraan lääkärille sanoo että apua on saatava näihin vsaivoihin, koska muutn ei jaksa henkiesti eikä fyysisesti niin silti ne lääkärit vain kohottelevat olkiaan ja antavat särkylääkkeitä.. Ja itse en viitsi millekkään puoskarihoitajalle mennä ettei vain tulisi lisävahinkoa jolloin joutuisin kärsimään lisää vaivoja niskani vuoksi, kyllä kannattaa tukirankavaivojen kanssa miettiä kenen antaa koskea siihen, olen lukenut tapauksista jotka ovat saaneet pysyviä vaurioita hierojilta tai niksauttjilta.Mieluiten ottaisin sen lähetteen siltä lääkäriltä jollekkin ranka-asiantuntijalle joka osaisi tehdäkkin jotain, niitä vain ei taida suomessa kovin montaa olla kun ei lääkärit osaa neuvoa meitä niskavaivaisia oikeaan paikkaan.
- matami mimmi
vikisette??? kirjoitti:
En tajua mitä tarkoitat? Itse ainakin käyn yksityisellä lääkäriasemalla omt-fysioterapeutilla. Ja apua tulee... Onneksi näiltä palstoilta saa hyviäkin vinkkejä!!
- lääkärit jo takana
vaivainen*** kirjoitti:
Kuule vaikka sitä kuinka suoraan lääkärille sanoo että apua on saatava näihin vsaivoihin, koska muutn ei jaksa henkiesti eikä fyysisesti niin silti ne lääkärit vain kohottelevat olkiaan ja antavat särkylääkkeitä.. Ja itse en viitsi millekkään puoskarihoitajalle mennä ettei vain tulisi lisävahinkoa jolloin joutuisin kärsimään lisää vaivoja niskani vuoksi, kyllä kannattaa tukirankavaivojen kanssa miettiä kenen antaa koskea siihen, olen lukenut tapauksista jotka ovat saaneet pysyviä vaurioita hierojilta tai niksauttjilta.Mieluiten ottaisin sen lähetteen siltä lääkäriltä jollekkin ranka-asiantuntijalle joka osaisi tehdäkkin jotain, niitä vain ei taida suomessa kovin montaa olla kun ei lääkärit osaa neuvoa meitä niskavaivaisia oikeaan paikkaan.
1.8.2008 lähtien van yliopistokoulutuksen saaneet kiropraktikot saavat lain nojalla käyttää kiropraktikko-nimikettä. Ne nyt ainakin lääkärit jo hyväksyvät niksauttajiksi.
- lääkärit jo takana
lääkärit jo takana kirjoitti:
1.8.2008 lähtien van yliopistokoulutuksen saaneet kiropraktikot saavat lain nojalla käyttää kiropraktikko-nimikettä. Ne nyt ainakin lääkärit jo hyväksyvät niksauttajiksi.
1.1.2008 lähtien...
- mulla
matami mimmi kirjoitti:
En tajua mitä tarkoitat? Itse ainakin käyn yksityisellä lääkäriasemalla omt-fysioterapeutilla. Ja apua tulee... Onneksi näiltä palstoilta saa hyviäkin vinkkejä!!
niskan rusahtelu rutina,päänsärky,otsasärky,lonksahtelu niskassa,poskipäissä,nenässä painontunnetta,sähköiskuja käsiin,käsistä tunto pois,värinää jaloissa nukahtaessa,humahduksia päähän,hengitys salpaantuu,niska kipeä,ei pysty nukkumaan,hartiat kipeät,ahdistusta,masennusta,kiukkua kun ei oteta tosissaan,pyysin magneettikuvausta,ei ole kuulema tarpeen,eikun rivtrilia ja särkylääkettä päähän,tälläistä on suomen terveydenhoito,vi...taa.
- Juakko 2
mulla kirjoitti:
niskan rusahtelu rutina,päänsärky,otsasärky,lonksahtelu niskassa,poskipäissä,nenässä painontunnetta,sähköiskuja käsiin,käsistä tunto pois,värinää jaloissa nukahtaessa,humahduksia päähän,hengitys salpaantuu,niska kipeä,ei pysty nukkumaan,hartiat kipeät,ahdistusta,masennusta,kiukkua kun ei oteta tosissaan,pyysin magneettikuvausta,ei ole kuulema tarpeen,eikun rivtrilia ja särkylääkettä päähän,tälläistä on suomen terveydenhoito,vi...taa.
Mut ihmettelen kyl noita humahduksia päähän / rintaan. Olisikohan että joku tietty lihas laukeaisi jännityksestä....
- hoidettu
lääkärit jo takana kirjoitti:
Niksauttajinahan heitä ovat pitäneet jo pitkään, eli huuhaaniskanvääntäjinä. Muuta hyväksymistä tuskin syntyy jollei esim Lääkärilehti julkaise jotakin juttua jossa manuaalihoitojen teho todistettaisiin hyödylliseksi.
- ja humahtaa...
Juakko 2 kirjoitti:
Mut ihmettelen kyl noita humahduksia päähän / rintaan. Olisikohan että joku tietty lihas laukeaisi jännityksestä....
Joo, ne humahdukset tuntuu tosi oudolta, ite aina luulen, et nyt lähtee kyllä taju samantien, mut ei kun vaan humahtaa. Tuntuu karseelle...
- ---
ja humahtaa... kirjoitti:
Joo, ne humahdukset tuntuu tosi oudolta, ite aina luulen, et nyt lähtee kyllä taju samantien, mut ei kun vaan humahtaa. Tuntuu karseelle...
ymmärrän noi "humahduksen" tosi hyvin, ittellä niitä on kans ollut jo muutama vuosi sitten ja nyt taas. Aikaisemmalla kerralla säikähdin niitä,ja sit aloin julkisissa tilanteissa jännittämään, että taju saattaa lähteä, sitten niitä humahduksia vasta tulikin. Tästä tulikin paniikkidiagnoosi ja eikun lääkitys päälle. Eivät lääkkeet auttaneet,olin ihmeissäni ja kritisoin lääkäriä.
Nyt samaiset oireet on palannut niska-hartiakipujen ohessa. Ne on inhottavia tunteita, tuntuu et taju lähtee ja sit voi helposti itte ahdistua ja sitä kautta voimistaa niitä oireita. Käyn omt:ssa ja siellä kyllä tunnetaan nämä oireet, ne harvemmin on kuulemma paniikkia. Se on ylidiagnosoitua. Useimmiten kuulemma syy on asentohuimaus tai niskahartiajumit. Sitä kautta verenkierto heikkenee ja tulee mitä erilaisempia oireita. NIskassa on tasapainoaistin kannalta oleelliset paikat ja kun ne menee jumiin (ja etenkin jännittäessä ne vaan kiristyy), tulee humahduksia, heikotusta ja huimausta. Myös kaulan alue on semmoinen mikä voi mennä jumiin, tuntua palaa kurkussa ja kramppia. Myös fasettilukot tekee samanlaisia huimauksen oireita.
Suosittelen kaikille, että ette ota paniikkihäiriö diagnoosia vastaan ennen kunnollisia tutkimuksia ja lääkärin asiaan perehtymistä.Mielummin (mielestäni) säännöllinen omt tai kiropraktikolla käynti kuin turhat lääkitykset ja ajatus omasta "heikkoudesta/huonommuudesta". Oireita kannattaa opetella tunnistamaan ja kuuntelemaan mahdollisimman tarkkaan,siitä on apua lääkäreillekin.
niskahartiakivut ja ongelmat on hirveen yleisiä, johtuen nykyisistä työtavoista jne. Onneksi pikku hiljaa lääkärit ja hoitajat huomaavat kysellä myös näiden osuutta erilaisten oireiden syynä. Jos tässä kävisi samoin, että liialliset paniikkidiagnoosit korvautuu vähitellen oikeammilla. Ennen mm. skitsofrenia oli ainut mielenterveysongelma, eikä muita tunnettu. täten hoitokin oli sen mukaista. kyllä oikea diagnoosi on kaiken a ja o.
Hyvää jatkoa kaikille - ikä kasvaa
--- kirjoitti:
ymmärrän noi "humahduksen" tosi hyvin, ittellä niitä on kans ollut jo muutama vuosi sitten ja nyt taas. Aikaisemmalla kerralla säikähdin niitä,ja sit aloin julkisissa tilanteissa jännittämään, että taju saattaa lähteä, sitten niitä humahduksia vasta tulikin. Tästä tulikin paniikkidiagnoosi ja eikun lääkitys päälle. Eivät lääkkeet auttaneet,olin ihmeissäni ja kritisoin lääkäriä.
Nyt samaiset oireet on palannut niska-hartiakipujen ohessa. Ne on inhottavia tunteita, tuntuu et taju lähtee ja sit voi helposti itte ahdistua ja sitä kautta voimistaa niitä oireita. Käyn omt:ssa ja siellä kyllä tunnetaan nämä oireet, ne harvemmin on kuulemma paniikkia. Se on ylidiagnosoitua. Useimmiten kuulemma syy on asentohuimaus tai niskahartiajumit. Sitä kautta verenkierto heikkenee ja tulee mitä erilaisempia oireita. NIskassa on tasapainoaistin kannalta oleelliset paikat ja kun ne menee jumiin (ja etenkin jännittäessä ne vaan kiristyy), tulee humahduksia, heikotusta ja huimausta. Myös kaulan alue on semmoinen mikä voi mennä jumiin, tuntua palaa kurkussa ja kramppia. Myös fasettilukot tekee samanlaisia huimauksen oireita.
Suosittelen kaikille, että ette ota paniikkihäiriö diagnoosia vastaan ennen kunnollisia tutkimuksia ja lääkärin asiaan perehtymistä.Mielummin (mielestäni) säännöllinen omt tai kiropraktikolla käynti kuin turhat lääkitykset ja ajatus omasta "heikkoudesta/huonommuudesta". Oireita kannattaa opetella tunnistamaan ja kuuntelemaan mahdollisimman tarkkaan,siitä on apua lääkäreillekin.
niskahartiakivut ja ongelmat on hirveen yleisiä, johtuen nykyisistä työtavoista jne. Onneksi pikku hiljaa lääkärit ja hoitajat huomaavat kysellä myös näiden osuutta erilaisten oireiden syynä. Jos tässä kävisi samoin, että liialliset paniikkidiagnoosit korvautuu vähitellen oikeammilla. Ennen mm. skitsofrenia oli ainut mielenterveysongelma, eikä muita tunnettu. täten hoitokin oli sen mukaista. kyllä oikea diagnoosi on kaiken a ja o.
Hyvää jatkoa kaikilleSiis aina kun sanotaan, että mene lääkäriin, niin jos olette tietoisia, että mille lääkärille erityisesti kannattaa mennä, sanokaa se.
Itselläni on ollut rajuja oireita ihan puhekyvyn menetykseen asti.
Neurologit eivät osaa tai välitä ehkä sanoa juuta tai jaata. Eivät välttämättä neuvo edes toiselle lääkärille.
Kannattaa mennä näissä kipuoireissa fysiatrille. Mieluiten yksityiselle niin pääsee vielä tämän vuoden sisällä vastaanotolle. - Nirpukka
ikä kasvaa kirjoitti:
Siis aina kun sanotaan, että mene lääkäriin, niin jos olette tietoisia, että mille lääkärille erityisesti kannattaa mennä, sanokaa se.
Itselläni on ollut rajuja oireita ihan puhekyvyn menetykseen asti.
Neurologit eivät osaa tai välitä ehkä sanoa juuta tai jaata. Eivät välttämättä neuvo edes toiselle lääkärille.
Kannattaa mennä näissä kipuoireissa fysiatrille. Mieluiten yksityiselle niin pääsee vielä tämän vuoden sisällä vastaanotolle.kylläpä vähän helpotti kun luin teidän viestejä.
Itsellä on ollut tässä kohta kaksi viikkoa suoraan helvetistä. Kaikki alkoi oudolla kohtauksella, jonka aikana luulin kuolevani,heikotti, pyörrytti ja sydän jyskytti. Menin ambulanssilla sairaalaan ja siellä nuorehko lääkkäri antoi lähetteen fysioterapiaan. Epäili niskojen olevan jumissa. Ja myös paniikkkikohtausta(mitä en yhtään epäile sillä säikähdin kohtausta aivan kamalasti). Tämä outo olo jatkui ja jatkuu edelleen, epäilen kaikkea maan ja taivaan väliltä, aivokasvainta eniten! Tarkkailen koko ajan itseäni, ja tämä saa itseni jotenkin vielä hermostuneeksi. Vieläkin ahdistus kalvaa, mikä mua vaivaa? Lähete neurologille on laitettu, kunpa pääsis nopeasti, mielenterveys on kovilla.
Kävin fysiossa ja hän kertoi minulle olevan lukkoja selässä. Joka päivä vaivaa nämä seuraavat; huimaa, "sirisee" päässä(ihan kuin olisi hapenpuutetta),silmiä on vaikea kohdistaa, väsymys, AHDISTUS, VITUTUS, kauhea huoli kaikesta, käsien lievä tärinä, joskus pistely, pahoinvointia oli muutamana päivänä, korvien lukkoon meno.. Onko tämä "vaan" niska jumituksesta johtuvaa? Oireet ovat olleet TODELLA rankkoja, pelko on kauhea. Onneksi olen täältä netistä lukenut samankaltaisia juttuja ja toivo siitä,m ettei mikään vakava tauti olisikaan tässä taustalla on kasvanut! - legge
mulla kirjoitti:
mulla kans niskojen paukahtelu,takaraivokipu,naamakipu(poskipäissä/nenänvarressa)iltaan mennessä kipu siirtyy ohimoille,välillä huimausta ja vitutus olen itse huomannut että reipas kävely helpottaa vähän oireita.
- kokemusta on ja apuakin tul...
Nirpukka kirjoitti:
kylläpä vähän helpotti kun luin teidän viestejä.
Itsellä on ollut tässä kohta kaksi viikkoa suoraan helvetistä. Kaikki alkoi oudolla kohtauksella, jonka aikana luulin kuolevani,heikotti, pyörrytti ja sydän jyskytti. Menin ambulanssilla sairaalaan ja siellä nuorehko lääkkäri antoi lähetteen fysioterapiaan. Epäili niskojen olevan jumissa. Ja myös paniikkkikohtausta(mitä en yhtään epäile sillä säikähdin kohtausta aivan kamalasti). Tämä outo olo jatkui ja jatkuu edelleen, epäilen kaikkea maan ja taivaan väliltä, aivokasvainta eniten! Tarkkailen koko ajan itseäni, ja tämä saa itseni jotenkin vielä hermostuneeksi. Vieläkin ahdistus kalvaa, mikä mua vaivaa? Lähete neurologille on laitettu, kunpa pääsis nopeasti, mielenterveys on kovilla.
Kävin fysiossa ja hän kertoi minulle olevan lukkoja selässä. Joka päivä vaivaa nämä seuraavat; huimaa, "sirisee" päässä(ihan kuin olisi hapenpuutetta),silmiä on vaikea kohdistaa, väsymys, AHDISTUS, VITUTUS, kauhea huoli kaikesta, käsien lievä tärinä, joskus pistely, pahoinvointia oli muutamana päivänä, korvien lukkoon meno.. Onko tämä "vaan" niska jumituksesta johtuvaa? Oireet ovat olleet TODELLA rankkoja, pelko on kauhea. Onneksi olen täältä netistä lukenut samankaltaisia juttuja ja toivo siitä,m ettei mikään vakava tauti olisikaan tässä taustalla on kasvanut!Terve kaikille niska/päävaivaisille;itselläni on ollut lähes kaikkia vaivoja ja on taas Mutta vaivat oli pois melkein 2vuotta kun kävin säännöllisesti kuntosalilla tekemässä fysioterapeutin laatimaa kunto ohjelmaa/voimisteluliikkeitä ja lisäksi PILATES tunneilla josta oli suurin apu!!Tietysti pilates ja kuntosaliohjelma päivityksineen toivat avun minulle ja kaikki vaivat häipyivät,tuli iloinen ja vireä mieli,ei ollut masennusta tai muuta!!!!!Mars kaikki salille rautaa nostelemaan ja PILATES tumnnille vaikka menisi sitten viimeiset siemenperunat,itseensä kannattaa sijoittaa.Hyvä olo säteilee kaikkin ja kaikkeen,ystviin,lähipiiriin,työkavereihin ja ennen kaikkea itselläsi on Mahtava fiilis!!!t.Vesa tsemppiä
- niskanretkahdusvamma
eli whiplash tai pitkittyneenä WAD? Matamilla ja jollain muulakin oli ainakin oli leuan/suun puutumisoiretta jota myös neck-tongue -syndroomaksi kutsutaan. Tulee siitä kun yläkaularangasta lähtevät suuta hermottavat hermot ovat pinteessä kaularankavamman takia. Ja retkahdusvammasta voi tulla tosi mnonenlaista oiretta ja kipua (sekä vitutusta ja masennusta), jota lääkärit ei juuri koskaan osaa yhdistää kolareihin, kaatumisiin tai muihin onnettomuuksiin. Ja vakuutusyhtiöt vielä vähemmän...;) Miettikäähän, voi tulla oireita vasta vuosienkin päästä.
- Piiskan sivaltama
Mitä luultavimmin whiplash! Samoja, outoja oireita minullakin vuosikaudet (alkoivat n. 1 kk takaraivolle kaatumisen jälkeen) kunnes vihdoin sain diagnoosin! Älkää luovuttako vaikka lääkärit ja jopa fysiatrit väittää, että ootte vain hulluja! Oireet vain pahenevat eivätkä lopu ennen kuin niitä hoidetaan oikealla tavalla! Whiplash-tapauksissa pilates tai mikään muukaan "normaali" liikuntamuoto ei auta :(
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662308Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381893Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣291616Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1721574Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.941404Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1851233Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1241189Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241140En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9962- 77949