Autopaikkaetuja ei veroteta

vinkki

Työnantajan tarjoama parkkipaikka on jostain syystä verovapaa työsuhde-etu.

4

717

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pilkku

      Ei muuten ole. Ko. etua ei ole määritelty erityiseduksi kuten matkapuhelin, ateriat tai auto, joten parkkipaikasta tulisi maksaa käyvän (so. perittävän hinnan) mukaisesti. Esimerkkinä tällaisesta edusta on vaikkapa keskustan parkkihallista hankittu paikka jota on mahdollista käyttää muutenkin kuin työhön liittyen. Verottajan kohtelu riippuu kuitenkin siitä, että onko parkkipaikkamahdollisuus olemassa kaikille työntekijöille.

      Toisaalta parkkipaikka-casessa verottajan intressi ei liene kovinkaan vahva.

      • abc xyz

        En muista, että missään olisi parkkipaikasta verotettu.

        Yleensä firma on ostanut tai vuokrannut parkkipaikka-alueen ja maksaa siitä könttäsumman. Sisätilan parkkipaikka taitaa maksaa sellaiset 20.000. Muutoin parkkipaikkaetua voi realistisesti verrata siihen, mitä se maksaisi parkkimittarin vieressä tai julkisessa pysäköintihallissa.

        Työhönhän pysäköinti yleensä liittyy yhtä oleellisesti kuin työpaikkalounas.


    • herkutellen

      eliitti hoitaa eliitin etuja, täysin absurdia kun siivooja raahautuu metro ,juna metro välineellä töihin ja maksaa muutemasta höpinästä 20e verotusarvon , niinä päivinä joina tulee vaikka Helsingin keskustaan vyöhykkeelle 1 ( 4e / tunti ) maksaa hän tämän hinnan omasta verotetusta eurosta kokonaisuudessaan.
      samaan aikaan yritykseen tulee ajoneuvolla herra johtaja , vie auton halliin tai talliin jossa on paikka, näin hän välttää maksun ( 4e / tunti ) jonka hän säästää suoraan omista rahoistaan ( veroprosenttinsa mukaisesti) , verottaja siis menettää toimenpiteessä henkilön verotuloa, lisäksi tämä kuvailtu tapahtuma on verohallinnon mukaista työmatka ajoa, jota ei missään olosuhteissa pysty väittämään asiakastapahtumaksi ( saivertelut sikseen ) .
      kun oman edun tavoittelu on tuomittavaa , pitää siirtyä toisen edun tavoitteluun ( kaveri ) joka on täysin sallittua. tavoitellaan edut ristiin,
      työpäivä 8t kertaa 4e = 32 e päivä kertaa 20 päivää on 640e kk josta ei siis tule hyötyä enempää kuin tuosta 20e kännykkäleikistä. ja mites kun siivooja lähtee kylmällä moottorilla liikkeelle ja herra lämpösellä moottorilla , eikö kustannus eli hyöty ole suora. euroissa laskettava,
      nämä autopaikat ovat niin suurta herrojen herkkua että siinä syy.

    • tooyotalli

      Juurikin noi hallipaikat ja muut kalliit siis helppo verrata seudun myynnissä oleviin pitää saada työpalkkaetuihin ei haalariväen maakuntien nurkilla olevat skodien parkit vaan ne kalliit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe