Kateellinen sisko

on myös ystäväni

Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta omasta siskosta, joka on mukava ystävä mutta valitettavasti myös kateellinen. Välillä on "parempia kausia", jolloin hänen elämässään on oman elämän makua. Näinä kausina hän on hyvin mukava ja hyväntuulinen sisko ja ystävä. Sitten taas menetän sen mukavan ihmisen kateudelle. Mitä tässä tilanteessa kannattaa tehdä?

Hän kadehtii minua erityisesti siitä kun olen menestynyt hyvin työssäni. Minulla on myös muutoin elämä hyvässä kulussa. Hänellä itsellään ei ole työtä, mutta paljon muuta hyvää.

3

1241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitäsi

      joskus katsoa sinne kulissien taakse, eikä aina arvostella vaan näytelmää.

    • itse tuon kirjoittanut

      Hei!
      Meillä tasan sama tilanne siskoni kanssa. On aikoja jolloin olemme ylimmät ystävykset, kunnes minun elämässäni tapahtuu jotain hyvää. Silloin kateus ja katkeruus saa vallan. Kateellisuuden aiheen hän keksii meistä vain, työstäni, kodistani, jopa siitä jos pidän yhteyttä ystäviini. Sen teenkin pitkälti häneltä salassa nykyään, välttääkseni riitaa.

      Myös minun siskoni on tällä hetkellä työtön, mutta ainakin minun mielestäni hänellä on moni asia hyvin elämässään.On todella rankkaa kun saa kuulla haukut ja tuntea sen suuren vihan, jonka kateus hänessä saa aikaan.Siskoni on myös sanonut suoraan toivovansa minulle jotain huonoa tapahtuvaksi, jotta ymmärtäisin häntä?!?

      Olen itse kokenut myös työttömyyden, olen kokenut todella huonon ja kuluttavan parisuhteen. Silloin kaikki olikin siskoni ja minun välillä oikein hyvin. Satuttaa se että ikäänkuin minun pitäisi olla todella onneton jotta hän voisi olla onnellinen elämäänsä.
      Olen neuvoton, mutta sen tiedän ettei näin voi jatkua enää pitkään. En halua kokea olevani syyllinen siihen, ettei hänen elämänsä ole täydellistä.

    • kateutta puolin ja toisin

      Minullakin on sama "ongelma", eli siskoni joka on myös hyvä ystäväni, on välillä katellinen minulle. Itse olen avioliitossa, hän on eronnut 4 vuotta sitten. Hänellä on siis rankkaa, niin taloudellisestikin kuin muutenkin, koska hänellä on kolme alaikäistä lasta (ala-yläasteikäiset ja lukioikäinen) huollettavanaan. Lapset ovat säännöllisesti viikonloppuja isällään, ja lapset ovat myös erittäin paljon meillä yökylässä jne. Eli olen yrittänyt antaa siskolleni omaa aikaa, ja auttaahan se taloudellisestikin kun lapset ovat meillä joka toinen viikonloppu yökylässä, niin ei tarvitse ostaa viikonlopuksi ruokaa kuin yhdelle ihmiselle. Autan myös niin, että käytän autolla kerran viikossa (noin) kaupassa, jottei tarvitse kantaa painavimpia tavaroita pitkiä matkoja. Silti välillä tulee kommenttia että "kyllähän sulla on varaa, kun miehelläsi on niin paljon rahaa" ja "turha sun on sanoa, kun sulla on enemmän rahaa kun teitä on kaksi aikuista" jne. Hoidan lapsiani kotona, koska olen työtön, mieheni käy työssä. En pysty hankkimaan perheelleni, saati itselleni oikeastaan mitään uutta, mutta tykkään kyllä ostaa kirppiksiltä (ja korkeintaan alemyynneistä) uusia vaatteita, jos tarvis on. Eli tiukalla budjetilla ollaan kaikin tavoin, mutta silti sisko on välillä kateellinen. En voi ymmärtää. Äitimme auttaa taloudellisesti erittäin paljon siskoa (tässä kohtaa minua kadehdittaa, kun äiti ei meille anna ikinä mitään taloudellista apua) ja hänen lapsiaan, ts lähettää ainakin kaksi kertaa vuodessa noin tuhat euroa vaaterahaa siis synttäri ja joululahjojen muodossa. Siskolla ja hänen tyttärellään on aina muodikkaimmat kampaukset, vaatteet kalliita (ei alemyynnistä, eikä mitään H&M, koska ne kuulemma nuhjaantuvat heti)ja muodinmukaisia, samoin kengät viimeisen päälle. Itselläni ei olisi samaan varaa mitenkään, mutta toisaalta ei tarvitsekaan olla, olen onnellinen kun voin hoitaa lapsia kotona:)Mutta voisi se äiti joskus minuakin ja meidän lapsia muistaa...
      siskoni pyytää myös aina rahaa minulta(kunnon summia), jos vaikka ompelee/korjaa jotakin minulle/miehelleni, mutta minä en (varmaan omaa tyhmyyttä)pyydä ikinä rahaa omista auttamisistani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe