Oulun Vaarallisuus?

Eri näkemyksiä?

Olen kuullut paljon juttua että Oulu on vaarallinen kaupunki eikä siellä uskalla kulkea yksin ulkona, onko tämä oikeasti näin esim. yöllä uskon kyllä mutta tapahtuuko keskellä päivääkin puukotusta, raiskauksia yms?

Onko Oulu oikeasti enemmän täynnä huumeita kuin muut Suomen kaupungit, saako siellä muka helposti tavallinen lapsiperhekin puukosta jolla ei ole mitään tekemistä huumeidenkäyttäjien tai alkoholistien kanssa?

Olen kuullut että Oulussa on asuinalueita joista sanotaan että "EI KANNATA IKINÄ MUUTTAA" esim. toppila, rajakylä, kaijonharju ja kun katsoin esim. SATO:n asuntoilmoituksia niin TOTTAHAN SE OLI kymmeniä vuokra-asuntoja tyhjillään ihan kuin joku virus iskenyt ja kaikki vuokralaiset kuolleet tai muuta vastaavaa katastorfaalista. Minusta pelottavaa ja outoa.

Meidän perhe on muuttamassa Ouluun ja tuntuu nyt jo että olemme saaneet hirveä kuvan Oulusta ja että ei tiedä missä siellä voisi turvallisesti vuokralla asua?

Meille tarjottiin Laanilaa rauhallisena kaupunginosana? Onko vale vai puhuiko vuokravälitys totta? Millainen on Laanila?

49

8616

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tytteli***

Laanila on aivan hyvä paikka asua. Ei liene ollut uutisen uutista Laanilasta sinä aikana, kun olen Oulussa asunut.

• huh huh

Laanila on liian lähellä Tuiraa. Hörhöt saattavat liikkua myös siellä. Lisäksi kannattaa välttää kaakkurin uutta slummia.

• vaikkapa Puolivälinkankaalta!
        huh huh kirjoitti:

Laanila on liian lähellä Tuiraa. Hörhöt saattavat liikkua myös siellä. Lisäksi kannattaa välttää kaakkurin uutta slummia.

Saatte "puokkarilla" kaikki palvelut ovenne ulottuville ja seutu on kaunista ja rauhallista asuinaluetta. Sieltä ei ole juuri mihinkään liian pitkä matka. Erittäin suositeltava alue ympäristöineen.

• Anonyymi
        huh huh kirjoitti:

Mitä slummia. Kaakkuri on rauhallinen paikka ainakin nykyään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä slummia. Kaakkuri on rauhallinen paikka ainakin nykyään.

On siellä pesäkkeitä.

• mielestäni

Laanila on ihan hyvä paikka asua. Ainut on ettei kunnon palveluita ole ihan lähistöllä. Mutta mukava matka kaupunkiin mutta jos autoton perhe kyseessä, on hiukan tylsä kun ei ainakaan talvella viitsi jokapäivä keskustaan pyöräillä. Mutta kesällä mikä kaunein ja viihtyisin paikka lähellä Oulujokea! Muuta pois. Todellakin, itse ainakin välltän, toppilaa, tuiraa, rajakylää, kaakkuria, kaukovainiota ja mäntylää...

• dsd3fdf

Kaveri asuu Laanilassa ja jos palvelujen puuttuminen ei haittaa niin ihan ok paikka.

Kyllä kotipaikan turvallisuus lähtee ihan omasta itsestään; ei heiluta kännissä yöaikaan grillillä tai ei mennä puuttumaan toisten asioihin. Toisaalta ovea ei kannata avata tuntemattomille.

Itse arvostan Oulun keskustaa asumispaikkana; palvelut lähellä, valoja ja ihmisiä. Turvakameroita. Täällä tuntee olonsa kyllä turvalliseksi.

• Cityflikka
        dsd3fdf kirjoitti:

Kaveri asuu Laanilassa ja jos palvelujen puuttuminen ei haittaa niin ihan ok paikka.

Kyllä kotipaikan turvallisuus lähtee ihan omasta itsestään; ei heiluta kännissä yöaikaan grillillä tai ei mennä puuttumaan toisten asioihin. Toisaalta ovea ei kannata avata tuntemattomille.

Itse arvostan Oulun keskustaa asumispaikkana; palvelut lähellä, valoja ja ihmisiä. Turvakameroita. Täällä tuntee olonsa kyllä turvalliseksi.

Asumme Oulun keskustassa ja viihdymme tosi
        hyvin. Ei mitään hätää, kun käyttää maalaisjärkeä
        kylillä ja välttelee vaikeuksia.

Lämpimästi tervetuloa Ouluun! :)

• fdsafds
        Cityflikka kirjoitti:

Asumme Oulun keskustassa ja viihdymme tosi
        hyvin. Ei mitään hätää, kun käyttää maalaisjärkeä
        kylillä ja välttelee vaikeuksia.

Lämpimästi tervetuloa Ouluun! :)

se kuitenkin kaikkein vaarallisin paikka on.

Nämä heikkohermoiset valittajat eivät varmaan koskaan ole uskaltautuneet mihinkään ulkomaille, kun sielläkin on, huii, vielä niin kauhean paljon vaarallisempaa. Vierailu maailman missä tahansa suurkaupungissa aiheuttaisi heille luultavasti sydänkohtauksen ja välittömän kuoleman jo lentokentällä.

• oikeasti
        fdsafds kirjoitti:

se kuitenkin kaikkein vaarallisin paikka on.

Nämä heikkohermoiset valittajat eivät varmaan koskaan ole uskaltautuneet mihinkään ulkomaille, kun sielläkin on, huii, vielä niin kauhean paljon vaarallisempaa. Vierailu maailman missä tahansa suurkaupungissa aiheuttaisi heille luultavasti sydänkohtauksen ja välittömän kuoleman jo lentokentällä.

paljon ulkomailla oleskellessani olen todennut että siellä ei illalla vastaan kävele niin paljon hörhöjä kun suomessa. Oulu on oikeasti vaarallinen paikka Helsingin ohella. Paljon syrjäytyneitä ja vähävaraisia.

• kuhankouhkaatvaan
        oikeasti kirjoitti:

paljon ulkomailla oleskellessani olen todennut että siellä ei illalla vastaan kävele niin paljon hörhöjä kun suomessa. Oulu on oikeasti vaarallinen paikka Helsingin ohella. Paljon syrjäytyneitä ja vähävaraisia.

sä missään ulkomailla oo ikinä ees käyny

• Anonyymi
        oikeasti kirjoitti:

Kuin myös henkilöitä, joilla pakkomielle toimiin, missä voi huutaa loitsun "Allahu akbar".

• Anonyymi
        dsd3fdf kirjoitti:

Viimeksi sinne keskustaan...Böö..

• oululainen valitettavasti

Oulu on vaarallinen kaupunki. Yleensä keskellä päivää saa liikkua rauhassa. Tosin keskikaupungilla on paljon juoppoja rahankerjääjiä, joilta et voi välttyä. Tietyissä kaupunginosissa on väkivaltaisia tyyppejä, jotka saattavat tehdä mitä vain kenelle tahansa vastaantulijalle. On kumma juttu, ettei näitä tyyppejä voida heti panna vankilaan loppuelämäkseen. Miksi meidän muiden pitää kärsiä heidän takiaan?

• Ulkomaalaiset...

En ymmärrä miksi ulkomaalaisia otetaan Suomeen Oululaisia naisia silpomaan saksilla ja teinityttöjä Oulun puistoihin raiskaamaan.. Kai nyt parempaakin tekemistä olis.. Eikö Kukaan voi tehdä mitään rikollisjengien poistamiseks maasta.. Kai nyt joku nämä raiskarit sun muut ulkomaalaisjengit tuntee ja tietää meiningin, pystyy auttamaan hyviä ihmisiä..

http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=689651

• Laitetaan...

Vankilaan sen takia että "saattaa tehdä jotain" Ollaan kaikki vankilassa, kohta. :o)

• ...******...

Oletteko te ihan tosissaan vai onko tuo sarkasmia?
        "Ei ulkona uskalla liikkua." Mitä? Mitä?
        Teidän on parempi muuttaa vaikka jonnekin metsään, siellä ei tarvi pelätä muita ihmisiä. Tosin karhu tai vaikka hirvi voi tulla raiskaamaan ja myymään niitää HuuUUuuumeita.
        Säälin teitä vainoharhaisia sieluja.

• Olette hiiriä
        Ulkomaalaiset... kirjoitti:

En ymmärrä miksi ulkomaalaisia otetaan Suomeen Oululaisia naisia silpomaan saksilla ja teinityttöjä Oulun puistoihin raiskaamaan.. Kai nyt parempaakin tekemistä olis.. Eikö Kukaan voi tehdä mitään rikollisjengien poistamiseks maasta.. Kai nyt joku nämä raiskarit sun muut ulkomaalaisjengit tuntee ja tietää meiningin, pystyy auttamaan hyviä ihmisiä..

http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=689651

Monilla paikkakunnilla pistetään raiskaajajoukot ja muut hörhöt kuriin. Olen tosin tietoinen, ettei Oululaiset miehet uskalla. Hissukoita kaikki.

• Anonyymi
        Olette hiiriä kirjoitti:

Monilla paikkakunnilla pistetään raiskaajajoukot ja muut hörhöt kuriin. Olen tosin tietoinen, ettei Oululaiset miehet uskalla. Hissukoita kaikki.

Olihan täälä muutama niitä Odinin poikia, mutta paskahousuiksi osoittautuivat. Eivät ole mitään saaneet aikaan, uhokin jo loppunut.

• Kaupunkilainen äitee

Hyvin pikälti liioittelua kaikki tyynni, ihan rauhassa saapi Oulussa kulkea niin päivä- kuin yöaikaan. Suuresti liioiteltua Oulun "vaarallisuus".

• määnääsää

Oulun vaarallisuus vaihtelee... Laanilassa oli kämppä sillä hullulla joka sieppasi sen 8-vuotiaan tytön Myllyojalta pari vuotta sitte! Ite olen Oulun ulkopuolelta ja liikun Oulussa vain päivisin, en ole törmännyt rahankerjääjiin.

• vaan

mutta se äijä asuu/asui värtössä, ei laanilassa. Toisela puolela jokkee kato.

• gfsdvfdsf

sitten melkein yhtä rohkea kuin kaikki 7-vuotiaat ekaluokkalaiset, jotka uskaltavat liikkua yksin myös iltaisin.

• Anonyymi

Sattunut vaan siellä asumaan. Ei se ny leimaa kaikkia.

• ...

maalaisjärjellä pärjää! Ei välttämättä kannata kulkea pimeimpiä kujia yksin yöaikaan. Ja joka kaupunginosassa ainakin se yks kylähullu häirikkö löytyy, eiköhän tilanne oo muuallakin sama. Sosiaalitoimen tai muiden tantta-ihmisten puolesta tehdään tätä "väestönlajittelua", meinaan sitä kun sijoitetaan vuokra-asuvien "normiperheiden" sekaan muutamia syrjäytyneitä että pääsisivät yhteiskuntaan mukaan paremmin. Se saattaa aikansa ottaa ja jotain häröilyjä. Mutta enempi on Oulussa hyvää kuin huonoa, meri lähellä, puistoja, tapahtumia ja mukaviakin ihmisiä :)

• Anonyymi

Meri on lähellä ja sen huomaa! Keskimäärin 361 päivää tuulee mereltä. Puistoissa on ihan oikeasti ihan muutama puukin sen asfaltin, erilaisten kojujen ja muun ryönän lisäksi. Tapahtumia on kesällä, sen kuulee kilometrien päähän iltapäivästä jonnekin keskiyön tuolle puolelle. Aamulla kaikki puistot, kävelytiet ym täynnä roskaa, oksennusta ja muuta paskaa. Kai ne sitten on niitä mukavia ihmisiä ne?

• jfsbbh

vähän olet mun mielestä liioitellut oulun 'vaarallisuutta'... mainetta on vaan mustannut ulkomaalaisten tekemät raiskaukset !!! laanila ihan ok paikka asua, mutta eiköhän niitä 'hulluja' löydy joka paikasta, asuinpaikasta riippumatta...

• 2vuotta oulussa

Ei sen vaarallisempi kuin muutkaan kaupungit.
      Näitä alueita kuitenkin vältin, kun etsin kämppää Oulusta 2vuotta sitten.
      -Toppila(rauhaton)
      -Rajakylä(rauhaton,..rauhottumassa?)
      -keskusta(meluinen?)
      -Höyhtyä?
      -Kaakkuri(uusi alue silloin(ei tietoja ollut))
      -Maikkula(huhuja hörhöistä(huume)?)

näitä kannattaa miettiä
      -Laanila
      -puolivälinkangas
      -Alppila(uusi, tulossa vuokra asuntoja?)
      -Koskela
      -Kaijonharju...etelä puolelta(pohjois puoli hieman rauhaton)
      -Herukka
      -kaukovainio
      -jos rahaa on paljon..meritulli /kiikeli

siinä minun mieli pide

• pyllykarva

Ite oon kohta 12 oon asunu 7 vuotta Oulussa ja iha siellä kulkenut ku normisti kavereiden kaa ja ei oo ollu kyllä mitää tapahtunu sillon ko asuin siellä ja oli kyllä rauhallista

• SitäIttiään

Oulusa haisee paska

• Anonyymi

Niinhän sinulla aina, olit yksin tai muitten kanssa. Kumma juttu, eikös?

• Anonyymi

Nokelassa ja heinäpäässä ennen. Ei enää niin paljon ainakaan.

• Anonyymi

Käyk oulussa joka loma ja siellö on ihan turvallista varsinkin kaijonharjussa. Siellä voi oll salen edessä nistejä mutta he ovat ihan mukavia. Ne ei niiku sano sulle m tak tuu sun päälle ne on yleensä selvinpäin

• Anonyymi

Joo, ei ne alan miehet ole koskaan minua häirinneet. Yksi matu vain 4,5 v sitten teki samat kuin Stupidolle ja Sippilälle ja aika lailla muutakin. Tottakai rikosilmoituksen tein, mutta ei ole Oulun PolPo ehtinyt vielä aloittamaankaan tutkimusta. On ollut muita kiireitä: Suomi Ensin -kannatuskorttien täyttötilaisuudessa ainakin 7 pääosin mellakkavarusteisiin pukeutunutta PolPolaisten autoa ja dronekuski Valkean päällä, sitten piti mustan mikrobiviljelmän taakse piiloutuneena autossa istua Rotuvaarilla tuntukausia ja sitten osallistua hörhöjen marssiin virkapuku päällä virka-autossa virka-ajalla kevyen liikenteen väyliä pitkin. Ei siinä rikoksia ehdi tutkimaan, muitten hörhöjen pakoputkien haistelu ja niistä unelmoiminen on paljon tärkeämpää! Näihin löytyy Oulun PolPolla loputtomasti resursseja, oikeat rikolliset saavat touhuta rauhassa miten haluavat.

• Anonyymi

Kannattaa varoa meritoppilaa siellä saattaa vaikkapa kukkaset tuoksua

• Anonyymi

Kyllä Oulussa näkyy mielenterveysongelmat ja sekakäyttö kadulla. Lestat ei saa juoda viinaa, niin vetävät ja diilaavat huumeita ja lääkkeitä.
      Oulu on pahassa jamassa lestojen takia, koska lestojen elättäminen ja tukeminen vie rahaa.

• Anonyymi

Kaikista työteliäintä porukkaa...

• Anonyymi

Huumeita on ulkomaalaistaustaiset pitävät Ruotsin jengeihin yhteyttä ja tuottavat/tuovat kaikkia huumeita maarajan kautta Suomeen, useimmiten ovat vielä muslimeja, niin rahan lisäksi nauttivat muiden kuin muslimien orjuuttamisesta. Oulussa jopa pari tunnettua vapaamuuraria on osallistunut huumekaupan rahoittamiseen.

• Anonyymi

Kenenkään tetvejärkisen ei kannata muuttaa Ouluun....sieltä ei esim. Löydy töitäkään tämä kokoomuksen Suvi lindeenkää ei oo löytäny töitä toistakymmeneen vuoteen ku jäi eduskunnasta pois...nuor ihminen ihan toimettomana.polonen ollu....mut ainoo pelastus on ollu se 5000 euron sopeutumiseläke kuukaudessa jonka varassa kituuttanu jo toistakymmentävuotta..ja joutuu viellä kuulemma kutkuttamaan kymmenkunta vuotta että eläkkeelle sitten...onse toisilla rankkaa tuo elämä...voimia vaan suville toivottaa ikänsä puolirampana töitä tehny ja 1200 euron eläkkeellä...

• Anonyymi

Millä saa seinän putsattua? Töräytin kunnolla ja paskaa lensi viime viikolla maalattuun seinään harmittaa

• Anonyymi

Maalaa päälle vaan, tulee desing seinät

• Anonyymi

Käske Lassi pesemään. Siivos se Jarkenkin paskat seiniltä.

• Anonyymi

Mutku ruotsi on vihervasemmisto mallimaa....ei sitä sovi moittii...stubikin sanoi et ruotsi on turvallinen maa....seida sohrabinkin kirjoitti ruotsin ja suomen jengeistä, nina Svanberg ruotsalainen suvakkitoimittaja kirjoitteli ihannoivan jutun ruotsalaisräppäristä joka oli osallisena ruotsin raaimmassa joukkoraiskauksessa 2014 toistakymmentä mamui raiskaa alaikäistätyttöö melkein vuorokauden,pistooli ohimolla. Tytön elämä meni piloille,ei uskalla liikkua ulkona,ei puhu ym. Ja tämä nainen,suvakki tekee tällaisesta rikollisesta ihannoivan jutun

• Anonyymi

Tulkaa Karjasillalle asumaan. Tämä on rauhallista aluetta....

• Anonyymi

Sieltälin löytyy "slummia". Suurelta osalta varmaan rauhallista....

• Anonyymi

korj.sieltäkin.

• Anonyymi

Kyllä saa pelätä ku lestoja jokapuolella, hyi

• Anonyymi

Vielä viis vuotta sitten HA oli jotain Oulun ja Kemin alamaailmassa, nyt Kurdeilla on klaani joilla on pitserioita ja partureita joissa ei käy asiakkaita mutta kassakone kilisee, HA hallitsi aiemmin mutta nyt Kurdit ja Bandidos on kärkibändejä, Bandidos voi toimia Kurdien kanssa koska hyväksyvät kaikentaustaiset jäseneksi, HA kyykkäsi kurdeille kun vetivä rasisti linjaa. Kurdit hoitaa isot kuormat Ruotsista ja Tanskasta, sukua kun on molemmissa maissa ja oikeasti hallitsevat siellä pienempiä kaupunkeja tai isompien kaupunkien kaupunginosia.

• Anonyymi

vaarallista seutua kun lestoja joka puolella

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe