Nordean SOLO-paketti?

Ihmettelevä asiakas

Minun tiliotteessani on 3,30 euroa kuukausimaksu SOLO-paketista. Mikä ihmeen palvelu tämä on?

Maksan erikseen 1 euron/kk pankkitunnuksista, sekä 1 euron/kk Visa Electronista.

Onko kyseessä joku Nordean "huijaus" vanhoilta asiakkailta. Muistelen että joku tällainen SOLO oli silloin kun vielä asioitiin pankeissa tai maksuautomaateilla.

Pitäisköhän vaihtaa pankkia? Luulisi että hyviin tapoihin kuuluisi ilmoittaa tuollaisen "turhan" palvelupaketin laskuttamisesta.

15

2160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja selvitä tilanne

      Kuulostaa hurjalta summalta. Ota yhteyttä pankkiisi ja vaadi rahojen palautusta.
      Mulla menee solotunnuksista 0,75e/kk ja siinä kaikki. Olen tosin kanta-asiakas, eli siinä on alennusta tuohon 1e/kk pari senttiä.

      • Ihmettelevä asiakas

        Otin nettisivujen kautta yhteyttä, kun en ole tällä hetkellä Suomessa. Voi olla että soitan konttoriin vielä erikseen, jos puhelu ei tule hirvittävän kalliiksi.


        Minulla menee seuraavat kulut:

        Nettitunnukset 1€
        Visa Electron 1€
        SOLO-paketti 3.30€
        ---------------
        5.30 €/kk
        - kanta-asiakasetu ~ yli euron.

        Maksettavaksi jää 3.75 €/kk.

        Kun en maksa kuin pari laskua kuukaudessa ja nekin itse netin kautta, tuo on aika korkealta tuntuva summa.

        Onko minulla mahdollisuus saada takautuvasti rahat takaisin turhaan maksetusta palvelupaketista?

        Luultavasti olen maksanut tuon 3.30€ ainakin viimeisen viiden vuoden ajan, siitä kertyy jo melkoinen summa turhaa palvelumaksua ~ 200 euroa.

        Tuo SOLO-paketti on varmaan jäänyt ajoilta kun harrastin osakekauppoja tai olen maksanut laskuni pankkitiskillä, mutta siitä on jo reilusti yli kymmenen vuotta aikaa, maksuautomaattejakaan en ole käyttänyt vuosiin.


    • tietoa löytyy

      Solo-paketin myynti loppui kai vuonna 2002? Eli olet tehnyt verkkopalvelusopimuksen ennen sitä.

      Ensimmäisenä tulee mieleen että oletko äskettäin täyttänyt 26 vuotta? Muistaakseni tuo Solo-paketti oli maksuton alle 26 vuotiaille, eli kun tuo ikä tulee täyteen niin yhtäkkiä alkaa mennä kovia maksuja. Kannattaa siis irtisanoa Solo-paketti ja ottaa tilalle pelkät verkkopankkitunnukset.

      • Ihmettelevä asiakas

        Niin tässähän on sekavaa juuri se että Nordea veloittaa kuitenkin vielä pankkitunnuksista erikseen 1 €/kk.

        En ole äskettäin täyttänyt 26 v., mutta voi olla että olen tuon SOLO-paketin ennen 26 ikävuotta itselleni hankkinut.

        Se on varmaan ennen Visa Electronin yleistymistä ja nettipankissa asiointia ollut ihan järkevä ratkaisu.


    • Minullakin on edelleen Solo-paketti eli maksan siitä kuukausittain. Muistaakseni asia on suunnilleen näin: Aiemmin ei peritty mitään maksutapahtumakohtaisia maksuja vaan vain se kuukausimaksu Solo-paketista. Sitten tuli uutena vaihtoehtona mahdollisuus maksaa palvelumaksut tapahtumakohtaisesti, siis lähinnä pankkiautomaattien käytöstä. Jos käyttää paljon automaatteja, kannattaa edelleenkin maksaa se Solo, niin automaatin käyttö on ilmaista. Jos käyttää automaatteja vähän tai ei ollenkaan, kannattaa irtisanoa Solo-sopimus. Uusia Solo-sopimuksia ei enää tehdä. En kyllä syyttäisi Nordeaa tässä yhteydessä mistään, sillä ainakin minulle kovasti tuputettiin aikanaan sitä Solosta luopumista.

      • Ihmettelevä asiakas

        Joo muistelen että jotain SOLO-lappuja on postissa tullut, noilta pankeilta sun muilta laitoksilta tulee vaan niin paljon kaikkea lappusia, etten varmaan ole kiinnittänyt siihen sen isompaa huomiota.

        Mitähän pankkiautomaatin käyttö sitten maksaa ilman SOLO-pakettia? Olen nyt ulkomailla tehnyt jonkin verran käteisnostoja tililtä ja niistäpä ei olekaan veloitettu erikseen, varmaan tuon SOLO-paketin vuoksi?

        Normaalisti Suomessa en kyllä pahemmin käytä pankkiautomaatteja, maksut menee Visa Electronilla tai sitten nettipankilla.


      • käyttö..
        Ihmettelevä asiakas kirjoitti:

        Joo muistelen että jotain SOLO-lappuja on postissa tullut, noilta pankeilta sun muilta laitoksilta tulee vaan niin paljon kaikkea lappusia, etten varmaan ole kiinnittänyt siihen sen isompaa huomiota.

        Mitähän pankkiautomaatin käyttö sitten maksaa ilman SOLO-pakettia? Olen nyt ulkomailla tehnyt jonkin verran käteisnostoja tililtä ja niistäpä ei olekaan veloitettu erikseen, varmaan tuon SOLO-paketin vuoksi?

        Normaalisti Suomessa en kyllä pahemmin käytä pankkiautomaatteja, maksut menee Visa Electronilla tai sitten nettipankilla.

        Laskun maksu automaatilla:
        Avainasiakkaalle 20 senttiä / kappale
        Kanta-asiakkaalle 30 senttiä /kappale
        Check-In asiakkaalle ja muille asiakkaille 40 senttiä /kappale

        Tililtä nosto automaateilta (otto. ja muut automaatit)

        kaikille (Avain-asiakas, Kanta-asiakas, Check-in ja muut asiakkaat) ilmainen

        Saldokysely:
        automaatilla tilioton yhteydessä ilmainen kaikille

        Tapahtumakysely (ns. automaatti-tiliote)
        Avainasiakkaalle 20 senttiä/kpl
        Kanta-asiakkaalle 30 senttiä/kpl
        Check-in ja muut asiakkaat 40 senttiä/kpl


      • Ihmettelevä asiakas
        käyttö.. kirjoitti:

        Laskun maksu automaatilla:
        Avainasiakkaalle 20 senttiä / kappale
        Kanta-asiakkaalle 30 senttiä /kappale
        Check-In asiakkaalle ja muille asiakkaille 40 senttiä /kappale

        Tililtä nosto automaateilta (otto. ja muut automaatit)

        kaikille (Avain-asiakas, Kanta-asiakas, Check-in ja muut asiakkaat) ilmainen

        Saldokysely:
        automaatilla tilioton yhteydessä ilmainen kaikille

        Tapahtumakysely (ns. automaatti-tiliote)
        Avainasiakkaalle 20 senttiä/kpl
        Kanta-asiakkaalle 30 senttiä/kpl
        Check-in ja muut asiakkaat 40 senttiä/kpl

        Kiitoksia kaikille asiallisista ja opastavista vastauksista.

        Tuo hintalista selvensi ainakin sen että omalla kohdalla SOLO-paketti on jokseenkin turha.

        Vielä olisin noista ulkomaan nostoista kysynyt että mitä maksavat ilman SOLO-pakettia?

        Muistelen että ainakin jossain vaiheessa pohjoismaissa taidettiin sopia käytännöstä että nostot olisivat ilmaisia ainakin SOLO-automaateissa.

        Toivottavasti tästä koko ketjusta oli hyötyä muillekin kuin vain minulle. :)


      • en tiedä
        Ihmettelevä asiakas kirjoitti:

        Kiitoksia kaikille asiallisista ja opastavista vastauksista.

        Tuo hintalista selvensi ainakin sen että omalla kohdalla SOLO-paketti on jokseenkin turha.

        Vielä olisin noista ulkomaan nostoista kysynyt että mitä maksavat ilman SOLO-pakettia?

        Muistelen että ainakin jossain vaiheessa pohjoismaissa taidettiin sopia käytännöstä että nostot olisivat ilmaisia ainakin SOLO-automaateissa.

        Toivottavasti tästä koko ketjusta oli hyötyä muillekin kuin vain minulle. :)

        mutta hinnastot kumminkin löytyy Nordean sivuilta josta mäkin nuo kotimaan hinnat sulle kaivoin. Sieltä löytyy kyllä ulkomaan hinnatkin.

        t: se äsken vastannut.


      • en tiedä/lisäys
        Ihmettelevä asiakas kirjoitti:

        Kiitoksia kaikille asiallisista ja opastavista vastauksista.

        Tuo hintalista selvensi ainakin sen että omalla kohdalla SOLO-paketti on jokseenkin turha.

        Vielä olisin noista ulkomaan nostoista kysynyt että mitä maksavat ilman SOLO-pakettia?

        Muistelen että ainakin jossain vaiheessa pohjoismaissa taidettiin sopia käytännöstä että nostot olisivat ilmaisia ainakin SOLO-automaateissa.

        Toivottavasti tästä koko ketjusta oli hyötyä muillekin kuin vain minulle. :)

        niin ja se osoitehan on
        http://www.nordea.fi/Henkilöasiakkaat/Hinnat ja korot/923342.html


        t: se äsken vastannut.


      • Ihmettelevä asiakas
        en tiedä/lisäys kirjoitti:

        niin ja se osoitehan on
        http://www.nordea.fi/Henkilöasiakkaat/Hinnat ja korot/923342.html


        t: se äsken vastannut.

        Kiitos linkistä.

        Sillä tiedolla ei ole niin kiirus, voin sen itsekin kaivaa jostakin myöhemmin.

        KIITOS!


      • en tiedä
        Ihmettelevä asiakas kirjoitti:

        Kiitos linkistä.

        Sillä tiedolla ei ole niin kiirus, voin sen itsekin kaivaa jostakin myöhemmin.

        KIITOS!

        Tää Suomi24 näköjään alkanut pätkiä pitkiä linkkejä joten tein lyhytlinkin, vie samalle sivulle kuin tuo jonka ensin kirjoitin:

        http://tinyurl.com/yom9oj

        Tuon pitäisi ainakin toimia ihan klikkaamalla, kun Suomi24:n systeemit ei näköjään salli noita pitkiä linkkejä joissa vieläpä on ns. välilyöntejä (oikeastaan mokahan on Nordean verkkosivuston tekijöissä, välilyönnit kun voisi korvata _ alaviivalla).


      • en tiedä kirjoitti:

        Tää Suomi24 näköjään alkanut pätkiä pitkiä linkkejä joten tein lyhytlinkin, vie samalle sivulle kuin tuo jonka ensin kirjoitin:

        http://tinyurl.com/yom9oj

        Tuon pitäisi ainakin toimia ihan klikkaamalla, kun Suomi24:n systeemit ei näköjään salli noita pitkiä linkkejä joissa vieläpä on ns. välilyöntejä (oikeastaan mokahan on Nordean verkkosivuston tekijöissä, välilyönnit kun voisi korvata _ alaviivalla).

        Alkuperäinen linkkisi ei katkennut pituutensa vuoksi eikä välilyönteihin vaan ö-kirjaimeen!

        Valitettavasti nykyisin Web-sivuja tekemässä on kokemattomia ihmisiä, jotka eivät ymmärrä, että kaikki järjestelmät eivät toimi samalla tavalla kuin heidän oma Windows-koneensa. Tyhjän välilyönnin tai ääkkösen sisällyttäminen kansion tai tiedoston nimeen sisältää aina toimimattomuusriskin, kun siirrytään ohjelmasta tai järjestelmästä toiseen.

        Kiitos www.tinyurl.com -linkistä! En aiemmin tiennytkään tuollaisen palvelun olemassaolosta. Vaikuttaa tosi kätevältä. Onko sinulla tietoa, kuinka kauan sinne määritellyt linkit pysyvät toimivina?


      • en tiedä
        Timontti kirjoitti:

        Alkuperäinen linkkisi ei katkennut pituutensa vuoksi eikä välilyönteihin vaan ö-kirjaimeen!

        Valitettavasti nykyisin Web-sivuja tekemässä on kokemattomia ihmisiä, jotka eivät ymmärrä, että kaikki järjestelmät eivät toimi samalla tavalla kuin heidän oma Windows-koneensa. Tyhjän välilyönnin tai ääkkösen sisällyttäminen kansion tai tiedoston nimeen sisältää aina toimimattomuusriskin, kun siirrytään ohjelmasta tai järjestelmästä toiseen.

        Kiitos www.tinyurl.com -linkistä! En aiemmin tiennytkään tuollaisen palvelun olemassaolosta. Vaikuttaa tosi kätevältä. Onko sinulla tietoa, kuinka kauan sinne määritellyt linkit pysyvät toimivina?

        nuo tinyurl-linkit pysyy toiminnassa, jostain luin että ikuisesti mutta tokkopa sentään niinkään... jossainhan täytyy rajan tulla vastaan kumminkin ja noita lyhytlinkkejäkin kun tehdään aika paljon.


      • nostot ja maksut
        Ihmettelevä asiakas kirjoitti:

        Joo muistelen että jotain SOLO-lappuja on postissa tullut, noilta pankeilta sun muilta laitoksilta tulee vaan niin paljon kaikkea lappusia, etten varmaan ole kiinnittänyt siihen sen isompaa huomiota.

        Mitähän pankkiautomaatin käyttö sitten maksaa ilman SOLO-pakettia? Olen nyt ulkomailla tehnyt jonkin verran käteisnostoja tililtä ja niistäpä ei olekaan veloitettu erikseen, varmaan tuon SOLO-paketin vuoksi?

        Normaalisti Suomessa en kyllä pahemmin käytä pankkiautomaatteja, maksut menee Visa Electronilla tai sitten nettipankilla.

        Solopaketissa tuo automaattien käytö tarkoittanee laskunmaksuautomaatteja. Omalta tilitäsi rahan nosto pankkiautomaatilta pankkikortilla/luottokortilla on pääsääntöisesti ilmaista. Jos olet ulkomailla, silloin varmaan maksaa jonkun %:n nostosummasta.
        Jos pystyt käyttämään nettiä, et tarvitse laskunmaksuautomaatteja. Outo, että virkailijat eivät ole ehdottaneet solopaketista luopumista, harvempi niitä ehkä enää nykyään tarvitsee.
        Itselleni ainakin ehdotettiin nettitunnuksia ja paketista luopumista useita vuosia sitten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      65
      1980
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1327
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1264
    4. Kieli pitkällä täällä odotan :D

      Pus pus :D
      Ikävä
      46
      1148
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1002
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      999
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      920
    8. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      881
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      878
    10. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      873
    Aihe