Muoviruusut?

Plekktrumm

Kertokaas mulle tietäjät yksi juttu! Väitän että ensimmäinen Hassisen kone-biisi, jonka olen 1980-luvun alkaessa radiosta kuullut, oli Muoviruusuja omenapuissa. Siis ennen Kolumpia orkesteria ja Rappiolla-sinkkua. Olen jopa sitä mieltä että aktiivisempi musiikinkuunteluni alkoi 13-vuotiaana juuri siitä hetkestä. Mutta kaikenlaisten diskografioiden mukaan Muoviruusut olisivat ilmestyneet levylle vasta historiajulkaisussa 1982. Vasta siitä alkaen minullakin se levyllä on ollut. Onko vika päässäni vai missä?

5

856

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zarathustra' 90

Itelläniki semmone mielikuva(muistaakseni lukenu jostain, syntynyt kun olen vasta 30 v. ismon jälkeen..) et muoviruusut olis julkaistu eka jossain Hilse levy-yhtiön tai pokon jollain kokoelmalevyllä, varmaan joskus v. 80. Jotenkin näin asia mielestäni menee (tosin saatan itsekin sekoilla ja sotkea asioita).

• voitti

rockin SM-kilpailut vuonna -80 Oulussa tuolla biisillä.
        http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4&ag=26&t=426&a=3188

Hassisen Kone esiintyi ensimmäisen kerran levytettynä kokoelma-LP:llä "3 vuotta myöhemmin". Biisit olivat "Muoviruusuja Omenapuissa" ja "Reippaina Käymme Rekkain Alle". "3 vuotta myöhemmin"- levyllä esiintyi Hassisen Koneen lisäksi kokoonpanot Vau!!, Tinneri, Slogan, Amiraali Nelson, Head Bangers, Nauta ja Lama. Vähän myöhemmin Hassisen Kone julkaisi ensimmäisen singlensä "Muoviruusuja Omenapuissa / Kolumbia Orkesteri".

• Plekktrumm
        voitti kirjoitti:

rockin SM-kilpailut vuonna -80 Oulussa tuolla biisillä.
        http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4&ag=26&t=426&a=3188

Hassisen Kone esiintyi ensimmäisen kerran levytettynä kokoelma-LP:llä "3 vuotta myöhemmin". Biisit olivat "Muoviruusuja Omenapuissa" ja "Reippaina Käymme Rekkain Alle". "3 vuotta myöhemmin"- levyllä esiintyi Hassisen Koneen lisäksi kokoonpanot Vau!!, Tinneri, Slogan, Amiraali Nelson, Head Bangers, Nauta ja Lama. Vähän myöhemmin Hassisen Kone julkaisi ensimmäisen singlensä "Muoviruusuja Omenapuissa / Kolumbia Orkesteri".

Kiitos, päässäni ei siis välttämättä ole vikaa. Edelleen voin ilmoittaa kuten tähänkin asti, että Muoviruusuja omenapuissa oli se kokemus, joka minusta rockin kuuntelijan teki.
        Vastauksessa on kuitenkin edelleen ristiriita Ismo Alangon nettisivuihin nähden. Siellä ilmoitetaan ensisinglen sisällöksi:

Kolumpia orkesteri
        1980/single

1. Hassisen kone
        2. Kolumpia orkesteri

• voitti
        Plekktrumm kirjoitti:

Kiitos, päässäni ei siis välttämättä ole vikaa. Edelleen voin ilmoittaa kuten tähänkin asti, että Muoviruusuja omenapuissa oli se kokemus, joka minusta rockin kuuntelijan teki.
        Vastauksessa on kuitenkin edelleen ristiriita Ismo Alangon nettisivuihin nähden. Siellä ilmoitetaan ensisinglen sisällöksi:

Kolumpia orkesteri
        1980/single

1. Hassisen kone
        2. Kolumpia orkesteri

että tuo "3 vuotta myöhemmin" on kokoelma jossa esiintyy muitakin bändejä, ei siis Hassisen Koneen Oma singlelevy.

• zarathustra'90

(Niin ja kaikille vakiopalstailijoille tiedoksi, että olen sama tyyppi, joka on kirjoitellut tänne nimimerkillä Jumalan Poika, mut nyt oli aika vaihtaa nimeä jos ketään kiinnostaa ja vaikkei kiinnostaisikaan)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      31
      3914
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2619
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      44
      2594
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2375
    5. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      29
      2228
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      303
      2103
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1829
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1633
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      46
      1498
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1477
    Aihe