Montako ammattia?

Känkkäränkkä

Väitettiin, että ihmiset joutuvat vaihtamaan ammattia entistä useammin.

Kuinka monta ammattia kuuluu sinun työhistoriaasi?

Haluaisit vielä vaihtaa ammattia?

23

2206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Otto-Vaan

Siirryin hierrarkiassa eteenpäin.
      Sen lisäksi oli kolme verotettavaa sivu ammattia.

Olisin halunnut vieläkin vaihtaa alaa ja kouluttautua siihen.
      Päättäjät vain oli eri mieltä, mokomatkin pännän pyörittäjät.

• pakkasakka

Terve! Mitäs ne sinun muut 3 työtäsi olivat? Oletko lopettanut nekin? Sinullahan on salaisuuksia????

• Otto-Vaan
        pakkasakka kirjoitti:

Terve! Mitäs ne sinun muut 3 työtäsi olivat? Oletko lopettanut nekin? Sinullahan on salaisuuksia????

Ja kukas se siellä kuulustelee.:)Pitää sitä olla ihmisellä salaisuuksiakin.

Eikö vain?

Kyllä kaikki on pistetty arkistoon ja Öö mappiin.:)

• Kokeillaas sitä ja tätä

päättäjät ja pännänpyörittäjät päättivät? Jos työkkärin kautta jotain hakee niin se on sitä itteensä mutta eihän kukaan päättävä pännänpyörittäjä ole päättämässä jos pyrkii opiskelemaan lakia, lääketiedettä, tekniikkaa (teknilliseen yliopistoon), tardenomiksi ym.OMALLA KUSTANNUKSELLAAN. Pitääkö aina jokun muun maksaa viulut kun haluaa kokeilla jotain uutta ammattia?

• Otto-Vaan
        Kokeillaas sitä ja tätä kirjoitti:

päättäjät ja pännänpyörittäjät päättivät? Jos työkkärin kautta jotain hakee niin se on sitä itteensä mutta eihän kukaan päättävä pännänpyörittäjä ole päättämässä jos pyrkii opiskelemaan lakia, lääketiedettä, tekniikkaa (teknilliseen yliopistoon), tardenomiksi ym.OMALLA KUSTANNUKSELLAAN. Pitääkö aina jokun muun maksaa viulut kun haluaa kokeilla jotain uutta ammattia?

Tämän asian kanssa mitään tekemistä.Lääkärit ja
        vakuutus yhtiö tämän päätöksen sorvasi.

Eipä muuten ollut mieltä alkaa tässä iässä kovin
        paljon rahaa itse sijoittamaan uuteen ammattiin
        jos eläkevakuutus yhtiötä ei saanut kustannusten
        jakajaksi mukaan.

Vaikka tästä on jo aikaa kulunut monta kuun
        pyörähdystä.Niin peruste oli ettei kannata
        kouluttaa kun työ elämä ikää on liian vähän jäljellä.

• mikhaildenisov

kymmenkunta on kerääntyny ja enää ei tarvi vaiht6aa..

• määritelmä?

Yleispätevä koulutus, eri tehtäviä?

Alaan sitoutunut. Tehtäviä sen puitteissa?

Miten monta alaa?

Voihan veikkoset!
      Haalarihommissa
      - metsätöitä
      - rakennustöitä
      - tiilen tekoa
      - autotehdas
      - jäähdytintehdas
      - hitsaus ja koneasennus

Portsarina

Toimihenkilönä
      - prosessiteollisuudessa metallien valmistus, pinnoitemateriaaleja ja paperia.
      -kappaletavaratuotanto, trukkeja, nostolavoja, ikkunoita, selluntuotantokoneita, autotarvikkeita.

Työn luonne
      - osaston yleisheppu
      - tuotantopäällikkö
      - TSU-päällikkö
      - osto/varastopäällikkö
      - metallurgian projektitehtäviä
      - konsultointia kustannusstandardit, laatujärjestelmät, tuottavuus, työn kehittämismenetelmän viennin tukeminen ym.

Nämä tarkemmin muistelematta.

Olen omaehtoisesti lopettanut työnteon.

• namisuku

...aloitin ulkolähettinä, siirryin sisälähetiksi, kohosin tston puolelle.
      Olen ollut myös Mainospiirtäjän opissa, SomistajaHarjoittelijana, piilolinssiHijojana, Nissenä useamman vuoden:), Alkon myyjänä( silloin oli tosi hyvät edut), Viimeiset työvuodet Valtion leivissä, josta jäin pois työni(Kuvan) tähden:)
      (Sanoisin että Psyyke sanoi itsensä irti, hyvä näin)=D

Nyt Ammattini on KOTIÄITI=D

• juntti

Hullu töitään luettelee sanoo vanha sanalasku.
        Nyt kun ikää alkaa olla 70 v. Voi kuitenkin
        muistella ,että hyvä kun tuli tehtyä vaan paska reissu. Kun puheeksi tulee tämä asia sanon ,että pappina ja lukkarina en ole ollut hautoja olen kaivanut.Kyllä niitä toistakymmentä eri ammattia
        varmaan on mihin olen käteni satuttanut.
        Rakennustöissä aikoinaan oli tarkat rajat eri
        ammateissa mitä miehet suostuivat tekemään.
        Tässä suhteessa rikoin heidän sääntöjään.Olin
        betonimies,tiilenkantaja, lautapoika ,kärräri,
        kirvesmies maalari, laatoittaja, mattomies,
        parkettiasentaja,tapettimies, kalusteasentaja.
        työnjohtaja .Tämän lisäksi olen ollut myymälän-
        hoitaja, myyjä , huolto-asema yrittäjä, kiinteistövälittäjä ,metsuri, ojankaivaja,
        puutavaramittamies,ammattikalastaja .Kirjava tikka
        kirjavampi ihmisen elämä.

• namisuku
        juntti kirjoitti:

Hullu töitään luettelee sanoo vanha sanalasku.
        Nyt kun ikää alkaa olla 70 v. Voi kuitenkin
        muistella ,että hyvä kun tuli tehtyä vaan paska reissu. Kun puheeksi tulee tämä asia sanon ,että pappina ja lukkarina en ole ollut hautoja olen kaivanut.Kyllä niitä toistakymmentä eri ammattia
        varmaan on mihin olen käteni satuttanut.
        Rakennustöissä aikoinaan oli tarkat rajat eri
        ammateissa mitä miehet suostuivat tekemään.
        Tässä suhteessa rikoin heidän sääntöjään.Olin
        betonimies,tiilenkantaja, lautapoika ,kärräri,
        kirvesmies maalari, laatoittaja, mattomies,
        parkettiasentaja,tapettimies, kalusteasentaja.
        työnjohtaja .Tämän lisäksi olen ollut myymälän-
        hoitaja, myyjä , huolto-asema yrittäjä, kiinteistövälittäjä ,metsuri, ojankaivaja,
        puutavaramittamies,ammattikalastaja .Kirjava tikka
        kirjavampi ihmisen elämä.

...ja Hauska niitä Aikoja on Muistella ja Yhtään (ammattia) en häpeä:)

Poimin "TyöRupeamastasi" ammattiKalastajan? Olisi Ihana (kuulla) pikkusen Enemmän:)
        Olen Himo_Onkija..Heh Jumaloin KalaRuokaa..Njami...Rakastan Arkeni vastapainoksi, (OnkimisRauhaa)=)Voisin istua Abboroita narraamassa tuntikausia=D

• vain.

kuluu kaksi, yritys oli sama koko 38 vuotta,
      nyt 55 pääsin putkeen.

• Aarre

...nykyisin tunnetaan IT:na. Siis informaatiotekniikka. 50-luvulla ammattinimike oli operatööri. 48-työvuoteni aikana minulla on ollut kaikkiaan 5 työnantajaa.

Vuosituhannen vaiheessa luulen olleeni maan vanhin ruohonjuuritason systeemisuunnittelija. Tarkoitan ruohonjuuritasolla sitä, etten ollut silloin esimiestehtävissä.

• Vaari..

Kuules mie oon kerinnyt vaihtaan ammattia, kuin se "tyttö" joka vaihtoi paitaa ja miestä yhtä usein.(niin luin täältä palstalta joskus, jonkun tunnustuksen)

Niin kyllä tässä voisi mennä vielä "töihinkin"
      mikrotukihenkilöksi johonkin toimistoon, missä on sorjia tyttöjä töissä...Kun oon aika peto näidenkin tietsikoiden kanssa.... ;)

Tosin tuo korvaus pitäisi olla aika ruhtinaallinen et viittis vaihtaa tätä Vaarin tointa johonkin virasto hommiin.

• Pirre*

parturikampaaja harjoittelijana, maatalon töihin osallistuvana minukkana, tarjoilijana, lastenhoitajana, yrittäjänä, kalustetehtaassa kokoonpanijana, toimistotyössä, ja nyt kai vihonviimeisessä ammatissa hoitajana keh.vam., - ja omaishoitajan "ammatti" on kai vielä lopuksi.

Eihän tämä mitenkään klamuuria ole sisältänyt tää meikäläisen elämä.., mutta elämää kaikki tyyni.

• Jos..

..pitäisi saada uusi työ Hesasta!

Näin on laskenut Pellervon taloudellinen tutkimuslaitos.

Et taidan jättää väliin tällä kierroksella.

• käkriäinen

Toisella nimimerkilläni en saanut vastattua hänen
        herkkään kysymykseensä ammattikalastuksesta.
        Nyt jos onnistuisin niin tosiaankin harjoitin
        nuottakalastusta yhden kesän ajan ja nimenomaan
        muikkua pyydimme.Kaikki muutkaan ammatit mitä jo
        luettelin eivät ollet täydellisiä.Sieltä puuttaa
        papin juoksupoika , maatalouslomittaja,ynnä muita
        lyhytaikaisia pesteja. Työstäni olen aina nauttinut
        ja nimenomaan kätteni jäjistä.

• Paljasjalkaisille manselais...

tästä Tampereestakin vaikka 4000€/kk minimipalkaksi tänne muuttajille. Mutta tää on sellainen rysä ollut jo pitemmän aikaa:( Nyt kun vielä voitti tuopn kaupunkien imagokilpailun niin hullummaksi vielä muuttuu.
        Varsinkin idän- ja pohjoisen pikajuna on puksuttanut tänne porukkaa oikein tuutin täydeltä ja kyllähän se tiedetään millaiseksi sysimiskähminnäksi työnhaku muutuu kun esim. savolaiset pääsee tänne hääräämään.
        On se vaan kumma että aina se savolainen otetaan (johtuu siitä että ovat hyviä valehtelemaan ja panettelemaan kilpasikojaan pomoille.

• Ammatti?

Käsitteet työ ja ammatti näyttävät menevän sekaisin.

Uuden ammatillisen koulutuksen hankkiminen on mielestäni ammatin vaihtoa.

Hyväksyn käsitteen piiriin myös oleellisen toimialan vaihdon.

Kuitenkin, jos asentaja siirtyy vaikkapa autokorjaamosta paperitehtan verstaalle, ei kyse ole ammatin vaihdosta!

Voisin itse, sekä rakennus- että metallialan sekatyöläisenä luetella kymmenittäin erilaisia tehtäviä mutta ammatteja niihin sopii vain muutama.

Minulla ei ole aikomustakaan vaihtaa nykyistä pitkäaikaistyöttömän statusta mihinkään muuhun ammattiin!

• kopeloi

Koulutusta hankin kaupalliselle alle 4 vuotta.
        Tämä ei ole ollut esteenä sille etten olisi pystynyt
        tekemään luettelemiani eri töitä.Itse olen päinvasstoin kirjoittanut siitä ,että koulutuksella pilataan monta hyvää työmiestä. ei sovi enää työhanskat käteen.Sopivasti koulutettuna semmoiseen
        ammatiin jota ei ole olemassakaan saa olla ikänsa työttömänä.

• Koulutettuja ammattejani on kolme kaikki hoitoalalta. Olen niitä yhdistelemällä, välillä vaihtaen, välillä palaten taas entiseen ja lisäkoulutusta hankkien seikkaillut koko ajan vaihtelevasti. Merkittävintä ehkä kuitenkin on, että ns. asiakaskuntani tai työni kohde on lähes aina lapset.

Olen halukas hankkimaan lisää koulutusta, mutta lapsista en luovu.

• Monta ammattia!!

Olen sellainenen ikuinen ammatinvaihtaja ja opiskelija, en voi tajuta että joku lusii saman firman palveluksessa koko työuransa tai lähes kokonaan...
        Itse olen ajanut taksia, rekkaa, bussia, kotimaassa kuin ulkomaille, ollut putkiasentajana suomessa ja norjassa, venäjällä ja latviassa, tehnyt kylppäriremppoja, myynyt kylpyhuone ja LVI-tarvikkeita, ollut isännöitsijänä, tehnyt lähihoitajan hommia vauvoista vaariin olevien parissa myös mielenterveys ja narkomaanien parissa, urheiluhierojana, automyyjänä, ja nyt autokoulun opettajan opinnot loppusuoralla ja samalla opiskellut myös muita kursseja mm kiinteistönvälittäjän LKV-tutkinnon..Olen todella iloinen että on monta ammattia ja tää ei tähän jää, sekä kolme -lasta olen saanut perheeseeni, ei en todellakaan voisi kuvitella olevani lusimassa sitä elinkautista jossain firmassa, se on jo työnantajallekin rasite tiedän olen ollut myös yrittäjä, kokeilkaa ihmiset uusia hommia ja uskaltakaa vaihtaa, silloin ihminen kehtittää itseään eikä laitosta itseään.Eikä työttömäksi ole meikäläinen kertaakaan jäänyt, ja töitä tarjotaan eikä tarvii anoa!!!

• reppanako?
        Monta ammattia!! kirjoitti:

Olen sellainenen ikuinen ammatinvaihtaja ja opiskelija, en voi tajuta että joku lusii saman firman palveluksessa koko työuransa tai lähes kokonaan...
        Itse olen ajanut taksia, rekkaa, bussia, kotimaassa kuin ulkomaille, ollut putkiasentajana suomessa ja norjassa, venäjällä ja latviassa, tehnyt kylppäriremppoja, myynyt kylpyhuone ja LVI-tarvikkeita, ollut isännöitsijänä, tehnyt lähihoitajan hommia vauvoista vaariin olevien parissa myös mielenterveys ja narkomaanien parissa, urheiluhierojana, automyyjänä, ja nyt autokoulun opettajan opinnot loppusuoralla ja samalla opiskellut myös muita kursseja mm kiinteistönvälittäjän LKV-tutkinnon..Olen todella iloinen että on monta ammattia ja tää ei tähän jää, sekä kolme -lasta olen saanut perheeseeni, ei en todellakaan voisi kuvitella olevani lusimassa sitä elinkautista jossain firmassa, se on jo työnantajallekin rasite tiedän olen ollut myös yrittäjä, kokeilkaa ihmiset uusia hommia ja uskaltakaa vaihtaa, silloin ihminen kehtittää itseään eikä laitosta itseään.Eikä työttömäksi ole meikäläinen kertaakaan jäänyt, ja töitä tarjotaan eikä tarvii anoa!!!

Olet jämähtänyt paikallesi kun vasta vuoden -08 juttuja luet....joten lueskele nyt rauhassa ja tule sitten sivuille kun pääset tähän vuoteen ja lopuille sekin!

• ammatin

kanssa mennään ja ihan hyvin.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      63
      1207
    2. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      107
      1193
    3. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      146
      876
    4. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      64
      863
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      68
      767
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      108
      677
    7. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      56
      656
    8. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      100
      653
    9. 78
      581
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      41
      564
    Aihe