Voiko noiden rahastosijoitusten kanssa tosiaan menetellä niin, että siirtää rahansa toiseen sijoitusrahastokohteeseen silloin kun jokin sijoitus ei tuota mitään. Onko siirrossa kuluja?
Onko rahastojen kanssa mahdollisuus menettää rahansa (tietysti hajasijoitus minimoi vaikutukset) ?
Rahastojen riskeistä
2
588
Vastaukset
- Sepe
Sijoitusrahasto-osuuden voi myydä milloin tahansa ja ostaa osuuksia toisesta rahastosta. Silloin luonnollisesti tulee kustannuksia, jotka riippuvat rahastosta.
Joidenkin rahastojen kesken voi myös vaihtaa rahastosta toiseen ilman kustannuksia, mutta se ei koske kaikkia rahastoja.
Sijoitusrahastoissa on samat riskit kuin sijoittamisessa yleensäkin. Tappio on mahdollinen ja viime vuosina toteutunutkin.
Riskin suuruus riippuu rahastotyypistä. Korkorahasto on pieniriskisin ja puhdas osake- tai erikoisrahasto suuririskisin. Ennen rahasto-osuuden ostamista kannattaa keskustella esim. pankissa asiantuntijoiden kanssa, millaisia riskejä ja tuotto-odotuksia haluamaasi rahastoon liittyy. - ................
>Voiko noiden rahastosijoitusten kanssa tosiaan menetellä niin, että siirtää rahansa toiseen sijoitusrahastokohteeseen silloin kun jokin sijoitus ei tuota mitään.
Kyllä, jos kyseessä on pelkkä rahastosijoitus. Ks. esite. Eksoottisimpien rahastojen kohdalla tuo voi onnistua esim. kerran kuussa.
>Onko siirrossa kuluja?
Kyllä. Lue esite.
>Onko rahastojen kanssa mahdollisuus menettää rahansa (tietysti hajasijoitus minimoi vaikutukset
Kyllä, mutta se ei tapahdu yhdessä yössä. Nyt riski on huomattavasti pienempi kuin pari vuotta sitten.
Pankkien rahastot on vähän rupuisia.
Maailman parhaat rahastovinkit suomalaisista rahastoista löytyy Rahastoraporteista:
http://www.hex.com/suomi/rahastoyhtiot/raharapt.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k713909- 1013505
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah793343Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362648- 1241608
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361516Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191134Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221124Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421110Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181026