Olen viimepäivinä lueskellut näitä juttuja täältä. - Ajattelin nyt minäkin ”piristää” kirjoituksellani tätä palstaa. Moneen kirjoitukseen olisi tehnyt mieli vastata, mutta on monesta syystä jäänyt vastaamatta. Syitä on monia, niitä voidaan kutsua yhteisellä nimellä, Parkinsonin tauti.
Parkinsonin tauti dg (=diagnoosi) todetaan keskimäärin n. 60 iän tietämissä. Mitä iäkkäämmäksi mennään sitä vähemmän sairastuneilla on tietokoneita ja vielä vähemmän tietokoneiden hallintaa. Ei vaadi paljoa osaamista kirjoittaa tähän palstalle jos on siihen fyysiset edellytykset kunnossa. Se ei vaan riitä useinkaan. Täytyy osata laajemmaltikin käyttää tietokonetta jollei lähipiiristä sellaista apua löydy.
Parkinsonin tauti on tauti joka voidaan saada hyvinkin nuorena, joten ei ole mistään vanhuusiän sairaudesta kysymys. Nuoremmat hallitseekin useimmat jollakin tasolla, ainakin netin käytön ja voivat halutessaan kirjoitella mm. tänne.
Heilläkin on ainakin pitkään sairastaneilla erilaisia fyysisiä esteitä kuten motoriikan puute kirjoittaa näppäimistöllä, siten että siitä selvän saa.
Tänne ns. yleiselle palstalle täytyy suht sujuvasti kirjoittaa muuten tautia tuntematon viisastelija tarttuu kirjoitusvirheisiin. Parkinsonin tautia sairastavien omat nettisivut on siitäkin hyvät, että siellä ei mokomaan kirjoitus ongelmaan. tartuta tai jos, niin kysytään mitä ko. henkilö tarkoitti. Jokainen kirjoittaa niin kuin taitaa.
Luin alempaa palstalta että joidenkin mielestä tämä palsta voidaan lopettaa Kirjoittajia ei ole riittävästi oli syynä. Yllä kerroin nyt joitakin kirjoittamisen esteitä, - lukijoita kuitenkin on.
Joku terävä-älyinen vihjaisi parkkislaisten omien sivujen olevan oikea mummo-/pappakerho. Tämä henkilö puhuu selvästikin olettamuksesta ei oikeasta tiedosta. Mitä pahaa muuten mummo-/pappakerhossa on? Ikäihmisiä meistä kaikista tulee joskus, jollei täältä aiemmin lähdetä pois.
Sairastuneiden omilla sivuilla kirjoittaa tällä hetkellä arvioilta vajaasta 40 iästä 70 ikäisiä joista aktiivisimmat lienevät 45 – 65 -vuotiaita. Kakkien ikiä ei tietenkään tiedetä. Jäseniä on päälle 150.
Suomi24 parkkis-palsta on vaihtoehto muille vastaaville palstoille ja tämä on avoin kaikille, miksi tämä pitäisi lopettaa? On muitakin palstoja joihin kirjoitetaan vähän syystä tai toisesta. Monille palstoille kirjoitetaan täysin asiattomia kommentteja, tämä ei tee poikkeusta, ikävä todeta näin.
Jatketaan asiallisella linjalla
Palstalle kirjoittaminen
lukija.
1
639
Vastaukset
- kerrankin
asiallista tekstiä.Allekirkoituksena "häiriintynyt ärsyttäjä parkkismummo"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559