Kuinka teillä on toimittu kun on todettu raskaus muttei olla kihloissa tai naimississa? Itse haluaisin kulkea maha pystyssä mielummin että olisi myös sormus nimettömässä, mutta kun mieheni ei ole ottanut asiaa esille niin en minäkään halua olla se joka kihlausta ehdottaa.
Maha pystyssä ilman sormusta nimettömässä
11
981
Vastaukset
- ehdota itse
Ota asia esille, äläkä narise foorumilla. Suosittelen lisäksi kihlauksen sijaan naimisiin menoa. Helpottaa paperisotaa, ei tarvitse arpoa lapsen tunnustamisen ja muun säätämisen kanssa. Naimisiin pääsee kätevästi maistraatissa.
- naimisissa
Eihän se pelkkä sormus mitään kerro. Siis ilman sitoumuksia voi käyttää sormusta nimettömässä, jos tuntuu ettet kehtaa liikkua julkisesti ilman sitä. Ja jotkut naimisissa olevatkaan eivät käytä sormuksia.
Itse olen viimeisillään raskaana ja naimisissa, enkä ole rv30 jälkeen pystynyt turvotusten takia käyttämään mitään sormuksia, eikä asia ole minua tai miestäni sen kummemmin häirinnyt. Meillä naimisissa olo ei ole vaan pelkkien sormusten käyttöä.- mennä naimisiin
ennen ku tulit paksuks?? oisit nyt ees pidättäytyny seksisä...
mä en kyllä näe että nyky yhteiskunnassa, ihmisiä syrjittäis tai halveksuttais sen takia että ei olla naimisissa.
itte VOISIN mennä ois kiva että kaikilla ois sama sukunimi.. se ei oo minusta kyllä tarpeeks hyvä syy mennä naimisiin.. mies ei halua ehkä koskaan naimisiin, ja en voi häntä pakottaa enkä haluakkaan, yhdessä ollaan ihan yhtä lailla vaikka ei "laillisesti" pyh ja pah.. - ärtynyt
mennä naimisiin kirjoitti:
ennen ku tulit paksuks?? oisit nyt ees pidättäytyny seksisä...
mä en kyllä näe että nyky yhteiskunnassa, ihmisiä syrjittäis tai halveksuttais sen takia että ei olla naimisissa.
itte VOISIN mennä ois kiva että kaikilla ois sama sukunimi.. se ei oo minusta kyllä tarpeeks hyvä syy mennä naimisiin.. mies ei halua ehkä koskaan naimisiin, ja en voi häntä pakottaa enkä haluakkaan, yhdessä ollaan ihan yhtä lailla vaikka ei "laillisesti" pyh ja pah..Ihmiset kysyvät ihan asiallisia kysymyksiä nätisti, niin toiset alkaa heti ärjymään ja suoraan sanoen vittuilemaan! Hyvänen aika sentään!!! Käyttäytykää hyvät ihmiset!! Olisiko teistä hauskaa, että olette huolestuneita jostain, haluatte kysellä muiden mielipiteitä tms. ja vastaukset ovat luokkaa "no haloo tyhmä..." :(
- meillä..
on oltu kihloissa jo pari vuotta ennen raskautta.
Ja naimisiin ei mikään hengenhätä, vaikka mukavaahan se olisi. - sinua :)
Itsekkin olen maha ei tosin vielä kovin pystyssä odotellut sormusta mutta ei ole lupaavalta näyttänyt. Ja minä jopa otin asian esille mutta poikaystäväni vaikutti aivan haluttomalta puhumaan koko asiasta.. Mutta jos kärsivällisesti odottelee niin ehkä se sormus sieltä vielä ilmestyy :) ainakin toivottavasti.
- every
Ei kai sillä väliä oo onko kihloissa tai naimisissa? Itse olen kihloissa, mutta ei kai se sen kummallisempaa ole kuin olemattomuuskaan?
- annette28
Mä en oikein ymmärrä, mitä merkitystä kihlasormuksella on. Itse en aikoinani kihloista välittänyt tuon taivaallista, koska se "instituutio" on kärsinyt aikamoisen inflaation. Eihän sillä sormuksella ole kai muuta virkaa kuin että se on lupaus avioliitosta. Useimmille se ei ole enää sitäkään, kenties joku ulkonäköseikka sitten.
Naimisiin ja häät kuitenkin halusin sekä tunne- että järkisyistä. Voisitko perustella miehellesi, että jo leskeneläke ja perintöasiat ovat hyvä syy mennä naimisiin. Eikä myöskään tarvitse lähteä roikottamaan pientä vauvaa isyyden tunnustukseen. - äiti x3 78
edes ajatellut asiaa tuolta kantilta "että olis kiva kulkea sormus nimettömässä" kun odotin esikoista.
Että ei meillä toimittu mitenkään kun plussaa tuli. Elettiin niinkuin ennenkin.
Mun mielestä se maha oli paljon suurempi juttu ja vauva suurempi rakkaudentunnustus kuin sormus.
Kihloihin mentiin kun vauva oli 2,5kk ja naimisiin kun hän oli 7kk. Kakkonen syntyi esikoisen ollessa 1v1kk. - Tirla
Mä olen toivonut jo monta vuotta, että mentäis kihloihin ja naimisiinkin. Mies vaan ei oo halunnut, joten enhän mä pakottaakaan voi.
Mua loukkaa asiassa vielä se, että erään toisen naisen kanssa hän on kyllä halunnut aikanaan mennä kihloihin. Mun ei kuitenkaan :(
Mutta sitten päätin, että tuollasella en rupea surkuttelemaan. Pääasia että ollaan yhdessä ja meillä on monta hyvää yhdistävää tekijää muuten. Ei ne korut todellakaan mitään merkkaa.
Mua on lisäksi riittävästi ärsyttänyt kun sukulaiset ja tuttavat on kyselly meidän kihlautumattomuutta. Niinkuin se niille kuuluis. Sukulaiset on jopa painostaneet! Se kieltämättä nostaa karvat pystyyn, ja ajatuksena tulee että ei ikinä ihan piruuttaankaan!
Nyt kun meille on tulossa lapsi olen lähinnä nimi- ja perintöasian takia hiukan elätellyt toivoa uudelleen. Ja tällä kertaa jopa mieskin lupaili, että naimisiin voitais mennä kunhan vauva vähän kasvaa :)Mä ite oon sikäli vanhanaikainen, että mielelläni menisin naimisiin kun kerran yhdessä aiotaan olla. - sineraalia
on meilläkin joskus puhuttu.. voishan se tietenki olla että kastajaisten yhteydessä mutta ukkeli on niin hidas.. että ei kannata miettiä semmosia.. ihan turhaan kyl se sit joskus kun ei mieti asiaa on ihan kiva kuulla se siltä itseltään..
kesäkuun lopussa entisen mukaan jos menee 2-3vkoa
=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1482814Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3632017- 401757
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii351678Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua311393Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327949Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782