hiusrajan vetäytyminen

riksa-

Kysymys kuuluu että onko ns. miestyyppisessä kaljuuntumisessa aina tilanne se, että hiusraja vetäytyy symmetrisesti molemmilta puolilta?

Itse olen havainnut hiusrajan nousseen toiselta puolelta jonkin verran ja toiselta tuskin ollenkaan. Olen 30-vuotias ja en ole vielä "lääkinnyt" itseäni tämän takia, hiustenpesu kerran viikossa Nizoralilla ja muuten päivittäin jollakin muulla shampoolla on riittänyt.. toistaiseksi.

6

4797

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peruukkiin

Vaikka jonkun loman jälkeen niin kukaan ei ihmettele mitään, ellet sitten pidä itseäsi seksikkäämpänä vain hiukan harvemmalla hiuspehkolla varustettuna. Niinkin voi olla.

• Mickddasdas

Sama juttu mulla. Ei tohon järkevää syytä keksi

• m 23v

Hiustenlähtö vain toiselta ohimolta tai enemmän toiselta ohimolta voi olla kysymys johon tuskin kukaan osaa vastata. Hiustenlähtö kuitenkin etenee jokaisella yksilöllisesti vaikka miehillä yleensä noudattaa tiettyä kaavaa eli ensin ohimot ja päälaki.

Itse 23v ja käytän propeciaa. Ohimoiden nousu on ollut tasaista molemmilla puolilla, mutta propecian aloittamisen jälkeen vasemmalle ohimolle hiusrajaan jo kaljuuntuneelle alueelle on ilmestynyt enemmän uutta hiusta kuin oikealla mistä se sitten johtuu??

Olen käyttänyt vasta 2kk ja ko. uusi hiustenkasvu ohimoilla ei ole mitenkään huimaa, mutta eron kuitenkin huomaa ja hieman nousseet ohimoni ovat pitempien hiusten alla joten ei haittaakaan ole.

• oikealla.

Hauskaa kun itsekin olen huomannut juuri oikean ohimon olevan enemmän kärsineempi, tosin myös jakaus sattuu olemaan tällä puolella. Toisaalta myös uusien hiusten kasvu on minimaalista oikealla, kun vasemmalla tilanne on parempi. Mistäköhän johtuu..

• m 23v
        oikealla. kirjoitti:

Hauskaa kun itsekin olen huomannut juuri oikean ohimon olevan enemmän kärsineempi, tosin myös jakaus sattuu olemaan tällä puolella. Toisaalta myös uusien hiusten kasvu on minimaalista oikealla, kun vasemmalla tilanne on parempi. Mistäköhän johtuu..

En itse kyllä keksi muuta selitystä kuin sen, että kaljuuntuvalla alueella on hiuksia jotka eivät ole niin herkkiä dht:lle. Sama syy kuin se, että miksi hiukset lähtevät päälaelta eivätkä sivuilta. Ilmeisesti fina saa jotenkuten herätettyä henkiin ne hiukset joilla on vielä toivoa. Eli kaljuuntuvalle alueelle on 'eksynyt' hiuksia, jotka ei suostu lähtemään. Olisikin asia vaan niin kaikkien hiusten osalta :(

• sdb
        m 23v kirjoitti:

En itse kyllä keksi muuta selitystä kuin sen, että kaljuuntuvalla alueella on hiuksia jotka eivät ole niin herkkiä dht:lle. Sama syy kuin se, että miksi hiukset lähtevät päälaelta eivätkä sivuilta. Ilmeisesti fina saa jotenkuten herätettyä henkiin ne hiukset joilla on vielä toivoa. Eli kaljuuntuvalle alueelle on 'eksynyt' hiuksia, jotka ei suostu lähtemään. Olisikin asia vaan niin kaikkien hiusten osalta :(

melko vanha keskustelu ja ajattelin kysästä onko kellään uutta tietoa tästä "toispuoleisesta" hiustenlähdöstä?? mulla tilanne on se, että toinen ohimo on ennallaan kun taas toinen on vetäytynyt, vetäytyneellä ohimolla ei näytä kasvavan uutta hiusta, edes sen lähellä.. ennallaan olevaan ohimoon kasvaa lisää hiuksia ja myös sen ympärille.. tuntuu että pään voisi laittaa keskeltä halki, toisella puolella kasvaa tukka ja toisella taas ei. onko tää normaalia?????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      356
      3045
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      301
      1473
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1302
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1301
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1245
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1135
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1045
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      941
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      847
    Aihe