Sousseen

lomalle..

Kuka voisi kertoa, kannattaako Sousseen mennä perhelomalle maaliskuun puolenvälin seutuun? Ennen pääsiäistä?

Esitteen kertoo lämpimän olevan suunnilleen suomen kesän tasolla.

Se minkä olen lukenut netissä juttuja, ovat olleet aika ristiriitaisia. Neutraaleja ei oikeastaan löydy. On joko jyrkästi puolesta tai vastaan.

Tähän asti lomat ovat suuntautuneet länsimaisiin kohteisiin. Vielä ehtisin vaihtaa kohdetta ilman rahaa.

7

1042

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomessa

      Lähivusien tilastoja maaliskuun puolestavälistä
      kun katson niin maksimi eli hetkellinen huippu
      pienen hetken aikaa on 15 ja yleensä sellaisen
      12 astetta. Yöllä saattaa olla lähellä nollaa.

      Ei siellä kyllä shortseilla tarkene
      ennenkuin toukokuussa varmuudella ja
      silloinkin yöt saattaa olla todella kylmiä.

      • lämpöasteita

        eikä ikinä lähelläkään nollaa! Eikä ole humalaisia lasten katsottavaksi niin kuin monissa suomalaisten lomakohteissa. Ja näkemistä kuitenkin riittää tarpeeksi. Hyvät rantalomasäät harvoja päiviä lukuun ottamatta. Edistyksellinen muslimimaa!


    • ..........

      Sousse on aika laaja käsite. Jos menee perheen kanssa niin kannattaa varmistaa, että hotelli sijaitsee turisti alueella esim. Kantaouin alueella. Siellä lapset saavat olla rauhassa ja itsekin saa lomailla. Soussen keskustaan sieltä on noin 6 km, mutta taksillakaan se ei maksa kun n. 4e. Jos haluaa olla itse paikallisten "turistikohde" niin kannattaa mennä ihan kaupungin ytimeen "Medinaan" niin saavat lapsetkin silitystä ja paijausta paikallisilta miehiltä riittämiin.

      • 26 x Pattiksella

        Medinassa arabit lääppivät kaikkea mikä liikkuu turistipöksyissä. Naiset, pikkutytöt- ja varsinkin pojat saavat taputuksia joka paikkaan. Vaaleiden pikkupoikien perään suorastaaan kuolaavat..

        Naureskelevat keskenään kun perheen isä ei ota lääppimisiin mitään kantaa. Paikallinen perheenpää tappaisi tuntemattoman taputtelijan.

        Jollei tälläinen haittaa niin menkää sinne; lisäksi siellä on kallista ja kaikki yrittävät petkuttaa Teitä. Lisäksi sylkevät ruokiinne ennen niiden pöytääntuontia.

        Ettekö ymmärrä että arabit vihaavat meitä valkoisia yli kaiken???


    • kuitenkin

      Eipä tuosta tullu hullua hurskaammaks.. sama linja jatkui. erittäin huono/erittäin hyvä. Kai se sit on jompikumpi?

      Ei se mitään. Tultiin siihen tulokseen että mennään sittenkin Teneriffalle - jos ei vielä vaihdeta? Kun aikaa on vielä vatkata. Kanarialla on kuitenkin varmemmin lämmintä mitä lapset haluaa. Matka maksaa sitten tonnin enemmän kuin tuo Tunisia. Lisäks siellä Kanarialla taitaa olla kaikki kalliimpaa.

      Kuitenkin siellä on Teide missä itse haluan käydä vaikka yksin jos en saa seuraa mukaan. Lapsille on sit se papukaijapuisto ja vesipuistoja yms. On ensivierailu koko perheellä saarelle. Saa nähdä tarvitseeko mennä uudestaan?

      Voihan se olla että huomataan olevamme Intian tai Thaimaan koneessa lähtöpäivänä?? Salmonellan tai jotain muuta saa ihan tuolta Nokialtakin. Ihan vaan sillä että sekin on huomioitu - ei tarvitse varoittaa.

      Thaimaasta ainakin vois tuoda kuorma-autollisen tuliaisia samalla rahalla kuin karkkipussin lännestä.

      Kuitenkin kiitos kommenteista

      16.1. aletaan olla viisaampia kohten suhteen.

      • äiti39

        hammamet kuin sousse. Ihan ok paikka. Ollaan oltu siellä pienen lapsen kanssa. Kyllä voisin uudestaankin mennä samaan paikkaan. La Paix huoneistohotelli. On tänä vuonna muistaakseni finnmatkoilla.


    • minäkin vastaan

      olen käynyt muutamassa kymmenessä ulkomaan kohteessa. Tunisian Sousse on niistä ainoa, jota en suosittelisi kenellekään. Nimenomaan on kestettävä lääppimistä, peräänhuutelua, järkyttävää tyrkytystä ruuan ja rihkaman suhteen. Lisäksi joka välissä yritetään huijata, joko antamalla rahasta väärin takaisin, tai sitten viedä koko lompakko. Koko ajan saa olla silmät selässäkin ja vahtia mitä seuraavaksi viedään. Kaiken huippuna, tuliaisena monella on juuri se vatsatauti.
      Joten vaikka halvemmalla pääseekin, niin en ymmärrä kuka nauttii moisesta lomasta. Ranta tosin ja nähtävyydet ovat hienoja, kunhan ne putsattaisiin paikallisista. Törkeää sanoa näin, mutta niin se ikävä kyllä kiitos heidän itsensä, on.
      Kanaria on kallis nykyisin, mutta hyvä aloittelijoille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1522
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1329
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1172
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1129
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      955
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      795
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      720
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      646
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    Aihe