Kuuban tulevaisuus

LiittykääYhteen

Mikä on Kuuban tulevaisuus suuren Castron kuoleman jälkeen? Hän rakensi Kuuban sosialistisen hallinnon ja sai Kuuban lääketieteen ja koulutuksen huipputasolle.

22

907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyyhkii

      Nyt ja tulevaisuudessa,on lämmintä eikä ole nälkä,toivottavasti eivät höyrähdä rauhallisesta elämäntavastaan markkinativoliin.

    • sitten

      Saattoihan tuo olla kommunistisen maailman huippua, mutta siihen ei tosin paljoa tarvita.

      • tarvitset,,,

        leluja koska sinut opetettu siihen.


      • joka sana
        tarvitset,,, kirjoitti:

        leluja koska sinut opetettu siihen.

        Se joka virikkeettä kasvaa, se kommunistina kuolee.


    • lopettaa

      talouspakotteensa ja muiden maiden painostamisen Kuuban suhteen, niin Kuuballa menisi todella hyvin. Harmi vain, ettei USA:ssa ole yhtään vasemmistolaista puoluetta.

    • T Urpo

      Diktatuurin ollessa kysymyksessä.

      Kun kysymyksessä on demokratia sekä parlamentaarinen
      järjestelmä, moista kysymystä ei tarvita.

      Paskaa on Kuuban kansa syönyt ja vallanperimys
      järjestys takaa että lisää on syötävä.

      Onneksi siellä on sentään edes lämmin.

      Jos olisi Suomen naapuri niin Jose olisi kuollut
      viluun ja nälkään.

      Fidelkin olisi kokenut punapaskiaispäälliköiden
      kohtalon jo ajat sitten.

      Että te saakeli jaksatte ylistää takapajulaa,
      jonka demokratia rajoittuu Castron suvulle.

      Ei kansalle.

      • baden2

        Eipä tunnu sinullakaan Kuubasta olevan.Mikä on demokratian tilanne lähinaapurissa ,tiedät ketä tarkoitan.Tästä alkaa todelliset päättäjät, General Electric,IBM, listaa voi jatkaa,,,,,,,


      • T Urpo
        baden2 kirjoitti:

        Eipä tunnu sinullakaan Kuubasta olevan.Mikä on demokratian tilanne lähinaapurissa ,tiedät ketä tarkoitan.Tästä alkaa todelliset päättäjät, General Electric,IBM, listaa voi jatkaa,,,,,,,

        Ole vallanperimyksessä seuraavana?

        Vai tuleeko vaalit?

        Monipuolue sellaiset?


      • baden2
        T Urpo kirjoitti:

        Ole vallanperimyksessä seuraavana?

        Vai tuleeko vaalit?

        Monipuolue sellaiset?

        Kuubassa ei ole koskaan ollut sellaista sotilasdiktatuuria kuten oli mennä vuosina koko lat.amerikassa,mistähän tulikaan ponsoroijat,onneksi jenkkilä vähän järkiintynyt. Ei todennäköisesti tule,jos tulisi ns.vapaat,sen jälkeen ratkaisisi vaalibudjetti,mitä se vapaus oikeasti on.


      • T Urpo
        baden2 kirjoitti:

        Kuubassa ei ole koskaan ollut sellaista sotilasdiktatuuria kuten oli mennä vuosina koko lat.amerikassa,mistähän tulikaan ponsoroijat,onneksi jenkkilä vähän järkiintynyt. Ei todennäköisesti tule,jos tulisi ns.vapaat,sen jälkeen ratkaisisi vaalibudjetti,mitä se vapaus oikeasti on.

        Diktatuuri. Batista ja Castro kuuluvat samaan
        sakkiin.

        Fidel perusti kansalle vielä vankilankin!

        Pani paremmaksi.

        Ilmainen lääkärin vastaanotto punikkien mielestä
        on suuri saavutus, joka nostaa Fidelin ohi
        Jeesuksen!

        Pakkohan se on ilmainen ollakin kun Juan
        ja Juanita ovat peeaa!

        Fidelin ansiosta.


      • baden2
        T Urpo kirjoitti:

        Diktatuuri. Batista ja Castro kuuluvat samaan
        sakkiin.

        Fidel perusti kansalle vielä vankilankin!

        Pani paremmaksi.

        Ilmainen lääkärin vastaanotto punikkien mielestä
        on suuri saavutus, joka nostaa Fidelin ohi
        Jeesuksen!

        Pakkohan se on ilmainen ollakin kun Juan
        ja Juanita ovat peeaa!

        Fidelin ansiosta.

        Niillä kulmilla ilmainen terveydenhuolto on todella luksusta,tyypillistä yleistämistä Gastro/Batista saman "leirin" miehiä,johan tuolle nauraa erkkikin.


      • T Urpo
        baden2 kirjoitti:

        Niillä kulmilla ilmainen terveydenhuolto on todella luksusta,tyypillistä yleistämistä Gastro/Batista saman "leirin" miehiä,johan tuolle nauraa erkkikin.

        Kumpikin ovat kiistatta diktaattoreita.


    • Huonoltahan kuubalaistaviksen asiat näyttäytyy jos mittatikkuna on finskitaviksen olot 1500 eguu handuun per kuukausi. Mutta mielestäni kuubalaistaviksen oloja ei pidäkään verrata meidän finskien oloihin vaan muiden lattaritavisten oloihin. Ruokaa on niukasti ja perusruoka on kupongilla. Kuitenkin toisin kuin esimerkiksi Meksiko City ghetossa tai vaikka minkä tahansa noin 50 muun lattaricity ghetossa on JOK IKISELLÄ KUUBALAISELLA JOKA IKINEN PÄIVÄ EDES HIKINEN KUPONKIANNOS. Kuuban lapsikuolleisuus on ja pysyy skandinaavisella tasolla ja jokaisella on yleinen ja yhtäläinen oikeus ilmaiseen ja täydellisen maksuttomaan koulutuseen ja terveydenhuoltoon.
      Enemmistö kuubalaisista tiedostaa olevansa henkilökohtaisestikin ETUOIDEUTETTU JENKKIEN TAKAPIHALLA LUSIMAAN JOUTUVIIN LATTARISISKOIHIN. NÄHDEN. Tämä yhdessä kuubalaisten isänmaallisuuden kanssa takaa Kuubassa yhteikunnallisen jatkuvuuden Fidel Castron ajan jälkeen. Kuubaa syytetään joukko"tiedoitus" välineissä ihmisoikeuksien rikkomisesta ja toisinajattelijoiden vangitsemisesta. Tottahan se onkin. Pienenä erona haluan mainita, että siinä missä kuubalainen toisinajattelija vangitaan niin, vaikkapa Meksikolainen tai quatemalalainen toisinajattelija "katoaa" ikuisiksi ajoiksi. Latinalaisen Amerikan mittakaavassa 50-luvulta tähän päivään "kadonneita" toisinajattelijoiksi aikanan epäiltyjä on MILJOONITTAIN.

    • Makoileva stallari

      siitä ettei Usan kansalaisilla ole vapaata liikkumisoikeutta matkustaa Kuubaan...

      Eli Usa rajoittaa kansalaistensa kansalaisoikeuksia!

      • texkiller

        suosituksia ja varoituksia ja rajoituksia kansalaisilleen matkustamisesta tarpeen vaatiessa. eihän tästä kauaa ole kun kehotettiin välttämään matkustamista esimerkiksi pakistaniin ja irakiin. kenia on varmaan kohta listalla ja eiköhän jonkunnäköinen kehotus välttää matkustamista esimerkiksi somaliaan ole voimassa? eikö tämä tälläinen ole ihan normaalin yhteiskunnan hommia kansalaisiaan suojatakseen? tälläistä tuskin kommunistitkaan vastustavat. miksi siis yhdysvallat ei olisi samalla lailla oikeutettu suojelemaan ja ajamaan kansalaistensa etua?


      • Makoileva stallari
        texkiller kirjoitti:

        suosituksia ja varoituksia ja rajoituksia kansalaisilleen matkustamisesta tarpeen vaatiessa. eihän tästä kauaa ole kun kehotettiin välttämään matkustamista esimerkiksi pakistaniin ja irakiin. kenia on varmaan kohta listalla ja eiköhän jonkunnäköinen kehotus välttää matkustamista esimerkiksi somaliaan ole voimassa? eikö tämä tälläinen ole ihan normaalin yhteiskunnan hommia kansalaisiaan suojatakseen? tälläistä tuskin kommunistitkaan vastustavat. miksi siis yhdysvallat ei olisi samalla lailla oikeutettu suojelemaan ja ajamaan kansalaistensa etua?

        annetaan vain maissa joissa on epävakaa sisäinen tilanne. Kuubassahan on vakaa poliittinen tilanne joten moinen rajoittelu on pelkkää pottuilua Bushkan hallinnolta


      • texkiller
        Makoileva stallari kirjoitti:

        annetaan vain maissa joissa on epävakaa sisäinen tilanne. Kuubassahan on vakaa poliittinen tilanne joten moinen rajoittelu on pelkkää pottuilua Bushkan hallinnolta

        kyllä minä pitäisin maata, jossa voi joutua mielivaltaisesti pidätetyksi ja kidutetuksi aikas epävarmana paikkana matkustaa. maa, jonka johtaja on ehdottanut kuuban kriisin aikana ydinaseen käyttämistä ja kolmannen maailmansodan aloittamista ei liene kovin tasapainoinen kansanisä. kyllä tuollaiset johtajat ja hallinto pitää saattaa rikosvastuulliseen oikeuteen ja sen jälkeen saattaa kuubalaisille vapaus ja hajoittaa kommunistipuolue ja salainen poliisi ja purkaa totalitarismi. sitten voidaan jo turvallisin mielin päästää ihmiset vierailemaan tuohon nykyiseen kansanvankilaan. että kyllä minä ymmärrän, että yhdysvallat suojelee kansalaisiaan siinä missä suomikin.


      • käyttänyt
        texkiller kirjoitti:

        kyllä minä pitäisin maata, jossa voi joutua mielivaltaisesti pidätetyksi ja kidutetuksi aikas epävarmana paikkana matkustaa. maa, jonka johtaja on ehdottanut kuuban kriisin aikana ydinaseen käyttämistä ja kolmannen maailmansodan aloittamista ei liene kovin tasapainoinen kansanisä. kyllä tuollaiset johtajat ja hallinto pitää saattaa rikosvastuulliseen oikeuteen ja sen jälkeen saattaa kuubalaisille vapaus ja hajoittaa kommunistipuolue ja salainen poliisi ja purkaa totalitarismi. sitten voidaan jo turvallisin mielin päästää ihmiset vierailemaan tuohon nykyiseen kansanvankilaan. että kyllä minä ymmärrän, että yhdysvallat suojelee kansalaisiaan siinä missä suomikin.

        Ei vain uhkaillut,kaikki muu tarinasi satua,käyppä paikanpäällä toteamassa.


      • T Urpo
        käyttänyt kirjoitti:

        Ei vain uhkaillut,kaikki muu tarinasi satua,käyppä paikanpäällä toteamassa.

        Juan tai Juanita kantaa Havannan kadulla plakaat-
        tia "Fidel alas".

        Kovin pitkään.


      • baden2
        T Urpo kirjoitti:

        Juan tai Juanita kantaa Havannan kadulla plakaat-
        tia "Fidel alas".

        Kovin pitkään.

        Joskus hyvä diktaattori parempi kuin huono demokratia,vertaa Haitia esim.


      • texkiller
        baden2 kirjoitti:

        Joskus hyvä diktaattori parempi kuin huono demokratia,vertaa Haitia esim.

        täytyy sanoa, että sinuun on kyllä kommunistiset opit menneet läpi kuin vettä vaan. tuon kaltaisia alamaisia olisivat varmasti kaivanneet niin neuvostoliiton johto kuin itäeuroopan kansanvankiloidenkin diktaattorit...

        meinaan; voihan sitä itsekin vähän ajatella ja hanttiin pistellä. vaan lampaat on niin tyhmiä, että itse kävelevät teuraspölkylle...


      • Kysyjä X
        baden2 kirjoitti:

        Joskus hyvä diktaattori parempi kuin huono demokratia,vertaa Haitia esim.

        ...sitten on parempi demokratia kuin Kuuban diktatuuri?

        Heh heh... :-D


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      129
      926
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      785
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      291
      734
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe