Vihdoinkin asiasisältöä tähän foorumiin!

lnx

Jo on odoteltu tätä PERL, sekä PHP-osioita tänne kuin kuuta nousevaa!
Vihdoinkin!
Toivottavasti keskustelu on tasokasta ja asiallista, ja ottaa huomioon myös vasta-alkajat!

Kesiä!

lnx

5

1527

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VB rulettaa

m???

• Per Saukko

No CPERL.org on suunnattoman kätevä. Perlin takana hyörii melkoinen yhteisö, tukea, uudelleenkäytettäviä koodipalasia ja dokumentaatiota löytyy.

Syntaksi on intuitiivinen ja muistuttaa parhaimmillaan luonnollista kieltä => mukavaa kirjoitella. :) Perl on tehokas kieli. Pienellä määrällä koodia saa paljon aikaiseksi. Regexpit ovat äärimmäisen hyödyllisiä; ne löytyvät tosin monesta muustakin kielestä.

Perlillä on myös mahdollista tehdä nopeasti pyöriviä ohjelmia. Tehokkuusnäkökulmaa on ollut, kun kielen ominaisuuksia on kehitetty.

Tässä nyt alkuun. Perlin hyviä puolia ei osaa välttämättä kaivata ennen, kuin niihin on kunnolla tutustunut. Vasta opeteltuasi Perliä voit ymmärtää, mikä siinä on niin ihmeellistä. :)

• käärme
        Per Saukko kirjoitti:

No CPERL.org on suunnattoman kätevä. Perlin takana hyörii melkoinen yhteisö, tukea, uudelleenkäytettäviä koodipalasia ja dokumentaatiota löytyy.

Syntaksi on intuitiivinen ja muistuttaa parhaimmillaan luonnollista kieltä => mukavaa kirjoitella. :) Perl on tehokas kieli. Pienellä määrällä koodia saa paljon aikaiseksi. Regexpit ovat äärimmäisen hyödyllisiä; ne löytyvät tosin monesta muustakin kielestä.

Perlillä on myös mahdollista tehdä nopeasti pyöriviä ohjelmia. Tehokkuusnäkökulmaa on ollut, kun kielen ominaisuuksia on kehitetty.

Tässä nyt alkuun. Perlin hyviä puolia ei osaa välttämättä kaivata ennen, kuin niihin on kunnolla tutustunut. Vasta opeteltuasi Perliä voit ymmärtää, mikä siinä on niin ihmeellistä. :)

Python on silti perliä parempi. ;) Miksei siis Pythonille tullut omaa ryhmää?

• lrep

Kun tekee hommia AIX, SUN, OpenVMS, Linux ja Windows ympäristöissä alkaa kummasti kaivata välineitä joilla helpottaa usein tehtäviä rutiini hommia. Ja kas, PERLhän pyörii noissa kaikissa, mites VB?
        Ainiin. Se pelittää Win95, Win98, WinMe, Win2000, WinNT ja ties missä. Tosi kätevää...

• joku
        käärme kirjoitti:

Python on silti perliä parempi. ;) Miksei siis Pythonille tullut omaa ryhmää?

Sitä vois kyllä ehdottaa. Tuossa näkyis vielä parille groupille olevan tilaa helposti!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      94
      1855
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      86
      1303
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      117
      976
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      863
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe