Mulla on sellainen 7x17 sentin kalju alue päälaella johon siirrätin hiukset Nordströmillä. Operaatiossa istutettiin reilut 1600 siirrettä, ja hiuksia niissä yhteensä 4200. Leikkaus maksoi 8700 euroa, mikä on kylläkin listahinta 2000 siirteelle, mutta leikkauspäivänä minulle kerrottiin että klinikka on siirtynyt puhumaan siirrettävien hiusten lukumäärästä suoraan eikä siis siirteistä. Hiusten lukumääräksi luvattiin siis 4000kpl, leikkauksen jälkeen työryhmää johtanut hoitaja piti mahdollisena että hiuksia saattaa lähteä jopa 4400.
Pyysin jättämään takaraivon huonommalle peitolle, hiuksia-siis yhden hiuksen siirteitä-keskitettiin etuosaan otsalle. Taakse istutettiin 3-5 hiuksen ryppäitä. Leikkaus kesti viitisen tuntia ja oli olosuhteet huomioiden ihan miellyttävä tapahtuma. Henkilökuntakin erittäin ystävällistä.
Nyt on kohta 2kk kulunut, suurin osa siirteistä on odotusten mukaisesti varissut. Parhaiten paikalleen jäi 3-5 hiuksen siirteet, nämä ja pieni osa otsan ykkössiirteistä ovat jo lähteneet kasvamaankin. Varsinaiset tulokset näkynevät sitten elokuisessa lopputarkastuksessa.
Haluaisin kuulla muiden kokemuksia hiustensiirtoleikkauksesta, miten paljon siirrettiin, minkä kokoiselle alueelle, mitä maksoi ja minkälaisia tuloksia tästä lopulta syntyi. Pyydän, yrittäkää kertoa mahdollisimman tarkkaan, olemassa olevat kommentit ovat olleet lyhyitä ja epätarkkoja. Älkää nyt hyvät ihmiset sekoilko niissä hiusten ja hiussiirteiden määrissä! Kommentteja kommentteja!
Kaksi kuukautta
11
1788
Vastaukset
- juho kuula
Mitähän järkeä alkaa sekoittamaan käsitteistöä ja alkaa puhumaan hiuksista kun kaikkialla muualla puhutaan siirteistä..
No puhutaan nyt sitten hiuksista. Alue oli 119 cm2 ja hiuksia 4400. Sanoit että alue oli kalju. Tarkoittaa, että neliösentille keskimäärin 39 HIUSTA. Joo, ymmärsin että eteen tulee enemmän, mutta siinä tapauksessa takaosa jää kyllä todella harvaksi.
Anteeksi kun sanon nyt suoraan, mutta en oikeasti ymmärrä mitä järkeä tuollaisissa operaatiossa on. Ei lopputulos voi millään olla millään tavalla tyydyttävä. - jampex
mieltä kuulan kanssa..jatketaan puhumista mieluummin siirteistä kuin hiuksista.
itse olen ottanut 3X määrän siirteitä tai hiuksia jos niitä haluat laskea. Siloin tiheys vastaa omaa nykyistä tiheyttä, eli noin 120 hiusta tai 50 siirrettä neliösentillä.
Et tule saamaan kovinkaan hääppöistä tulosta, ei kannata haaveilla paluusta tukkapäiden joukkoon.
Itse menen Ilterille ensikuussa kolmannen kerran ja ehkä viimeisen kerran(600 sirrettä kerrallaan jotta toimen pide pysyy huomaamattomana) - Oopee
No, kiitokset vastauksistanne-ovat ilmeisen rehellistä puhetta. Proffan sanomisista sen verran, että kun tutkitutin pääni hällä hän totesi että "2000 siirrettä ja tilanne muuttuu". Ilmeisen rehellisesti tämäkin sanottu :). No, hyväksyin etukäteen ajatuksen että takaosa jää toistaiseksi kaljuksi, eteen tulikin yhden hiuksen siirrännäisiä silmämääräisesti todella tiuhaan. Ja totesihan proffa kyllä etukäteen että tulos on tyydyttävä vain edestä päin katsottaessa. Sitä paitsi itse siirrätin tulevaa hiusten eturajaa suosiolla 2cm ylemmäs mihin professori alun perin sen piirsi, halusin että tuleva hiusmäärä riittää sille alueelle mihin niitä laitetaan. Tavoitteena ei koskaan olekaan mikään paksu leijonanharjas vaan suomalaisen miehen perustukka, sellainen vähän armeijantyylinen, mutta peittävyyden takia päältä pidempi kuin sivuilta ja takaa.
Ette muuten kertoneet omien kaljujenne pinta-alaa, kokonaissiirre/hiusmäärää ja lopullista tulosta ynnä hintaa? Kannattaako muuten sinne Ruotsiinkaan mennä moneen kertaan, eikö pienet operaatiot tule huomattavasti kalliimmiksi kuin yksi tai kaksi isompaa?- jampex
omalla kohdallani tarve oli alunperin 1500-2000 siirrettä ja nyt on 1100 tehty, eli seuraavan kerran jälkeen haarukan puolivälissä, luulen että olen sen jälkeen tyytyväinen vaikka ainahan sitä tavoitteet siirtyvät kun haluttu tulos saavutettu.
Iltteri on siitä hyvä minun kohdallani että siirre maksaa märästä riippumatta aina 6€, pääsee pienillä määrillä testaamaan miltä näyttää ja toimii.
Lennot maksaa 120-200€ edestakaisin ja taksit siellä noin 80€. Samana iltana o njo kotona eikä kukaan huomaa mitään kun pitää lippistä vajaan viikon suojana aj sitten kun saa pestä hiukset kunnolla saa hiukset päälle.
10 000 palaa kaikkine kuluineen 1700 siirteeseen kolmessa vaiheessa.
JA EI JÄÄ ARPEA TAKARAIVOON KUTEN PROFFAN SKALPEERAMANA OLISI.
Ei ollut tarkoitus mollata juttuasi, mutta kuten itsekin totesit olisi sinun pitänyt ottaa enemmän siirteitä tai sitten laittaa ne pienemmälle alueelle.
Itse täyttelen perinnöllisti korkeita ohimolahdelmia. - Oopee
jampex kirjoitti:
omalla kohdallani tarve oli alunperin 1500-2000 siirrettä ja nyt on 1100 tehty, eli seuraavan kerran jälkeen haarukan puolivälissä, luulen että olen sen jälkeen tyytyväinen vaikka ainahan sitä tavoitteet siirtyvät kun haluttu tulos saavutettu.
Iltteri on siitä hyvä minun kohdallani että siirre maksaa märästä riippumatta aina 6€, pääsee pienillä määrillä testaamaan miltä näyttää ja toimii.
Lennot maksaa 120-200€ edestakaisin ja taksit siellä noin 80€. Samana iltana o njo kotona eikä kukaan huomaa mitään kun pitää lippistä vajaan viikon suojana aj sitten kun saa pestä hiukset kunnolla saa hiukset päälle.
Ei ollut tarkoitus mollata juttuasi, mutta kuten itsekin totesit olisi sinun pitänyt ottaa enemmän siirteitä tai sitten laittaa ne pienemmälle alueelle.
Itse täyttelen perinnöllisti korkeita ohimolahdelmia.Toisin sanoen, Ilter käyttää tekniikkaa jossa hiussiirrännäiset nostetaan yksitellen uudelle alueelle ilman takaraivoskalppia, näinhän se meni?
- jampex
Oopee kirjoitti:
Toisin sanoen, Ilter käyttää tekniikkaa jossa hiussiirrännäiset nostetaan yksitellen uudelle alueelle ilman takaraivoskalppia, näinhän se meni?
oikein, ensin kohta josta siirteet otetaan leikataan noin 5mm mittaiseksi ja sitten Ilter ottaa erikoistyökalulla(näyttää pieneltä ruuvimeisselilta, o,6mm paksuinen "putki") jolla irroittaa siirteet yksitellen.
jälkiä ei käytännössä jää,ehkä jos ajais nahkakaljuksi voisi jotain löytyä?
jokainen tehköön valintansa "operaattorista", minulle kotimaasta ei löydy vaihtoehtoa Ilterille, häntä mitenkään mainostamatta koska maksan silti joka kerta 6 egeä siirteestä. - Oopee
jampex kirjoitti:
oikein, ensin kohta josta siirteet otetaan leikataan noin 5mm mittaiseksi ja sitten Ilter ottaa erikoistyökalulla(näyttää pieneltä ruuvimeisselilta, o,6mm paksuinen "putki") jolla irroittaa siirteet yksitellen.
jälkiä ei käytännössä jää,ehkä jos ajais nahkakaljuksi voisi jotain löytyä?
jokainen tehköön valintansa "operaattorista", minulle kotimaasta ei löydy vaihtoehtoa Ilterille, häntä mitenkään mainostamatta koska maksan silti joka kerta 6 egeä siirteestä.Kuullostaa siistiltä, lisäksi asiakas saa juuri sen verran hiuksia kuin maksaakin? Entä takuu, lähteekö jokaisesta siirteestä hiuksia? Voidaanko näillä Ilterin siirteillä siirtää kerralla esim. 3 hiusta, tällöin hinta olisi kilpailukykyinen Nordströmin kanssa siinä mielessä että 4200 hiusta maksaa 8700 ekee?
- jampex
Oopee kirjoitti:
Kuullostaa siistiltä, lisäksi asiakas saa juuri sen verran hiuksia kuin maksaakin? Entä takuu, lähteekö jokaisesta siirteestä hiuksia? Voidaanko näillä Ilterin siirteillä siirtää kerralla esim. 3 hiusta, tällöin hinta olisi kilpailukykyinen Nordströmin kanssa siinä mielessä että 4200 hiusta maksaa 8700 ekee?
siistiä on, ei tarvii parannella arpea takaraivolla.
Siis siirrehän tarkoittaa hiustuppea, josta normaalisti kasvaa 1-4 hiusta.
Eli hintoja kannattaa verrata siirteiden mukaan, puhuttaessa hiuksista tulee helposti vedätyksen makua.
Saman verran hiuksia siirtyy tekee sen sitten kuka tahansa. Iltterin tavalla saat jopa paremman tuloksen koska hän valkkaa siirteet yksitellen alueena koko takaraivo.
Norrehan skalpeeraa sulta suikaleen päästä ja saat juuri ne tupet mitä ihokaistaleessa sattuu olemaan.
Norre on halvempi isoissa operaatioissa ja Iltteri pienissä.
Itselläni Iltteri tulee halvemmaksi ja säästyn arvilta.
En nyt tarkkaan muista mitkä on takuun määreet mutta itselläni ekalla kerralla kasvoi mielestäni kaikki ja tokasta kerrasta vasta 4kk joten ei pysty vielä näkemään lopputulosta.
Ekalla kerralla siirteet lähtivät heti kasvamaan, tokalla ne ensin tiputtivat ja ähtivät sitten kasvuun.
Olisikohan ekan kerran laserhoidot vaikuttaneet positiivisesti?
Jos miettii hiustensiirtoa on se tänäpäivänä aika helppoa ja turvallista. - Oopee
jampex kirjoitti:
siistiä on, ei tarvii parannella arpea takaraivolla.
Siis siirrehän tarkoittaa hiustuppea, josta normaalisti kasvaa 1-4 hiusta.
Eli hintoja kannattaa verrata siirteiden mukaan, puhuttaessa hiuksista tulee helposti vedätyksen makua.
Saman verran hiuksia siirtyy tekee sen sitten kuka tahansa. Iltterin tavalla saat jopa paremman tuloksen koska hän valkkaa siirteet yksitellen alueena koko takaraivo.
Norrehan skalpeeraa sulta suikaleen päästä ja saat juuri ne tupet mitä ihokaistaleessa sattuu olemaan.
Norre on halvempi isoissa operaatioissa ja Iltteri pienissä.
Itselläni Iltteri tulee halvemmaksi ja säästyn arvilta.
En nyt tarkkaan muista mitkä on takuun määreet mutta itselläni ekalla kerralla kasvoi mielestäni kaikki ja tokasta kerrasta vasta 4kk joten ei pysty vielä näkemään lopputulosta.
Ekalla kerralla siirteet lähtivät heti kasvamaan, tokalla ne ensin tiputtivat ja ähtivät sitten kasvuun.
Olisikohan ekan kerran laserhoidot vaikuttaneet positiivisesti?
Jos miettii hiustensiirtoa on se tänäpäivänä aika helppoa ja turvallista.Ok, kiitos vastauksistasi, nyt alkaa mullekin muodostua asiasta kokonaiskuva.
Skalppi otettiin, arpi tulee jäämään, mutta onneksi se jää kuitenkin hiusten alle piiloon. Olin tästä etukäteen tietoinen ja hyväksyin sen tavallaan väistämättömänä. Pidin ja pidän arpea kuitenkin omalla kohdallani pienempänä pahana kuin ärsyttävää pappamaista kaljua. Olen sen lajin miehiä että joko tai, eli kypsyttyäni lopullisesti taka-sivutukkaani kuljin 10 vuotta nahkakaljuna. Eikä sekään koskaan oikein tuntunut hyvältä.
Oma operaationi ei tosiaan tuntunut vaikealta ja epämiellyttävältä, pahin kiusa on ollut tietysti arka arpi joka todellakin haittasi nukkumista ensimmäiset kaksi viikkoa. Lisäksi haavan sisemmistä ompeleista pisti yksi neule itsepintaisesti läpi ihon ja se jouduttiin yhdessä vaimon kanssa katkaisemaan mahdollisimman lyhyeksi. Tämäkin vaiva kyllä hoituu ajan kanssa kunhan ompeleet sulavat. Suosittelen kaikille-jotka suunnittelevat oman tyylistä skalppioperaatiota-varaamaan mahdollisimman hiljaisen vuodenajan menojen suhteen, itse olisin kaivannut kaksi viikkoa lomaa leikkauksen jälkeen nimenomaan huonon nukkumisen takia, mutta tämähän on yksilöllistä... - Tiedoista kiinnostunut
jampex kirjoitti:
Itse täyttelen perinnöllisti korkeita ohimolahdelmia.Esiintyikö Ilterin operaation jälkeen tunnottomuutta joka takaraivolla tai hiusrajassa, mihin siirteet istutettu ? Jos esiintyi, niin kuin kauan ?
Mitens muuten kuin kauan kesti saada "säädylliset tulokset" näkyviin ? - jampex
Tiedoista kiinnostunut kirjoitti:
Esiintyikö Ilterin operaation jälkeen tunnottomuutta joka takaraivolla tai hiusrajassa, mihin siirteet istutettu ? Jos esiintyi, niin kuin kauan ?
Mitens muuten kuin kauan kesti saada "säädylliset tulokset" näkyviin ?tunnottomuutta siirteitä otetusta alueesta niskassa. Siirteet asetettiin ohimolahdekkeisiin, siellä en huomannut mitään.
En muista tarkkaan, kun ei ollut niin oleellista, mutta max pari kuukautta oli lievää tunnottomuutta.
viime leikkauksesta on 4kk ja siirteet ovat 3cm pituisia.
ekalla kerralla meni noin puoli vuotta että hiukset kasvoivat ja ei enään itsekään erottanut niitä siirretyiksi.
Eka viikko on paha kun ei voi pestä hiuksia kunnolla.
parin viikon jälkeen, kun ruvet lähtevät jää vain lievä punoitus jäljelle joka häviää lopullisesti noin puolessa vuodessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854578
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173572Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102784En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392113Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1101316