Koira ID:tä viisaampi?

6

476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielenkiintoista.

      Katsoin useita videoita näistä metro-koirista, joita muuten on satoja Moskovassa.
      Eläinten käyttäytymistä tutkiva tiedeihminen piti koirien sopeutumista todella kummallisena asiana.
      Koirat käyttävät liukuportaita, osaavat jäädä pois oikeilla asemilla, eivät välitä metron melusta, menevät vapaalle paikalle metrossa jos sellainen on, muuten ovat lattialla.
      Itsekin jotain eläimistä ymmärtävänä pidän tuota Moskovan metro-koirien sopeutumista kaupunkielämään erittäin mielenkiintoisena.
      Sopeutuminen on tapahtunut erittäin nopeasti mitattuna millä asteikolla vain.

      • Elvis Napoleon

        Maalla kasvaneena en pidä tuota ihmeellisenä.
        Esim.navettojen automaattiset ruokintajärjestelmät perustuvat paitsi eläinten järjenkäyttöön myös arvostelukykyyn.
        Esimerkki:
        Lehmän pitää painaa turvallaan kytkintä saadakseen vettä tai rehua. Rehuannos on rajoitettu ja jotkut lehmät syövät kaiken kerralla , toiset säästävät iltaan.
        Luonnontieteilijät jotak väittävät että eläimet ovat pelkkiä vaistokoneita ovat vain perineet kristillisen käsityksen ihmisen erinomaisuudesta.

        Luonnonvalinnassa mikään ominaisuus ei synny tyhjästä. Ihmisen järjen hiven on ollut olemassa jo esi-isillämme ja vain jalostunut. Ihmisen ja koiran järjen ero on määrällinen ei välttämättä laadullinen.


      • kysymykseesi
        Elvis Napoleon kirjoitti:

        Maalla kasvaneena en pidä tuota ihmeellisenä.
        Esim.navettojen automaattiset ruokintajärjestelmät perustuvat paitsi eläinten järjenkäyttöön myös arvostelukykyyn.
        Esimerkki:
        Lehmän pitää painaa turvallaan kytkintä saadakseen vettä tai rehua. Rehuannos on rajoitettu ja jotkut lehmät syövät kaiken kerralla , toiset säästävät iltaan.
        Luonnontieteilijät jotak väittävät että eläimet ovat pelkkiä vaistokoneita ovat vain perineet kristillisen käsityksen ihmisen erinomaisuudesta.

        Luonnonvalinnassa mikään ominaisuus ei synny tyhjästä. Ihmisen järjen hiven on ollut olemassa jo esi-isillämme ja vain jalostunut. Ihmisen ja koiran järjen ero on määrällinen ei välttämättä laadullinen.

        No onhan se aika erikoista, että koirat ovat oppineet käyttämään metroa, ilman että niitä on siihen kukaan kouluttanut.
        Metroasemat ovat yleensä syvällä maan alla ja koirien täytyy ihmismassojen kanssa mennä kiltisti liukuportaisiin, odottaa metroa, mennä sisään ja jäädä pois oikealla asemalla.
        Tämä on loistava esimerkki eläinten nopeasta sopeutumisesta vallitseviin oloihin.
        Jos sieltä maalta, missä asut vietäisiin vaikka teidän mahdollinen suomenpystykorva "rekku" Moskovaan, niin tuskinpa sen mieleen ensimmäiseksi tulisi mennä ihmismassojen kanssa meluavaan metroon.
        Luulenpa että Rekku juoksisi häntä koipien välissä karkuun metroja ja ihmismassoja.
        Pointti on se kun kreationistit aina sanovat, että ei meidän lehmä lennä jne, niin ei minunkaan koira Moskovassa lähtisi metrolla matkustelemaan, vaikka viisas onkin.
        Moskovan sadat irtokoirat jotka ovat selviytyneet kaupunkielämässä, ovat oppineet myös metron käytön.
        Varmasti kaikki irtokoirat Moskovassa sitä eivät ole oppineet.
        Saa nähdä osaako metrokoirien seuraava sukupolvi jo ostaa lipunkin :)
        Sopeutuvaisin selviää.


    • Monesti olen turhaan saanut kysyä onko koira tai susi älykäs kun se harjoittaa luonnonvalintaa valitsemalla laumasta heikoimmat (eli "rappeutuminen" ei vähenekään kun lauman keskiarvo nousee tai pysyy samana, varsinkin tällä "älyllisellä luonnonvalinnalla").

      • Turkana

        sinä mistä Mira on saanut poikkeuksellisen nopean vauhtinsa ts. onko tehty ratalaskelmia, joissa Mira ja joku muu tähti olisivat tehneet lähikohtaamisen ja koska tämä olisi tapahtunut?


      • Mr.K.A.T.
        Turkana kirjoitti:

        sinä mistä Mira on saanut poikkeuksellisen nopean vauhtinsa ts. onko tehty ratalaskelmia, joissa Mira ja joku muu tähti olisivat tehneet lähikohtaamisen ja koska tämä olisi tapahtunut?

        Mira ja otavan hännän osoittama Arcturus-tähti kuuluvatkin ilmeisesti 52 tähden joukkoon, jotka katsotaan kuuluvan vanhoihin "vanhan kiekon tähtiin". Arcturuksellakin on suuri nopeus 122 km/s ja se tulee lähemmäs ohittaa ja häipyy näkyvistä milj. vuosien aikana.

        Olisivatko jäänne muinaisesta meihin sulautuneesta tähtijoukosta/kääpiögalaksista, jotka tulee vähän ulkoa sivusta ?

        Lähiohitushäslinkit ovat harvinaisin syy, useammin nopeasti kiertävän kaksoistähden kumppanin supernovapossaus jättää jäljelle suuremman nopeuden. Eli on ainakin 3 eri mahista suuriin nopeuksiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1868
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1026
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe