masennus ja diabetes

lälly

kuinka monella 0n masennus ja diabetes??
Itselläni masennusta hoidettiin noin reilu puoli vuotta kun ehdotettiin sokerirasitus testiä, jossa minulla ilmeni diabetes!
Jotenkin tuntuu että nämä 2 sairautta kulkevat käsikädessä???

14

1709

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pöntinen Mettäperältä

Hoida keho kunton ja masennus häviää. Lääkkeet, etenkin psykiatriset huumeet, voivat tuhota ihmsen rauhaset, umpieritysjärjestelmä. Ainakin ne syövät kehosta pois arvokkaat mineraalit, vitamiinit je hivenaineet. Näiden aineiden puute voi lakkauttaa rauhasjärjestelmää. Hanki kunnon vedensuodatin, lämmitä suodatettua vettä vähän kehon lämmon yli. Juo vettä ottaen samalla ruususuolaa (vuorisuolaa), http://www.intiaanisokeri.fi/index.php?sivu=ruususuola
      joka sisältää tärkeitä mineraaleja. Eiköhän elämä palaa....
      "Vesi vanhin voitehista":
      http://www.watercure.com/

Lähes kaikkien psykiatristen diagnoosien alla on jokin tavallisen lääketieteen piirin kuuluva fysiologinen tila.

Psykiatria siis kusettaa ihmistä suuressa mittakaavassa. Heillä ei ole mitään muuta kuin välineet, tietotaito ja halu vahingoittaa lähimmäistään. Vahingoitetut ihmiset ovat sitten muun kansan riesana. Jos psykiatrian teesit ja hoitofilosofia toimisi, meillä ei olisi mielenterveysongelmia, tai ne olisivat vähenemässä vauhdilla. Nyt näyttää siltä, että syytämällä psykoille rahaa yhteiskunta ostaa omien jäseniensä vaurioittamisen. Verotulojen kannalta tuottoisaa liiketoimintaa, HAH!

• herra

mettäperältä omia ns, humpuuki valmisteita, lääkkeenä? myyntisivut on jossain muualla tällaisille huuhaalle. piste

• olit joo

Luulen, että raivostutat mielipiteinesi myös muita, mutta pakko puuttua.

Eikö mielenterveystyö juuri tavoittele ihmisen saattamista takaisin työkykyiseksi/toimeentulevaksi yksilöksi??

Millä selität sen, että nykyaikaisin hoitokeinoin esim. skitsofreniaa sairastavat ovat usein täysin kykeneväisiä työelämään/opiskeluun?

Mielenterveysongelmien esiintyminen on hyvin paljon yhteydessä kulttuurisidonnaisiin tekijöihin. Esim. suomalainen nyky-yhteiskunta odottaa osallisiltaan yhä enemmän, ihmiseltä vaaditaan pienestä pitäen tehokkuutta ja reippautta. Se ei mitenkään liity siihen, etteikö mm. psykiatrian saralla tehdä töitä mielenterveysongelmien vähentämiseksi.

Esitähän yksikin luotettava tutkimustulos, joka puoltaisi ehdottamiesi luontaistuotteiden tehoa, niin keskustellaan sitten lisää. Eikö luontaistuotekauppa mielestäsi ole ihmisten riistämistä. Lääkkeet sisältävät täysin samoja luonnon ainesosia kuin luontaistuotteetkin. Ero on että lääkevalmisteiden vaikutuksia on sentään tutkittu!

• ..............................
        olit joo kirjoitti:

Eikö mielenterveystyö juuri tavoittele ihmisen saattamista takaisin työkykyiseksi/toimeentulevaksi yksilöksi??

Millä selität sen, että nykyaikaisin hoitokeinoin esim. skitsofreniaa sairastavat ovat usein täysin kykeneväisiä työelämään/opiskeluun?

Mielenterveysongelmien esiintyminen on hyvin paljon yhteydessä kulttuurisidonnaisiin tekijöihin. Esim. suomalainen nyky-yhteiskunta odottaa osallisiltaan yhä enemmän, ihmiseltä vaaditaan pienestä pitäen tehokkuutta ja reippautta. Se ei mitenkään liity siihen, etteikö mm. psykiatrian saralla tehdä töitä mielenterveysongelmien vähentämiseksi.

Esitähän yksikin luotettava tutkimustulos, joka puoltaisi ehdottamiesi luontaistuotteiden tehoa, niin keskustellaan sitten lisää. Eikö luontaistuotekauppa mielestäsi ole ihmisten riistämistä. Lääkkeet sisältävät täysin samoja luonnon ainesosia kuin luontaistuotteetkin. Ero on että lääkevalmisteiden vaikutuksia on sentään tutkittu!

Läheinen sairastaa molempia. Masennus oli jo kaukan aikaa ennen diabetesta. Kävelevät käsikädessä siinä kun verensokeri heittelee se vaikuttaa mielentilaan joskus voimmakkaastikin. Tossa jotain.
        Tsemppiä!

• 25 vuotta masentunut
        olit joo kirjoitti:

Diabeteksen ja masennuksen välillä on yhteys.
        Kannatan vähähiilihydraattista dieettiä sillä tavoin koostettuna, että kalan rasvalla olisi suuri osuus. En kannata kaupallisia kalanrasvatuotteita vaan ihan rehellistä kalan syömistä.

Sillä tavoin sain oman masennukseni kuriin.

• lisääkalaa
        25 vuotta masentunut kirjoitti:

Diabeteksen ja masennuksen välillä on yhteys.
        Kannatan vähähiilihydraattista dieettiä sillä tavoin koostettuna, että kalan rasvalla olisi suuri osuus. En kannata kaupallisia kalanrasvatuotteita vaan ihan rehellistä kalan syömistä.

Sillä tavoin sain oman masennukseni kuriin.

Kiitos tästä vinkistä. Lisätään siis kalan määrää ruokavaliossa.

• nomen

Aiheuttavatko voimakkaat uudet masennuslääkkeet II diabeteksen puhkeamisen?

Ainakin minun diabetekseni puhkesi masennuslääkkeiden syömisen lopettamisen jälkeen.

Kirjailija Raija Oranen arvelee II diabeteksen puhjenneen masennuslääkityksen seurauksena.

Lääketehtaat ja psykiatrit kieltävät tämän yhteyden.

• ruokahalua

Näin monien paino on saattanut heilahtaa ain 15-50 kiloon. Ylipaino lisää kakkostyypin diabeteksen riskiä.

Oranen muistaakseni kertoi nauttineensa runsaasti myös viiniä kirjoittaessaan. En sano että hän olisi siitä riippuvainen, mutta ylipaino, alkoholi ja masennus ovat aika tappava yhdistelmä. Sen me kaikki tiedämme.

Olkoon kuitenkin aihe Oranen koska en siitä enempää tiedä. Uuden polven lääkkeet kuitenkin lihottavat varsin monia vaikkei niillä alunperin pitänyt olla sitä efektiä.

• edellinen
        ruokahalua kirjoitti:

Näin monien paino on saattanut heilahtaa ain 15-50 kiloon. Ylipaino lisää kakkostyypin diabeteksen riskiä.

Oranen muistaakseni kertoi nauttineensa runsaasti myös viiniä kirjoittaessaan. En sano että hän olisi siitä riippuvainen, mutta ylipaino, alkoholi ja masennus ovat aika tappava yhdistelmä. Sen me kaikki tiedämme.

Olkoon kuitenkin aihe Oranen koska en siitä enempää tiedä. Uuden polven lääkkeet kuitenkin lihottavat varsin monia vaikkei niillä alunperin pitänyt olla sitä efektiä.

Piti sanomani sellaista että näissä uuden polven lääkkeissä on niin paljon tutkimatonta tietoa ettei niistä varmasti ole perillä edes lääketehtaat.

Joten kaikki on mahdollista ja kaikki selitettävissä, ainakin joku päivä.

• ld-86

Olen itse 1.tyypin diabeetikko. Takana on 8 vuotta, tänä vuonna tulee yhdeksäs.
      En ole ikinä ollut sinut tautini kanssa. Muutimme samana kesänä uudelle paikkakunnalle, kun sairastuin joten olin ihan täysin henkisesti sekaisin. En kokenut saavani keneltäkään henkistä tukea. Hyvin neuvottiin miten pistetään, miten lasketaan hiilarit yms., mutta kukaan ei missään vaiheessa kysynyt, että miltä itsestäni tuntui. Koen sen osaksi nykyistä henkistä pahaa oloani.

Maanantaina olen menossa lääkärille hakemaan itselleni masennuslääkityksen. En tiedä kuinka vahvoja aikovat minulle määrätä, mutta helpottaa tieto siitä, että olo paranee. Vaikka pelottaakin, mitä sivuvaikutuksia lääkkeillä voi olla.

Mutta tuosta yhteydestä. Itse olen huomannut, että jos ruokavalio koostuu paljon hiilareista niin se väsyttää. Väsyttäminen vaikuttaa henkiseen vireystilaan ja silloin alkavat yleensä ajatukset lentämään. Eli itse näen yhteyden masennuksen ja diabeteksen välillä... ja sen voi tarkistaa myös viimeisimmistä labrakokeistakin. Pitkäaikaissokeri oli taivaissa.

Suoraa syy-seuraus -suhdetta, että jos on toinen niin on toinenkin, en allekirjoita, mutta en täysin kielläkään.

• taitaa.olla

Minulla taitaa olla. 2 tyypin diabetes mutta myös moni masennusken oireista osuu kohdalle. Ei tosin ole todettu mutta itse alan nyt epäillä tätä.

• yhteysonolemassa

Hyvin mahdollista.

"5. Diabetes kasvattaa masennusriskiä

Verensokerin ja diabetesoireiden hallinta voi olla vaikeaa. Se rasittaa, ja stressi altistaa masennukselle. Moni diabetesta sairastava sairastaakin myös masennusta. Myös perheenjäsenten masennusriski on usein suuri, varsinkin jos kyseessä on ykköstyypin diabetes. Masennuksen lisäksi työläästi hoidettava diabetes lisää burnoutin riskiä. Se voi iskeä varsinkin stressaavien vaiheiden, kuten esimerkiksi parisuhde- ja rahaongelmien, työttömyyden, läheisen kuoleman, raskauden tai muiden suurten elämänmuutosten aikana."

Lähde: http://www.iltalehti.fi/diabetes/2015121020810698_di.shtml

• jo_vuonna_1684
      • Ymmällään.oleva

Sairastuin vakavaan masennukseen. Labratulosten kautta todettiin 2tyypin diabetes ja lisäksi maksa-arvot koholla. Alkoholia en käytä. Mikä voisi olla syy?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      61
      4260
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      153
      1799
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1503
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1258
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      167
      1056
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      904
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      76
      895
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      823
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe